BB 7 remklauwen

Op zoek naar een bike, setje wielen of dat heerlijke koeienleren zadel? Vraag het hier.
Ook als je bike gestolen is kan je het hier melden.
Plaats reactie
I_do
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 2407
Lid geworden op: vr 13 juli 2012, 15:33

Heb een gravelbike/cyclocross met matig werkende trp spyres. Heb me wijs laten maken dat Bb7's het echt beter doen.

Heeft iemand nog een setje liggen om een keer te proberen? Prijs naar waarde.

Sta ook open voor opmerkingen of meningen :lol:
George
Moderator
Moderator
Berichten: 15568
Lid geworden op: wo 27 oktober 2004, 14:03
Contacteer:

Heb je de Spyres correct afgesteld/ingeremd/etc? Ik vind ze voor mechanische schijfremmen namelijk prima werken en dat komt overeen met ervaringen van anderen/reviews en tests die ik her en der lees.
I_do
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 2407
Lid geworden op: vr 13 juli 2012, 15:33

George schreef: za 31 juli 2021, 20:03 Heb je de Spyres correct afgesteld/ingeremd/etc? Ik vind ze voor mechanische schijfremmen namelijk prima werken en dat komt overeen met ervaringen van anderen/reviews en tests die ik her en der lees.
Nou ja dit zijn inderdaad de opmerkingen waar ik om vroeg, allicht beter eerst nieuwe blokjes, netjes afstellen en inremmen.
Ze werken nu dus matig, maar volgens mij lbs waren de bb7 sowieso wel stuk beter. Mocht de consensus zijn dat dit niet het geval is kan ik beter mijn energie steken in deze goed aan de praat krijgen.
George
Moderator
Moderator
Berichten: 15568
Lid geworden op: wo 27 oktober 2004, 14:03
Contacteer:

Ik heb draai met spyre's de blokjes helemaal tegen de schijf aan en dan net een tikje terug zodat ze niet aanlopen. Als ze te ver van de schijf af staan remmen ze als een natte krant. BB7's werken in principe hetzelfde, trouwens.
I_do
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 2407
Lid geworden op: vr 13 juli 2012, 15:33

George schreef: za 31 juli 2021, 21:37 Ik heb draai met spyre's de blokjes helemaal tegen de schijf aan en dan net een tikje terug zodat ze niet aanlopen. Als ze te ver van de schijf af staan remmen ze als een natte krant. BB7's werken in principe hetzelfde, trouwens.
Één van mijn schijven is wat krom, en één van de afstel schroeven komt geen beweging meer in, dat helpt ook niet echt mee om netjes af te stellen. Maar zal eerst eens beetje knutselen en dan nog eens terug komen :lol:
MonkeyRider
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 4075
Lid geworden op: ma 14 januari 2013, 20:23
Contacteer:

Ik heb met beiden gereden en de Spyre remt echt beter/harder als de BB7 road versie. Ik ben wel heel tevreden over de BB7 mtb versie, maar waarschijnlijk is combinatie road remgreep / cable-pull / lever van de roadversie toch minder goed als de Spyre.
Schijven opschuren en fors inremmen scheelt ook.
I_do
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 2407
Lid geworden op: vr 13 juli 2012, 15:33

Goed dan hoort dit draadje eigenlijk bij onderdelen discussie/onderhoud en zal ik eerst eens schuren, nieuwe blokjes inremmen en netjes afstellen.
G.71
Mtb fanaat
Mtb fanaat
Berichten: 7
Lid geworden op: vr 6 november 2020, 22:17

ik heb een setje zo goed als nieuwe BB7 road liggen
deze mogen weg voor een nette prijs (wel verzendingskosten vanuit België rekening houden)
Plaats reactie