GEZOCHT: iemands ongebruikte 26" onderdelen voor winterprojectje

Op zoek naar een bike, setje wielen of dat heerlijke koeienleren zadel? Vraag het hier.
Ook als je bike gestolen is kan je het hier melden.
Plaats reactie
Nel!s
All rounder
All rounder
Berichten: 58
Lid geworden op: wo 5 augustus 2020, 15:31

Hallo! Ik heb een oude idworx Mountain Rohler 26" op mp gescoord. Ik wil haar gaan gebruiken als fijne - maar niet diefstal gevoelige fiets voor door de stad richting bospaden en door de sneeuw/ijzel. Ik ben op zoek naar wat nieuwe (tweedehands) onderdelen om haar iets meer schwung te geven, nl:
- nieuw 26" disc compatible voorwiel
- schijf voor voorwiel, plus rem lever + kabel hiervoor
- 2x Schwalbe Big Apple 60-559 buitenband, of 2x Schwalbe Almotion buitenband (tussen de 45-60 breedte maat)
- Heggeman voor tandwiel (140mm)
- EVENTUEEL een nieuwe zwarte verende voorvork - deze loopt niet heel lekker meer :) aangezien hier een schijfrem op gaat hoeven er geen remnokjes op
- en weet iemand een goed adresje om een nieuwe velg op het Rohloff achterwiel te zetten in de omgeving Utrecht?

Ik kan bovenstaande uiteraard van Rose/bike-components halen in de sale maar ik vind het leuker om ze tweedehands op de kop te tikken in regio Utrecht :-q

Dit is em:
Afbeelding

Heb eventueel wat onderdelen in de ruil, allemaal in goede staat of nieuw, voor specificaties stuur graag vragen:
Afbeelding
Vlnr:
- twee stuurpennen, 3T mutant (nieuw) & Truvativ
- Specialized 27.2 zadelpen (nieuw)
- Cane Creek Thudbuster LT 27.2 met vulbus en nieuwe veringselementen
- polar cadence sensor (nieuw)
- Raceface cinch system 30t (nieuw)
- Wittkop zadel
- Talisman gel zadel
- Specialized zadel
- Madison stratos zadel
- Specialized lady ariel zadel

PS- ik post bijna niet hier aangezien ik een relatieve MTB nieuwkomer ben, maar hopelijk meer in de toekomst :)
Gebruikersavatar
Cadexrider
Extreme Biker
Extreme Biker
Berichten: 565
Lid geworden op: do 17 april 2014, 19:32
Mijn mountainbike: Rocks;-)
Contacteer:

Beste, Ik heb een wielsetje staan, met 6 gaats disc naaf en velgrem. Komen uit een Giant Terrago.
Ook heb ik evt 2 Schwalbe Crazy Bob liggen.

Grt Cadexrider.
dubbelop
Pro Biker
Pro Biker
Berichten: 1397
Lid geworden op: zo 4 september 2005, 15:40
Mijn mountainbike: MSC Zion tandem

Als deze fiets niet meegaat naar de Alpen zou ik die Magura velgremmen lekker laten zitten. Ze remmen uitstekend en zijn 99% onderhoudsvrij.
Nel!s
All rounder
All rounder
Berichten: 58
Lid geworden op: wo 5 augustus 2020, 15:31

Ja fantastisch spul maar de velgen zijn aan gort. Tevens, bij een winter fiets wil ik graag remkracht behouden bij nat weer. Ik heb geen goede ervaring met velgremmen bij nat weer..

Weet iemand misschien hoe ik de terugvering van het dynamic lockout schijfje kan herstellen op de vork? Hij veert niet meer terug, vermoedelijk zit er wat vuil in die hem stroef maakt. Ik kan het schijfje met de hand wel terugdraaien.
Nel!s
All rounder
All rounder
Berichten: 58
Lid geworden op: wo 5 augustus 2020, 15:31

Cadexrider schreef: zo 18 oktober 2020, 11:37 Beste, Ik heb een wielsetje staan, met 6 gaats disc naaf en velgrem. Komen uit een Giant Terrago.
Ook heb ik evt 2 Schwalbe Crazy Bob liggen.

Grt Cadexrider.
Thanks! Ik heb inmiddels een oplossing voor de wielen via het forum :)
Plaats reactie