Mag Dicht

Op zoek naar een bike, setje wielen of dat heerlijke koeienleren zadel? Vraag het hier.
Ook als je bike gestolen is kan je het hier melden.
Plaats reactie
Gebruikersavatar
Klitse
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 1576
Lid geworden op: do 7 juni 2018, 22:45
Mijn mountainbike: Moxie / Eccentric / SSSS Inbred

Ik voeg even wat samen dus deze mag dicht.
Laatst gewijzigd door Klitse op ma 5 april 2021, 20:34, 1 keer totaal gewijzigd.
My Bikes:
Moxie // Eccentric // Minty // SSSS Inbred
Gebruikersavatar
Klitse
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 1576
Lid geworden op: do 7 juni 2018, 22:45
Mijn mountainbike: Moxie / Eccentric / SSSS Inbred

UP
My Bikes:
Moxie // Eccentric // Minty // SSSS Inbred
Gebruikersavatar
Mark-V
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 1606
Lid geworden op: do 9 augustus 2018, 16:55
Contacteer:

Ik heb vast nog wel iets liggen. Wat zoek je precies? Alleen bashguard en voor welk doel?
Een paar goede tikken op de iscg-05 bashguards en ze zijn zo krom namelijk. Inmiddels heb ik een bashring gemonteerd, maar daarvoor heb je wel een 2x crank / spider nodig.
Gebruikersavatar
Klitse
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 1576
Lid geworden op: do 7 juni 2018, 22:45
Mijn mountainbike: Moxie / Eccentric / SSSS Inbred

Mark-V schreef: vr 2 april 2021, 11:50 Ik heb vast nog wel iets liggen. Wat zoek je precies? Alleen bashguard en voor welk doel?
Een paar goede tikken op de iscg-05 bashguards en ze zijn zo krom namelijk. Inmiddels heb ik een bashring gemonteerd, maar daarvoor heb je wel een 2x crank / spider nodig.
Een iscg-05 bashguard (eventueel incl chainguide) om al die boomschors uit mijn ketting te houden bij het bunnyhop oefenen zou al handig zijn :wink:
En dat ze zo krom zijn is natuurlijk jammer, maar dat is beter dan een krom kettingblad. (hoewel.... die kosten de wereld ook niet).
My Bikes:
Moxie // Eccentric // Minty // SSSS Inbred
Gebruikersavatar
Mark-V
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 1606
Lid geworden op: do 9 augustus 2018, 16:55
Contacteer:

schampen kunnen ze wel hebben, maar er vol op niet.
Ik heb nog nooit een tandwiel krom of kapot gereden op een boomstam, maar wel op beton / steen. Niet krom, maar afgebroken tandjes.
Nadeel is alleen van een bashguard dat je je clearance kleiner maakt, dus je zult sneller blijven hangen dan zonder.

Als je het puur voor boomstammen gebruikt zou ik het lekker zonder doen. Maar ga je ook de straat op dan kun je beter een dikke bashring kopen ;)
Gebruikersavatar
Klitse
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 1576
Lid geworden op: do 7 juni 2018, 22:45
Mijn mountainbike: Moxie / Eccentric / SSSS Inbred

Mark-V schreef: vr 2 april 2021, 13:17 schampen kunnen ze wel hebben, maar er vol op niet.
Ik heb nog nooit een tandwiel krom of kapot gereden op een boomstam, maar wel op beton / steen. Niet krom, maar afgebroken tandjes.
Nadeel is alleen van een bashguard dat je je clearance kleiner maakt, dus je zult sneller blijven hangen dan zonder.

Als je het puur voor boomstammen gebruikt zou ik het lekker zonder doen. Maar ga je ook de straat op dan kun je beter een dikke bashring kopen ;)
Mmm, food for thought. Uiteindelijk is het misschien verstandig om er wel wat op te zetten als we naar het buitenland gaan. Maar voor NL is het misschien niet het beste idee. Zeker niet als de clearance er veel minder van wordt. Dank voor deze gedachten. :-q
My Bikes:
Moxie // Eccentric // Minty // SSSS Inbred
Makkelijk
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 2901
Lid geworden op: ma 10 augustus 2015, 09:37

Niet helemaal mee eens, mijn ervaring is dat je met een bashguard makkelijker wegkomt met dingen omdat het een glad oppervlak is. Mijn OneUp heeft enorme klappen gehad en is nog recht, 2 fietsen later.
Waar woke is, is vuur
Gebruikersavatar
cheeta
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 7386
Lid geworden op: zo 24 juni 2007, 09:25
Mijn mountainbike: Plopsaland

Hoeveel clearance je minder hebt, is gewoon afhankelijk van het formaat bash dat je kiest (bij sommige merken zijn verschillende maten te krijgen). Dat hoeft niet veel meer dan 5mm te zijn...

Ik heb meer dan eens met bashguard aan de grond gezeten maar ook met kettingwielen en bashrings gemonteerd op de crank (2x10). Grote voordeel van een bashguard aan je frame is dat je je pedalen nog enigszins vrij kunt roteren, wat al een stuk lastiger wordt wanneer je crank gemonteerde bashring op een steen staat of je kettingwiel een boom pakt. Dat heeft toch op z'n minst tot gevolg dat je balans er niet beter op wordt en in de regel dat je crank een kant op wilt draaien die jij nu juist net niet op wilde draaien (je gewicht naar voren willen brengen is niet echt veel voorkomend scenario op zo'n moment)...
"This post may contain irony: Discontinue use if experiencing mood swings, nausea or elevated blood pressure."

| Freie Fahrt fuer freie Buerger! | LHR | Black Trails Matter | Build Back Blacker |
balboa
Extreme Biker
Extreme Biker
Berichten: 692
Lid geworden op: ma 16 juli 2007, 01:55
Mijn mountainbike: Wordt gebruikt

Ik heb een goedkope via Ali gekocht. Wilde de one-up, maar die was destijds nergens te verkrijgen. Was sowieso lastig een passende te krijgen. Heb 'm alleen nog niet gemonteerd kan je dus niet zeggen of het wat is.
Plaats reactie