Dirtjumper project #zoveel

Op zoek naar een bike, setje wielen of dat heerlijke koeienleren zadel? Vraag het hier.
Ook als je bike gestolen is kan je het hier melden.
Plaats reactie
Gebruikersavatar
Klitse
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 1576
Lid geworden op: do 7 juni 2018, 22:45
Mijn mountainbike: Moxie / Eccentric / SSSS Inbred

Ik heb mijn 3 dirtjumpers verkocht om wat geld vrij te maken voor de opvolger van mijn Banshee. Nu dat nog even op zich laat wachten (levertijden enzo) ga ik om verveling tegen te gaan maar weer opzoek naar iets te klussen. Dus er mag weer een oude dirtjumper opgeknapt worden.

Ik zoek dus (weer) een oude Dirtjumper of Dirtjump frame. 24" of 26" mag beide. Liefst met mogelijkheid tot schijfrem achter en horizontale dropouts.
Verder eigenlijk weinig wensen. Ik kan hem afhankelijk van wat het is opknappen voor mijzelf (26" geveerde vork) of voor mijn zoon (24" vaste vork). Mag dus in matige staat zijn mits het frame maar zonder deuken of scheuren is. Roest, krassen, verfvlekken zijn allemaal geen probleem.

Dus heb je nog iets in je schuur, op je zolder of weet je of de buurman nog iets heeft staan. Let me know.
My Bikes:
Moxie // Eccentric // Minty // SSSS Inbred
Gebruikersavatar
Dutch
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 2292
Lid geworden op: ma 11 mei 2009, 17:01

Je kunt het ontkennen maar er is toch enige verslaving aan de orde :lol:
Gebruikersavatar
Klitse
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 1576
Lid geworden op: do 7 juni 2018, 22:45
Mijn mountainbike: Moxie / Eccentric / SSSS Inbred

Ik zie geen enkele reden om dat te ontkennen. Ik heb gewoon last van N+2
My Bikes:
Moxie // Eccentric // Minty // SSSS Inbred
Gebruikersavatar
Dice Oldskool
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 5576
Lid geworden op: do 20 oktober 2011, 00:04
Mijn mountainbike: Mondraker Level R

Klitse schreef: di 16 februari 2021, 18:07 Ik zie geen enkele reden om dat te ontkennen. Ik heb gewoon last van N+2

Is het op dit moment niet gewoon -N?
Gebruikersavatar
Klitse
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 1576
Lid geworden op: do 7 juni 2018, 22:45
Mijn mountainbike: Moxie / Eccentric / SSSS Inbred

Op dit moment zelfs N-1 ofzo
My Bikes:
Moxie // Eccentric // Minty // SSSS Inbred
Gebruikersavatar
vibemaker
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 2038
Lid geworden op: zo 18 augustus 2013, 10:32
Contacteer:

Topic kaping: zou je eigenlijk een beetje geinige dirt jumper kunnen bouwen met 29” wielen? Is dat een ding? Afbeelding

Dan krijg ik het nog wel verkocht thuis, met m’n extra wielsetje en zo... :bier:
Gebruikersavatar
Hilco
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 6945
Lid geworden op: zo 8 augustus 2004, 23:02
Mijn mountainbike: star,staal ,singlespeed Surly KM

vibemaker schreef: di 16 februari 2021, 19:57 Topic kaping: zou je eigenlijk een beetje geinige dirt jumper kunnen bouwen met 29” wielen? Is dat een ding? Afbeelding

Dan krijg ik het nog wel verkocht thuis, met m’n extra wielsetje en zo... :bier:
dat zal een gravebike gaan worden dan .......... :winkie:
ouderdom komt met gebreken :-{ maar ik fiets nog wel :winkie:
Gebruikersavatar
Klitse
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 1576
Lid geworden op: do 7 juni 2018, 22:45
Mijn mountainbike: Moxie / Eccentric / SSSS Inbred

vibemaker schreef: di 16 februari 2021, 19:57 Topic kaping: zou je eigenlijk een beetje geinige dirt jumper kunnen bouwen met 29” wielen? Is dat een ding? Afbeelding

Dan krijg ik het nog wel verkocht thuis, met m’n extra wielsetje en zo... :bier:
Ik geloof dat ze dat Mafia of SE bikes noemen. Schijnen populair te zijn onder de jeugd. Dus gewoon doen.
My Bikes:
Moxie // Eccentric // Minty // SSSS Inbred
Gebruikersavatar
Klitse
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 1576
Lid geworden op: do 7 juni 2018, 22:45
Mijn mountainbike: Moxie / Eccentric / SSSS Inbred

Iemand al iets gevonden op zolder? :D
My Bikes:
Moxie // Eccentric // Minty // SSSS Inbred
Gebruikersavatar
vibemaker
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 2038
Lid geworden op: zo 18 augustus 2013, 10:32
Contacteer:

Klitse schreef: vr 19 februari 2021, 08:44 Iemand al iets gevonden op zolder? :D
Dan maar gewoon zo'n sexy nieuw sprankelend frame van Dartmoor. Mud Mate kan vast wel een leuk prijsje voor je regelen :bier:
Knakworstkweker

Klitse schreef: di 16 februari 2021, 20:09
vibemaker schreef: di 16 februari 2021, 19:57 Topic kaping: zou je eigenlijk een beetje geinige dirt jumper kunnen bouwen met 29” wielen? Is dat een ding? Afbeelding

Dan krijg ik het nog wel verkocht thuis, met m’n extra wielsetje en zo... :bier:
Ik geloof dat ze dat Mafia of SE bikes noemen. Schijnen populair te zijn onder de jeugd. Dus gewoon doen.
SE-bikes en Mafia bikes zijn bmx merken die zich een beetje ingewerkt hebben in de 'wheelie-bikes'

Een wheelie bike zit tussen een bmx en een mtb in en dat zou je dus een dirtjumper noemen, maar een wheeliebike heeft (meestal) een starre vork en kan 29" wielen hebben, grootste verschil is dat je er daadwerkelijk zittend op kan fietsen.

Dus eigenlijk is het een samenvoegsel van een bmx, cruiser, mtb, dj en een klunker.

En ik zou er ook een willen!
Gebruikersavatar
Klitse
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 1576
Lid geworden op: do 7 juni 2018, 22:45
Mijn mountainbike: Moxie / Eccentric / SSSS Inbred

Knakworstkweker schreef: zo 21 februari 2021, 21:19
Klitse schreef: di 16 februari 2021, 20:09
Ik geloof dat ze dat Mafia of SE bikes noemen. Schijnen populair te zijn onder de jeugd. Dus gewoon doen.
SE-bikes en Mafia bikes zijn bmx merken die zich een beetje ingewerkt hebben in de 'wheelie-bikes'

Een wheelie bike zit tussen een bmx en een mtb in en dat zou je dus een dirtjumper noemen, maar een wheeliebike heeft (meestal) een starre vork en kan 29" wielen hebben, grootste verschil is dat je er daadwerkelijk zittend op kan fietsen.

Dus eigenlijk is het een samenvoegsel van een bmx, cruiser, mtb, dj en een klunker.

En ik zou er ook een willen!
Dank voor de uitleg :-q
En ik wil er geen. Ik wil gewoon een Dirtjumper met 26" of 24" wielen. Dus wie o wie wil van zn oude vastgeroeste dirtjumper af om een Wheelie bike te kopen? Ik neem die dirtjumper dan wel van je over. 8)
My Bikes:
Moxie // Eccentric // Minty // SSSS Inbred
Gebruikersavatar
dorretje
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 1747
Lid geworden op: wo 8 juli 2009, 11:50
Mijn mountainbike: Staal

Ik heb nog een dj staan die weg mag. Tis geen opknapper trouwens.
Pb maar als je interesse hebt.
There are three kinds of people: those of us that are good at math and those that are not.
http://www.mellowbikers.nl
Gebruikersavatar
Klitse
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 1576
Lid geworden op: do 7 juni 2018, 22:45
Mijn mountainbike: Moxie / Eccentric / SSSS Inbred

Toch echt op zoek naar een opknapper. Dus sla deze even over. Evengoed bedankt voor het aanbod. :-q
My Bikes:
Moxie // Eccentric // Minty // SSSS Inbred
Plaats reactie