H&B Exclusive

Wil je weten welke ervaring anderen hebben met een webwinkel of heb je tijdens het shoppen of surfen een koopje gespot, dan kun je dat hier kwijt.
Gesloten
De wroeter
Mtb fanaat
Mtb fanaat
Berichten: 6
Lid geworden op: ma 21 juni 2021, 16:53

Hoe ziet jouw Focus eruit? Grijs met gele accenten? Hope naven?
Grijs met rode accenten. Dt Swiss wielen. Ik zal eend kijken of ik hier een plaatje kan posten.
De wroeter,

Ik lig nogal regelmatig met mijn neus in het zand. :winkie:
De wroeter
Mtb fanaat
Mtb fanaat
Berichten: 6
Lid geworden op: ma 21 juni 2021, 16:53

Jamis Diablo schreef: di 22 juni 2021, 00:08 Ook al koop je 2de hands, je hebt nog steeds recht op restitutie wanneer je misleid wordt door een bedrijf.
Absoluut! Maar dan moet je een civiel rechtelijke procedure opstarten. En dan moet je je bewijslast goed op orde hebben. Door de fiets daadwerkelijk te kopen en zoals nu daadwerkelijk achteraf (aantoonbaar) is gebleken dat er iets verkocht is dat duidelijk afwijkt van wat geadverteerd is, is er nu sprake van oplichting en denk ik dat ik juridisch sterker sta. Ik ga nu dan ook aangifte doen. En eens zien wat daar uit voortkomt….
De wroeter,

Ik lig nogal regelmatig met mijn neus in het zand. :winkie:
Mad Wally
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 2611
Lid geworden op: do 29 augustus 2019, 08:45
Mijn mountainbike: Santa Cruz Hightower CC

Jamis Diablo schreef: di 22 juni 2021, 00:08 Ook al koop je 2de hands, je hebt nog steeds recht op restitutie wanneer je misleid wordt door een bedrijf.
Uiteraard, maar je moet het wel kunnen bewijzen en dat is in de meeste gevallen niet te doen. Mondelinge afspraken en vage beweringen zoals “pas vervangen”.

Hopelijk lukt het de Wroeter, maar het streven is een meer permanente oplossing.
“Never argue with an idiot. They will drag you down to their level and beat you with experience” -Mark Twain-
Gebruikersavatar
Marcobiker
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 380
Lid geworden op: ma 9 mei 2011, 10:37
Mijn mountainbike: Merida Matts TFS XT-Edition

De wroeter schreef: ma 21 juni 2021, 17:32Eigenlijk zouden we met een aantal gedupeerden deze cowboys moeten stoppen.
De snelste, makkelijkste en goedkoopste manier om ze te stoppen is door er gewoon niet te kopen.
"Te weten wat men weet, en te weten wat men niet weet, dát is kennis!" -Confucius-
Gebruikersavatar
bouwpakket
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 6112
Lid geworden op: vr 22 mei 2009, 21:58
Mijn mountainbike: Ibis Ripley V4, Ripmo V2, Ragley TD:1 SS, Breezer Inversion

Marcobiker schreef: di 22 juni 2021, 10:26
De wroeter schreef: ma 21 juni 2021, 17:32Eigenlijk zouden we met een aantal gedupeerden deze cowboys moeten stoppen.
De snelste, makkelijkste en goedkoopste manier om ze te stoppen is door er gewoon niet te kopen.
Nog beter is om collectief alle barrels die nog in schuren staan aan ze te verkopen voor teveel geld en dat pas niets meer bij ze te kopen
OsiruS
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 390
Lid geworden op: vr 1 augustus 2008, 21:32
Mijn mountainbike: Kona Hei Hei CR/DL
Contacteer:

De wroeter schreef: di 22 juni 2021, 06:15
Hoe ziet jouw Focus eruit? Grijs met gele accenten? Hope naven?
Grijs met rode accenten. Dt Swiss wielen. Ik zal eend kijken of ik hier een plaatje kan posten.
Dan is het in elk geval niet die van een vriend van mij, die had hij in 2013 gekocht.
~The greatest obstacle while discovering the shape of the earth, the oceans and the continents, was not ignorance but the illusion of knowledge!~
Trailblazer69
Mountainbiker
Mountainbiker
Berichten: 2
Lid geworden op: di 22 juni 2021, 21:57

Hoi allemaal;

Ik heb onlangs een fiets gekocht bij ze in Boxmeer. Eenmaal aangekomen bleek dat ze 30-40 fietsen hadden staan in de tuin. Ik heb een fiets gekocht en deze laten controleren door mijn lokale fietsenmaker en meteen een beurt gegeven. Ik vertrouwde ze er niet op dat ze dit hadden gedaan. De fiets was in principe in prima staat echter was de voorvork niet meer goed. Waarschijnlijk heb ik te veel betaald. Eerlijk gezegd was ik een beetje overvallen door de situatie en had ik meer de tijd moeten nemen met de inspectie. Ze reageren overigens verder niet meer op berichten na de aankoop van de fiets.

Ben dus alert met wat je koopt en neem je tijd met de koop. Waarschijnlijk zijn het opportunisten die snel geld willen verdienen op verschillende manieren.
Laatst gewijzigd door Trailblazer69 op di 22 juni 2021, 22:14, 1 keer totaal gewijzigd.
Gebruikersavatar
Klitse
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 1576
Lid geworden op: do 7 juni 2018, 22:45
Mijn mountainbike: Moxie / Eccentric / SSSS Inbred

Trailblazer69 schreef: di 22 juni 2021, 22:06

NL10 INGB 0005 3001 14.
Dat is een tussenrekening van de ING zelf.
My Bikes:
Moxie // Eccentric // Minty // SSSS Inbred
Trailblazer69
Mountainbiker
Mountainbiker
Berichten: 2
Lid geworden op: di 22 juni 2021, 21:57

Klitse schreef: di 22 juni 2021, 22:09
Trailblazer69 schreef: di 22 juni 2021, 22:06

NL10 INGB 0005 3001 14.
Dat is een tussenrekening van de ING zelf.
Je hebt helemaal gelijk. Ik heb een fout gemaakt. Ik pas het aan in het bericht.
De wroeter
Mtb fanaat
Mtb fanaat
Berichten: 6
Lid geworden op: ma 21 juni 2021, 16:53

Heren en dames,

Ik heb in deze een advocaat om advies gevraagd. Zijn antwoord komt hier op neer: Het betreft geen strafrechtelijke zaak, omdat iedere advocaat van de tegenpartij zou kunnen argumenteren dat het allemaal per ongeluk is gebeurd, dat er een misverstand is geweest en wat niet al. Om dit aan te pakken moet je dus een civiel rechtelijke zaak starten. De kosten daarvan zijn echter veel hoger dan het verlies dat is geleden en die zijn slechts zeer beperkt te verhalen.
Al met al heeft de rechtelijke macht het te druk en hebben ze allerlei barrières opgeworpen om vooral niet met dit soort kleine zaken bezig te zijn. Wat onze mening daarover ook is, het is niet anders.

--- edit door Herperduin van Mountainbike.nl ---

Bericht aangepast vanwege o.a. ongefundeerde conclusie.
De wroeter,

Ik lig nogal regelmatig met mijn neus in het zand. :winkie:
Gebruikersavatar
Dice Oldskool
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 5551
Lid geworden op: do 20 oktober 2011, 00:04
Mijn mountainbike: Mondraker Level R

--- edit door Herperduin van Mountainbike.nl ---

Bericht aangepast. Bericht was reactie op reeds aangepast eerder bericht en derhalve niet (meer) ter zake doende.
Gebruikersavatar
Elvander
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 2132
Lid geworden op: za 28 mei 2016, 21:29
Mijn mountainbike: Spider SL

Ook handig om snode plannen aan te kondigen in een topic dat de heren H&B meelezen....
Gebruikersavatar
Marcobiker
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 380
Lid geworden op: ma 9 mei 2011, 10:37
Mijn mountainbike: Merida Matts TFS XT-Edition

De wroeter schreef: di 29 juni 2021, 18:50Heren en dames,

Ik heb in deze een advocaat om advies gevraagd. Zijn antwoord komt hier op neer: Het betreft geen strafrechtelijke zaak, omdat iedere advocaat van de tegenpartij zou kunnen argumenteren dat het allemaal per ongeluk is gebeurd, dat er een misverstand is geweest en wat niet al. Om dit aan te pakken moet je dus een civiel rechtelijke zaak starten. De kosten daarvan zijn echter veel hoger dan het verlies dat is geleden en die zijn slechts zeer beperkt te verhalen.
Met alle respect: die advocaat heeft je aardig het bos in gestuurd.

Dit is evidente oplichting. Als het één of twee keer zou plaatsvinden, is het mogelijk toeval. Maar een patroon als hier zichtbaar is, is ruimschoots voldoende voor een strafrechtelijk traject.

Dat er daarnaast een civiel traject mogelijk is, staat daar los van. Het argument dat de kosten van een civiele procedure slechts beperkt verhaalbaar zijn is overigens ook onzin. In civiele procedures als deze kan je gewoon zelf procederen, en heb je geen advocaat nodig. En zelfs als je wel een advocaat inschakelt, is het gewoon een kwestie van goede afspraken maken. Er zijn zat advocaten die dergelijke zaken gewoon tegen de geliquideerde proceskosten voeren.

De argumentatie die deze advocaat gebruikt, geeft aan dat hij er óf geen verstand van heeft, óf gewoon geen zin in heeft om deze zaak te behandelen.
De wroeter schreef: di 29 juni 2021, 18:50Al met al heeft de rechtelijke macht het te druk en hebben ze allerlei barrières opgeworpen om vooral niet met dit soort kleine zaken bezig te zijn. Wat onze mening daarover ook is, het is niet anders.
Dit is eveneens totale onzin. Er is helemaal geen sprake van barrières. En áls die er al zouden zijn, zijn ze door de wetgever opgeworpen, en niet door de rechterlijke macht.
De wroeter schreef: di 29 juni 2021, 18:50Dus tenzij een groep mensen samen besluiten dat het genoeg is geweest en een hoop geld vrij maken om de oplichters te stoppen, kunnen ze zonder al te veel problemen hun praktijken gewoon blijven voortzetten.
Niet dus. Gewoon aangifte doen en vervolging afdwingen. Hoe meer aangiftes hoe beter uiteraard, maar dit kost je helemaal niets behalve wat moeite.
"Te weten wat men weet, en te weten wat men niet weet, dát is kennis!" -Confucius-
japie carbon
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 6000
Lid geworden op: di 29 september 2009, 20:02
Mijn mountainbike: is onderweg

Wat voor oplichting is het dan precies? Ze verkopen 2de hands fietsen en geven zelf volgens mij ook aan dat ze niet weten wanneer bijvoorbeeld een vork service gebeurt is. Het is niet helemaal eerlijk, maar volgens mij geen oplichting.
Gebruikersavatar
Dice Oldskool
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 5551
Lid geworden op: do 20 oktober 2011, 00:04
Mijn mountainbike: Mondraker Level R

Als zij aangeven dat de "recente onderhoudsbeurt" door de vorige eigenaar is gedaan en hun "ter goede trouw" dat voor waar hebben aangenomen heb je al geen poot om op te staan.
Gesloten