Mountainbike gezocht

Op zoek naar een bike, setje wielen of dat heerlijke koeienleren zadel? Vraag het hier.
Ook als je bike gestolen is kan je het hier melden.
sanderlent
Mtb fanaat
Mtb fanaat
Berichten: 9
Lid geworden op: ma 11 juli 2022, 09:43

Hi all,

Het MTB-virus heeft mij gegrepen en ik wil graag een goede MTB-aanschaffen. Op MarktPlaats wordt er veel aangeboden, maar ik koop toch liever van een echte fanatiekeling.

Ik ben nog niet goed bekend naar wat mijn favoriet is qua merk, dus alles is welkom
Ik houd van snelheid en voornamelijk dalen, dus wendbare en stijve fiets lijkt mijn voorkeur te hebben. Hierbij wat kenmerken wat ik zoek:
  • Een fiets van Carbon geschikt voor iemand van 1.80m
    Hardtail, en als het full suspension is een lock-out op de voorvering
    29inch wielen
    Hydraulische remmen
    Liefst One-by versnellingsgroep
    Fiets moet goed onderhouden zijn
Ik dacht zelf aan een budget van €1500,-. Indien jullie ook goede fietsers voor beginners kennen dan hoor/lees ik dat graag! Het liefst een fiets welke maximaal 3jaar oud is.

Alvast dank!
Laatst gewijzigd door sanderlent op ma 11 juli 2022, 12:56, 3 keer totaal gewijzigd.
Lars TB
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 16075
Lid geworden op: do 2 mei 2013, 12:55

Je wil geen lockout op de achtervering... :roll:
Weg met de labrador onderdelen!

"Mountainbikers don't get old. They just go downhill"
sanderlent
Mtb fanaat
Mtb fanaat
Berichten: 9
Lid geworden op: ma 11 juli 2022, 09:43

Lars TB schreef: ma 11 juli 2022, 10:26 Je wil geen lockout op de achtervering... :roll:
Aangepast, ik bedoel uiteraard voorvering
Lars TB
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 16075
Lid geworden op: do 2 mei 2013, 12:55

sanderlent schreef: ma 11 juli 2022, 10:35
Lars TB schreef: ma 11 juli 2022, 10:26 Je wil geen lockout op de achtervering... :roll:
Aangepast, ik bedoel uiteraard voorvering
Zelfs dat zou je niet moeten willen...

Het kost geen energie, niet aantoonbaar. En in het terrein houd je zelfs op een vlak zandpad energie over met werkende vering.

Alleen vindt een enkeling het lekkerder aanvoelen de lockout erop te zetten. Maar dat zal dus komen omdat ze menen dat het dus energie kost. Staan hele discussies hier op het forum, dus daar gaan we hier niet over verder. Als jij je lockout wilt, dan mag je die hebben van mij :bier:
Weg met de labrador onderdelen!

"Mountainbikers don't get old. They just go downhill"
sanderlent
Mtb fanaat
Mtb fanaat
Berichten: 9
Lid geworden op: ma 11 juli 2022, 09:43

Lars TB schreef: ma 11 juli 2022, 13:54
sanderlent schreef: ma 11 juli 2022, 10:35

Aangepast, ik bedoel uiteraard voorvering
Zelfs dat zou je niet moeten willen...

Het kost geen energie, niet aantoonbaar. En in het terrein houd je zelfs op een vlak zandpad energie over met werkende vering.

Alleen vindt een enkeling het lekkerder aanvoelen de lockout erop te zetten. Maar dat zal dus komen omdat ze menen dat het dus energie kost. Staan hele discussies hier op het forum, dus daar gaan we hier niet over verder. Als jij je lockout wilt, dan mag je die hebben van mij :bier:
Enorme dank! Heb je dan ook tips (eventueel via prive-bericht) voor aankoop van nieuwe of gebruikte fiets?
Gebruikersavatar
maverick76
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 2062
Lid geworden op: za 7 januari 2012, 23:17
Mijn mountainbike: Aan verandering onderhevig

Gewoon Lars een PB sturen dan ben je zo voorzien van het beste materiaal voor een scherpe prijs!
Dat wat we willen is zelden dat wat we nodig hebben en dat wat we nodig hebben, bijna nooit is wat we willen.
Lars TB
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 16075
Lid geworden op: do 2 mei 2013, 12:55

maverick76 schreef: ma 11 juli 2022, 16:30 Gewoon Lars een PB sturen dan ben je zo voorzien van het beste materiaal voor een scherpe prijs!
Doe nou niet zo flauw.

Ik zou hem naar jou moeten sturen want jij hebt iedere 3 weken een andere fiets. Ik kan hem hooguit adviseren jouw afwijkende keuzes niet te kopen :kiss:
Weg met de labrador onderdelen!

"Mountainbikers don't get old. They just go downhill"
Gebruikersavatar
Willem Altes
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 2174
Lid geworden op: za 19 januari 2019, 01:26

De combinatie van eisen snap ik niet helemaal. Voor €1500 moet je compromissen sluiten en niet alles wat je aangeeft rijmt met elkaar.
Je geeft aan dat je vooral snel helling af wil. Dan is carbon niet de eerste keuze (helling af is gewicht niet echt cruciaal), naar is bijvoorbeeld een goede vork belangrijker. Bij de meeste MTBs is die ook zwaarder dan je frame, dus als je gewicht wil besparen en harder naar beneden wil rijden, waarom geef je dan niet meer prioriteit aan een goede vork boven een carbon frame. Bij een fully voor €1500 moet je veel compromissen sluiten. Meestal zijn die zwaar en zeker niet geheel van carbon; ook bij een goedkope "carbon" fully is de achterbrug van aluminium en in combinatie met de achtervering weer veel zwaarder dan een alu frame.
Ook stijfheid is mogelijk meer iets van wielen i.c.m boost, dat kost ook wat en als je voor een carbon frame gaat is het geld op. Dus waarom, stel je bepaalde keuzes voorop. Wonderen (een fiets van €5000 voor €1500) komen niet al te vaak voor.
Gebruikersavatar
ThaSingleTrackMastah
Moderator
Moderator
Berichten: 29963
Lid geworden op: do 19 december 2002, 10:56
Mijn mountainbike: Heeft een motortje
Contacteer:

Op Marktplaats worden nog wel eens sprookjes verkocht...
Some days it's easy, some days it's a fight.

Disclaimer: Spellingscontrole vern#ukt mijn posts. Excuses voor vreemde woorden en afkortingen.
Peelrijder
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 2816
Lid geworden op: zo 8 mei 2022, 10:06

ThaSingleTrackMastah schreef: di 12 juli 2022, 09:14 Op Marktplaats worden nog wel eens sprookjes verkocht...
Waar ook alleen met echte magie iets van te maken is :lol:
'Some even say, riding cross country is the best form of klunking, away from the cops, the cars and the concrete'
Har77
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 2233
Lid geworden op: do 4 juni 2009, 16:17
Mijn mountainbike: is beter in shape dan ik

sanderlent schreef: ma 11 juli 2022, 10:21 Hi all,

Het MTB-virus heeft mij gegrepen en ik wil graag een goede MTB-aanschaffen. Op MarktPlaats wordt er veel aangeboden, maar ik koop toch liever van een echte fanatiekeling.

Ik ben nog niet goed bekend naar wat mijn favoriet is qua merk, dus alles is welkom
Ik houd van snelheid en voornamelijk dalen, dus wendbare en stijve fiets lijkt mijn voorkeur te hebben. Hierbij wat kenmerken wat ik zoek:
  • Een fiets van Carbon geschikt voor iemand van 1.80m
    Hardtail, en als het full suspension is een lock-out op de voorvering
    29inch wielen
    Hydraulische remmen
    Liefst One-by versnellingsgroep
    Fiets moet goed onderhouden zijn
Ik dacht zelf aan een budget van €1500,-. Indien jullie ook goede fietsers voor beginners kennen dan hoor/lees ik dat graag! Het liefst een fiets welke maximaal 3jaar oud is.

Alvast dank!
https://www.decathlon.nl/p/all-mountain ... mc=8641873

Klaar ben je. Nieuw, garantie, redelijke afmontage, voor dit geld niet te vinden bij andere merken en ook op MP twijfelachtig. Keertje 100e uitgeven aan een GX achterderrie en je kunt tijden vooruit.

Kun je iets meer vrijmaken:
https://www.decathlon.nl/p/all-mountain ... 41&c=BLAUW

Carbon gauw vergeten voor jouw budget. Als je voarnamelijk van dalen houdt kom je uit bij een trailgerichte bike, niet bij carbon XC.
Athletes EAT and TRAIN, they don't DIET and EXERCISE.....
Gebruikersavatar
Giant-E
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 4828
Lid geworden op: za 6 september 2014, 14:40
Mijn mountainbike: Neuron CF8

Har77 schreef: di 12 juli 2022, 10:56 Carbon gauw vergeten voor jouw budget. Als je voarnamelijk van dalen houdt kom je uit bij een trailgerichte bike, niet bij carbon XC.
Dit dus.
sanderlent
Mtb fanaat
Mtb fanaat
Berichten: 9
Lid geworden op: ma 11 juli 2022, 09:43

Helder, ik snap dat carbon geen optie is vanwege de concessies die ik moet doen. Aelke Alu fiets raden jullie dan aan? Ik ben fan van Cube en Scott.
Gebruikersavatar
Willem Altes
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 2174
Lid geworden op: za 19 januari 2019, 01:26

sanderlent schreef: di 12 juli 2022, 23:12 Helder, ik snap dat carbon geen optie is vanwege de concessies die ik moet doen. Aelke Alu fiets raden jullie dan aan? Ik ben fan van Cube en Scott.
Bij Cube krijg je voor hetzelfde geld een betere afmontage dan bij Scott. Cube heeft vaak wel een relatief kort frame.
Har77
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 2233
Lid geworden op: do 4 juni 2009, 16:17
Mijn mountainbike: is beter in shape dan ik

sanderlent schreef: di 12 juli 2022, 23:12 Helder, ik snap dat carbon geen optie is vanwege de concessies die ik moet doen. Aelke Alu fiets raden jullie dan aan? Ik ben fan van Cube en Scott.
Voor jouw budget en 'trail' gericht vindt je bij Scott en Cube niks. Ook geen hardtail met iets meer veerweg, die hebben ze niet id collectie. Wellicht een gebruikte Genius, maar zonder verstand van zaken niet aan 2e hands beginnen. Voor Cube geldt hetzelfde met de Stereo.
Vwb nieuwe hardtails: Giant Fathom, Trek Roscoe, Canyon Stoic: allemaal gewoon prima bikes die starten bij ca 1100e tot ca 1750e.
Vwb fully gewoon de 2 opties die ik aangaf. Zijn topfietsen voor dat geld die goed in elkaar zitten en je bij geen ander merk gaat vinden en je koopt niet andermans troep aan de onderkant vd markt.
Athletes EAT and TRAIN, they don't DIET and EXERCISE.....
Gesloten