Balhoofd 1 1/8 en zadelpenklem 34.9/35.0 (Hope o.i.d.)

Op zoek naar een bike, setje wielen of dat heerlijke koeienleren zadel? Vraag het hier.
Ook als je bike gestolen is kan je het hier melden.
Plaats reactie
Gert V
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 152
Lid geworden op: di 15 september 2015, 21:25

Nu de frameset binnen is en de opbouw binnenkort maar eens moet gaan beginnen ben ik nog op zoek naar een mooi balhoofdsetje, 1 1/8, zowel boven als onder.
Ik heb er wel een liggen, maar dat is een budgetgeval (Selcof van Planet X). Die zal het ongetwijfeld goed doen, maar een van Hope of vergelijkbaar is toch mooier/beter/..... Een crownrace met "zaagsnede" voor makkelijke (de)montage heeft de voorkeur.

Gezien de kleur van het frame ben ik op zoek naar zwarte dan wel zilverkleurige onderdelen. Heel eventueel blauw...

Frame wordt geleverd met een functionele, maar weinig fraaie zadelpenklem, dus ook hier op zoek naar iets mooiers, 34,9/35 mm.
Als balhoofd en zadelpenklem ook nog eens bij elkaar passen is dat natuurlijk helemaal mooi.

Dus mocht je nog wat hebben liggen, laat maar weten.
Laatst gewijzigd door Gert V op wo 8 december 2021, 18:19, 1 keer totaal gewijzigd.
paulus1981
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 2009
Lid geworden op: za 29 augustus 2009, 23:12
Mijn mountainbike: Banshee Titan & Paradox

Mooi rood van Hope?
Laatst gewijzigd door paulus1981 op zo 28 november 2021, 21:50, 1 keer totaal gewijzigd.
Gert V
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 152
Lid geworden op: di 15 september 2015, 21:25

Dat had ik er wel even bij kunnen schrijven, zwart of zilver/alu.
De kleur van het frame, "Swamp", wat een soort koffie-met-een-klein-scheutje-melk is, verdraagt weinig anders, denk ik. Misschien dat blauw nog zou kunnen.

Toch bedankt!
corex
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 1869
Lid geworden op: vr 1 juli 2005, 15:57
Mijn mountainbike: hard, fully en een vouw mtb

Dit iets voor jou? Chris King zilver Devolution nieuw met 11/8 vork ring prijs in overleg
alpine stars cromega dx , giant escaper (rip), giant mcm (2x rip), cannondale f600, trek topfuel (rip), trek topfuel 8, santa cruz blur xc 2, trek fuel ex 8
Bochtenridder 1e klas
Stop vertrutterisatie !
Gert V
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 152
Lid geworden op: di 15 september 2015, 21:25

Een devolution is toch voor een tapered frame i.c.m. een non-tapered voorvork?
Als ja, dan gaat het niet passen, zowel frame als vork zijn non-tapered.
Jan the Man
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 5237
Lid geworden op: za 15 september 2007, 00:20
Mijn mountainbike: wil naar buiten

Ik heb volgens mij nog een vrijwel nieuwe Hope in het zwart liggen. Die heeft even in de fiets van m'n dochter gezeten en is nu 'reserve'. Alleen gaan de Hopes in mijn fietsen niet kapot :winkie: .

Zal morgen even kijken.

Ciao
Jan
Niemand dacht dat het zou kunnen lukken
Totdat er iemand langs kwam die dat niet wist....
corex
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 1869
Lid geworden op: vr 1 juli 2005, 15:57
Mijn mountainbike: hard, fully en een vouw mtb

Gert V schreef: zo 28 november 2021, 20:19 Een devolution is toch voor een tapered frame i.c.m. een non-tapered voorvork?
Als ja, dan gaat het niet passen, zowel frame als vork zijn non-tapered.
Devolution Is een 11/8 balhoofd voor 1 'voorvork. Wat je moet vervangen is de bovenste lagercup 1 1/8" NO tread van Chrisking en een topcap voor 1 1/8". topcap kan ook een ander merk zijn; is niet specifiek Chris King.
Balhoofd is nog nooit gemonteerd.
alpine stars cromega dx , giant escaper (rip), giant mcm (2x rip), cannondale f600, trek topfuel (rip), trek topfuel 8, santa cruz blur xc 2, trek fuel ex 8
Bochtenridder 1e klas
Stop vertrutterisatie !
Gert V
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 152
Lid geworden op: di 15 september 2015, 21:25

@corex
Beetje late reactie, excuus. Maar dat klinkt me als net iets te veel gedoe en extra speurwerk. Op zoek naar een plug (of press) & play balhoofdsetje.
sjaak de snaak
Extreme Biker
Extreme Biker
Berichten: 699
Lid geworden op: za 24 november 2007, 11:13
Mijn mountainbike: RM Vertex/Kona Unit/KonaJake the Snake,Singular Swift

Ik heb nog een Acros 1 1/8 liggen in rood
Whining is for soccerplayers, pain is for cyclists
Gert V
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 152
Lid geworden op: di 15 september 2015, 21:25

Dank voor het aanbod, maar rood gaat 'm niet worden i.c.m. de kleur van het frame. Zal de post nu echt even aanpassen.
Plaats reactie