Gezocht: Trek Procaliber XXL voor een proefrit / test

Op zoek naar een bike, setje wielen of dat heerlijke koeienleren zadel? Vraag het hier.
Ook als je bike gestolen is kan je het hier melden.
Plaats reactie
Linkeballen
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 198
Lid geworden op: do 4 maart 2021, 00:32

Omdat ik vrij lang ben (1.98M / 97cm BBL) blijft het een uitdaging om de juiste fiets te vinden. Mijn keuze was voorheen gevallen op de Grand Canyon 8, deze heb ik daarom ook besteld maar volgens wat forumleden heb ik waarschijnlijk toch meer reach nodig.

Gisteren heb ik de Canyon XL kunnen testen van een forumlid (bedankt Bigfish :wink: ) Waarschijnlijk wel een langere stuurpen omdat het toch wat krap voelt.

Na lang zoeken ben ik uiteindelijk op de Trek Procaliber 9.6 uitgekomen. Deze heeft een Reach (500mm) vs de 475mm van de Canyon (en zelfs langer is dan Mondraker Podium / Kona Hei Hei).

Ik zou het echt geweldig vinden als ik ook een XXL Procaliber (9.5, 9.6, 9.7, 9.8 etc) zou mogen testen bij iemand. Het kan gewoon een rondje op een parkeerplaats zijn om toch even te voelen of het iets voor me is qua maat. Ik woon zelf in Hilversum overigens.

Alvast heel erg bedankt!!

(p.s ook al is het een rondje op de parkeerplaats, ik wil uiteraard wel mijn autosleutels + auto of paspoort achterlaten :-q )
I_do
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 2407
Lid geworden op: vr 13 juli 2012, 15:33

Al eens gevraagd bij trek in Utrecht? Rondje om de parkeerplaats geen probleem, en ze waren zelfs flexibel met fietsen op routes gebruiken (maar dat was voor corona).
Linkeballen
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 198
Lid geworden op: do 4 maart 2021, 00:32

Ja ik heb al de deals in de buurt al gebeld! Trek Utrecht geeft bijvoorrbeeld geen enkele XXL 9.5 / 9.6 / 9.7 of 9.8 etc staan (zelfs geen XL of L).

Ook grote winkels zoals 12gobiking (ze hebben normaal showmodellen) / Mantel hebben niets staan...Ik wil graag een aanbetaling doen voor eind 2021 / 2022 maar dan moet ik wel zeker weten dat het frame een beetje past
I_do
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 2407
Lid geworden op: vr 13 juli 2012, 15:33

Linkeballen schreef: vr 30 april 2021, 11:42 Ja ik heb al de deals in de buurt al gebeld! Trek Utrecht geeft bijvoorrbeeld geen enkele XXL 9.5 / 9.6 / 9.7 of 9.8 etc staan (zelfs geen XL of L).

Ook grote winkels zoals 12gobiking (ze hebben normaal showmodellen) / Mantel hebben niets staan...Ik wil graag een aanbetaling doen voor eind 2021 / 2022 maar dan moet ik wel zeker weten dat het frame een beetje past
Dan heb ik niets gezegd! Succes, zou idd mooi zijn met beetje vertrouwen zo'n smak geld uit te geven.
Linkeballen
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 198
Lid geworden op: do 4 maart 2021, 00:32

Wellicht kent iemand een persoon met een XXL procaliber die ik een bericht kan sturen (of iemand op het forum die ik een PB kan sturen).
Linkeballen
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 198
Lid geworden op: do 4 maart 2021, 00:32

Of tips over hoe ik deze zou kunnen testen / vinden :D
Linkeballen
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 198
Lid geworden op: do 4 maart 2021, 00:32

Bump
Linkeballen
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 198
Lid geworden op: do 4 maart 2021, 00:32

BUMP :-D
Gebruikersavatar
MarkMeisner
Pro Biker
Pro Biker
Berichten: 1415
Lid geworden op: do 8 mei 2008, 12:22
Mijn mountainbike: Nukeproof Mega 290

Linkeballen schreef: ma 17 mei 2021, 11:32 BUMP :-D
Neem even contact op met MTB Clinic in Velp. Die verhuren X-calibers, maar ik weet niet in hoeverre die qua geo verschillen met de Procalibers.

https://www.mtbclinic.nl/huur-mountainbikes/
Linkeballen
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 198
Lid geworden op: do 4 maart 2021, 00:32

Thanks! helaas zijn de X calibers qua reach echt een stuk korter...
Linkeballen
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 198
Lid geworden op: do 4 maart 2021, 00:32

Bump
Plaats reactie