Kan Trek 8500 zonder wielen kopen - wat zijn meerkosten?

Op zoek naar een bike, setje wielen of dat heerlijke koeienleren zadel? Vraag het hier.
Ook als je bike gestolen is kan je het hier melden.
Plaats reactie
Marcel1980
Mountainbiker
Mountainbiker
Berichten: 3
Lid geworden op: wo 28 juli 2010, 20:47

Van een vriend kan ik een Trek 8500 kopen, maar dan zonder wielen (die zijn pas gejat :evil: ). Ik krijg na aankoop dus nog extra kosten voor de velgen, banden, cassette (XT minimaal) en de schijven. Waar moet ik dan qua kosten ongeveer op rekenen?
Gebruikersavatar
cheeta
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 7387
Lid geworden op: zo 24 juni 2007, 09:25
Mijn mountainbike: Plopsaland

Als de wielen gejat zijn, zou ik niet alleen naar velgen kijken...

Maar ga naar een willekeurige webshop van je keuze, selecteer de items die je nodig hebt in je winkelwagentje en je krijgt een keurig overzichtje en de optelsom van het gewenste... Mocht je dan je keuze gemaakt hebben, kun je zelfs meteen bestellen.

Soms is het allemaal niet zo ingewikkeld.
"This post may contain irony: Discontinue use if experiencing mood swings, nausea or elevated blood pressure."

| Freie Fahrt fuer freie Buerger! | LHR | Black Trails Matter | Build Back Blacker |
bgcw
Mtb fanaat
Mtb fanaat
Berichten: 11
Lid geworden op: za 17 juli 2010, 10:15

tja, wielen van 130€ of 1300€? is wel een heel overroepen vraag die je stelt....
Marcel1980
Mountainbiker
Mountainbiker
Berichten: 3
Lid geworden op: wo 28 juli 2010, 20:47

Ok OK, ik zal bekennen dat ik een nitwit op het vlak van moutainbikes ben. Ik weet gewoon niet waar ik moet beginnen, en ben bang dat ik wat vergeet. Om wat specifieker te zijn: ik zoek een vergelijkbaar setje wat bij het niveau van de Trek 8500 past. Ik heb geen idee welk merk, type etc etc ik dan moet selecteren in de webshops. Kom, help me effe verder heren / dames.
Zjoske
Mtb fanaat
Mtb fanaat
Berichten: 22
Lid geworden op: ma 19 juli 2010, 19:01
Mijn mountainbike: Bulls Copperhead 29 Plus

Wielen Bontrager Race Lite Disc wheel system, centerlock, tubeless ready
Banden Bontrager XR 1 Team, 26x2.0"
Remmen Shimano Deore XT Ti Custom
Cassette SRAM PG970 11-32, 9 speed

Dat zat er dus op ;)

http://www.trekbikes.com/nl/nl/bikes/mo ... ries/8500/" onclick="window.open(this.href);return false;
cisco
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 6335
Lid geworden op: vr 18 augustus 2006, 10:56

http://www.mountainbike.nl/forum/viewto ... 20&t=70542" onclick="window.open(this.href);return false;
A-j Plat Könt Proatn, mö-j ’t nich loatn!
A-j oolder wördt, wo'j wa wiezer mer nich altied verstaandiger
bgcw
Mtb fanaat
Mtb fanaat
Berichten: 11
Lid geworden op: za 17 juli 2010, 10:15

mooi beginnerssetje :-q
woeker
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 5009
Lid geworden op: vr 7 september 2007, 10:37
Mijn mountainbike: stevens manic, klein pulse pro Kona Hahanna, Commencal Meta 5.5.2, Giant AC1, Colnago Dream

en als je nieuw wilt, zijn er voordelige setjes te krijgen op http://www.futurumshop.nl" onclick="window.open(this.href);return false;. bijv de mavic crossride
Gebruikersavatar
pvdh
Extreme Biker
Extreme Biker
Berichten: 803
Lid geworden op: do 14 mei 2009, 22:00
Mijn mountainbike: blijf je vanaf.
Contacteer:

Mag ik tippen cnc-bike.de - niet heel groot assortiment, maar bepaalde overjarige (mits dit geen probleem vormt) wielsets gaan hier tegen hoge kortingen de deur uit.
Walk on home, boy

Bikes: Titus Fireline EVO / Soma Double Cross
JorisR6
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 2395
Lid geworden op: zo 24 juli 2005, 22:11
Mijn mountainbike: Epic Elite

Kijkend naar het niveau van de fiets, zou ik 200-250 euro voor wielset uitgeven. Tel daar nog ca 50 euro bij op voor schijven en 40 euro voor cassette. Laat die Mavic Crossrides svp links liggen, is slappe rommel.
Duchenne Heroes 2007 | Trans Germany 2008 | Cape Epic 2009 | Transalp 2010 | Duchenne Heroes 2011 | Cape Pioneer Trek 2013 | Duchenne Heroes Italia 2013
aurelius
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 10372
Lid geworden op: do 26 november 2009, 23:35
Mijn mountainbike: Lux Trail CF7

Erg mooie fiets die je kunt kopen! Jammer dat de wielen gejat zijn, maar: meteen een mooie kans voor een van de belangrijkste upgrades die je kunt doen, moet je maar denken.
Afhankelijk van je gewicht zou ik op zoek gaan naar 'zo licht, maar wel zo sterk mogelijk'.
Onder de 70-75 kg zijn er dan weinig beperkingen, erboven moet je opletten. Wat weeg je dus?
Op de volgende site heb je prima wielsets. Heb er vaker mooie wielen besteld: http://www.actionsports.de/de/Laufraede ... :3_10.html" onclick="window.open(this.href);return false;.

Voor jouw Trek 8500 kun je tot 400,- hele mooie setjes krijgen. Bv. DT 240 naven, 4.2 velgen, lichte spaken, gewicht rond 1550gram.
Je fiets wordt met lichte wielen een stuk levendiger, je sprint sneller weg, merkt het bergop. Het gewicht van de draaiende delen beinvloedt dat het meest. Let dus met name ook op het gewicht van de (binnen) banden die je er vervolgens oplegt!!
Nog lichter wordt vaak een stuk duurder, en bij een hoger gewicht kan de stijfheid van een licht setje onvoldoende worden.
The "Fun Zone" is definitely quicker to find on a shorter travel bike.
You only want as much as is necessary and as little as possible.
cubyrace
All rounder
All rounder
Berichten: 74
Lid geworden op: vr 13 maart 2009, 22:45
Mijn mountainbike: scott scale 20, cube ltd team, scott scale 910

Bij Edura in Oosterwolde heb je een wielset van 1295 gr voor 450euro. http://eduraparts.nl/index.php?pagina=Aanbiedingen" onclick="window.open(this.href);return false;. Je kunt ze in verschillende kleuren naven en velgen laten spaken. Rij er nu zelf een jaar mee bevallen zeer goed.

Gr Harm
Plaats reactie