XC 29 inch fully MTB

Op zoek naar een bike, setje wielen of dat heerlijke koeienleren zadel? Vraag het hier.
Ook als je bike gestolen is kan je het hier melden.
Plaats reactie
Dkawa28
All rounder
All rounder
Berichten: 139
Lid geworden op: zo 11 oktober 2020, 13:27
Mijn mountainbike: Trek Marlin 7

Goedemorgen

Sinds vorig jaar in het bezit van een Trek Marlin 7 en ondertussen al flink geüpgraded.. maar wil graag een fully XC (Scott Spark of een soortgelijk type) geen voorkeur voor merk schakelgroep.

Budget: €1500,- moet te doen zijn want op MP vind ik ze ook maar ben altijd te laat met bieden/reageren… dus dan maar via hier proberen

Hoor graag van jullie
Dkawa28
All rounder
All rounder
Berichten: 139
Lid geworden op: zo 11 oktober 2020, 13:27
Mijn mountainbike: Trek Marlin 7

Helemaal niemand???
Gebruikersavatar
Willem Altes
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 2174
Lid geworden op: za 19 januari 2019, 01:26

Dkawa28 schreef: za 12 juni 2021, 16:12 Helemaal niemand???
Dat is vrij logisch. Welke maat heb je nodig? XS, XL of past alles...
Kijk eens op het te koop deel van het forum.
Dkawa28
All rounder
All rounder
Berichten: 139
Lid geworden op: zo 11 oktober 2020, 13:27
Mijn mountainbike: Trek Marlin 7

Willem Altes schreef: za 12 juni 2021, 19:44
Dkawa28 schreef: za 12 juni 2021, 16:12 Helemaal niemand???
Dat is vrij logisch. Welke maat heb je nodig? XS, XL of past alles...
Kijk eens op het te koop deel van het forum.
Wat zijn we toch vriendelijk vandaag…

Man man man… 🤷🏽‍♂️

Je kan het toch ook op een vriendelijke manier brengen of niet? Je bent ‘probiker’ , dan mag je ook ‘pro’ reageren lijkt mij
Majoorkees
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 434
Lid geworden op: do 2 mei 2019, 13:58

De vraag ‘fully xc’ komt regelmatig voorbij :bier:

Maar on topic; 1500 euro voor een xc fully die wat voorstelt is een vrij mager budget voor een nieuwe en het aanbod is momenteel mager gezien leveringsproblemen als gevolg van covid. Probeer idd een leuke bike merk op mp. Of kijk bij lbs’n voor aanbod gebruikte.

Nu even een paar hele grote stappen inclusief kort door de bocht want xc in Limburg vraagt wellicht wat meer dan in Noord - Holland. Grofstoffelijk; voor xc in NL heb je ongeveer 100 mm veerweg nodig, al zullen er genoeg mensen hier zijn die meer prettig vinden. Trends zijn wat langer en slacker tegenwoordig dus als je fietsen koopt die net wat gedateerder zijn zullen ze wat steiler gebouwd zijn.

Types xc bikes zijn naast de Spark RC (standaard Spark heeft wat Trail kenmerken) Canyon Lux, Cannondale Scalpel, Trek Top Fuel (gaat laatste jaren meer richting Trail wegens Supercaliber). Giant, bmc, Orbea hebben ook allemaal aantrekkelijke bikes. Wil je gaan voor een internet aanbieder of een gezicht om tegenaan te praten bij een LBS?

Ik zou zeggen maak afwegingen. Oriënteer je goed ook op het forum. Kijk of je kunt proefrijden om karakteristieken te vergelijken. Wat ligt je. Wat is je gebruik, wat hoort daarbij. Succes! En laat eens weten wat je gaat doen misschien :-q
Dkawa28
All rounder
All rounder
Berichten: 139
Lid geworden op: zo 11 oktober 2020, 13:27
Mijn mountainbike: Trek Marlin 7

@majoorkees

Sorry voor de late reactie. Ben ondertussen voorzien van een Scott Spark RC900 2019 versie.

Dit mag gesloten worden
Plaats reactie