Gezocht: 29" wielset beginner, liefst DT

Op zoek naar een bike, setje wielen of dat heerlijke koeienleren zadel? Vraag het hier.
Ook als je bike gestolen is kan je het hier melden.
defNL
All rounder
All rounder
Berichten: 115
Lid geworden op: di 20 juli 2021, 11:50

Ik ben nieuw met MTB-en en heb een fiets passend aan mijn beperkte niveau, een 11 speed Cube Attention SL uit 2020. In principe ben ik tevreden over de fiets, alleen de wielset (en banden) zijn wat beperkt. Aangezien het geen topfiets is, wil ik ook geen vlag op een modderschuit plaatsen. Ik ben daarom op zoek naar een betere wielset dan nu (niet zo lastig gok ik) maar wel enigszins binnen de perken. Ik heb een lichte voorkeur voor DT Swiss omdat ik daar goede ervaringen mee heb.

Mijn eisen voor de wielen:

- QR of om te bouwen naar QR (liefst geleverd met de juiste adapters natuurlijk)
- Liefst centerlock (of anders met gemonteerde schijven)
- Tubeless Ready
- 25-30mm
- 29 inch en geschikt voor 11 speed Shimano

Een nieuwe set DT-Swiss X1900 30mm kost bij Bike-Discount 263 euro. Voor mij is dat een beetje een richtlijn. Als ik tweedehands niks kan vinden, wacht ik een paar weken tot deze set weer te bestellen is.
Laatst gewijzigd door defNL op wo 20 oktober 2021, 13:00, 1 keer totaal gewijzigd.
yo-eddy
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 5461
Lid geworden op: za 29 oktober 2005, 12:14
Mijn mountainbike: 11ANTS pANTher LTHT

vermelden van een budget helpt vaak :wink:
https://www.instagram.com/hidde_extreme/
Mountainbiking is not a crime
Gebruikersavatar
Dutch
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 2292
Lid geworden op: ma 11 mei 2009, 17:01

Gezien de vraagstelling, waarom voldoet je wielset volgens jou nu niet?
En waarom de banden niet?

Voor je vanalles gaat vervangen is het misschien handig dit eerst scherp te hebben.
defNL
All rounder
All rounder
Berichten: 115
Lid geworden op: di 20 juli 2021, 11:50

yo-eddy
Goede tip, heb het er bij gezet!

Dutch