LInker crankarm (Shimano)

Op zoek naar een bike, setje wielen of dat heerlijke koeienleren zadel? Vraag het hier.
Ook als je bike gestolen is kan je het hier melden.
Plaats reactie
NiceNature
Mountainbiker
Mountainbiker
Berichten: 3
Lid geworden op: vr 3 september 2021, 19:45

Beste medefietsers,

Ik ben op zoek naar een linker crankarm van Shimano (FC-MT500) met een lengte van 175 mm. Heeft er iemand een liggen of weet iemand waar ik er een kan vinden? Alvast bedankt.

Mijn huidige is er een paar keer afgevlogen en is inmiddels aan de binnenkant redelijk gesleten. Ik kan gelukkig nog fietsen maar heel lang zal hij het niet vol houden.

Het is een hollowtech 2 systeem. Weet iemand of crankarmen van andere hollowtech 2 lijnen passen? Hij is nu van deore maar dat ik dan bijv een slx of xt hollowtech 2 crankarm gebruik.

Hartelijk bedankt!
SensaBike
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 218
Lid geworden op: di 20 december 2011, 09:26

Wat je ook even moet checken is of de ribbels van de as nog goed zijn. Anders gaat je nieuwe ook weer snel kapot.
En als ik het goed heb passen alle modellen ook prima
Sundown89
Mtb fanaat
Mtb fanaat
Berichten: 12
Lid geworden op: vr 23 augustus 2019, 22:45
Mijn mountainbike: Orbea Oiz H20 XL

Hi, ik weet niet of andere Hollowtech II armen passen, maar ik heb een linker crankarm SLX FC-M7000 over. Zo goed als nieuw, ik heb van de rechter één van de vier spider schroefgaten dol gedraaid. :-{

Ik verwacht ook een volledig nieuwe set FC-MT511 crankset op mijn nieuwe fiets, welke ik naar verwachting gelijk ga vervangen.

Op Google nog de exacte linker crankarm die je zoekt gevonden: https://www.martens-tweewielers.nl/shop ... -li-175mm/

Kijk maar even of je interesse hebt als je hebt uitgevonden of eea past.
NiceNature
Mountainbiker
Mountainbiker
Berichten: 3
Lid geworden op: vr 3 september 2021, 19:45

@SensaBike Ja zeker, heb ik samen met de FM naar gekeken en die zien er gelukkig nog goed uit.
Oh relaxt, dat maakt het een stuk makkelijker een andere te vinden.

@Sundown89 Oh nice. Volgens sensa past dat dus ik heb wel interesse! Echt balen van het schroefgat.

Goed gevonden. Voor alleen de linkercrankarm vind ik het een beetje prijzig. Als ik voor nieuw ga dan doe ik een complete set a 80 euro. Dan heb ik ook gelijk de nieuwe kettingbladen want die moet ik tzt ook gaan vervangen.
maartenderuiter
All rounder
All rounder
Berichten: 127
Lid geworden op: wo 26 januari 2005, 13:47
Mijn mountainbike: Cube Reaction C62

Voordat ik nog een identiek topic open: ik heb exact het zelfde probleem en zoek een linker/175/Hollowtech 2 voor mijn XT crankset. Hoeft niet noodzakelijk XT te zijn, alle Shimano MTB Hollowtech 2 zal wel passen,
ik neem aan zelfs ook Ultegra/105(?). Dus mocht @NiceNature voorzien zijn dan houd ik me aanbevolen.

En ja, nieuw kan altijd nog maar ik gok dat er een hoop linker crankarmen liggen te verstoffen na aanschaf van powermeters.
Gebruikersavatar
Patrick_V
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 2239
Lid geworden op: vr 23 maart 2012, 09:02
Mijn mountainbike: Canyon Stoic 3

Nieuwe crankset van deorw kost 55 a 65 euro incl kettingblad.
Zou ik verder niet moeilijk meer voor doen :-q

FC-M5100
maartenderuiter
All rounder
All rounder
Berichten: 127
Lid geworden op: wo 26 januari 2005, 13:47
Mijn mountainbike: Cube Reaction C62

Patrick_V schreef: ma 6 september 2021, 17:11 Nieuwe crankset van deorw kost 55 a 65 euro incl kettingblad.
Zou ik verder niet moeilijk meer voor doen :-q

FC-M5100
Ja snap ik maar leuker is het om het setje zo weer compleet te sprokkelen. Als het te lang duurt (en de ouwe lazert er echt iedere rit af) wordt het bij mij echt wel een nieuwe :-q
Sundown89
Mtb fanaat
Mtb fanaat
Berichten: 12
Lid geworden op: vr 23 augustus 2019, 22:45
Mijn mountainbike: Orbea Oiz H20 XL

Voor de geïnteresseerden in een zo goed als nieuwe linker SLX arm M7000 of een nieuwe crankset MT511 met 32t blad, stuur maar een PB. Dan hoeven we daar dit topic niet voor te vervuilen. In principe heeft de topic starter eerste keus omdat hij ernaar vroeg. ;) Dus laat maar weten @NiceNature

@maartenderuiter ik laat dan hier de uitkomst weten, dan ben jij de tweede!

Edit: de MT511 set is pas beschikbaar als mijn nieuwe fiets binnen is! En onder voorbehoud dat mijn nieuwe set past, maar daar ga ik wel van uit..
Sundown89
Mtb fanaat
Mtb fanaat
Berichten: 12
Lid geworden op: vr 23 augustus 2019, 22:45
Mijn mountainbike: Orbea Oiz H20 XL

De SLX crankarm is verkocht aan @nicenature!
NiceNature
Mountainbiker
Mountainbiker
Berichten: 3
Lid geworden op: vr 3 september 2021, 19:45

De crank van sundown is inmiddels geinstalleerd dus ik kan weer lekker fietsen.

Bedankt voor jullie reacties!

Ik ben voorzien dus wat mij betreft kan deze thread op slot/verwijderd worden. Geen idee hoe dat moet :)
Plaats reactie