Goeie kinder MTB 24 inch (max EUR 350)

Op zoek naar een bike, setje wielen of dat heerlijke koeienleren zadel? Vraag het hier.
Ook als je bike gestolen is kan je het hier melden.
yo-eddy
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 5461
Lid geworden op: za 29 oktober 2005, 12:14
Mijn mountainbike: 11ANTS pANTher LTHT

JorisB schreef: do 27 mei 2021, 22:13 Dat is dan een 26 inch vork?
yup 26" vork in 24" fiets

Afbeelding
https://www.instagram.com/hidde_extreme/
Mountainbiking is not a crime
Gebruikersavatar
38x10
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 2045
Lid geworden op: ma 29 mei 2017, 15:02
Mijn mountainbike: Santa Cruz Tallboy 3 / RAAW Madonna

Wat is (ongeveer) de afstand dropout tot aansluiting balhoofd? Ik ben een beetje bang dat ik de geo teveel verneuk als de voorkant erg omhoog komt (en er daardoor te weinig gewicht op de voorkant komt. Het menneke is al zo licht...)
Niet bikers, de leegheid van die levens schokt me. (Vrij naar Tim Krabbé)
Gebruikersavatar
Willem Altes
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 2163
Lid geworden op: za 19 januari 2019, 01:26

Met verende vork, voorwiel en voorband heb je waarschijnlijk al ruim 10%van het gewicht van de rijder te pakken (zo een voorvork is vaak zwaarder dan het kale frame). Ik vermoed dat er zo al voldoende gewicht voor komt; relatief aan het totaalgewicht van het geheel. (met minder gewicht genereer je ook minder kracht die de bocht uit wil vliegen). Omdat zo een voorvork relatief zo zwaar is, is het misschien zelfs beter voor de gewichtsverdeling als deze wat omhoog komt.
Jurriaan
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 7998
Lid geworden op: za 3 november 2001, 02:00
Mijn mountainbike: Met stuur

Zelf opbouwen een optie? Ik vond het erg leuk om te doen. En ja XO staat wel deftig, mijn dochter zegt het dan weer niks :lol:

Afbeelding
Gebruikersavatar
Opperhoofd
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 1813
Lid geworden op: vr 11 april 2003, 17:47
Mijn mountainbike: hangt op zolder aan de muur

De voorvork is onderweg, ik heb een nieuwe overjarige RockShox SID team gevonden. Leuk high end spul van vroeger. De vork weegt 1500 gram. Budget vorkjes zijn al snel 2200 tot 2800 gram, niet normaal! Mijn focus was eerst de Manitou Markhor maar die is nergens op voorraad (geen witte)

Ik heb even een foto gemaakt met de voorkant op de verwachte hoogte. Een XS frame met de zadelhoogte op 52 cm (hart trapas - top zadel)

Qua budget, ik ga 100 a 150 boven jouw budget uit komen. Dat komt mede omdat ik nog wat onderdelen heb liggen zoals stuur, stuurpen, zadel, zadelpen, wielen, banden en crankstel.

Afbeelding
Gebruikersavatar
Willem Altes
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 2163
Lid geworden op: za 19 januari 2019, 01:26

Opperhoofd schreef: vr 28 mei 2021, 09:31 De voorvork is onderweg, ik heb een nieuwe overjarige RockShox SID team gevonden. Leuk high end spul van vroeger. De vork weegt 1500 gram. Budget vorkjes zijn al snel 2200 tot 2800 gram, niet normaal! Mijn focus was eerst de Manitou Markhor maar die is nergens op voorraad (geen witte)

Ik heb even een foto gemaakt met de voorkant op de verwachte hoogte. Een XS frame met de zadelhoogte op 52 cm (hart trapas - top zadel)

Je kan zo stack en reach meten en vergelijken met die van catalogusfietsen.
Gebruikersavatar
38x10
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 2045
Lid geworden op: ma 29 mei 2017, 15:02
Mijn mountainbike: Santa Cruz Tallboy 3 / RAAW Madonna

Opperhoofd schreef: vr 28 mei 2021, 09:31 (...)De voorvork is onderweg, ik heb een nieuwe overjarige RockShox SID team gevonden. (...)
Waar?
Niet bikers, de leegheid van die levens schokt me. (Vrij naar Tim Krabbé)
Gebruikersavatar
Opperhoofd
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 1813
Lid geworden op: vr 11 april 2003, 17:47
Mijn mountainbike: hangt op zolder aan de muur

38x10 schreef: vr 28 mei 2021, 11:58
Opperhoofd schreef: vr 28 mei 2021, 09:31 (...)De voorvork is onderweg, ik heb een nieuwe overjarige RockShox SID team gevonden. (...)
Waar?
Nijmegen, Kersten Wielersport.
De vork is net bezorgd. Deze er meteen even ingezet om te zien hoe het er uit ziet. De voorkant zakt nog wel iets, de crown race zit niet vast en 15 a 25mm sag.

(zal wel even een eigen topic maken)

Afbeelding
JorisB
Mtb fanaat
Mtb fanaat
Berichten: 46
Lid geworden op: zo 26 april 2020, 21:13
Mijn mountainbike: Santa Cruz Blur

Leuk project! Je kan de vork nog wat laten zakken begrijp ik dat goed?
Gebruikersavatar
Opperhoofd
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 1813
Lid geworden op: vr 11 april 2003, 17:47
Mijn mountainbike: hangt op zolder aan de muur

JorisB schreef: zo 30 mei 2021, 22:32 Leuk project! Je kan de vork nog wat laten zakken begrijp ik dat goed?
De vork is nog niet goed gemonteerd.
En als bij het op de fiets zitten is er natuurlijk een beetje sag.
HM'78
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 1513
Lid geworden op: do 28 augustus 2008, 17:36
Mijn mountainbike: on one inbred 29er,trek roscoe7
Contacteer:

mijn dochter rijd ook op die orbea mx 24 inch , prima prijs kwaliteit! ze is wel lang dus heb er al een andere zadelpen en ander zadel opgezet. tere meidenbillen.. maarja , ze moet het wel leul blijven vinden..
Moet maar eens wat meer gaan fietsen..
JorisB
Mtb fanaat
Mtb fanaat
Berichten: 46
Lid geworden op: zo 26 april 2020, 21:13
Mijn mountainbike: Santa Cruz Blur

Ja ben ook onder de indruk van de Orbea, laat 'm voorlopig maar origineel, als junior plafonneert met springen oid dan merken we het wel, gaat er alsnog een andere vork op. Zou waarschijnlijk wel een conversie naar schijfremmen behelsen maar goed. Goede vorken 24" lijken geen v brakes te doen.
Gebruikersavatar
Mario070
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 5842
Lid geworden op: wo 14 december 2016, 12:08

M'n vriendin heeft deze nog op zolder staan :-{ heel mss vind je het iets voor je dochter :-q
Afbeelding
Slowpoke
Mtb fanaat
Mtb fanaat
Berichten: 47
Lid geworden op: za 8 mei 2021, 09:58
Mijn mountainbike: MTB: Kona Hei Hei (2021 alloy) / Gravel: Kona Rove DL (2022) / CX: Kona Jake (2010)

Wat is dat voor iets leuks, @mario070? Ik ben nog steeds in de markt. Merk dat het erg lastig is, ook omdat de ene 24” de andere niet is…bij de Decathlon bleek een 26” geschikter en bij Mantel kwam ik op een Cube Acid 260. Helaas niet op voorraad. Zo moeilijk om iets leuks te vinden dat enigszins betaalbaar is!
Gebruikersavatar
Mario070
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 5842
Lid geworden op: wo 14 december 2016, 12:08

Slowpoke schreef: di 8 juni 2021, 21:48 Wat is dat voor iets leuks, @mario070? Ik ben nog steeds in de markt. Merk dat het erg lastig is, ook omdat de ene 24” de andere niet is…bij de Decathlon bleek een 26” geschikter en bij Mantel kwam ik op een Cube Acid 260. Helaas niet op voorraad. Zo moeilijk om iets leuks te vinden dat enigszins betaalbaar is!
Dit is een echte meiden mountainbike :-D morgenmiddag kom ik in NL aan :D donderdag moet ik mijn mtb van zolder halen, zou ook de meiden mtb naar beneden halen, foto's maken en posten :-q
De mtb van m'n vriendin is ook wit heeft een witte voorvork en met dat bruin ook nog licht blauwe letters.... deze foto heb ik van het www en komt het dichtst bij wat ze heeft staan :-D en niet gebruikt :(( :wink:
Hoe maakt men deze cirkel vierkant?

Dan Empfield
Plaats reactie