(Gevonden!) Een MTB gezocht om hobby weer op te pakken

Op zoek naar een bike, setje wielen of dat heerlijke koeienleren zadel? Vraag het hier.
Ook als je bike gestolen is kan je het hier melden.
ATBKabouter
Mtb fanaat
Mtb fanaat
Berichten: 22
Lid geworden op: za 23 februari 2008, 15:18

Hoi,

Na ruim 10 jaar weer ik de MTB-hobby weer oppakken. Wie heeft nog een goed onderhouden MTB staan en wil daar vanaf?
Ik zoek er eentje.

Mijn budget: max. 650 euro.

Ik rijd voor de fun, dus hoeft niet de nieuwste hightech te zijn. Mag wat ouder zijn, maar moet technisch wel goed onderhouden zijn en alles moet soepel en goed functioneren.

Ideale maat: 45cm/18inch. Ik kies eerder voor comfort dan voor wendbaarheid, dus een maatje groter kan, maatje kleiner niet. .

Overigens woon ik in Breda en zoek in een straal van 75 km rond mijn woonplaats.

Groet, John
Laatst gewijzigd door ATBKabouter op zo 9 februari 2020, 22:41, 2 keer totaal gewijzigd.
Groeten,
John
Gebruikersavatar
Mario070
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 5871
Lid geworden op: wo 14 december 2016, 12:08

17/18 inch = M
19/20 inch = L
Je bent 1.77 lang, nu is het ook iets van belang of je lange benen hebt of juist korte benen :-{ maar neem het gemiddelde = een M :-q
Nu nog ff wachten op Lars TB :lol: :wink:
Hoe maakt men deze cirkel vierkant?

Dan Empfield
ATBKabouter
Mtb fanaat
Mtb fanaat
Berichten: 22
Lid geworden op: za 23 februari 2008, 15:18

:lol: Ik heb voor mijn lengte lange benen, dus dan verwacht ik dat het een L moet zijn.
Groeten,
John
Gebruikersavatar
bluebird
All rounder
All rounder
Berichten: 95
Lid geworden op: di 26 oktober 2010, 22:13
Mijn mountainbike: Bianchi Ethanol 27.1 SX

Dan verwacht ik juist een M... Zadel kan wel omhoog, maar met een (relatief) korter bovenlijf wil je niet te gestrekt zitten. Maar goed, de experts reageren vanzelf wel. Leuk dat je weer begint met MTB en 👍
Same shit, different day :winkie:
ATBKabouter
Mtb fanaat
Mtb fanaat
Berichten: 22
Lid geworden op: za 23 februari 2008, 15:18

Is er een manier om dat te meten?
Groeten,
John
Gebruikersavatar
bluebird
All rounder
All rounder
Berichten: 95
Lid geworden op: di 26 oktober 2010, 22:13
Mijn mountainbike: Bianchi Ethanol 27.1 SX

Mmmm...als je goed zit ga je uit van de huidige fiets. Maar dat wordt moeilijk in jouw geval. Wellicht ergens proefrijden? En dan kijken wat het beste voelt?
Same shit, different day :winkie:
Gebruikersavatar
TenZNL
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 5651
Lid geworden op: zo 31 januari 2016, 15:44
Mijn mountainbike: Opvallend kleurrijk

ATBKabouter schreef: za 1 februari 2020, 21:08 Is er een manier om dat te meten?
Je kan je binnenbeenlengte eens opmeten: https://www.b2bike.be/klantzone/binnenbeenlengte-meten/
Gebruikersavatar
FranX78
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 466
Lid geworden op: zo 4 maart 2007, 14:43

Hoi,
Ik heb een Cube Reaction HPA Pro (2015) over. Het betreft een 17". Voor mijn gevoel zal die iets te klein voor je zijn, maar mocht je (of iemand anders) interesse hebben dan graag een PB voor meer details.
ATBKabouter
Mtb fanaat
Mtb fanaat
Berichten: 22
Lid geworden op: za 23 februari 2008, 15:18

Dank je wel voor de tips! Nu weet ik de ideale framemaat. Dat is 45cm/18inch. Ik kies eerder voor comfort dan voor wendbaarheid, dus een maatje groter kan, maatje kleiner niet.
Groeten,
John
Gebruikersavatar
asphaltdude
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 3364
Lid geworden op: zo 28 september 2003, 19:41
Mijn mountainbike: Karate Monkey, Ogre, Cross Check, Propel, Langster
Contacteer:

Op MP staat een leuke On-One Inbred! :P

https://link.marktplaats.nl/m1507250484
Everybody bought a new bike!
George
Moderator
Moderator
Berichten: 15568
Lid geworden op: wo 27 oktober 2004, 14:03
Contacteer:

Dat is mijn ex! Nauwelijks gebruikt :winkie:

Zie: viewtopic.php?f=14&t=30457&hilit=inbred

Dat zal zomaar een jaar of acht geleden zijn dat ik die doorverkocht heb. Klassieker maar volgens mij zelfs nog op dezelfde banden :o
ATBKabouter
Mtb fanaat
Mtb fanaat
Berichten: 22
Lid geworden op: za 23 februari 2008, 15:18

Een singlespeed. Grappig. Ik wist niet dat het ook bestond. Maar dat is niks voor mij. Ik wil kunnen schakelen. Anders moet ik veel te hard trappen. :lol:
Groeten,
John
Lars TB
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 16075
Lid geworden op: do 2 mei 2013, 12:55

Mario070 schreef: za 1 februari 2020, 19:30 17/18 inch = M
19/20 inch = L
Je bent 1.77 lang, nu is het ook iets van belang of je lange benen hebt of juist korte benen :-{ maar neem het gemiddelde = een M :-q
Nu nog ff wachten op Lars TB :lol: :wink:
Tadaa!

Bij veel merken is 18" een L, dus stop nu eens met verwarring zaaien en houd het op daadwerkelijke maatvoering!

18" of 19" dus voor TS.
Weg met de labrador onderdelen!

"Mountainbikers don't get old. They just go downhill"
Gebruikersavatar
bluebird
All rounder
All rounder
Berichten: 95
Lid geworden op: di 26 oktober 2010, 22:13
Mijn mountainbike: Bianchi Ethanol 27.1 SX

Cube LTD pro MTB 2017 19” zwart met 29” wielen
€ 625,00
http://link.marktplaats.nl/m1510368877? ... ialbuttons
Zoiets?
Same shit, different day :winkie:
George
Moderator
Moderator
Berichten: 15568
Lid geworden op: wo 27 oktober 2004, 14:03
Contacteer:

Lars TB schreef: ma 3 februari 2020, 11:07
Mario070 schreef: za 1 februari 2020, 19:30 17/18 inch = M
19/20 inch = L
Je bent 1.77 lang, nu is het ook iets van belang of je lange benen hebt of juist korte benen :-{ maar neem het gemiddelde = een M :-q
Nu nog ff wachten op Lars TB :lol: :wink:
Tadaa!

Bij veel merken is 18" een L, dus stop nu eens met verwarring zaaien en houd het op daadwerkelijke maatvoering!

18" of 19" dus voor TS.
Wat merken een 'm' of 'l' noemen varieert nogal maar ik sluit ik me dit geval toch eerder aan bij M 17/18". Sowieso zou ik de topicstarter aanraden om naar 'M' te kijken, al was het maar omdat ik met mijn 1,85 m meestal op een 'L' beland. Misschien nog even posten wat de bbl van de ts is want de verhoudingen zijn uiteindelijk bepalend.

Het blijft natuurlijk lastig omdat lang niet alle fabrikanten even duidelijk zijn in hun maatvoering maar gezien het aantal mensen dat ik op te grote fietsen zie rondrijden wil ik toch nog even de opmerking plaatsen dat je makkelijker de zadelpen een stukje hoger zet dan het frame inkort...
Plaats reactie