Ik zou mezelf wel even inlezen in PostNL en 'verzekeren'.
Dan weet je in ieder geval dat je de boot in gaat en voelt het wat minder oneerlijk.
De berekeningen van PostNL vallen heel positief uit voor PostNL.
bike suspension .nl
-
- Mtb fanaat
- Berichten: 7
- Lid geworden op: za 3 januari 2015, 20:58
Lang verhaal kort. Bikesuspension heeft het allemaal opgelost.
Helaas heeft het allemaal heel lang geduurd i.v.m. het bestellen van een nieuwe vork en demper, gedoe met tijdelijke dempers die niet pasten, etc. Maar ik kan na 3 maanden gelukkig weer gewoon fietsen met een nieuwe demper en voorvork van dezelfde kwaliteit.
Dus of het onderhoud nu goed is, kan ik helaas niet zeggen maar de verhalen van vrienden geven aan dat het zo is.
Klantenservice kan in mijn ogen beter, maar door de huidige drukte en gekte in de mtb-markt heb ik daar ook begrip voor.
En uiteindelijk neemt hij wel zijn verantwoordelijk en is alles picobello opgelost.
En als je echt geen risico wilt lopen is het toch handiger om even langs te gaan...
Helaas heeft het allemaal heel lang geduurd i.v.m. het bestellen van een nieuwe vork en demper, gedoe met tijdelijke dempers die niet pasten, etc. Maar ik kan na 3 maanden gelukkig weer gewoon fietsen met een nieuwe demper en voorvork van dezelfde kwaliteit.
Dus of het onderhoud nu goed is, kan ik helaas niet zeggen maar de verhalen van vrienden geven aan dat het zo is.
Klantenservice kan in mijn ogen beter, maar door de huidige drukte en gekte in de mtb-markt heb ik daar ook begrip voor.
En uiteindelijk neemt hij wel zijn verantwoordelijk en is alles picobello opgelost.
En als je echt geen risico wilt lopen is het toch handiger om even langs te gaan...
- Hillride
- Mtb fanaat
- Berichten: 22
- Lid geworden op: vr 13 maart 2009, 21:51
- Mijn mountainbike: Cannondale Scalpel SE2
In maart mijn vork en demper (Specialized Brain) naar Bikesusspension gebracht. Anderhalve week later via DHL weer retour ontvangen.
De voorvork had een lek en dit hebben ze netjes gerepareerd. Tussentijds op de hoogte gehouden dmv duidelijke communicatie. De vervangen onderdelen ook retour gekregen.
Mijn ervaring is goed en zal tzt zeker weer mijn spullen naar Bikesuspension sturen voor onderhoud/reparatie.
De voorvork had een lek en dit hebben ze netjes gerepareerd. Tussentijds op de hoogte gehouden dmv duidelijke communicatie. De vervangen onderdelen ook retour gekregen.
Mijn ervaring is goed en zal tzt zeker weer mijn spullen naar Bikesuspension sturen voor onderhoud/reparatie.
Trek 4400 (2002)
Specialized Epic Expert (2006)
S-Works Epic Competition (2011)
Cannondal Scalpel SE 2 (2022)
Specialized Epic Expert (2006)
S-Works Epic Competition (2011)
Cannondal Scalpel SE 2 (2022)
-
- Mountainbike Junk
- Berichten: 253
- Lid geworden op: di 16 augustus 2016, 16:02
- Mijn mountainbike: Trek Remedy 8
Mijn ervaring met Bike Suspension is redelijk.
Echter, toen ik recentelijk vroeg om mijn prima werkende (soms wat stroef) dropper eens te servicen kreeg ik na een paar dagen te horen dat er op dit moment geen spares voor te krijgen waren en dat de levertijd zo'n 3 maanden was. Het advies wat ik kreeg was het vervangen van de droppper.
Zo gezegd zo gedaan.. totdat ik het spul kwam ophalen. Ik kreeg mijn "oude" dropper in 101 onderdelen in een plastic tasje terug met de boodschap dat ik dat zelf maar moest oplossen. Ietwat verbaasd en overrompeld vertrokken en een paar dagen later terug gegaan om een gesprek aan te gaan met de eigenaar. Helaas ben ik er niet met hem uitgekomen en was de enige oplossing om tegen betaling hun de dropper weer in elkaar te laten zetten.
Persoonlijk vindt ik dit alles behalve klantvriendelijk omdat ik er nu niets meer mee kan (ja, zelf oplossen) en er dus pakweg 300eu down the drain is gegaan. De communicatie vind ik slecht, je moet er vooral zelf achter aan bellen. Want meldingen als "we bellen je morgen" worden niet nagekomen.
Echter, toen ik recentelijk vroeg om mijn prima werkende (soms wat stroef) dropper eens te servicen kreeg ik na een paar dagen te horen dat er op dit moment geen spares voor te krijgen waren en dat de levertijd zo'n 3 maanden was. Het advies wat ik kreeg was het vervangen van de droppper.
Zo gezegd zo gedaan.. totdat ik het spul kwam ophalen. Ik kreeg mijn "oude" dropper in 101 onderdelen in een plastic tasje terug met de boodschap dat ik dat zelf maar moest oplossen. Ietwat verbaasd en overrompeld vertrokken en een paar dagen later terug gegaan om een gesprek aan te gaan met de eigenaar. Helaas ben ik er niet met hem uitgekomen en was de enige oplossing om tegen betaling hun de dropper weer in elkaar te laten zetten.
Persoonlijk vindt ik dit alles behalve klantvriendelijk omdat ik er nu niets meer mee kan (ja, zelf oplossen) en er dus pakweg 300eu down the drain is gegaan. De communicatie vind ik slecht, je moet er vooral zelf achter aan bellen. Want meldingen als "we bellen je morgen" worden niet nagekomen.
Laatst gewijzigd door Juan007 op do 8 april 2021, 12:08, 1 keer totaal gewijzigd.
-
- Mountainbike Junk
- Berichten: 219
- Lid geworden op: ma 30 mei 2016, 12:41
- Mijn mountainbike: Carbonda FM936
Ik vind dat je nog erg mild bent met je reactie dat je ervaring redelijk is...
Dit kan toch gewoon niet ... Een werkende dropper brengen en hem dan in 100 stukjes mee terug krijgen vind ik gewoon erg slecht!
Gelukkig heb ik deze ervaring niet gehad, dan was ik er nooit weer gekomen!
Dit kan toch gewoon niet ... Een werkende dropper brengen en hem dan in 100 stukjes mee terug krijgen vind ik gewoon erg slecht!
Gelukkig heb ik deze ervaring niet gehad, dan was ik er nooit weer gekomen!
Juan007 schreef: ↑do 8 april 2021, 08:44 Mijn ervaring met Bike Suspension is redelijk.
Echter, toen ik recentelijk vroeg om mijn prima werkende (soms wat stroef) dropper eens te servicen kreeg ik na een paar dagen te horen dat er op dit moment geen spares voor te krijgen waren en dat de levertijd zo'n 3 maanden was. Het advies wat ik kreeg was het vervangen van de droppper.
Zo gezegd zo gedaan.. totdat ik het spul kwam ophalen. Ik kreeg mijn "oude" dropper in 101 onderdelen in een plastic tasje terug met de boodschap dat ik dat zelf maar moest oplossen. Ietwat verbaasd en overrompeld vertrokken en een paar dagen later terug gegaan om een gesprek aan te gaan met de eigenaar. Helaas ben ik er niet met hem uitgekomen en was de enige oplossing om tegen de betaling hun dropper weer in elkaar te laten zetten.
Persoonlijk vindt ik dit alles behalve klantvriendelijk omdat ik er nu niets meer mee kan (ja, zelf oplossen) en er dus pakweg 300eu down the drain is gegaan. De communicatie vind ik slecht, je moet er vooral zelf achter aan bellen. Want meldingen als "we bellen je morgen" worden niet nagekomen.
-
- Mountainbike Junk
- Berichten: 253
- Lid geworden op: di 16 augustus 2016, 16:02
- Mijn mountainbike: Trek Remedy 8
Hun excuus is dat ze hem eerst uit elkaar moeten halen om te zien wat de status is (logisch). Maar, het feit dat ze daar geen kosten voor hadden gerekend en ik dus alleen de nieuwe dropper hoefde te betalen was iets waar ik blij mee moest zijn. Althans, zo kwam het over.Mrfrank schreef: ↑do 8 april 2021, 11:25 Ik vind dat je nog erg mild bent met je reactie dat je ervaring redelijk is...
Dit kan toch gewoon niet ... Een werkende dropper brengen en hem dan in 100 stukjes mee terug krijgen vind ik gewoon erg slecht!
Gelukkig heb ik deze ervaring niet gehad, dan was ik er nooit weer gekomen!
Juan007 schreef: ↑do 8 april 2021, 08:44 Mijn ervaring met Bike Suspension is redelijk.
Echter, toen ik recentelijk vroeg om mijn prima werkende (soms wat stroef) dropper eens te servicen kreeg ik na een paar dagen te horen dat er op dit moment geen spares voor te krijgen waren en dat de levertijd zo'n 3 maanden was. Het advies wat ik kreeg was het vervangen van de droppper.
Zo gezegd zo gedaan.. totdat ik het spul kwam ophalen. Ik kreeg mijn "oude" dropper in 101 onderdelen in een plastic tasje terug met de boodschap dat ik dat zelf maar moest oplossen. Ietwat verbaasd en overrompeld vertrokken en een paar dagen later terug gegaan om een gesprek aan te gaan met de eigenaar. Helaas ben ik er niet met hem uitgekomen en was de enige oplossing om tegen de betaling hun dropper weer in elkaar te laten zetten.
Persoonlijk vindt ik dit alles behalve klantvriendelijk omdat ik er nu niets meer mee kan (ja, zelf oplossen) en er dus pakweg 300eu down the drain is gegaan. De communicatie vind ik slecht, je moet er vooral zelf achter aan bellen. Want meldingen als "we bellen je morgen" worden niet nagekomen.
Maargoed, dat lost natuurlijk nog steeds niet het probleem op wat ik nu heb.
-
- Moderator
- Berichten: 13035
- Lid geworden op: wo 3 december 2008, 10:05
Dus de nieuwe dropper kwam ook nog eens bij hen vandaan?
Doneer en help mee!
Ibis Ripmo AF 2022
Pace RC529 2019
Sonder Camino Al Apex1 2018
Retired: Nukeproof Scout 290, 2x Trek Superfly 7, Stevens Fluent, Stevens S7
Ibis Ripmo AF 2022
Pace RC529 2019
Sonder Camino Al Apex1 2018
Retired: Nukeproof Scout 290, 2x Trek Superfly 7, Stevens Fluent, Stevens S7
-
- Mountainbike Junk
- Berichten: 253
- Lid geworden op: di 16 augustus 2016, 16:02
- Mijn mountainbike: Trek Remedy 8
Yep.Kapitein Iglo schreef: ↑do 8 april 2021, 12:58 Dus de nieuwe dropper kwam ook nog eens bij hen vandaan?
Wat een belabberde service is dat zeg... Ik heb hier eerder eea naar tevredenheid laten onderhouden maar ga een volgende keer zeker elders kijken na meerdere slechte ervaringen gehoord en gelezen te hebben.
Zolang alles zo als gepland gaat is het allemaal prima maar zodra er zaken tegen gaan zitten dan laat de communicatie en service veel te wensen over.
En goede service (= ontzorgen) is nou juist waarom ik dat soort onderhoud uitbesteed. Anders ga ik zelf wel lopen klooien in mijn schuurtje.
Zolang alles zo als gepland gaat is het allemaal prima maar zodra er zaken tegen gaan zitten dan laat de communicatie en service veel te wensen over.
En goede service (= ontzorgen) is nou juist waarom ik dat soort onderhoud uitbesteed. Anders ga ik zelf wel lopen klooien in mijn schuurtje.
-
- Moderator
- Berichten: 13035
- Lid geworden op: wo 3 december 2008, 10:05
Dan weet ik nu helemaal zeker dat ik niet meer naar bikesuspension toe ga. Vind dit heel raar.
Je zou toch raar staan te kijken als dit bij een auto gebeurde. Koop je een nieuwe, krijg je je oude in onderdelen mee terwijl er voor de servicebeurt echt nog mee te rijden viel. De servicebeurt waaruit de koop van de nieuwe voortkwam...
Je zou toch raar staan te kijken als dit bij een auto gebeurde. Koop je een nieuwe, krijg je je oude in onderdelen mee terwijl er voor de servicebeurt echt nog mee te rijden viel. De servicebeurt waaruit de koop van de nieuwe voortkwam...
Doneer en help mee!
Ibis Ripmo AF 2022
Pace RC529 2019
Sonder Camino Al Apex1 2018
Retired: Nukeproof Scout 290, 2x Trek Superfly 7, Stevens Fluent, Stevens S7
Ibis Ripmo AF 2022
Pace RC529 2019
Sonder Camino Al Apex1 2018
Retired: Nukeproof Scout 290, 2x Trek Superfly 7, Stevens Fluent, Stevens S7
-
- Mountainbike Junk
- Berichten: 253
- Lid geworden op: di 16 augustus 2016, 16:02
- Mijn mountainbike: Trek Remedy 8
Hun zien het gewoon zo, ze moeten de dropper uit elkaar halen om te zien wat er aan vervangen moet worden. Als dan blijkt dat de spares niet op voorraad zijn en je daar lang op zou moeten wachten kan je net zo goed meteen een nieuwe dropper kopen. Goede verkoop techniek, niet?
-
- Moderator
- Berichten: 13035
- Lid geworden op: wo 3 december 2008, 10:05
Zonder kosten etc te kennen kan dat zomaar eens een goede deal zijn. Maar je verwacht je oude dropper dan wel terug in de staat waarin je hem inleverde. En als er dan onderzoekskosten gerekend worden is daar ook nog wat voor te zeggen, maar dan moet-ie wel terug in elkaar. Anders zijn het demontagekosten...Juan007 schreef: ↑do 8 april 2021, 13:27 Hun zien het gewoon zo, ze moeten de dropper uit elkaar halen om te zien wat er aan vervangen moet worden. Als dan blijkt dat de spares niet op voorraad zijn en je daar lang op zou moeten wachten kan je net zo goed meteen een nieuwe dropper kopen. Goede verkoop techniek, niet?
Doneer en help mee!
Ibis Ripmo AF 2022
Pace RC529 2019
Sonder Camino Al Apex1 2018
Retired: Nukeproof Scout 290, 2x Trek Superfly 7, Stevens Fluent, Stevens S7
Ibis Ripmo AF 2022
Pace RC529 2019
Sonder Camino Al Apex1 2018
Retired: Nukeproof Scout 290, 2x Trek Superfly 7, Stevens Fluent, Stevens S7
-
- Elite Mountainbiker
- Berichten: 2636
- Lid geworden op: do 29 augustus 2019, 08:45
- Mijn mountainbike: Santa Cruz Hightower CC
Of de optie om hem te laten liggen tot het moment dat de onderdelen beschikbaar zijn en hij alsnog wordt gefikst. Maar ook verwacht je van een specialist die dit dagelijks doet dat hij weet hoe het zit met de leverbaarheid van de onderdelen en dan de klant daarover waarschuwt of adviseert het onderhoud even uit te stellen.Kapitein Iglo schreef: ↑do 8 april 2021, 13:37Zonder kosten etc te kennen kan dat zomaar eens een goede deal zijn. Maar je verwacht je oude dropper dan wel terug in de staat waarin je hem inleverde. En als er dan onderzoekskosten gerekend worden is daar ook nog wat voor te zeggen, maar dan moet-ie wel terug in elkaar. Anders zijn het demontagekosten...Juan007 schreef: ↑do 8 april 2021, 13:27 Hun zien het gewoon zo, ze moeten de dropper uit elkaar halen om te zien wat er aan vervangen moet worden. Als dan blijkt dat de spares niet op voorraad zijn en je daar lang op zou moeten wachten kan je net zo goed meteen een nieuwe dropper kopen. Goede verkoop techniek, niet?
“Never argue with an idiot. They will drag you down to their level and beat you with experience” -Mark Twain-
-
- Mountainbike Junk
- Berichten: 253
- Lid geworden op: di 16 augustus 2016, 16:02
- Mijn mountainbike: Trek Remedy 8
Eens, maar dat is niet eens voorgesteld. Ach, ik maak me er niet meer druk om.Mad Wally schreef: ↑do 8 april 2021, 16:06Of de optie om hem te laten liggen tot het moment dat de onderdelen beschikbaar zijn en hij alsnog wordt gefikst. Maar ook verwacht je van een specialist die dit dagelijks doet dat hij weet hoe het zit met de leverbaarheid van de onderdelen en dan de klant daarover waarschuwt of adviseert het onderhoud even uit te stellen.Kapitein Iglo schreef: ↑do 8 april 2021, 13:37
Zonder kosten etc te kennen kan dat zomaar eens een goede deal zijn. Maar je verwacht je oude dropper dan wel terug in de staat waarin je hem inleverde. En als er dan onderzoekskosten gerekend worden is daar ook nog wat voor te zeggen, maar dan moet-ie wel terug in elkaar. Anders zijn het demontagekosten...
-
- Moderator
- Berichten: 13035
- Lid geworden op: wo 3 december 2008, 10:05
Verstandig. Zijn leukere dingen om je op te richten
Doneer en help mee!
Ibis Ripmo AF 2022
Pace RC529 2019
Sonder Camino Al Apex1 2018
Retired: Nukeproof Scout 290, 2x Trek Superfly 7, Stevens Fluent, Stevens S7
Ibis Ripmo AF 2022
Pace RC529 2019
Sonder Camino Al Apex1 2018
Retired: Nukeproof Scout 290, 2x Trek Superfly 7, Stevens Fluent, Stevens S7