26 inch wielset voor op de weg

Op zoek naar een bike, setje wielen of dat heerlijke koeienleren zadel? Vraag het hier.
Ook als je bike gestolen is kan je het hier melden.
Plaats reactie
herman77
Mtb fanaat
Mtb fanaat
Berichten: 16
Lid geworden op: do 1 augustus 2019, 22:02

Hoi allemaal, ik ben op zoek naar een leuk wielsetje 26 inch voor mijn scott spark uit 2010.
2x10 schakelsysteem
De banden die er nu op zitten zijn fijn voor de leuke smalle trail paadjes maar voor op de weg vind ik het niet ideaal en wil toch een beetje afwisseling dus vandaar mijn speurtocht.
Laatst gewijzigd door herman77 op za 8 februari 2020, 18:01, 5 keer totaal gewijzigd.
Gebruikersavatar
Victor1977
Pro Biker
Pro Biker
Berichten: 1010
Lid geworden op: za 4 november 2017, 21:12
Mijn mountainbike: Amsterdam

ik denk dat alle 26" wegbanden zullen passen aangezien ze meestal smaller zijn dan mtb banden.
Ik heb geen idee wat er tegenwoordig allemaal te vinden is voor 26". Ik zou gewoon iets met zo min mogelijk profiel nemen als het enkel voor de weg is. Vroeger reed ik op kale schwalbe kojaks door Amsterdam, die zullen er nog wel zijn. Verder kan je nog wel Big apples vinden voor weinig op de meeste shops.

Zie hier een link met een hoop 26" banden. Filter op stad en weg zou ik zeggen.
https://www.bike-components.de/en/compo ... /26-tyres/
George
Moderator
Moderator
Berichten: 15556
Lid geworden op: wo 27 oktober 2004, 14:03
Contacteer:

Rijd je met schijfremmen? Dan zou ik voor een 28" wielset met bijv. 28mm wegbandjes gaan.

Artikeltje uit den ouden doosch: viewtopic.php?f=38&t=67394&hilit=speedwheels
Gebruikersavatar
Mark-V
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 1606
Lid geworden op: do 9 augustus 2018, 16:55
Contacteer:

Ik heb nog wel een wielsetje liggen (zie mijn verkooptopic).
Simpel en goedkoop ;)

Qua banden: DTH van Maxxis zijn licht en rollen goed. Wel vrij veel druk nodig want anders vervormen ze vrij snel.
Zelf grote fan van de Schwalbe Crazy Bob. komen op ongeveer 1kg per band, maar hebben enorm veel grip op straat (ook in de regen) en rollen en sturen heerlijk!
Tijdens de laatste City Downhill in Nijmegen had ik deze banden gemonteerd en waar ik overal te horen kreeg dat de trappen glad waren van de regen, had ik daar totaal geen last van ;) (kapotgereden gras daarintegen is drama met deze banden :winkie: )
herman77
Mtb fanaat
Mtb fanaat
Berichten: 16
Lid geworden op: do 1 augustus 2019, 22:02

George schreef: za 8 februari 2020, 18:55 Rijd je met schijfremmen? Dan zou ik voor een 28" wielset met bijv. 28mm wegbandjes gaan.

Artikeltje uit den ouden doosch: viewtopic.php?f=38&t=67394&hilit=speedwheels
Dank je George, ik wist niet dat dat ook zou passen dus ik ging zowieso al uit van een 26 inch setje. dus dan bied dit wel meer mogelijkheden..

Mocht iemand nog wat aan te bieden hebben hoor ik dat graag:)
herman77
Mtb fanaat
Mtb fanaat
Berichten: 16
Lid geworden op: do 1 augustus 2019, 22:02

Mark-V schreef: za 8 februari 2020, 20:14 Ik heb nog wel een wielsetje liggen (zie mijn verkooptopic).
Simpel en goedkoop ;)

Qua banden: DTH van Maxxis zijn licht en rollen goed. Wel vrij veel druk nodig want anders vervormen ze vrij snel.
Zelf grote fan van de Schwalbe Crazy Bob. komen op ongeveer 1kg per band, maar hebben enorm veel grip op straat (ook in de regen) en rollen en sturen heerlijk!
Tijdens de laatste City Downhill in Nijmegen had ik deze banden gemonteerd en waar ik overal te horen kreeg dat de trappen glad waren van de regen, had ik daar totaal geen last van ;) (kapotgereden gras daarintegen is drama met deze banden :winkie: )

Dat klinkt wel als een goed setje;) als ze passen op mijn mtb dan is dat zeker een optie.
Wat voor versnellingen zitten er op jou mtb die je voor de downhill gebruikt?

Ik wil hier gewoon lekker mee door de straten, asfalt en klinkers kunnen rijden waar die eventueel zitten dus wat grip is dan wel gewenst.
Gebruikersavatar
Mark-V
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 1606
Lid geworden op: do 9 augustus 2018, 16:55
Contacteer:

Ik heb op dat wielsetje (die heb ik overigens niet gebruikt voor DH) een 1x10 gehad, en ook op mijn freeride/dh bike heb ik 1x10 met een 11-36 cassette.
Voorheen reed ik met 29T voor geloof ik, daarna met 32T en nu met 36T.
Gebruikersavatar
mtfuji
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 2746
Lid geworden op: ma 14 februari 2005, 13:11
Mijn mountainbike: 3 stuks
Contacteer:

Als je nog lichtlopende 26 inch bandjes nodig hebt, ik ruim op:

viewtopic.php?f=20&t=144481
"Strong, light, cheap. Pick two." Keith Bontrager
w0utje
All rounder
All rounder
Berichten: 107
Lid geworden op: vr 15 juni 2007, 09:48
Mijn mountainbike: Giant Trance e+ 2 Pro

Heb hier nog wel een goedkoop setjes mavic crossride velgen/ naven liggen. Ligt in de weg, mag weg voor weinig.
Plaats reactie