Proefritjes gezocht

Op zoek naar een bike, setje wielen of dat heerlijke koeienleren zadel? Vraag het hier.
Ook als je bike gestolen is kan je het hier melden.
Jawsie Jaws
Mtb fanaat
Mtb fanaat
Berichten: 13
Lid geworden op: ma 16 augustus 2021, 22:09

Wie o wie kan en wil mij helpen?

Als beginnend mountainbiker ben ik op zoek naar mijn eerste echte :tong mountainbike. Alleen loop ik tegen de uitdaging aan dat ik geen enkele vergelijk heb kwa geometrie (behalve die van mijn eigen fiets en die zou onder de noemer ouderwets vallen geloof ik).
Daarom zou ik graag een paar proefritjes willen maken op wat modernere fietsen zodat ik een heel miniscuul beetje gevoel kan krijgen bij alle getallen en plaatjes etc die ik op internet zie.

Dus ik ben op zoek naar mensen die zo aardig zijn dat ik eens een stukje mag rijden op hun dierbare fiets.
Ik ben vooral op zoek maar modellen met een meer trail gericht frame (denk aan Canyon Stoic of BD podsol) en modellen met een “gemiddeldere” geometrie (zoals een Kona Honzo of Canyon Grand Canyon).
Wat maat betreft zou het mooi zijn als het om een L zou gaan (of een beetje past bij een lengte van 1,85m).
En extra bonuspunten als het niet aan de andere kant van Nederland is (ik woon zelf in oost-brabant).

Iedereen in elk geval alvast bedankt voor het lezen! :-q
Jordyyyy
All rounder
All rounder
Berichten: 94
Lid geworden op: za 28 december 2013, 15:48

Dit kan toch ook gewoon bij veel dealers of niet?

Aangezien je 2 Canyons aanhaalt. Oost-Brabant naar Koblenz is niet heel ver. Zou daarmee eens beginnen, kun je bij Canyon zelf elk model uittesten, en daarna altijd nog 30 dagen thuis.
Snelle Buffer
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 2488
Lid geworden op: di 3 oktober 2017, 08:57
Mijn mountainbike: is hybride

Jawsie Jaws schreef: wo 1 september 2021, 23:29 Wie o wie kan en wil mij helpen?

Als beginnend mountainbiker ben ik op zoek naar mijn eerste echte :tong mountainbike. Alleen loop ik tegen de uitdaging aan dat ik geen enkele vergelijk heb kwa geometrie (behalve die van mijn eigen fiets en die zou onder de noemer ouderwets vallen geloof ik).
Daarom zou ik graag een paar proefritjes willen maken op wat modernere fietsen zodat ik een heel miniscuul beetje gevoel kan krijgen bij alle getallen en plaatjes etc die ik op internet zie.

Dus ik ben op zoek naar mensen die zo aardig zijn dat ik eens een stukje mag rijden op hun dierbare fiets.
Ik ben vooral op zoek maar modellen met een meer trail gericht frame (denk aan Canyon Stoic of BD podsol) en modellen met een “gemiddeldere” geometrie (zoals een Kona Honzo of Canyon Grand Canyon).
Wat maat betreft zou het mooi zijn als het om een L zou gaan (of een beetje past bij een lengte van 1,85m).
En extra bonuspunten als het niet aan de andere kant van Nederland is (ik woon zelf in oost-brabant).

Iedereen in elk geval alvast bedankt voor het lezen! :-q
Hoe groot is je budget ?,
Alles dat werkelijk groots en inspirerend is, is gecreëerd door een individu dat kon werken in vrijheid.’ ( Albert Einstein)
Zoals de wind waait ga ik niet mee (Loesje)
Kapitein Iglo
Moderator
Moderator
Berichten: 13035
Lid geworden op: wo 3 december 2008, 10:05

Welk budget moet-ie hebben voor een proefrit?
Doneer en help mee!

Ibis Ripmo AF 2022
Pace RC529 2019
Sonder Camino Al Apex1 2018

Retired: Nukeproof Scout 290, 2x Trek Superfly 7, Stevens Fluent, Stevens S7
Gebruikersavatar
TenZNL
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 5651
Lid geworden op: zo 31 januari 2016, 15:44
Mijn mountainbike: Opvallend kleurrijk

Kapitein Iglo schreef: do 2 september 2021, 18:48 Welk budget moet-ie hebben voor een proefrit?
Ik dacht ook aan een nieuw verdienmodel :winkie:
Gebruikersavatar
Jurf
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 2175
Lid geworden op: zo 29 maart 2015, 00:33
Mijn mountainbike: Orbea Wild+ Ibis Ripmo

Het slopen is kopen budget?
Meer surfer dan fietser, maar als ik fiets: Ibis Ripmo + Orbea Wild 2023
Snelle Buffer
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 2488
Lid geworden op: di 3 oktober 2017, 08:57
Mijn mountainbike: is hybride

Kapitein Iglo schreef: do 2 september 2021, 18:48 Welk budget moet-ie hebben voor een proefrit?
Jurf schreef: do 2 september 2021, 19:12 Het slopen is kopen budget?
Voila :)
Alles dat werkelijk groots en inspirerend is, is gecreëerd door een individu dat kon werken in vrijheid.’ ( Albert Einstein)
Zoals de wind waait ga ik niet mee (Loesje)
Kapitein Iglo
Moderator
Moderator
Berichten: 13035
Lid geworden op: wo 3 december 2008, 10:05

Akkoord :D
Doneer en help mee!

Ibis Ripmo AF 2022
Pace RC529 2019
Sonder Camino Al Apex1 2018

Retired: Nukeproof Scout 290, 2x Trek Superfly 7, Stevens Fluent, Stevens S7
Jawsie Jaws
Mtb fanaat
Mtb fanaat
Berichten: 13
Lid geworden op: ma 16 augustus 2021, 22:09

Jordyyyy schreef: do 2 september 2021, 11:17 Dit kan toch ook gewoon bij veel dealers of niet?

Aangezien je 2 Canyons aanhaalt. Oost-Brabant naar Koblenz is niet heel ver. Zou daarmee eens beginnen, kun je bij Canyon zelf elk model uittesten, en daarna altijd nog 30 dagen thuis.
Dat is een goed punt. Heb even gekeken, het is 270km enkel (ik zat met het dubbele in mijn hoofd), dus dat is ruim een tank benzine. Dat zou ik op zich niet erg vinden, maar aangezien ze waarschijnlijk niks op voorraad hebben zou dat betekenen dat ik daarna nog eens €60 neer mag tikken voor verzendkosten (en dat is toch zonde, want daar heb je toch al snel een setje pedalen oid voor).
Snelle Buffer schreef: do 2 september 2021, 18:03 Hoe groot is je budget ?,
Jurf schreef: do 2 september 2021, 19:12 Het slopen is kopen budget?
Dat is een terechte opmerking (al gok/hoop ik dat zoiets onder een WA-verzekering zou vallen, maar dan nog).
De angst per ongeluk iets te slopen is ook precies de reden dat ik deze vraag liever niet stel, maar het is dat of op de blinde gok proberen een fiets te bemachtigen en te hopen dat hij bevalt.
Maar mijn budget voor een fiets zou ongeveer €1700-1800 zijn (zodat ik evt wat over houd voor geschiktere banden etc).
Gebruikersavatar
Koban
Pro Biker
Pro Biker
Berichten: 1123
Lid geworden op: zo 19 april 2020, 08:32
Mijn mountainbike: twee wielers
Contacteer:

Hebben in Koblenz redelijk wat demo fietsen staan. Mocht fiets bevallen dan verwacht ik dat je dit online mag doen ;-)

Ben bang dat je WA schade die jij veroorzaakt aan andermans fiets terwijl jij proefrit maakt niet dekt. Dit had ik vorig jaar toen iemand tijdens test ritje mijn XTR remhendel sloopte. Verzekeraar gaf van meneer x niet thuis. Dus mocht zelf schade vergoeden Was heel gedoe om iets vergoed te krijgen van de persoon in kwestie. Persoonlijk doe ik dan ook niet meer aan dit soort test ritjes.
GPX routes Rechswald --> Reichswald.nl
Jordyyyy
All rounder
All rounder
Berichten: 94
Lid geworden op: za 28 december 2013, 15:48

Jawsie Jaws schreef: do 2 september 2021, 21:07
Jordyyyy schreef: do 2 september 2021, 11:17 Dit kan toch ook gewoon bij veel dealers of niet?

Aangezien je 2 Canyons aanhaalt. Oost-Brabant naar Koblenz is niet heel ver. Zou daarmee eens beginnen, kun je bij Canyon zelf elk model uittesten, en daarna altijd nog 30 dagen thuis.
Dat is een goed punt. Heb even gekeken, het is 270km enkel (ik zat met het dubbele in mijn hoofd), dus dat is ruim een tank benzine. Dat zou ik op zich niet erg vinden, maar aangezien ze waarschijnlijk niks op voorraad hebben zou dat betekenen dat ik daarna nog eens €60 neer mag tikken voor verzendkosten (en dat is toch zonde, want daar heb je toch al snel een setje pedalen oid voor).
Snelle Buffer schreef: do 2 september 2021, 18:03 Hoe groot is je budget ?,
Jurf schreef: do 2 september 2021, 19:12 Het slopen is kopen budget?
Dat is een terechte opmerking (al gok/hoop ik dat zoiets onder een WA-verzekering zou vallen, maar dan nog).
De angst per ongeluk iets te slopen is ook precies de reden dat ik deze vraag liever niet stel, maar het is dat of op de blinde gok proberen een fiets te bemachtigen en te hopen dat hij bevalt.
Maar mijn budget voor een fiets zou ongeveer €1700-1800 zijn (zodat ik evt wat over houd voor geschiktere banden etc).
Oei. Ligt inderdaad toch aardig zuidelijk. Iets verder vanaf Eindhoven dan vanaf Zuid-Limburg.

Ze hebben wel alle fietsen om te proberen schat ik. Maar zelfs al mocht er voorraad zijn kun je hem daar niet direct meenemen dus het zal sowieso via internet moeten met verzendkosten inderdaad.
Gebruikersavatar
asphaltdude
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 3364
Lid geworden op: zo 28 september 2003, 19:41
Mijn mountainbike: Karate Monkey, Ogre, Cross Check, Propel, Langster
Contacteer:

Jawsie Jaws schreef: do 2 september 2021, 21:07 Dat is een terechte opmerking (al gok/hoop ik dat zoiets onder een WA-verzekering zou vallen, maar dan nog).
Sowieso niet onder je WA, want die is voor je auto. :wink:
Misschien wel onder je AVP,, zou je even moeten nakijken in de polisvoorwaarden.
Everybody bought a new bike!
Gebruikersavatar
Jurf
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 2175
Lid geworden op: zo 29 maart 2015, 00:33
Mijn mountainbike: Orbea Wild+ Ibis Ripmo

Op zichzelf vind ik je vraag heel logisch en het idee ook wel sympathiek, maar een WA dekt dat niet dus als je wat sloopt geeft dat een hoop gedoe. Je moet je afvragen of je dat wil. Het is namelijk niet het goedkoopste speelgoed dat je van iemand leent.

Afgelopen winter was ik aan het wingfoilen (watersport) en een maatje sloopte zijn wing.
Ik stopte eerder en hij vroeg of hij mijn 2x gebruikte wing (bijna 1000,-) dan mocht lenen om ff verder te gaan want de omstandigheden waren top omstandigheden en ik vond dat geen probleem.
Binnen 15min kwam hij terug, mijn wing ook aan stukken :o want daar was zijn hydrofoil die best scherp zijn vol doorheen gevallen.
Hij heeft een WA claim gedaan en die werd afgewezen want je hebt wat geleend met wederzijds goedkeuren. Ook als je elkaar goed kent is dat toch ff een vervelend momentje want het was wel 1000,- die hij moest lappen.
Met onbekenden zou ik er buikpijn van hebben.

Mijn andere hobby met veel carbon :winkie:
Afbeelding
Meer surfer dan fietser, maar als ik fiets: Ibis Ripmo + Orbea Wild 2023
Wietze.V
All rounder
All rounder
Berichten: 64
Lid geworden op: wo 7 november 2018, 15:48
Mijn mountainbike: Staat meestal rechtop

Vind ik wel beetje gek van jullie WA verzekering..
Toen ik op een canyoning curus was heb ik mijn GoPro "geleend" aan mijn vriendin (was meer dat ik niet met 2 gopro's zelf tegelijk ging filmen, maar goed :lol: )
Anyways hij is bij het afdalen van een waterval van de borstmount gevallen en die heb ik gewoon vergoed gekregen. Dan wel niet volledige bedrag ivm ouder dan 2 of 3 jaar ofzo, maar nog steeds iets van 250e

Dus at TS misschien eerst even bij je verzekeraar navragen of ze dat vergoeden.
Mad Wally
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 2636
Lid geworden op: do 29 augustus 2019, 08:45
Mijn mountainbike: Santa Cruz Hightower CC

Wietze.V schreef: vr 3 september 2021, 09:04 Vind ik wel beetje gek van jullie WA verzekering..
Toen ik op een canyoning curus was heb ik mijn GoPro "geleend" aan mijn vriendin (was meer dat ik niet met 2 gopro's zelf tegelijk ging filmen, maar goed :lol: )
Anyways hij is bij het afdalen van een waterval van de borstmount gevallen en die heb ik gewoon vergoed gekregen. Dan wel niet volledige bedrag ivm ouder dan 2 of 3 jaar ofzo, maar nog steeds iets van 250e

Dus at TS misschien eerst even bij je verzekeraar navragen of ze dat vergoeden.
https://www.ditzo.nl/blog/schade-geleende-spullen
“Never argue with an idiot. They will drag you down to their level and beat you with experience” -Mark Twain-
Plaats reactie