Alpen banden

Op zoek naar een bike, setje wielen of dat heerlijke koeienleren zadel? Vraag het hier.
Ook als je bike gestolen is kan je het hier melden.
Gebruikersavatar
TenZNL
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 5650
Lid geworden op: zo 31 januari 2016, 15:44
Mijn mountainbike: Opvallend kleurrijk

Jurf schreef: di 13 juli 2021, 12:09 De Assegai rolt nog best heel prima hoor. Ik zou me daar zeker voor echt niet druk om maken.
+1, die band rolt stukken harder dan jij de berg af kunt rennen :wink:
Dice Oldskool schreef: di 13 juli 2021, 19:25 Ook mijn ervaring idd.

Deze misschien nog als optie.
https://www.fietsbandonline.nl/maxxis-b ... -vouw.html

DHF/DHR is klassiek, ook daar val je je geen buil aan. Maar een Assegai is wel een modernere band met intermediate noppen (geen dode zone tijdens het kantelen). De DHR is onovertroffen als het om vertraging gaat en beter geschikt voor dit terrein als een Aggressor (Had Vibe die niet?)
Heckler40
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 2462
Lid geworden op: wo 22 juni 2005, 11:48

Nogmaals dank voor alle tips

De DHF is een klassieker, maar wat TenZNL zegt, die dode zone tijdens het kantelen is vaak beschreven en daarom is het niet mijn eerste keus. De Heavy Hitter combinatie is dan DHR achter en DHR of Assegai voorop. De meer gematigde optie is Dissector (of Aggressor) achter en DHR voor.

Opvallend. Helemaal Niemand heeft het over de Vittoria Mazza in de Enduro, die is voor mij nog steeds in beeld.

Enjoy!!
"Just remember, once you're over the hill you pick up speed"
paulus1981
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 2016
Lid geworden op: za 29 augustus 2009, 23:12
Mijn mountainbike: Banshee Titan & Paradox

Wat ga je eigenlijk rijden in de Alpen?

Meerwaarde van de assegai etc is mijn inziens vooral op de stijlste en grofste tracks..

Die vittoria is gewoon nog wat onbekend denk ik?!
owwwwk
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 2737
Lid geworden op: za 3 april 2010, 00:01
Mijn mountainbike: Nog meer plastic... :-)

Net terug van een paar dagen Alpen.

Meeste lbs’sen daar hebben zat op voorraad. Dus je kan evt ook daar wat kopen (en/of vooraf even bellen wat ze hebben liggen). In de drie shops waar ik ben geweest hadden ze iig veel op voorraad.

Zelf rondgereden met Maxxis DHR 2.4, voor en achter. Geen biba maar latex erin en geen enkel lek gehad.

Achterband is wel zichtbaar gebruikt. Gok dat na een dagje of 15-20 gebruik in de Alpen wel een nieuwe band nodig is
StAlTiCa
Gebruikersavatar
Jurf
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 2175
Lid geworden op: zo 29 maart 2015, 00:33
Mijn mountainbike: Orbea Wild+ Ibis Ripmo

Je kan ook een Assegai voor EN achter doen als je druk maakt om remkract (de Ripmo komt standaard zo)
Meer surfer dan fietser, maar als ik fiets: Ibis Ripmo + Orbea Wild 2023
Heckler40
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 2462
Lid geworden op: wo 22 juni 2005, 11:48

paulus1981 schreef: di 13 juli 2021, 22:20 Wat ga je eigenlijk rijden in de Alpen?
@Paulus 1981 Solden blauw en rood om erin te komen en als het weer droog en het gevoel goed zijn ook zwarte trails.
Zwarte zou de 1e keer zijn, ik heb rood gedaan in Saalbach-Hinterglemm Leogang Brandnertal en Zugspitz Arena
owwwwk schreef: di 13 juli 2021, 22:45 Zelf rondgereden met Maxxis DHR 2.4, voor en achter. Geen biba maar latex erin en geen enkel lek gehad.
@ owwwwk die DHR voor en achter is een top pick, welke karkas versie reed jij, EXO DoubleDown of DH?
En ik kan inderdaad ook ter plekke een band scoren gaat alleen wel van de rijtijd af.
Jurf schreef: di 13 juli 2021, 23:36 Je kan ook een Assegai voor EN achter doen als je druk maakt om remkract (de Ripmo komt standaard zo)
@jurf, als ik mijn gewenste combi kan vinden maak ik me geen druk over de remkracht. De Ripmo 2 wordt inderdaad met Assegai 2.5 EXO+ voor en achter geleverd, de V1 kwam eerst nog met Aggressor en DHF in 2.5. Op de fora lees je wel veel dat de mannen de Assegai achter vervangen door iets wat beter rolt.

Enjoy!!
"Just remember, once you're over the hill you pick up speed"
Gebruikersavatar
ThaSingleTrackMastah
Moderator
Moderator
Berichten: 29960
Lid geworden op: do 19 december 2002, 10:56
Mijn mountainbike: Heeft een motortje
Contacteer:

Opvallend. Helemaal Niemand heeft het over de Vittoria Mazza in de Enduro, die is voor mij nog steeds in beeld.
Ik heb een Mazza Trail 29x2.6 als voorband. Tot 35kmh erg fijn.
Boven 35kmh doet ie op de keien wel eens een stapje opzij.
MMary had daar geen last van.
Wordt er niet blij van. Zou de Enduro beter zijn ?
Mazza rolt wel lichter dan Mary.
Nu van Schwalbe een nieuwe Mary gekregen (zie ander topic). Die ga ik eens proberen.
Some days it's easy, some days it's a fight.

Disclaimer: Spellingscontrole vern#ukt mijn posts. Excuses voor vreemde woorden en afkortingen.
Gebruikersavatar
MacReal
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 5635
Lid geworden op: zo 13 maart 2011, 10:53
Mijn mountainbike: is een hardtail
Contacteer:

Heckler40 schreef: di 13 juli 2021, 21:48 Nogmaals dank voor alle tips

De DHF is een klassieker, maar wat TenZNL zegt, die dode zone tijdens het kantelen is vaak beschreven en daarom is het niet mijn eerste keus. De Heavy Hitter combinatie is dan DHR achter en DHR of Assegai voorop. De meer gematigde optie is Dissector (of Aggressor) achter en DHR voor.

Opvallend. Helemaal Niemand heeft het over de Vittoria Mazza in de Enduro, die is voor mij nog steeds in beeld.

Enjoy!!
Die mazza voelt een beetje als de DHF (logisch met dezelfde ontwerper), met een wat vaag gebied tijdens het kantelen.
Rolt wel aardig, maar in de trail casing reed ik hem ook nog eens vrij vlot lek....
Mijn avonturen op YouTube

Blogje
SYS: Knorretje + Hanson

Less yappin', more brappin'!
Heckler40
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 2462
Lid geworden op: wo 22 juni 2005, 11:48

OK dank mannen voor al jullie input, ik heb een set Assegai 29x2.5 voor en achter besteld.
Liftdays only, en grenzen verleggen doe je niet op kousevoeten, Grip monsters are GO

Bij Rob aka Mud Mate van House of MTB na een goed gesprek en het delen van zijn ervaring. :-q

Samengevat: de combinatie(s) die ik uitgezocht heb zijn er gewoon niet, komen ook niet snel.
En als ik dan niet kan krijgen wat ik wil dan kies ik deze keer voor meer grip en meer zekerheid.

Enjoy!!
"Just remember, once you're over the hill you pick up speed"
Gebruikersavatar
TenZNL
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 5650
Lid geworden op: zo 31 januari 2016, 15:44
Mijn mountainbike: Opvallend kleurrijk

Better grip then sorry :bier:
Gebruikersavatar
Dice Oldskool
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 5572
Lid geworden op: do 20 oktober 2011, 00:04
Mijn mountainbike: Mondraker Level R

Denk niet dat ik voorlopig ook maar enige drang krijg om voor het ruigere werk een andere band te kiezen dan de Assegai. :-q
Plaats reactie