All-In-One Multitool V2: kleine review

Op zoek naar een bike, setje wielen of dat heerlijke koeienleren zadel? Vraag het hier.
Ook als je bike gestolen is kan je het hier melden.
Kapitein Iglo
Moderator
Moderator
Berichten: 13044
Lid geworden op: wo 3 december 2008, 10:05

Na mijn laatste akkefietje waar ik -oh, de schande- twee wielrenners moest stoppen om van hen een kettingpons te lenen en -oh, de schande- een powerlinkje te bietsen, ben ik op zoek gegaan naar een handige oplossing voor een multitool met kettingpons die ik makkelijk in de bike kan meenemen. Nu weet ik dat er echt allerhande opties zijn, maar ik ben uitgekomen op de All-In-One Multitool V2. Niet de goedkoopste, wel handig, én eenvoudig uit te wisselen tussen mijn fietsen.

Afbeelding

Nu kan ik alleen nergens een webshop vinden die dat ding tegen normale verzendkosten aanbiedt. Bike-components heeft alleen de versie zónder kettingpons, en die wil ik niet. Ik wil ook geen AliExpress knock-off. Iemand handig genoeg met Google? De fabrikant zelf rekent 17,- verzendkosten, dat wordt me wat gortig...
Laatst gewijzigd door Kapitein Iglo op do 4 juni 2020, 15:26, 1 keer totaal gewijzigd.
Doneer en help mee!

Ibis Ripmo AF 2022
Pace RC529 2019
Sonder Camino Al Apex1 2018

Retired: Nukeproof Scout 290, 2x Trek Superfly 7, Stevens Fluent, Stevens S7
Gebruikersavatar
vibemaker
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 2038
Lid geworden op: zo 18 augustus 2013, 10:32
Contacteer:

EDC kit van One Up misschien een alternatief?
https://eu.oneupcomponents.com/collecti ... ool-system

Aan de andere kant; Dit is best wel een interessante tool. Een stuk eenvoudiger dan dat ding van One Up. Als we er nu twee bestellen zijn de verzendkosten alvast gedeeld. :-q
Laatst gewijzigd door vibemaker op di 12 mei 2020, 11:27, 1 keer totaal gewijzigd.
Kapitein Iglo
Moderator
Moderator
Berichten: 13044
Lid geworden op: wo 3 december 2008, 10:05

Die van OneUp is mij veel te ingewikkeld, en maar geschikt voor één fiets. Heb ook gezien dat-ie door troep vast kan gaan zitten. Zag er enorm onhandig uit. Dus, misschien nog even wachten tot een goede webshoptip... en anders zouden we een joint effort kunnen doen :-q
Doneer en help mee!

Ibis Ripmo AF 2022
Pace RC529 2019
Sonder Camino Al Apex1 2018

Retired: Nukeproof Scout 290, 2x Trek Superfly 7, Stevens Fluent, Stevens S7
Gebruikersavatar
Jurf
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 2181
Lid geworden op: zo 29 maart 2015, 00:33
Mijn mountainbike: Orbea Wild+ Ibis Ripmo

Mooi tooltje en bij een groepsbuy doe ik graag mee.
Ik heb zelf nu een bidonhouder met zo,n toppeak Ninja ding (bakje achter je bidonhouder waar een multitool in zit), met spons.
Meer surfer dan fietser, maar als ik fiets: Ibis Ripmo + Orbea Wild 2023
Gebruikersavatar
MacReal
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 5635
Lid geworden op: zo 13 maart 2011, 10:53
Mijn mountainbike: is een hardtail
Contacteer:

En deze:
https://www.bike-discount.de/en/buy/top ... t16-777438

icm deze:
https://www.bike-discount.de/en/buy/top ... ack-777448

Ben je goedkoper uit en heb je toch alles wat je zoekt.
Mijn avonturen op YouTube

Blogje
SYS: Knorretje + Hanson

Less yappin', more brappin'!
Gebruikersavatar
bouwpakket
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 6136
Lid geworden op: vr 22 mei 2009, 21:58
Mijn mountainbike: Ibis Ripley V4, Ripmo V2, Ragley TD:1 SS, Ragley Trig

Jurf schreef: di 12 mei 2020, 11:36 Mooi tooltje en bij een groepsbuy doe ik graag mee.
Ik heb zelf nu een bidonhouder met zo,n toppeak Ninja ding (bakje achter je bidonhouder waar een multitool in zit), met spons.
spons vanwege het gerammel
MTB Trail Care Crew Utrechtse Heuvelrug
Garage Sale
Ibis Ripley V4
Ibis Ripmo V2
Ibis Ripley V1 => met pensioen, aan de muur
Ragley TD:1 29 ti rigid Single Speed
Heckler40
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 2468
Lid geworden op: wo 22 juni 2005, 11:48

Geen lead voor de AllinOne sorry.

Wel ook een alternatief, de Ratchet Rocket tool van Topeak, ook met een pons
Met een prima werkende ratchet en rammelvrij in een hoesje,

https://www.bike-discount.de/en/buy/top ... ool-948145
"Just remember, once you're over the hill you pick up speed"
Kapitein Iglo
Moderator
Moderator
Berichten: 13044
Lid geworden op: wo 3 december 2008, 10:05

Ik vind Heckler 40's tip nog wel een aardige - er is bij mij al een framestrap onderweg, daar zou ik 'm eventueel mee kunnen vastzetten.

Maar het fit & forget principe van de AIO spreekt me gewoon erg aan. Ik heb BC een mailtje gestuurd, met de vraag of en zo ja wanneer hij weer in het assortiment komt. Dat wacht ik even af voordat ik beslissingen neem. Group buy is interessant, en wil ik best op me nemen, maar vergeet niet dat het vanuit mij dan weer naar anderen moet. En niet iedereen woont op fietsafstand van Austerlitz.
Doneer en help mee!

Ibis Ripmo AF 2022
Pace RC529 2019
Sonder Camino Al Apex1 2018

Retired: Nukeproof Scout 290, 2x Trek Superfly 7, Stevens Fluent, Stevens S7
Gebruikersavatar
bouwpakket
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 6136
Lid geworden op: vr 22 mei 2009, 21:58
Mijn mountainbike: Ibis Ripley V4, Ripmo V2, Ragley TD:1 SS, Ragley Trig

Kapitein Iglo schreef: di 12 mei 2020, 12:30 Ik vind Heckler 40's tip nog wel een aardige - er is bij mij al een framestrap onderweg, daar zou ik 'm eventueel mee kunnen vastzetten.

Maar het fit & forget principe van de AIO spreekt me gewoon erg aan. Ik heb BC een mailtje gestuurd, met de vraag of en zo ja wanneer hij weer in het assortiment komt. Dat wacht ik even af voordat ik beslissingen neem. Group buy is interessant, en wil ik best op me nemen, maar vergeet niet dat het vanuit mij dan weer naar anderen moet. En niet iedereen woont op fietsafstand van Austerlitz.
Ik red Austerlitz wel
MTB Trail Care Crew Utrechtse Heuvelrug
Garage Sale
Ibis Ripley V4
Ibis Ripmo V2
Ibis Ripley V1 => met pensioen, aan de muur
Ragley TD:1 29 ti rigid Single Speed
Kapitein Iglo
Moderator
Moderator
Berichten: 13044
Lid geworden op: wo 3 december 2008, 10:05

Hoor net dat het bij jou niet gaat passen.
Doneer en help mee!

Ibis Ripmo AF 2022
Pace RC529 2019
Sonder Camino Al Apex1 2018

Retired: Nukeproof Scout 290, 2x Trek Superfly 7, Stevens Fluent, Stevens S7
kermit
Moderator
Moderator
Berichten: 16850
Lid geworden op: wo 27 oktober 2004, 11:29
Mijn mountainbike: is niet de jouwe :)
Contacteer:

Kapitein Iglo schreef: di 12 mei 2020, 12:30 ...Maar het fit & forget principe van de AIO spreekt me gewoon erg aan...
Het is alleen fit & forget als je er op elke fiets een hebt ;-)
Anders moet je er nog de hele tijd aan denken hem over te zetten.

Dat is de reden dat ik in de loop der vele jaren een soort verzameling van multitools heb opgebouwd... :oops:
Aan elke fiets/in elke rugzak zit er wel een. En dan te bedenken dat je 'm zelden nodig hebt, en dan meestal ook nog om een ander te helpen...
DONEER JE OOK?

"I'd love to change the world but I don't know what to do
so I'll leave it up to you"
- Ten Years After
Gebruikersavatar
MacReal
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 5635
Lid geworden op: zo 13 maart 2011, 10:53
Mijn mountainbike: is een hardtail
Contacteer:

Heel herkenbaar :lol:
Mijn avonturen op YouTube

Blogje
SYS: Knorretje + Hanson

Less yappin', more brappin'!
Refie1
All rounder
All rounder
Berichten: 57
Lid geworden op: do 28 mei 2015, 09:14

kermit schreef: di 12 mei 2020, 14:48 ...zippxxxx En dan te bedenken dat je 'm zelden nodig hebt, en dan meestal ook nog om een ander te helpen...
En er achterkomen dat de hulpbehoevende nooit onderhoud pleegt. Jij met vieze vingers je weg mag vervolgen en denkt bij de volgende.... stop ik ook weer. :-q
Canyon CF SLX, SW Epic alu, Canyon endurace CF SLX, SW Roubaix, Ridley supercross
Gebruikersavatar
bouwpakket
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 6136
Lid geworden op: vr 22 mei 2009, 21:58
Mijn mountainbike: Ibis Ripley V4, Ripmo V2, Ragley TD:1 SS, Ragley Trig

Refie1 schreef: di 12 mei 2020, 15:20
kermit schreef: di 12 mei 2020, 14:48 ...zippxxxx En dan te bedenken dat je 'm zelden nodig hebt, en dan meestal ook nog om een ander te helpen...
En er achterkomen dat de hulpbehoevende nooit onderhoud pleegt. Jij met vieze vingers je weg mag vervolgen en denkt bij de volgende.... stop ik ook weer. :-q
Idem. Iedere keer gewoon stoppen en helpen. Behalve laatst toe het een huurfiets betrof en de versleten ketting het al na 1 km begeven had. Ik ga niet de shit van een shit verhuurder oplossen
MTB Trail Care Crew Utrechtse Heuvelrug
Garage Sale
Ibis Ripley V4
Ibis Ripmo V2
Ibis Ripley V1 => met pensioen, aan de muur
Ragley TD:1 29 ti rigid Single Speed
Kapitein Iglo
Moderator
Moderator
Berichten: 13044
Lid geworden op: wo 3 december 2008, 10:05

kermit schreef: di 12 mei 2020, 14:48
Kapitein Iglo schreef: di 12 mei 2020, 12:30 ...Maar het fit & forget principe van de AIO spreekt me gewoon erg aan...
Het is alleen fit & forget als je er op elke fiets een hebt ;-)
Anders moet je er nog de hele tijd aan denken hem over te zetten.

Dat is de reden dat ik in de loop der vele jaren een soort verzameling van multitools heb opgebouwd... :oops:
Aan elke fiets/in elke rugzak zit er wel een. En dan te bedenken dat je 'm zelden nodig hebt, en dan meestal ook nog om een ander te helpen...
Goed, fit and don't forget dan :tong . Maar nu had ik 'm dus nodig, en niet om een ander te helpen. En als het om kettingen gaat krijg je eigenlijk altijd wel vieze jatten. Oplossing: handschoenen met lange vingers uitdoen als je trailside moet klussen, en weer aandoen als je klaar bent.

Een binnenband heb ik ook zelden nodig, de laatste paar jaar heb ik vaker een ketting gebroken dan een band geplakt, bedenk ik nu.. De kans dat ik m'n bidon vergeet is óók niet groot, maar ook dát is me overkomen.
Ik heb ook meerdere multitools. Kettingpons zit in m'n rugzak, alleen was dat niet de rugzak die ik bij me had. Zo is er altijd wat. Oplossing: twee van die dingen :bier:

De vraag is inmiddels niet meer óf-ie er moet komen, maar meer hoe en tegen welke prijs.
Doneer en help mee!

Ibis Ripmo AF 2022
Pace RC529 2019
Sonder Camino Al Apex1 2018

Retired: Nukeproof Scout 290, 2x Trek Superfly 7, Stevens Fluent, Stevens S7
Plaats reactie