Goeie kinder MTB 24 inch (max EUR 350)

Op zoek naar een bike, setje wielen of dat heerlijke koeienleren zadel? Vraag het hier.
Ook als je bike gestolen is kan je het hier melden.
Slowpoke
Mtb fanaat
Mtb fanaat
Berichten: 47
Lid geworden op: za 8 mei 2021, 09:58
Mijn mountainbike: MTB: Kona Hei Hei (2021 alloy) / Gravel: Kona Rove DL (2022) / CX: Kona Jake (2010)

Ik zoek voor mijn dochter van 8 (135 cm lang) een degelijke MTB. Criteria: 1x6 (of meer) versnellingen en een niet te zwaar frame met lage standover.

Twijfel over Rockrider ST 900 (Decathlon), maar ik lees over vrij hoge standover. Ben benieuwd naar goeie alternatieven. Geveerde voorvork lijkt me niet wenselijk, maar kan me vergissen. Is vooral zwaar(der).

Mocht iemand een leuk fietsje tweedehands hebben staan, voel je vrij om me hierop te wijzen! :-)
JorisB
Mtb fanaat
Mtb fanaat
Berichten: 46
Lid geworden op: zo 26 april 2020, 21:13
Mijn mountainbike: Santa Cruz Blur

Hi!

Recentelijk na een immense zoektocht op deze uitgekomen, Decathlon topmodel had ik ook op het oog maar niet leverbaar helaas

Orbea kinderfiets MX 24 Dirt MTB Hardtail 7-versnellingen 30 cm, 24 ", indigoblauw - rood, L007
door SAM'S SportsAndMoreShop GmbH
Meer informatie: https://www.amazon.nl/dp/B08NF1SR5S/ref ... UTF8&psc=1
Slowpoke
Mtb fanaat
Mtb fanaat
Berichten: 47
Lid geworden op: za 8 mei 2021, 09:58
Mijn mountainbike: MTB: Kona Hei Hei (2021 alloy) / Gravel: Kona Rove DL (2022) / CX: Kona Jake (2010)

Thanks for sharing. Mooi fietsje! Frame ziet er strak uit, Alivio een uitstekende prijs/kwaliteit verhouding en een stijve vork natuurlijk de betere keuze voor dit soort fiets. Nu nog dochterlief overtuigen dat ze geen voordemper nodig heeft ;-)
JorisB
Mtb fanaat
Mtb fanaat
Berichten: 46
Lid geworden op: zo 26 april 2020, 21:13
Mijn mountainbike: Santa Cruz Blur

Ja de aantrekkingskracht van zo'n voorvork is van mythische proporties onder de jeugd.
De dikke wielen van deze bike maakten bij mijn zoon echter veel goed, fiets rijdt ook erg soepel bovendien dus ze zijn verkocht als ze erop stappen. Nog geen trails kunnen doen helaas, volgende week hoop ik

Overigens kwam ik wel goede meiden mtb's tegen op MP...specialized hotrock meen ik
Slowpoke
Mtb fanaat
Mtb fanaat
Berichten: 47
Lid geworden op: za 8 mei 2021, 09:58
Mijn mountainbike: MTB: Kona Hei Hei (2021 alloy) / Gravel: Kona Rove DL (2022) / CX: Kona Jake (2010)

Hotrock op MP is idd ook een optie waar ik naar kijk :-q
JorisB
Mtb fanaat
Mtb fanaat
Berichten: 46
Lid geworden op: zo 26 april 2020, 21:13
Mijn mountainbike: Santa Cruz Blur

Nee is weg, bedoelde een specialized riprock

Toch gevonden op bikemarkt: https://bikemarkt.mtb-news.de/article/1 ... tuned-10kg
Laatst gewijzigd door JorisB op wo 26 mei 2021, 18:52, 1 keer totaal gewijzigd.
JorisB
Mtb fanaat
Mtb fanaat
Berichten: 46
Lid geworden op: zo 26 april 2020, 21:13
Mijn mountainbike: Santa Cruz Blur

Als ik het huidige tweedehands aanbod zie iaan serieuze bikes s de Orbea een koopje
Zou trouwens wel adviseren te gaan voor enkel blad voor!
Gebruikersavatar
Opperhoofd
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 1813
Lid geworden op: vr 11 april 2003, 17:47
Mijn mountainbike: hangt op zolder aan de muur

Zeker een enkel blad voor!

2 Weken geleden met vrienden en hun kids met de MTB op pad geweest. Alle kids waren met de fiets en versnellingen aan het klooien. Te grote fietsen en te veel versnellingen. M'n dochter van 8 reed op de MTB van haar broer. 24" wielen en 1x8. Je kan al raden wie er dikke lol had, overal lekker aan het sturen was en alle bultjes op kon fietsen... :winkie:

Ze wil haar eigen fiets! :-q
Ik heb een XS frame gevonden (34 cm) voor 26" welke ik nu aan het opbouwen ben. Een nieuwe overjarig frame a 99 euro. Daarbij een nieuwe Deore 10 speed disc groepset, zonder crankset, voor 100 euro gevonden. Crankset, wielen en verdere afmontage heb ik nog wel liggen. Alleen nog een voorvork. Dit gaat er denk ik wel een worden met vering. Ja het is wat zwaarder maar die is voor de snelle en hobbelige afdalingen van de Lemelerberg wel nodig.

Advies van dit verhaal. Als je handig bent en zelf iets kan opbouwen, zeker doen. Wellicht kan je net wat betere onderdelen er op zetten. Groeit je kind uit de fiets dan heb je alleen een ander frame nodig.
yo-eddy
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 5461
Lid geworden op: za 29 oktober 2005, 12:14
Mijn mountainbike: 11ANTS pANTher LTHT

als je ooit wilt upgraden met voorvering dan gewoon een goed 26" vorkje zoeken op MP .... mijne had een geveerde vork eerder "nodig" dan ik verwachtte :roll:
https://www.instagram.com/hidde_extreme/
Mountainbiking is not a crime
Slowpoke
Mtb fanaat
Mtb fanaat
Berichten: 47
Lid geworden op: za 8 mei 2021, 09:58
Mijn mountainbike: MTB: Kona Hei Hei (2021 alloy) / Gravel: Kona Rove DL (2022) / CX: Kona Jake (2010)

Helemaal mee eens. Na jaren 3x9 SRAM gereden te hebben, nu 1x12 Deore. Ik had me nooit gerealiseerd hoe irritant het is om te moeten nadenken over schakelcombinaties, zeker als je ineens een steile klim op een singletrack tegenkomt. En dan natuurlijk de extra clearance op 1x...heerlijk om zonder gedoe over obstakels heen te rollen :-D

Zelf heb ik onlangs mijn stijve vork toch voor geveerd gewisseld voor een Rockshox 35 RL, omdat ik iets te vaak uit de bocht stuiterde. Kan me moeilijk voorstellen dat mijn erg terughoudende/voorzichtige dochter heel snel in die situatie zal belanden. Dus vandaar neig ik initieel naar een stijve vork (lichter), mogelijk icm extra dikke banden.

En ik heb alle gereedschap in huis, dus zal zeker het nodige tweaken & tunen gaan doen. Kijk er naar uit!
Gebruikersavatar
38x10
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 2045
Lid geworden op: ma 29 mei 2017, 15:02
Mijn mountainbike: Santa Cruz Tallboy 3 / RAAW Madonna

1 blad voor is wel een echte aanrader. Een vaste vork is niet per se een probleem (de kleine van mij weet zich er aardig mee te redden, ondanks 2.1" brede bandjes, en die is nou niet bepaald terughoudend...).
Niet bikers, de leegheid van die levens schokt me. (Vrij naar Tim Krabbé)
yo-eddy
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 5461
Lid geworden op: za 29 oktober 2005, 12:14
Mijn mountainbike: 11ANTS pANTher LTHT

38x10 schreef: wo 26 mei 2021, 15:59 1 blad voor is wel een echte aanrader. Een vaste vork is niet per se een probleem (de kleine van mij weet zich er aardig mee te redden, ondanks 2.1" brede bandjes, en die is nou niet bepaald terughoudend...).
voor de "gewone" trails is een star vorkje inderdaad prima (en vaak veel beter dan de standaard zeer slechte geveerde vorkjes in kinderfietsen) de mijne begon af en toe te klagen over zijn polsen bij de grote jumps naast de routes dus toen ben ik afgeweken van mijn wat dogmatische "kids leren beter fietsen op een starre fiets" :wink:
https://www.instagram.com/hidde_extreme/
Mountainbiking is not a crime
JorisB
Mtb fanaat
Mtb fanaat
Berichten: 46
Lid geworden op: zo 26 april 2020, 21:13
Mijn mountainbike: Santa Cruz Blur

Ik twijfel enorm om een geveerde vork op de Orbea 24" te zetten, mijn zoon rijdt behoorlijk fanatiek en smult van sprongen.
Een oude SID 28mm vork schijnt de beste optie te zijn, jullie misschien nog ideeën of tips?
yo-eddy
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 5461
Lid geworden op: za 29 oktober 2005, 12:14
Mijn mountainbike: 11ANTS pANTher LTHT

JorisB schreef: wo 26 mei 2021, 18:41 Ik twijfel enorm om een geveerde vork op de Orbea 24" te zetten, mijn zoon rijdt behoorlijk fanatiek en smult van sprongen.
Een oude SID 28mm vork schijnt de beste optie te zijn, jullie misschien nog ideeën of tips?
Hidde (8) heeft een Reba dual air, werkt prima met zijn 30kg
https://www.instagram.com/hidde_extreme/
Mountainbiking is not a crime
JorisB
Mtb fanaat
Mtb fanaat
Berichten: 46
Lid geworden op: zo 26 april 2020, 21:13
Mijn mountainbike: Santa Cruz Blur

Dat is dan een 26 inch vork?
Plaats reactie