27.5" wielset non boost tubeless ready

Op zoek naar een bike, setje wielen of dat heerlijke koeienleren zadel? Vraag het hier.
Ook als je bike gestolen is kan je het hier melden.
Plaats reactie
BartM
Mountainbiker
Mountainbiker
Berichten: 2
Lid geworden op: ma 22 november 2021, 15:48
Mijn mountainbike: Rockrider XC900, Cube Stereo 140 2017

Hallo allemaal,

Zoals de titel al weggeeft ben ik opzoek naar een andere wielset voor mijn Cube Stereo 140.
Wielset moet non boost zijn en tubeless ready.

Wie heeft er iets in de aanbieding?
kermit
Moderator
Moderator
Berichten: 16845
Lid geworden op: wo 27 oktober 2004, 11:29
Mijn mountainbike: is niet de jouwe :)
Contacteer:

Niet dat ik iets heb liggen (net verkocht namelijk) maar ik zou er nog een budget bij vermelden, en wellicht ook je gewicht, wat voor bandenmaat je wilt rijden en of je extreem lompe acties onderneemt of niet ;-)

Type cassettebody en as-standaards kunnen ook handig zijn, al zijn die vaak wel aan te passen maar dat kost dan ook weer geld.

Kortom, hoeveel moet het kunnen hebben en wat mag het kosten? :-D
DONEER JE OOK?

"I'd love to change the world but I don't know what to do
so I'll leave it up to you"
- Ten Years After
Jan the Man
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 5246
Lid geworden op: za 15 september 2007, 00:20
Mijn mountainbike: wil naar buiten

Ik heb nog een set Ryde Trace Enduro velgen liggen (29mm intern, 32 gaats), daar zou ik een set voor je mee kunnen bouwen (afhankelijk van je budget/wensen).
Niemand dacht dat het zou kunnen lukken
Totdat er iemand langs kwam die dat niet wist....
BartM
Mountainbiker
Mountainbiker
Berichten: 2
Lid geworden op: ma 22 november 2021, 15:48
Mijn mountainbike: Rockrider XC900, Cube Stereo 140 2017

Thanks voor de feedback!

Moet een Shimano body zijn. Ben zelf 70kg en de fiets wordt vooral gebruikt op Bonaire. Daarnaast zo nu en dan een tripje naar de Ardennen.
Maak geen hele grote sprongen maar set moet wel tegen een stootje kunnen.

De wielset die er nu in ligt is Fulcrum Red 66, 28/28 Spokes, 15mm / X12, 584x23C. Als ik het goed begrijp is dit dus non-boost 15 x 100 mm thru-axle & 12 x 142 mm thru-axle.

Qua budget moet het niet meer worden dan €350 incl schijven. Heb zelf dit setje nieuw gevonden: https://www.bike-components.de/en/Mavic ... et-p66697/ Volgens mij voldoet dit aan mijn eisen maar als iemand nog iets tweedehands in goeie staat heeft of Jan kan een mooi setje maken binnen budget sta ik hier natuurlijk zeker voor open!
Gravelmarc
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 279
Lid geworden op: vr 20 oktober 2017, 14:14

BartM schreef: ma 22 november 2021, 19:26 Maak geen hele grote sprongen maar set moet wel tegen een stootje kunnen.

Qua budget moet het niet meer worden dan €350 incl schijven. Heb zelf dit setje nieuw gevonden: https://www.bike-components.de/en/Mavic ... et-p66697/
Vind 24 spaken wat weinig. Ook al is je gewicht laag
Ride like you stole it
Jan the Man
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 5246
Lid geworden op: za 15 september 2007, 00:20
Mijn mountainbike: wil naar buiten

BartM schreef: ma 22 november 2021, 19:26 of Jan kan een mooi setje maken binnen budget sta ik hier natuurlijk zeker voor open!
Heb je een PB'tje gestuurd met een voorstel.

Ciao,
Jan
Niemand dacht dat het zou kunnen lukken
Totdat er iemand langs kwam die dat niet wist....
Plaats reactie