Voorvork gezocht

Op zoek naar een bike, setje wielen of dat heerlijke koeienleren zadel? Vraag het hier.
Ook als je bike gestolen is kan je het hier melden.
Plaats reactie
bijkerk0318
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 329
Lid geworden op: wo 7 augustus 2019, 11:09
Mijn mountainbike: Trek x caliber 8 2018

Ik ben me aan het oriënteren op een nieuwe voorvork. Aangezien mijn manitou markhor alweer defect is. September 2019 is die gemaakt, nu weer hetzelfde probleem. De voorvork zakt niet helemaal in. Ook niet als alle lucht eruit is. Er blijft nog 20cm over.

Repareren kost rond de €100-€150. Misschien heeft iemand nog een goede liggen? Reba zal top zijn. De markhor schijnt beter te zijn dan de Judy.

Ik heb QR en nu een straight buis. 29' Mijn frame is oorspronkelijke tapered. Misschien dan mijn voorwiel ook om te bouwen is naar steeknaaf.

100mm veerweg.
Gebruikersavatar
D-man
Extreme Biker
Extreme Biker
Berichten: 667
Lid geworden op: do 22 januari 2015, 20:34
Mijn mountainbike: S-works Epic

bijkerk0318 schreef: zo 18 juli 2021, 16:18 Ik ben me aan het oriënteren op een nieuwe voorvork. Aangezien mijn manitou markhor alweer defect is. September 2019 is die gemaakt, nu weer hetzelfde probleem. De voorvork zakt niet helemaal in. Ook niet als alle lucht eruit is. Er blijft nog 20cm over.

Repareren kost rond de €100-€150. Misschien heeft iemand nog een goede liggen? Reba zal top zijn. De markhor schijnt beter te zijn dan de Judy.

Ik heb QR en nu een straight buis. 29' Mijn frame is oorspronkelijke tapered. Misschien dan mijn voorwiel ook om te bouwen is naar steeknaaf.

100mm veerweg.
Heb denk ik nog een nieuwe Judy voor je liggen.. 2021 model... tapered.. qr
Ik ben mij er eentje...
kermit
Moderator
Moderator
Berichten: 16805
Lid geworden op: wo 27 oktober 2004, 11:29
Mijn mountainbike: is niet de jouwe :)
Contacteer:

bijkerk0318 schreef: zo 18 juli 2021, 16:18 ...Misschien dan mijn voorwiel ook om te bouwen is naar steeknaaf....
Check dat even vooraf, voordat je straks gedwongen bent ook een nieuw voorwiel te kopen.
Je hebt nu een gewone snelspanner begrijp ik? Shimano is hoe dan ook niet om te bouwen, veel andere merken wel.
Wat heb je voor merk naaf?
(Dit ligt eraan dat Shimano cup/conuslagers gebruikt, met losse kogeltjes. Da's niet perse slecht, maar maakt ombouwen dus onmogelijk. De meeste andere merken hebben industrielagers).
DONEER JE OOK?

"I'd love to change the world but I don't know what to do
so I'll leave it up to you"
- Ten Years After
kjoeb
All rounder
All rounder
Berichten: 84
Lid geworden op: za 4 februari 2012, 11:26

@bijkerk0318: bedoel je een 29 inch, 100 mm, non boost (100/15)? Dan heb ik er één voor je. Doet t prima, incl. lockout en een steekas. Een Rockshox Recon met gele decals. Kijk voor foto's op de MP-advertentie (mag ik daarnaar verwijzen, mod.?)..
bijkerk0318
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 329
Lid geworden op: wo 7 augustus 2019, 11:09
Mijn mountainbike: Trek x caliber 8 2018

kermit schreef: ma 19 juli 2021, 09:32
bijkerk0318 schreef: zo 18 juli 2021, 16:18 ...Misschien dan mijn voorwiel ook om te bouwen is naar steeknaaf....
Check dat even vooraf, voordat je straks gedwongen bent ook een nieuw voorwiel te kopen.
Je hebt nu een gewone snelspanner begrijp ik? Shimano is hoe dan ook niet om te bouwen, veel andere merken wel.
Wat heb je voor merk naaf?
(Dit ligt eraan dat Shimano cup/conuslagers gebruikt, met losse kogeltjes. Da's niet perse slecht, maar maakt ombouwen dus onmogelijk. De meeste andere merken hebben industrielagers).
Ik heb ohr naven. Nu heb ik inderdaad een gewone snelspanner.
bijkerk0318
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 329
Lid geworden op: wo 7 augustus 2019, 11:09
Mijn mountainbike: Trek x caliber 8 2018

Bedankt voor de reacties. Ik ga even afwachten of ik garantie heb op mijn vork. Mocht dat niet zo zijn dan zal ik weer opzoek gaan. Voor nu is de zoektocht dus even op pauze gezet.
walters83
Mtb fanaat
Mtb fanaat
Berichten: 39
Lid geworden op: zo 17 juni 2018, 16:40

update:

Excuses, net de vork even bekeken maar de RL en rebound lijken het niet te doen.
Ik heb besloten om de vork eerst te servicen ( Mooi oefenprojectje )

Mocht je toch weer op zoek gaan dan heb ik nog een Rockshocks SID liggen.
29 inch, straight tube en QR.
Kleur wit.
Hoe lang de stuurbuis is moet ik even opmeten.
Plaats reactie