All-In-One Multitool V2: kleine review

Op zoek naar een bike, setje wielen of dat heerlijke koeienleren zadel? Vraag het hier.
Ook als je bike gestolen is kan je het hier melden.
Gebruikersavatar
MacReal
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 5628
Lid geworden op: zo 13 maart 2011, 10:53
Mijn mountainbike: is een hardtail
Contacteer:

bouwpakket schreef: di 12 mei 2020, 15:24
Refie1 schreef: di 12 mei 2020, 15:20

En er achterkomen dat de hulpbehoevende nooit onderhoud pleegt. Jij met vieze vingers je weg mag vervolgen en denkt bij de volgende.... stop ik ook weer. :-q
Idem. Iedere keer gewoon stoppen en helpen. Behalve laatst toe het een huurfiets betrof en de versleten ketting het al na 1 km begeven had. Ik ga niet de shit van een shit verhuurder oplossen
Ik heb 1 keer iemand niet geholpen. Die vroeg terwijl ik al de fiets van een ander aan het oplappen was of ik niet even zijn versnellingen kon afstellen. Hoefde hij niet naar zijn fietsenmaker.

Maargoed, terug ontopic. Onze zwammer heeft een paar multitools nodig die op zijn fiets kunnen leven.
Mijn avonturen op YouTube

Blogje
SYS: Knorretje + Hanson

Less yappin', more brappin'!
Gebruikersavatar
bouwpakket
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 6112
Lid geworden op: vr 22 mei 2009, 21:58
Mijn mountainbike: Ibis Ripley V4, Ripmo V2, Ragley TD:1 SS, Breezer Inversion

MacReal schreef: di 12 mei 2020, 15:56
bouwpakket schreef: di 12 mei 2020, 15:24
Idem. Iedere keer gewoon stoppen en helpen. Behalve laatst toe het een huurfiets betrof en de versleten ketting het al na 1 km begeven had. Ik ga niet de shit van een shit verhuurder oplossen
Ik heb 1 keer iemand niet geholpen. Die vroeg terwijl ik al de fiets van een ander aan het oplappen was of ik niet even zijn versnellingen kon afstellen. Hoefde hij niet naar zijn fietsenmaker.

Maargoed, terug ontopic. Onze zwammer heeft een paar multitools nodig die op zijn fiets kunnen leven.
Onze zwammer heeft een paar multitools nodig die IN zijn fiets kunnen leven
Kapitein Iglo
Moderator
Moderator
Berichten: 13025
Lid geworden op: wo 3 december 2008, 10:05

Och, het is maar goed dat ik in ieder geval wist hoe die kettingpons werkte, en die powerlink. Want ik denk niet dat het goed was gegaan als ik het aan die mannen over had moeten laten. k baalde wel dat ik de pons wat vies moest overhandigen, maar ach, zwart was-ie toch al.
Doneer en help mee!

Ibis Ripmo AF 2022
Pace RC529 2019
Sonder Camino Al Apex1 2018

Retired: Nukeproof Scout 290, 2x Trek Superfly 7, Stevens Fluent, Stevens S7
Gebruikersavatar
vibemaker
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 2037
Lid geworden op: zo 18 augustus 2013, 10:32
Contacteer:

bouwpakket schreef: di 12 mei 2020, 15:58
MacReal schreef: di 12 mei 2020, 15:56

Ik heb 1 keer iemand niet geholpen. Die vroeg terwijl ik al de fiets van een ander aan het oplappen was of ik niet even zijn versnellingen kon afstellen. Hoefde hij niet naar zijn fietsenmaker.

Maargoed, terug ontopic. Onze zwammer heeft een paar multitools nodig die op zijn fiets kunnen leven.
Onze zwammer heeft een paar multitools nodig die IN zijn fiets kunnen leven
als een soort virus, zeg maar... :bier:
Gebruikersavatar
Meegs
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 3160
Lid geworden op: di 6 maart 2007, 15:07
Mijn mountainbike: Spectaculaire Kloof

In de groepsaankoop nog steeds te overwegen staat, wil ik me daar ook wel bij aanmelden.
Ik heb niet zo heel veel verschillende fietsen, maar merk wel dat ik nogal loop te "strooien" met spullen tussen de verschillende fietsen.

Austerlitz haal ik ook nog wel, al zij het op mijn tandvleesch. ;-)

Laat me maar weten of het doorgaat.
:-q
Kapitein Iglo
Moderator
Moderator
Berichten: 13025
Lid geworden op: wo 3 december 2008, 10:05

Om de een of andere reden vertrouw ik de site van de fabrikant niet (meer) zo erg. Ze zijn heel rap met beantwoorden van de chat. Ze zeggen in die chat dat verzendkosten lager worden naarmate je meer bestelt (ja, verhoudingsgewijs, maar zo bedoelen ik noch zij het), maar dat is gewoon niet zo. Als ik ze daarop wijs blijft het stil. Ook op FB geven ze al een jaar aan dat er een versie voor smallere trapassen komt, maar dat is er nog niet. Ook lijkt bijna geen webshop dit verder te verkopen.

Ben ik te achterdochtig...? Ik wacht de berichtgeving vanuit bike-components sowieso nog even af. Dat kan blijkbaar wel even duren, het is er nogal druk geloof ik.
Doneer en help mee!

Ibis Ripmo AF 2022
Pace RC529 2019
Sonder Camino Al Apex1 2018

Retired: Nukeproof Scout 290, 2x Trek Superfly 7, Stevens Fluent, Stevens S7
Kapitein Iglo
Moderator
Moderator
Berichten: 13025
Lid geworden op: wo 3 december 2008, 10:05

Anti-climax... kreeg bericht terug van BC. Ding is er gewoon, is foutje dat-ie niet op de website staat. Ik kreeg meteen een Paypal betaallinkje, en hij is dus onderweg. Voor veel minder verzendkosten. Group-buy via bij deze van de baan - je kunt hem tegen minder verzendkosten zelf met garantie bij BC krijgen!
Doneer en help mee!

Ibis Ripmo AF 2022
Pace RC529 2019
Sonder Camino Al Apex1 2018

Retired: Nukeproof Scout 290, 2x Trek Superfly 7, Stevens Fluent, Stevens S7
balboa
Extreme Biker
Extreme Biker
Berichten: 686
Lid geworden op: ma 16 juli 2007, 01:55
Mijn mountainbike: Wordt gebruikt

Ben benieuwd naar je ervaring. Heb ook wel interesse.
Kapitein Iglo
Moderator
Moderator
Berichten: 13025
Lid geworden op: wo 3 december 2008, 10:05

Zal m’n ervaring posten!
Doneer en help mee!

Ibis Ripmo AF 2022
Pace RC529 2019
Sonder Camino Al Apex1 2018

Retired: Nukeproof Scout 290, 2x Trek Superfly 7, Stevens Fluent, Stevens S7
Gebruikersavatar
Meegs
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 3160
Lid geworden op: di 6 maart 2007, 15:07
Mijn mountainbike: Spectaculaire Kloof

Ahh, ik had dit even gemist.

Kapitein, heeft u al gebruikerservaring?
Kapitein Iglo schreef: vr 15 mei 2020, 21:18 Zal m’n ervaring posten!
Of heb ik die ook alweer ergens gemist?
Kapitein Iglo
Moderator
Moderator
Berichten: 13025
Lid geworden op: wo 3 december 2008, 10:05

Meegs schreef: do 4 juni 2020, 13:28 Ahh, ik had dit even gemist.

Kapitein, heeft u al gebruikerservaring?
Kapitein Iglo schreef: vr 15 mei 2020, 21:18 Zal m’n ervaring posten!
Of heb ik die ook alweer ergens gemist?
Die heb je niet gemist, you got me! Ik zat eigenlijk even te peinzen waar ik die ervaring het beste kon plaatsen. Maar het kan eigenlijk net zo goed hier. Het is nog wel echt een eerste ervaring hoor. Ik heb hem nog niet nodig gehad dus ik geef voor nu weer wat me is opgevallen.

Afbeelding
Geen fratsen, ziet er degelijk uit en zo voelt het ook.

Afbeelding
Het meest bijzondere: de kettingpons. Je draait de zwarte cover van de tool en met de inbus-kant draai je de pin uit de ketting. Voor meer grip op de pons kun je daar twee bitjes in doen, zodat je hem beter kunt vasthouden.

Afbeelding
Een powerlinkje past er keurig in. Alles wordt keurig vastgehouden met een magneet.

Afbeelding
Hij schuift zonder problemen in de crank van m'n gravelracer, waar deze financiële uitspatting mee begon. Eenmaal aangeschoven houdt de magneet hem keurig op zijn plek.

Afbeelding
Steekt dan wel wat verder uit dan me lief is (niet echt mooi), en het is jammer dat de cap niet in een kleurtje leverbaar is (maar geanodiseerd zwart is het hardstm zeggen ze).

Ik heb er één "probleem" mee ervaren. Op de eerste tocht die ik ermee maakte met de gravelracer, meende ik gerammel te horen uit de trapas. Op kleine klinkertjes met name, korte oneffenheden. Lekker dan, daar word ik gek van. Bij aankomst (ik ben er niet voor gestopt) wilde ik trots mijn nieuwe tool showen, en ik pluk alleen het dopje/ponsgedeelte van de crank. De tool bleek losgetrild / gedraaid van het ponsgedeelte. Nu weet ik dus ook waarom ik moeite had 'm bij de eerste keer van de tool af te schroeven: dat ding moet dus gewoon best vastgedraaid zitten, anders draait-ie los in de trapas. Dat gezegd hebbende: hij zal er 50-60 km in hebben liggen centrifueren, maar er zat geen krasje op.

Bij een latere graveltocht met veel meer offroad, was er geen vuiltje aan de lucht. Ik heb hem nog niet geprobeerd op de Pace, dus hoe het op een hobbelig parcours met veel remkuilen is, weet ik niet. Maar ik heb er wel vertrouwen in.
Doneer en help mee!

Ibis Ripmo AF 2022
Pace RC529 2019
Sonder Camino Al Apex1 2018

Retired: Nukeproof Scout 290, 2x Trek Superfly 7, Stevens Fluent, Stevens S7
Gebruikersavatar
Meegs
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 3160
Lid geworden op: di 6 maart 2007, 15:07
Mijn mountainbike: Spectaculaire Kloof

:-q
Dank je. Het ziet er inderdaad solide uit.
Ik wilde het eigenlijk voor mijn tourfiets gebruiken, want met de mtb heb ik altijd een rugzak mee waar al een multitool inzit. Maar de tour heeft geen hollowcrank... Wel een zadeltasje waar de dan de oude multitool in kan...
Ik ga er nog eens overnadenken.
Bedankt voor je eerste gebruikerservaring.
(en meestal heb je een multitool onderweg niet nodig, maar het is wel handig om er 1 mee te nemen voor het geval dat...)
Kapitein Iglo
Moderator
Moderator
Berichten: 13025
Lid geworden op: wo 3 december 2008, 10:05

Ik ken je huidige multitool niet, maar voor mijn reisfiets heb ik een multitool waar alles in zit als in deze, en meer, zoals een 8mm inbus, spakenspanners, en meer inbussleuteltjes. Maar die vind ik alleen handig bij die fiets, want daar zit ook veel meer op en aan. En die gaat daar gewoon in een zadeltasje, of in een van de ortliebs.
Doneer en help mee!

Ibis Ripmo AF 2022
Pace RC529 2019
Sonder Camino Al Apex1 2018

Retired: Nukeproof Scout 290, 2x Trek Superfly 7, Stevens Fluent, Stevens S7
Gebruikersavatar
Bonanza
Pro Biker
Pro Biker
Berichten: 1380
Lid geworden op: za 23 juni 2012, 21:18
Mijn mountainbike: Niner Air 9 RDO, Kona Hei Hei CR Race
Contacteer:

Kapitein Iglo schreef: do 4 juni 2020, 13:53
Meegs schreef: do 4 juni 2020, 13:28 Ahh, ik had dit even gemist.

Kapitein, heeft u al gebruikerservaring?

Of heb ik die ook alweer ergens gemist?
Die heb je niet gemist, you got me! Ik zat eigenlijk even te peinzen waar ik die ervaring het beste kon plaatsen. Maar het kan eigenlijk net zo goed hier. Het is nog wel echt een eerste ervaring hoor. Ik heb hem nog niet nodig gehad dus ik geef voor nu weer wat me is opgevallen.

Afbeelding
Geen fratsen, ziet er degelijk uit en zo voelt het ook.

Afbeelding
Het meest bijzondere: de kettingpons. Je draait de zwarte cover van de tool en met de inbus-kant draai je de pin uit de ketting. Voor meer grip op de pons kun je daar twee bitjes in doen, zodat je hem beter kunt vasthouden.

Afbeelding
Een powerlinkje past er keurig in. Alles wordt keurig vastgehouden met een magneet.

Afbeelding
Hij schuift zonder problemen in de crank van m'n gravelracer, waar deze financiële uitspatting mee begon. Eenmaal aangeschoven houdt de magneet hem keurig op zijn plek.

Afbeelding
Steekt dan wel wat verder uit dan me lief is (niet echt mooi), en het is jammer dat de cap niet in een kleurtje leverbaar is (maar geanodiseerd zwart is het hardstm zeggen ze).

Ik heb er één "probleem" mee ervaren. Op de eerste tocht die ik ermee maakte met de gravelracer, meende ik gerammel te horen uit de trapas. Op kleine klinkertjes met name, korte oneffenheden. Lekker dan, daar word ik gek van. Bij aankomst (ik ben er niet voor gestopt) wilde ik trots mijn nieuwe tool showen, en ik pluk alleen het dopje/ponsgedeelte van de crank. De tool bleek losgetrild / gedraaid van het ponsgedeelte. Nu weet ik dus ook waarom ik moeite had 'm bij de eerste keer van de tool af te schroeven: dat ding moet dus gewoon best vastgedraaid zitten, anders draait-ie los in de trapas. Dat gezegd hebbende: hij zal er 50-60 km in hebben liggen centrifueren, maar er zat geen krasje op.

Bij een latere graveltocht met veel meer offroad, was er geen vuiltje aan de lucht. Ik heb hem nog niet geprobeerd op de Pace, dus hoe het op een hobbelig parcours met veel remkuilen is, weet ik niet. Maar ik heb er wel vertrouwen in.
Ik ben de kettingpons dus kwijtgeraakt tijdens een rit. Nog geluk gehad dat de tool er niet uit gekomen is. Heb BC al een mailtje gestuurd
Kapitein Iglo
Moderator
Moderator
Berichten: 13025
Lid geworden op: wo 3 december 2008, 10:05

Vervelend hee! Wat wil je van BC dan? Nieuw onderdeel..? Wel een goede waarschuwing, waarvoor dank - misschien moet ik een ietsiepietsie loctite gebruiken om dat te voorkomen. Eentje die je in het vervelende geval dat je 'm nodig hebt wel loskrijgt.
Doneer en help mee!

Ibis Ripmo AF 2022
Pace RC529 2019
Sonder Camino Al Apex1 2018

Retired: Nukeproof Scout 290, 2x Trek Superfly 7, Stevens Fluent, Stevens S7
Plaats reactie