Rockbros dakdrager met zuignappen

Welke voorvork is goed, welke shifters schakelen meer dan nodig? Stel je vragen zo duidelijk mogelijk!
Gebruikersavatar
Victor1977
Pro Biker
Pro Biker
Berichten: 1010
Lid geworden op: za 4 november 2017, 21:12
Mijn mountainbike: Amsterdam

op dit forum was deze discussie er ook al 2 jaar terug:

https://singletrackworld.com/forum/topi ... -rockbros/

Toch aardig wat mensen die de gok hebben genomen en er geen problemen mee hebben gehad.
Dat stelt me iets meer gerust.
awinkel
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 3280
Lid geworden op: za 10 oktober 2015, 21:11
Mijn mountainbike: Canyon Grand Canyon AL SL 6.9

Dan is het simpel. :-)
Fiets en Audi bevallen niet = Rockbros :D
Fiets en Audi bevallen wel = ander (geen ander Chinees ;-)) merk :D
Gebruikersavatar
ThaSingleTrackMastah
Moderator
Moderator
Berichten: 29834
Lid geworden op: do 19 december 2002, 10:56
Mijn mountainbike: Heeft een motortje
Contacteer:

Oli4k schreef: do 2 juli 2020, 08:46 Afbeelding
Achterop kan blijkbaar ook.
Station, dus de fiets gewoon achterIN ;)
Some days it's easy, some days it's a fight.

Disclaimer: Spellingscontrole vern#ukt mijn posts. Excuses voor vreemde woorden en afkortingen.
awinkel
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 3280
Lid geworden op: za 10 oktober 2015, 21:11
Mijn mountainbike: Canyon Grand Canyon AL SL 6.9

Kan wellicht in Spanje, maar in Nederland (iets met regen, modder e.d.) niet altijd even handig. ;-)
kermit
Moderator
Moderator
Berichten: 16709
Lid geworden op: wo 27 oktober 2004, 11:29
Mijn mountainbike: is niet de jouwe :)
Contacteer:

Jawel hoor, ik heb een stevig stuk vijverplastic gekocht bij de bouwmarkt. Dat ligt altijd dubbelgevouwen achterin.
In een minuutje de achterbank plat en het plastic uitvouwen en de fiets kan er zo in :)

Beter voor je fiets (want niet buiten, ook minder kans op diefstal), beter voor de auto (want geen kans op krassen) en beter voor de portemonnee (zelfs in vergelijking met de imitatie Seasuckers ;-)).

Als je een auto hebt waar de fiets in past snap ik het ook niet zo goed om hem ergens buitenop vast te knopen.
DONEER JE OOK?

"I'd love to change the world but I don't know what to do
so I'll leave it up to you"
- Ten Years After
Daniel L.
Pro Biker
Pro Biker
Berichten: 1215
Lid geworden op: wo 29 december 2004, 23:16
Mijn mountainbike: Rose Pikes Peak AM

Zoals in een ander topic al aangegeven, stond ik voor dezelfde keuze (Seasucker vs. Rockbros) en ben uiteindelijk bij Treefrog uitgekomen. De TUV certificering + het prettige contact met de fabrikant gaven uiteindelijk de doorslag bij mij. Ook deze review hielp bij mijn keuze: https://granfondo-cycling.com/treefrog- ... rack-test/

Rockbros zal vast ook werken, maar gaf mij toch niet het benodigde vertrouwen.

Inmiddels heb ik diverse trips binnen NL en een trip naar Tsjechië erop zitten met de Treefrog en dit geheel naar wens.

Afbeelding
Gebruikersavatar
ThaSingleTrackMastah
Moderator
Moderator
Berichten: 29834
Lid geworden op: do 19 december 2002, 10:56
Mijn mountainbike: Heeft een motortje
Contacteer:

ThaSingleTrackMastah schreef: di 14 juli 2020, 13:16
Oli4k schreef: do 2 juli 2020, 08:46 Afbeelding
Achterop kan blijkbaar ook.
Station, dus de fiets gewoon achterIN ;)
awinkel schreef: di 14 juli 2020, 13:24 Kan wellicht in Spanje, maar in Nederland (iets met regen, modder e.d.) niet altijd even handig. ;-)
kermit schreef: di 14 juli 2020, 13:53 Jawel hoor, ik heb een stevig stuk vijverplastic gekocht bij de bouwmarkt. Dat ligt altijd dubbelgevouwen achterin.
In een minuutje de achterbank plat en het plastic uitvouwen en de fiets kan er zo in :)

Beter voor je fiets (want niet buiten, ook minder kans op diefstal), beter voor de auto (want geen kans op krassen) en beter voor de portemonnee (zelfs in vergelijking met de imitatie Seasuckers ;-)).

Als je een auto hebt waar de fiets in past snap ik het ook niet zo goed om hem ergens buitenop vast te knopen.
Precies zoals Kermit schrijft.
Vijverfolie in de achterbak en fiets achterin.
Achterop (of bovenop) alleen als het niet anders kan.
Some days it's easy, some days it's a fight.

Disclaimer: Spellingscontrole vern#ukt mijn posts. Excuses voor vreemde woorden en afkortingen.
DJMARCO
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 347
Lid geworden op: di 23 juni 2020, 18:32

2 bikes in een Audi A1 gaat hem niet worden. Ik was heel blij dat de fiets van mijn vrouw er net in past met de bank plat en het voorwiel eruit ( bij de aanschaf). En dit is een heel klein fietsje, maatje XS. Zo te zien op bovenstaande foto gaan er wel 2 op het dak tzt. Dit aangezien de Audi A1 op het zelfde platform staat als de Vw polo.
kermit
Moderator
Moderator
Berichten: 16709
Lid geworden op: wo 27 oktober 2004, 11:29
Mijn mountainbike: is niet de jouwe :)
Contacteer:

Als ik twee bikes mee moet nemen gaat de trekhaakdrager erop.
Ze zouden wel in de auto passen (Focus station) maar dat is me teveel gedoe met dekens ertussen, wielen los erop etc. En vaak is het ook voor een vakantie of weekendje waar er nog een hoop ander spullen mee moeten. Dan kan ik wel krampachtig alles in de auto willen proppen maar die noodzaak zie ik niet zo als er een drager in de schuur klaar hangt :D

Ik zou denk ik ook eerder voor een (goede) kofferklepdrager gaan als voor een zuignapdrager, ik hou niet van fietsen bovenop de auto.
Veel keus heb ik trouwens niet, ik zie me de 23kg e-mtb nog niet zo makkelijk het dak op tillen zonder een reële kans op beschadigingen omdat dat ding uit m'n handen glipt... :D
DONEER JE OOK?

"I'd love to change the world but I don't know what to do
so I'll leave it up to you"
- Ten Years After
Gebruikersavatar
Victor1977
Pro Biker
Pro Biker
Berichten: 1010
Lid geworden op: za 4 november 2017, 21:12
Mijn mountainbike: Amsterdam

Om even oude koeien uit de sloot te halen en toch mijn eerste ervaring te geven:

Het is denk ik ongeveer een jaar geleden dat ik dus zo een rockbros zuiger heb besteld op Ali. Achteraf beetje spijt want met wat moeite prop ik mijn fiets wel in de achterbak. Verder durfde ik het misschien ook niet. Maar vandaag was ik wat aan het opruimen en kwam ik hem tegen en ik wilde toch even ergens een rondje doen dus waarom niet.

Het aanbrengen was zo gedaan. gewoon even goed die knoppen paar keer heen en weer drukken totdat ze bijna helemaal naar binnen zijn.
Vervolgens heb ik maar besloten om mijn lichtste en voor mijn gevoel meest aerodynamische fiets erop te zetten want je weet maar nooit :D
Ik heb destijds een boost adapter erbij besteld en met een 3D printer heb ik ook een adapter voor 15x100 gemaakt waardoor ik voor alle fietsen een oplossing heb. (standaard zit er QR op)

Eerst was het eng omdat je toch niets ziet maar na een tijdje en zeker op de snelweg dan wen je eraan. Ik ben vanuit Amsterdam maar richting de Kuil om een rondje Hoge Vuursche te doen. Achteraf ook maar Lage Vuursche erbij gepakt want ik was redelijk rap en had nog wat tijd over.
Onderweg ben ik bij Naarden bij een benzinepomp er toch maar af gegaan om even te checken maar alles zat muurvast. Op de terugweg zonder te stoppen doorgereden waarbij ik tegen de 100 a 110 km/h zat.

Ik ben wel redelijk overgehaald. Voor kleine afstanden die ik voornamelijk doe is dit prima te doen. Mocht daar verandering in komen dan horen jullie het wel. Bewijs:

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding
mfacey
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 317
Lid geworden op: za 6 februari 2016, 21:47
Mijn mountainbike: YT Jeffsy CF Pro 29 (2019), Cube LTD Pro 29er (2016)

Op zich is er niks mis met zuignappen. Als ze goed gemaakt zijn blijven ze echt wel vacuum houden. Glaszetters zweren erbij!

Ik zou me meer zorgen maken over een zandkorreltje of ander vuil dat ondanks alle zorgvuldigheid toch achterblijft onder je zuignap en met flinke kracht in je lak wordt geduwd.. :-{
awinkel
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 3280
Lid geworden op: za 10 oktober 2015, 21:11
Mijn mountainbike: Canyon Grand Canyon AL SL 6.9

Ik blijf het eng vinden omdat het een AliExpress merk is. Wellicht onterecht hoor, maar mijn ervaring met AliExpress spullen is toch dat de kwaliteit minder is.
Daarnaast ben ik erg fan van vastgeschroefde spullen als ik iets met de auto vervoer. :-D
Ik ben benieuwd naar je ervaring op langere termijn.
Eric_nl
Mtb fanaat
Mtb fanaat
Berichten: 39
Lid geworden op: wo 14 april 2021, 15:54
Mijn mountainbike: Canyon Neuron 7 AL 2021

Ik rij nu ook een paar maanden rond met een Rockbros set. In het begin is het effe wennen, maar dat zou ook gelden voor een Seasucker.

Ook op lange ritten verliest hij geen vacuum, ik ben blij dat ik niet het volle pond betaald heb voor een Seasucker
Snelle Buffer
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 2441
Lid geworden op: di 3 oktober 2017, 08:57
Mijn mountainbike: is hybride

Tot dat je fiets eraf klettert , en jezelf voor ongekeurd goedkoop materiaal bent gegaan .Leuk joh dat " besparen" ( vraag na bij je verzekering) :)

Maar goed om te horen dat het werkt tot nu toe :-q
Alles dat werkelijk groots en inspirerend is, is gecreëerd door een individu dat kon werken in vrijheid.’ ( Albert Einstein)
Zoals de wind waait ga ik niet mee (Loesje)
Eric_nl
Mtb fanaat
Mtb fanaat
Berichten: 39
Lid geworden op: wo 14 april 2021, 15:54
Mijn mountainbike: Canyon Neuron 7 AL 2021

Zal zo'n vaart niet lopen, elke zuignap zou 90 Kg moeten kunnen dragen en in totaal (voor- en achterzijde) heb ik er 5. Na 4 uur hebben ze allen nog geen vacuum verlies, dus die fiets klettert er echt niet af.
Plaats reactie