Trek top fuel, verzameld!

Op zoek naar een bike, setje wielen of dat heerlijke koeienleren zadel? Vraag het hier.
Ook als je bike gestolen is kan je het hier melden.
Gebruikersavatar
Jan Willem
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 4204
Lid geworden op: wo 26 augustus 2009, 14:10
Mijn mountainbike: Batavus Rambler 'Action line' 1988

Ik pak de draad op, samen met mijn andere zoon sama :-q
Plotseling lag ineens dit mooie frame bij mij in de schuur. Vind projecten niet vervelend.
We stellen een lijstje op met wensen, maten etc.

Wel benieuwd waar Ghost-biker op doelt met:
Ghost-biker schreef: do 10 juni 2021, 21:14 Het is geen probleemloos frame.
Kun je dat toelichten?
Volgens mijn BMI ben ik bijna 15cm 13cm 11½cm 10,3cm te kort.
Willem Jan
Mtb fanaat
Mtb fanaat
Berichten: 28
Lid geworden op: di 8 juni 2021, 09:22
Mijn mountainbike: Trek top fuel

RuudRuud schreef: vr 11 juni 2021, 08:55 Ik weet niet of je de headset erbij hebt maar zo niet; je hebt de specifieke Trek-headset nodig. Onderkant is universeel maar bovenkant is specifiek voor de knock block. Lagers zijn volgens mij niet zo spannend maar cover, stuurpen en spacers wel.

Eventueel kun je een spacer kopen die je vastklemt op je stuurbuis zodat je een eigen stuurpen kunt gebruiken.
https://www.trekbikes.com/us/en_US/equi ... r/p/27583/
Bedankt!
Het headset zat er inderdaad bij, wel handig.
Willem Jan
Mtb fanaat
Mtb fanaat
Berichten: 28
Lid geworden op: di 8 juni 2021, 09:22
Mijn mountainbike: Trek top fuel

George schreef: vr 11 juni 2021, 07:02 Dit is een 'gezocht' topic voor onderdelen, biedt iets aan als je het hebt en als je alleen commentaar in de aanbieding hebt dan mag de toon wel wat vriendelijker, was het azijn in de aanbieding of zo?

Mooi frame, succes met de opbouw :-q
Kijk, dat zijn de leukere berichten, dank je! :-q
ThijsE
Extreme Biker
Extreme Biker
Berichten: 658
Lid geworden op: vr 3 januari 2020, 09:15
Mijn mountainbike: een raw en een oranje

Eigen build, altijd mooi :-q

Ik heb nog wat spul liggen:

- Set Jagwire remschijven (centerlock) + remblokken (formula cura), gebruikt max 300km, 2x180mm
- ESI grips extra chunky, zwart. Gemonteerd maar biet mee gereden, voelde toch te chunky voor mij.
- Crankbrothers eggbeater 3, gebruikt


Verder nog wat klein spul zoals starnut, topcap, spacers.

Mocht je interesse hebben, laat het gerust weten.
Ghost-biker
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 370
Lid geworden op: zo 23 december 2012, 18:30

George schreef: vr 11 juni 2021, 07:02 Dit is een 'gezocht' topic voor onderdelen, biedt iets aan als je het hebt en als je alleen commentaar in de aanbieding hebt dan mag de toon wel wat vriendelijker, was het azijn in de aanbieding of zo?

Mooi frame, succes met de opbouw :-q
Erg jammer dat je niet op een subtiele manier mag informeren naar de herkomst van het frame.

Maar goed, misschien had ik meteen met de deur in huis moeten vallen en dan zal ik dat nu even doen:

Dit frame heb ik onlangs ergens voorbij zien komen als levensgevaarlijk imitatie frame uit een of ander duister land. Trek/Bontrager waarschuwt hier ook voor.
Ghost-biker
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 370
Lid geworden op: zo 23 december 2012, 18:30

Jan Willem schreef: vr 11 juni 2021, 09:02 Ik pak de draad op, samen met mijn andere zoon sama :-q
Plotseling lag ineens dit mooie frame bij mij in de schuur. Vind projecten niet vervelend.
We stellen een lijstje op met wensen, maten etc.

Wel benieuwd waar Ghost-biker op doelt met:
Ghost-biker schreef: do 10 juni 2021, 21:14 Het is geen probleemloos frame.
Kun je dat toelichten?
Ja, loslopen van pivot bout met als gevolg beschadigde draad in frame. Frame is dan onbruikbaar geworden. Loslaten van de lak.
Willem Jan
Mtb fanaat
Mtb fanaat
Berichten: 28
Lid geworden op: di 8 juni 2021, 09:22
Mijn mountainbike: Trek top fuel

Ghost-biker schreef: vr 11 juni 2021, 17:57
George schreef: vr 11 juni 2021, 07:02 Dit is een 'gezocht' topic voor onderdelen, biedt iets aan als je het hebt en als je alleen commentaar in de aanbieding hebt dan mag de toon wel wat vriendelijker, was het azijn in de aanbieding of zo?

Mooi frame, succes met de opbouw :-q
Erg jammer dat je niet op een subtiele manier mag informeren naar de herkomst van het frame.

Maar goed, misschien had ik meteen met de deur in huis moeten vallen en dan zal ik dat nu even doen:

Dit frame heb ik onlangs ergens voorbij zien komen als levensgevaarlijk imitatie frame uit een of ander duister land. Trek/Bontrager waarschuwt hier ook voor.
Dat is zeker wel nuttige informatie! :-q. Is dat te herkennen aan het framenummer? Zijn er misschien herkenningspunten? Als het een imi is ga ik uiteraard weer terug, ik heb adres, telefoonnummer enz.
Overigens is het frame wel gebruikt maar dat zegt niet veel natuurlijk.
Willem Jan
Mtb fanaat
Mtb fanaat
Berichten: 28
Lid geworden op: di 8 juni 2021, 09:22
Mijn mountainbike: Trek top fuel

Even professionele hulp van pa (Jan Willem) en sama ingeschakeld, check de edit!
Zo leer je nog eens wat :-D.
Ghost-biker
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 370
Lid geworden op: zo 23 december 2012, 18:30

Willem Jan schreef: vr 11 juni 2021, 18:05
Ghost-biker schreef: vr 11 juni 2021, 17:57

Erg jammer dat je niet op een subtiele manier mag informeren naar de herkomst van het frame.

Maar goed, misschien had ik meteen met de deur in huis moeten vallen en dan zal ik dat nu even doen:

Dit frame heb ik onlangs ergens voorbij zien komen als levensgevaarlijk imitatie frame uit een of ander duister land. Trek/Bontrager waarschuwt hier ook voor.
Dat is zeker wel nuttige informatie! :-q. Is dat te herkennen aan het framenummer? Zijn er misschien herkenningspunten? Als het een imi is ga ik uiteraard weer terug, ik heb adres, telefoonnummer enz.
Overigens is het frame wel gebruikt maar dat zegt niet veel natuurlijk.
Framenummersticker namaken is ook geen probleem voor ze. Het is schijnbaar bijna niet te zien of het imitatie is. Je moet er een origineel frame langs houden om het als leek te kunnen zien.

Als de verkopende een factuur van een trekdealer met betaalbewijs kan overleggen dan zou ik er meer vertouwen in hebben. Als op de factuur staat dat het een Project One fiets is, dan is de afwijkende kleur ook te verklaren.

Misschien kun je met het frame ook even bij een Trek Store langs gaan. Kun je meteen advies inwinnen over de verdere afmontage.
Gebruikersavatar
Dice Oldskool
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 5550
Lid geworden op: do 20 oktober 2011, 00:04
Mijn mountainbike: Mondraker Level R

Willem Jan schreef: do 10 juni 2021, 15:17 Ik ben op zoek naar ......

Stuur, minimaal 75cm breed, 31,6mm
Ik heb nog een Renthal Fatbar lite liggen, Gold. Is alleen 5 mm per kant smaller 740 mm dus. Mocht je interesse hebben hij mag voor een zacht prijsje je kant op.
skimons
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 250
Lid geworden op: ma 7 februari 2005, 17:28

Heb je wat aan een carbon Bontrager RXL riser bar? Paar ritjes gebruikt. Heb er ook een stuurpen bij. klemming 31.8, breedte moet ik even kijken, niet afgezaagd. >> net gemeten. is 66 cm, oud stuur tje blijkbaar :tong

Setje Ergon handvatten heb ik ook nog icm, XO1 Eagle gripshift

PM maar even
Laatst gewijzigd door skimons op ma 14 juni 2021, 11:11, 1 keer totaal gewijzigd.
Willem Jan
Mtb fanaat
Mtb fanaat
Berichten: 28
Lid geworden op: di 8 juni 2021, 09:22
Mijn mountainbike: Trek top fuel

ThijsE schreef: vr 11 juni 2021, 11:52 Eigen build, altijd mooi :-q

Ik heb nog wat spul liggen:

- Set Jagwire remschijven (centerlock) + remblokken (formula cura), gebruikt max 300km, 2x180mm
- ESI grips extra chunky, zwart. Gemonteerd maar biet mee gereden, voelde toch te chunky voor mij.
- Crankbrothers eggbeater 3, gebruikt


Verder nog wat klein spul zoals starnut, topcap, spacers.

Mocht je interesse hebben, laat het gerust weten.
Inderdaad! Nieuwe hobby.
Bedankt voor het aanbod, maar riemschijven heb ik, grips en pedalen ook.
Willem Jan
Mtb fanaat
Mtb fanaat
Berichten: 28
Lid geworden op: di 8 juni 2021, 09:22
Mijn mountainbike: Trek top fuel

Dice Oldskool schreef: vr 11 juni 2021, 19:41
Willem Jan schreef: do 10 juni 2021, 15:17 Ik ben op zoek naar ......

Stuur, minimaal 75cm breed, 31,6mm
Ik heb nog een Renthal Fatbar lite liggen, Gold. Is alleen 5 mm per kant smaller 740 mm dus. Mocht je interesse hebben hij mag voor een zacht prijsje je kant op.
Zoek eigenlijk zwart, maar bedankt voor het aanbod!
Gebruikersavatar
Jan Willem
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 4204
Lid geworden op: wo 26 augustus 2009, 14:10
Mijn mountainbike: Batavus Rambler 'Action line' 1988

Ghost-biker schreef: vr 11 juni 2021, 17:57Dit frame heb ik onlangs ergens voorbij zien komen als levensgevaarlijk imitatie frame uit een of ander duister land. Trek/Bontrager waarschuwt hier ook voor.
Toch even hierop terugkomend, ter info.
Onze gedachte was al snel dat een duistere Aziaat het niet in zijn hoofd zal halen om XXL frames te gaan neppen, die ga je dan niet ff snel binnen 3 weken verkopen.
Dan ligt M of L meer voor de hand om te imiteren.
Desondanks navraag gedaan bij Trek, over de kleur gehad etc, het antwoord:
Customer Care Guide Trek Benelux schreef:Goedemiddag,
Bedankt dat u contact heeft opgenomen met Trek Customer Service!
Aan de hand van het framenummer kom ik ook op een Top Fuel 9.7 frameset maat XXL
Het gaat in dit geval dus om een origineel Trek frame.
Ik wens uw zoon heel veel veilige kilometers op deze prachtige Top Fuel!

Met vriendelijke groet,

Customer Care Guide Trek Benelux
Volgens mijn BMI ben ik bijna 15cm 13cm 11½cm 10,3cm te kort.
George
Moderator
Moderator
Berichten: 15556
Lid geworden op: wo 27 oktober 2004, 14:03
Contacteer:

Blijkt alsnog één van de, ehm, 'subtiele' op-en aanmerkingen eerder in dit topic te kloppen maar de meest verontrustende gelukkig niet :-q
Plaats reactie