2x 7/8/9 speed derailleur, set 26 inch banden & 29 inch Maxxis Ardent race

Op zoek naar een bike, setje wielen of dat heerlijke koeienleren zadel? Vraag het hier.
Ook als je bike gestolen is kan je het hier melden.
Plaats reactie
Jopain
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 157
Lid geworden op: ma 1 januari 2018, 02:39
Mijn mountainbike: Nukeproof Scout & Commencal Meta AM
Contacteer:

Voor verschillende situaties ben ik op zoek naar verschillende onderdelen :) .

2x 7 speed achterderailleur
Mijn vader werkt op een school als vrijwillige fietsenmaker. Hier leert die de leerlingen om hun eigen fietsen te onderhouden en te repareren.
Nu zijn er twee leerlingen met een kapotte achterderailleur. Helaas heeft hij die niet meer liggen van een sloopfiets.
Nieuw bestellen kan, maar ik verwacht dat er hier vast nog wel mensen iets hebben rondslingeren wat voldoet. Hoeft niks bijzonders te zijn dus budget is laag.
Liefst in omgeving Nijmegen of Eindhoven ivm afhalen.

Set 26 inch banden
Een vriend van me rijd zo af en toe een mtb route, maar de semi slick banden die er nu op liggen voldoen niet meer in de modder.
Iemand nog een setje 26 inch banden liggen voor weinig? Denk aan iets van Nobby nic voor en Racing Ralph achter.
Liefst in omgeving Nijmegen, Eindhoven of Utrecht ivm afhalen.

29 inch Maxxis Ardent race of vegelijkbaar
De achterband van mijn vaders mountainbike is aan vervanging toe. Aangezien ik zelf groot Maxxis fan ben heb ik m al een Ardent laten monteren. Deze vond die helaas te veel weerstand geven. Nu dus op zoek naar een Maxxis Ardent race. Iets vergelijkbaars mag ook. Wolfpack lees ik bijvoorbeeld erg goede verhalen over.

Mijn dank is groot :bier:
Laatst gewijzigd door Jopain op za 8 februari 2020, 23:28, 1 keer totaal gewijzigd.
Fietsen is gezond dus eet meer fiets!
hendrikjan
Extreme Biker
Extreme Biker
Berichten: 621
Lid geworden op: ma 1 december 2014, 11:12

Ik heb nog een eigenlijk ongebruikte ardent race 3c maxi speed ego tr 29*2.35 liggen (wel een keer gemonteerd en misschien een keer een rondje mee door het stadspark maar meer ook niet) die je voor 25 euro + verzendkosten mag hebben.
Crasstest
Extreme Biker
Extreme Biker
Berichten: 593
Lid geworden op: ma 2 april 2012, 20:02
Mijn mountainbike: Canyon; Strive, Nerve, Stiched, Dude, Exceed

Ik heb een set van 2x Continental Mountainking 26x2.4” liggen. Weinig gebruikt haren staan er nog op. Zijn draadbanden.
kermit
Moderator
Moderator
Berichten: 16709
Lid geworden op: wo 27 oktober 2004, 11:29
Mijn mountainbike: is niet de jouwe :)
Contacteer:

En een (Shimano) derailleur voor 7-speed heeft dezelfde ratio als een voor 8 of 9-speed.
Dus als je daar aan kunt komen kun je dat ook doen, werkt gewoon op een 7-speed setup.

Zelfs tussen de race en mtb-derailleurs zit daarin geen verschil, dat is pas met 10-speed en hoger gekomen.
Let wel, dit alles mits het Shimano (of compatible) is, dus geen Sram.
DONEER JE OOK?

"I'd love to change the world but I don't know what to do
so I'll leave it up to you"
- Ten Years After
Pedal Power
Mtb fanaat
Mtb fanaat
Berichten: 10
Lid geworden op: za 17 november 2018, 20:38
Mijn mountainbike: Kona Coilair 2008

1 set 26" Continental Trail Kings in 2.4.
Tubeless ready Vouwbanden en ongeveer 3 maand oud
20 euro voor de set ex. eventuele verzendkosten.
Voor foto's stuur n mailtje.
Gr.
Jopain
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 157
Lid geworden op: ma 1 januari 2018, 02:39
Mijn mountainbike: Nukeproof Scout & Commencal Meta AM
Contacteer:

hendrikjan schreef: wo 5 februari 2020, 21:35 Ik heb nog een eigenlijk ongebruikte ardent race 3c maxi speed ego tr 29*2.35 liggen (wel een keer gemonteerd en misschien een keer een rondje mee door het stadspark maar meer ook niet) die je voor 25 euro + verzendkosten mag hebben.
Je hebt PB :bier:
kermit schreef: do 6 februari 2020, 12:54 En een (Shimano) derailleur voor 7-speed heeft dezelfde ratio als een voor 8 of 9-speed.
Dus als je daar aan kunt komen kun je dat ook doen, werkt gewoon op een 7-speed setup.

Zelfs tussen de race en mtb-derailleurs zit daarin geen verschil, dat is pas met 10-speed en hoger gekomen.
Let wel, dit alles mits het Shimano (of compatible) is, dus geen Sram.
Thanks voor de toelichting. Daar was ik van op de hoogte, ik heb het in de zoekopdracht aangepast voor een grotere kans van slagen.
Crasstest schreef: wo 5 februari 2020, 21:41 Ik heb een set van 2x Continental Mountainking 26x2.4” liggen. Weinig gebruikt haren staan er nog op. Zijn draadbanden.
Pedal Power schreef: vr 7 februari 2020, 18:34 1 set 26" Continental Trail Kings in 2.4.
Tubeless ready Vouwbanden en ongeveer 3 maand oud
20 euro voor de set ex. eventuele verzendkosten.
Voor foto's stuur n mailtje.
Gr.
Beide zijn wat grof voor waar ze voor gebruikt zullen worden. Maar toch bedankt :-D
Fietsen is gezond dus eet meer fiets!
Jopain
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 157
Lid geworden op: ma 1 januari 2018, 02:39
Mijn mountainbike: Nukeproof Scout & Commencal Meta AM
Contacteer:

Up :bier:
Fietsen is gezond dus eet meer fiets!
Gebruikersavatar
mtfuji
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 2746
Lid geworden op: ma 14 februari 2005, 13:11
Mijn mountainbike: 3 stuks
Contacteer:

misschien zit hier wat bij qua banden? WTB Weirwolf als voorband en raceking als achterband bijvoorbeeld.

viewtopic.php?f=20&t=144481
"Strong, light, cheap. Pick two." Keith Bontrager
Plaats reactie