trail hardtail 120-130mm XL +-800 Euro

Op zoek naar een bike, setje wielen of dat heerlijke koeienleren zadel? Vraag het hier.
Ook als je bike gestolen is kan je het hier melden.
Plaats reactie
I_do
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 2407
Lid geworden op: vr 13 juli 2012, 15:33

Het is een long shot, maar heeft er iemand nog iets dergelijks staan? Ik zoek iets voor erbij.

Als je me uit wil lachen omdat de markt knettergek is op moment, dan begrijp ik dat volledig en zal in schaamte het hoongelach aanhoren totdat deze post verdwenen is in de krochten van het internet. :tong. maar je ziet hier op de site toch regelmatig dat mensen nog wel wat hebben waar ze niet actief mee leuren, maar waar ze wel afstand van kunnen doen.
Laatst gewijzigd door I_do op di 20 april 2021, 17:46, 1 keer totaal gewijzigd.
Kapitein Iglo
Moderator
Moderator
Berichten: 13035
Lid geworden op: wo 3 december 2008, 10:05

Voor de duidelijkheid: je zoekt een complete fiets voor dat geld of alleen een frame/vork-combi?
Doneer en help mee!

Ibis Ripmo AF 2022
Pace RC529 2019
Sonder Camino Al Apex1 2018

Retired: Nukeproof Scout 290, 2x Trek Superfly 7, Stevens Fluent, Stevens S7
I_do
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 2407
Lid geworden op: vr 13 juli 2012, 15:33

Goede, ik zoek een complete fiets, maar voor een die me aanstaat mag er gerust nog paar honderd bij. Het gaat me er meer om dat ik niet iets bijzonders of high-end zoek, maar gewoon functioneel afgemonteerd. Dus eerder een recon en deore dan XTR en Fox Factory zeg maar.

Ik snap dat je met deze prijsinschatting feitelijk beide routes zou kunnen nemen.

En de conclusie dat ik een half jaar moet wachten en hopen dat de markt dan veranderd sluit ik ook niet uit.
Robertdj
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 445
Lid geworden op: vr 2 augustus 2013, 16:02
Mijn mountainbike: project12, Bird

https://www.canyon.com/nl-nl/mountain-b ... groesse=XL

Komt zoiets redelijk in de buurt? Levertijd is (relatief gezien) nog te doen in dat formaat.
I_do
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 2407
Lid geworden op: vr 13 juli 2012, 15:33

Robertdj schreef: di 20 april 2021, 14:38 https://www.canyon.com/nl-nl/mountain-b ... groesse=XL

Komt zoiets redelijk in de buurt? Levertijd is (relatief gezien) nog te doen in dat formaat.
komt eigenlijk nog behoorlijk in de buurt, maar zoek liever iets wat op voorraad is (en bij voorkeur 2e hands). Maar als ik dat niet kan vinden is het bijna een no-brainer, ander vorkje erin van RCZ en gaan met die banaan.
Pat.
Technisch Webredacteur
Technisch Webredacteur
Berichten: 5968
Lid geworden op: zo 15 juli 2001, 02:00
Contacteer:

Enige wat ik nog heb staan is een Ragley Bigwig in maat 19" (rij normaal ook XL (1.90 m met 95 cm bbl)
Maar die moet nog een € 1400 opleveren in de huidige staat.
(los frame kost al € 750,-, SrSuntour vork van pakweg € 500 en we zijn al een heel eind.)

Sram NX 12 speed 30 -50/11
Sram Level T 4piston remmen v+a (200/180mm)
Dikke SrSuntour Axon 130 mm met lockout op het stuur. (alles boost uiteraard)
Dropper (meen dat er nu een Bontrager in zit 150 mm drop)
En nog wielen en de rest van de onderdelen erbij ook nog. (excl. pedalen)

Fiets staat alweer vanaf november binnen en is vorig jaar alleen buiten gekomen voor het monteren van onderdelen.
Dus ja, eigenlijk mijn Zombie Apocalypse Bike waar je heel wat jaren mee vooruit kunt.
(goeie geometry etc.)

Paar foto's gevonden:
Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding
Met een botte bijl moet je gewoon wat harder slaan dan met een scherpe.
Emtb.Tech
www.GravelRacen.com
YouTube Fatbike & Adventure's Kanaal
Adventures & Patrol Blogtopic op mountainbike.nl
I_do
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 2407
Lid geworden op: vr 13 juli 2012, 15:33

Pat. schreef: di 20 april 2021, 19:54 Enige wat ik nog heb staan is een Ragley Bigwig in maat 19" (rij normaal ook XL (1.90 m met 95 cm bbl)
Maar die moet nog een € 1400 opleveren in de huidige staat.
(los frame kost al € 750,-, SrSuntour vork van pakweg € 500 en we zijn al een heel eind.)

Sram NX 12 speed 30 -50/11
Sram Level T 4piston remmen v+a (200/180mm)
Dikke SrSuntour Axon 130 mm met lockout op het stuur. (alles boost uiteraard)
Dropper (meen dat er nu een Bontrager in zit 150 mm drop)
En nog wielen en de rest van de onderdelen erbij ook nog. (excl. pedalen)

Fiets staat alweer vanaf november binnen en is vorig jaar alleen buiten gekomen voor het monteren van onderdelen.
Dus ja, eigenlijk mijn Zombie Apocalypse Bike waar je heel wat jaren mee vooruit kunt.
(goeie geometry etc.)

Paar foto's gevonden:
Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding
Wel heel mooi, maar voor mij op dit moment dan iets te mooi helaas :bier: . Voor een fiets voor erbij. Wel echt gaaf apparaat!
Robertdj
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 445
Lid geworden op: vr 2 augustus 2013, 16:02
Mijn mountainbike: project12, Bird

viewtopic.php?f=20&t=150553

Misschien net te klein?
I_do
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 2407
Lid geworden op: vr 13 juli 2012, 15:33

Robertdj schreef: di 20 april 2021, 21:25 viewtopic.php?f=20&t=150553

Misschien net te klein?
Inderdaad contact gehad met Marco. Hij zou op zich nog net passen, maar als ik naar een honzo in XL kijk dan heb je wel 6 cm reach meer. Dus ik zou hiermee niet echt op een passende moderne geo uitkomen helaas.
I_do
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 2407
Lid geworden op: vr 13 juli 2012, 15:33

Robertdj schreef: di 20 april 2021, 14:38 https://www.canyon.com/nl-nl/mountain-b ... groesse=XL

Komt zoiets redelijk in de buurt? Levertijd is (relatief gezien) nog te doen in dat formaat.
Inmiddels alweer wachten tot juni, misschien dat als ik dan nog nergens tegen aan gelopen ben dat ik er maar zodra er weer voorraad is moet bestellen om voor de winter zeker van een fiets te zijn...
Plaats reactie