Gevonden Mag Dicht

Op zoek naar een bike, setje wielen of dat heerlijke koeienleren zadel? Vraag het hier.
Ook als je bike gestolen is kan je het hier melden.
Gesloten
Gebruikersavatar
Klitse
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 1576
Lid geworden op: do 7 juni 2018, 22:45
Mijn mountainbike: Moxie / Eccentric / SSSS Inbred

Voor het opbouwen van mijn nieuwste project ben ik aan het zoeken naar een geschikt stuur. Het wordt een Klunker dus moet ook een Klunker style stuur krijgen.

Nou heb ik inmiddels gevonden:

- Surly Sunrise
- Stooge Junker
- Velo Orange Klunker (deze lijkt wat aan de korte kant)
en nog een aantal die veel duurder zijn en daardoor direct afvallen. Het moet zeker onder de 100 euro blijven en liever nog minder.
Zie ik er nog meer over het hoofd?
Ik weet dat er ook een goedkope optie is door er een MX stuur op te zetten maar ik las dat het nadeel van die sturen vooral is dat ze voor mtb gebruik veel te stijf/zwaar zijn. Dat lijkt me wel logisch aangezien die dingen natuurlijk wat andere krachten te verwerken krijgen. Iemand ervaring met die dingen?
Laatst gewijzigd door Klitse op wo 13 juli 2022, 12:00, 1 keer totaal gewijzigd.
My Bikes:
Moxie // Eccentric // Minty // SSSS Inbred
MonkeyRider
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 4056
Lid geworden op: ma 14 januari 2013, 20:23
Contacteer:

Ik gebruik deze Ergotec als brede highrizer 78cm breed, 70mm rize en zeer betaalbaar. Niet "echt" klunkerstyle natuurlijk, maar wel functioneel.
Stooge Junker gehad op mijn Krampus, goed&mooi. Intussen is de fiets verkocht.
https://www.ergotec.de/en/products/lenk ... =&radius=0
Gebruikersavatar
Klitse
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 1576
Lid geworden op: do 7 juni 2018, 22:45
Mijn mountainbike: Moxie / Eccentric / SSSS Inbred

MonkeyRider schreef: ma 6 juni 2022, 22:15 Ik gebruik deze Ergotec als brede highrizer 78cm breed, 70mm rize en zeer betaalbaar. Niet "echt" klunkerstyle natuurlijk, maar wel functioneel.
Stooge Junker gehad op mijn Krampus, goed&mooi. Intussen is de fiets verkocht.
https://www.ergotec.de/en/products/lenk ... =&radius=0
Ik zoek toch echt een Klunkerstyle stuur.
My Bikes:
Moxie // Eccentric // Minty // SSSS Inbred
Gebruikersavatar
Qprs
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 1740
Lid geworden op: do 23 augustus 2007, 20:50
Mijn mountainbike: hebben ze moeten begrenzen

Ik kocht een Surly Sunrise na een vergelijkbare zoektocht en ben daar helemaal happy mee. Al heb ik geen klunker gebouwd maar een bosbmx :D

Het stuur is van staal en weegt wel wat, iets in de 700gr geloof ik, en het voelt alsof het een apocalyptische ramp kan doorstaan. Geen idee hoe een MX stuur rijdt, maar het zou qua gewicht nog wel eens mee kunnen vallen.
Het is hier geen ponykamp!
Gebruikersavatar
Klitse
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 1576
Lid geworden op: do 7 juni 2018, 22:45
Mijn mountainbike: Moxie / Eccentric / SSSS Inbred

Qprs schreef: di 7 juni 2022, 10:07 Ik kocht een Surly Sunrise na een vergelijkbare zoektocht en ben daar helemaal happy mee. Al heb ik geen klunker gebouwd maar een bosbmx :D

Het stuur is van staal en weegt wel wat, iets in de 700gr geloof ik, en het voelt alsof het een apocalyptische ramp kan doorstaan. Geen idee hoe een MX stuur rijdt, maar het zou qua gewicht nog wel eens mee kunnen vallen.
Die MX sturen zijn veelal boven 1kg. 700gr is al veel, maar een kilo helemaal. Dus dat gaat hem waarschijnlijk niet worden. Ik neig ook naar een Surly Sunrise aangezien de Stooge Junkbar nergens te koop lijkt behalve in de UK (en dat wordt een duur grapje met import kosten).
My Bikes:
Moxie // Eccentric // Minty // SSSS Inbred
Fatbiker
All rounder
All rounder
Berichten: 136
Lid geworden op: wo 8 mei 2019, 11:44

Ik heb nog een Groovy Cycles Luv Handles stuur liggen in staal (zwart) die weg mag. Maar is mss iets te weinig klunker voor je?

Afbeelding
Gebruikersavatar
Klitse
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 1576
Lid geworden op: do 7 juni 2018, 22:45
Mijn mountainbike: Moxie / Eccentric / SSSS Inbred

Ook leuk. Maar ik ben inmiddels al voorzien met een Renthal Moto stuur. Was deze even vergeten te updaten. :-q
My Bikes:
Moxie // Eccentric // Minty // SSSS Inbred
Gesloten