zooi uit China via alibaba.com

Wil je weten welke ervaring anderen hebben met een webwinkel of heb je tijdens het shoppen of surfen een koopje gespot, dan kun je dat hier kwijt.
DaBuzzzzz
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 351
Lid geworden op: di 23 april 2002, 02:00
Mijn mountainbike: Commencal Meta AM 4.0 Pro

Even wat Info:

Alibaba is een reus, Groter dan Facebook, groter dan Twitter, net achter Google (jaja, echt waar) Wat ik hier allemaal lees doet me echt realiseren dat Hollanders echt kaaskoppen zijn en lang niet zo werelds als we zelf denken (nofi)

Alibaba en of Aliexpress verkopen niets, alleen de ruimte, webspace en logistieke middelen voor betalen en presenatie aan B2B bedrijven van fabrikanten tot importeurs/exporteurs en agentschappen. Waar Aliexpress hetzelfde doet maar dan als B2C, dus retail (consumenten). Vaak zijn het dezelfde bedrijven die beide markten bedienen. Je koopt niets van Ali zelf maar van de ondernemer die daar zijn shop heeft. Ali heeft een rating systeem en de betere shops herken je zo. Die bieden ook kopersbescherming via bijvoorbeeld Paypal. Je loopt dus zoveel risico als je zelf aandurft.

Het gros is geen namaak of imitatie. De chinezen ontwikkelen steeds meer zelf omdat dat goedkoper is. Kwaliteit verschilt natuurlijk zoals bij elk ander product. Wholesale prijzen van de gemiddelde mtb zijn zomaar 40% van de retail prijs maar worden zelden openbaar. Op Ali zie je dat vaak wel. Als je de aanbieder benadert zal de prijs (indien ze een retail kanaal hebben) vergelijkbaar uitkomen met de prijs hier (transport en invoerrechten en btw meegerekend) er zijn wel veel onderdeel aanbieders die imiteren, vaak zichtbaar door een kleine naamswijziging maar ook onherkenbaar. Zeker met MTB parts uitkijken dus want je leven hangt er potentieel vanaf. De rating van de aanbieder is je beste raadgever.

Dit jaar nog gaat Ali naar de NasDaq via een publieke emissie, helaas alleen voor US ingezetenen, als je mee wilt liften, koop dan Yahoo , 27% eigenaar van Ali. Yahoo is hier gewoon te verkrijgen en Yahoo staat laag.

Ik importeer veel, gebruik Ali voor sourcing en laat dan spullen Private Label maken in bijvoorbeeld India. In India heb je http://www.Indiamart.com" onclick="window.open(this.href);return false; vergelijkbaar met Ali, jonger. Deze 2 vertegenwoordigen zo'n 40% van alle handel in spullen wereldwijd. onze grootste Etailer Bol.com of Marktplaats (Niet heel Ebay natuurlijk) zijn daarbij vergeleken uit te drukken in promilen.

Afijn, ik dacht, haak even aan met wat info
http://www.ghalia.nl Filigrain Lampen | Twitter @GhaliaNL | Egyptische lampen | Oosterse lampen
Ghalia Home Accessories
Real Epic '89
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 2179
Lid geworden op: di 3 januari 2012, 16:14
Mijn mountainbike: Isn't dead.

Sssssssstttttt. Dit willen ze in polderland niet horen. :winkie:

De wereld wordt groot of klein zoals je wild. :-q
Gebruikersavatar
bert l.
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 10861
Lid geworden op: zo 29 februari 2004, 15:12
Mijn mountainbike: Cube AMS 100
Contacteer:

Lees de Mod-Break hierboven nog even een keer na!
Vrijwilliger bij MTB Heuvelrug.


link: www.mtb-utrechtseheuvelrug.nl
poiuytr
Extreme Biker
Extreme Biker
Berichten: 670
Lid geworden op: ma 22 april 2013, 11:31

Vandaag 50% korting op veel fietsonderdelen, kleding bij Aliexpress

http://activities.aliexpress.com/en_big ... g_list.php" onclick="window.open(this.href);return false;
Gebruikersavatar
Axium
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 3348
Lid geworden op: vr 19 november 2010, 17:07
Mijn mountainbike: Merida TFS Matts XT-Edition(RS SID/BRm775)

ik heb in de afgelopen 5 jaar vaker gebruik gemaakt van de ali sites. vaak voor een elektronisch onderdeel. bijvoorbeeld wat ooit als dure Toshiba Ic's verkocht werden raakt achterhaald. je hebt er eentje nodig, maar Toshiba maakt al lang nieuwere producten. vaak word de hele productielijn of zelfs fabriek doorverkocht aan een andere partij, en die maken met dezelfde apparatuur dezelfde onderdelen. die kosten niks en zijn vaak alleen nog via azie te krijgen.

op de ali sites, en dx herken ik vaak ook exact dezelfde geanodiseerde bling voor de fiets die vaak voor veel meer met een merknaampje worden verkocht. mijn ervaring is dat als het er exact hetzelfde uitziet, je van de kwaliteit ook exact hetzelfde kan verwachten.

alleen ga er maar vanuit dat je 0,0 garantie hebt. als ze niet willen kennen ze daar geen Engels.
Gebruikersavatar
hwpaints
Pro Biker
Pro Biker
Berichten: 910
Lid geworden op: zo 14 maart 2010, 13:12
Mijn mountainbike: KATANA FS 24

voor truitjes e.d ok maar de namaak carbon zou ik mijn leven niet aan wagen, kwam deze nog tegen op facebook
Afbeelding
Afbeelding
Real Epic '89
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 2179
Lid geworden op: di 3 januari 2012, 16:14
Mijn mountainbike: Isn't dead.

hwpaints schreef:voor truitjes e.d ok maar de namaak carbon zou ik mijn leven niet aan wagen, kwam deze nog tegen op facebook
Stond er ook bewijs bij dat het bij deze foto's om namaak spullen gaat? (Bron) Deze schades zie je ook op reguliere onderdelen na een fatsoenlijke valpartij.
Gebruikersavatar
hwpaints
Pro Biker
Pro Biker
Berichten: 910
Lid geworden op: zo 14 maart 2010, 13:12
Mijn mountainbike: KATANA FS 24

yep stond erbij, en stuur was geen valpartij een jumpje
EL Maroq
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 2520
Lid geworden op: vr 22 februari 2013, 21:04
Mijn mountainbike: Salsa Mukluk 3/ Trek Farley 5

Carbon zou ik mij ook niet aan wagen al kwam het van een gerenomeerd merk.
Staal of dikwandig aluminium heb ik meer vertrouwen in en kan tenminste een stootje hebben
Gebruikersavatar
CC-Rider
Pro Biker
Pro Biker
Berichten: 1463
Lid geworden op: zo 30 oktober 2011, 21:50
Mijn mountainbike: 34-18 of 27.5x4.5

Het stuur was een ali stuur en zeker geen Ritchey.
***** Frequent Flyer, ride with a fat smile *****
leov
Pro Biker
Pro Biker
Berichten: 1298
Lid geworden op: za 28 juni 2008, 21:55
Mijn mountainbike: 26 HT en 26 Fully
Contacteer:

Stuurtje:
En de rijder trok net voorwiel omhoog om een klein jumpje te nemen, krak en valpartij. Geluk dat hij niks had.
En ja fake was hij...
Peter243
Pro Biker
Pro Biker
Berichten: 1071
Lid geworden op: vr 15 juni 2012, 22:20

Een beetje googlen en je komt ook gebroken originele tegen. Beter echter toch maar de echte kopen.
Gebruikersavatar
Oddlaw
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 1615
Lid geworden op: ma 31 augustus 2009, 22:27
Mijn mountainbike: Stalen Kona Unit 29" SS - 1x9 - 3x9 | Pyga Onetwenty 650B
Contacteer:

Mag inderdaad van geluk spreken, had anders kunnen aflopen.

Stuur was een cadeautje en ik wist dat het een namaak ritchey was uit china, maar daar komen wel meerdere carbon producten vandaan. Zelf wilde ik weten hoe een carbon stuur het rijgedrag van mijn fiets zou beïnvloeden. En na verschillende ritten in Nederland en ook een heftige trip in Malmedy was ik wel te spreken over het stuur. De fiets stuurde strakker en directer (lag dit aan de stijfheid van carbon…zou ik zo niet durven zeggen).

Maar afgelopen zaterdag meegereden met de club tijdens de jaarlijkse zomerrit. Halverwege de route was er een jump en die wilde ik ook nemen.Dus ik zet aan, maak vaart en zet de jump in, terwijl ik mijn voorwiel omhoog laat komen voel ik een gezwiebber in mijn rechterhand, gelijk was ik de controle kwijt over de fiets en de voorkant duikt naar naar beneden. Ik land dus recht op mijn voorwiel en vol met mijn gewicht de voorzijde en rolde over het stuur heen. Daar lag ik dan met een 2 delig stuur. Uiteindelijk 2 delig want tijdens het aanzetten was dus de eerste breuk ontstaan en tijdens de landing de tweede. Gelukkig had ik verder dus niks en met behulp van een tak en ducktape weer een stuur gefabriceerd. Daarna bij een lid (wat in de buurt woont) een ander stuurtje gemonteerd en de route vervolgt.

Doordat ik weg rolde van mijn fiets is het denk ik goed afgelopen, ander scenario zou zijn geweest dat ik met een redelijk stuk carbon in mijn schouder naar de huisartspost was gebracht…ben blij dat dit niet het geval is.

Mijn advies, denk na voordat je een "fake" stuur koopt, erg leuk de prijs (zeker als je het gratis hebt gehad) maar de kwaliteit is vaak vele malen slechter dan een origineel dat verschillende duurzaamheidstesten is ondergaan. Ik heb mijn lesje geleerd.

En ja er zijn ook mensen die rijden al jaren rond op replica's en hebben niks…dan hebben ze geluk en een goede partij te pakken.
En ook originelen breken wel eens… de kans is alleen vele malen kleiner en valt dan vaak onder garantie omdat de grotere merken een goed product willen afleveren…. waarbij de "fake" slechts voor massa verkoop gaat!

Afbeelding
-------------------------------------
Ride-Better mtb clinics & trainingen
------------------------------------

Bart4Bikes onderhoud, handgebouwde wielen en onderdelen
Featherbikes onderdelen
Mellowbikers leuke mtb vereniging
Stayokay lekker slapen
Beemer
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 1589
Lid geworden op: za 14 november 2009, 21:45
Mijn mountainbike: Kona Hei Hei Supreme, Kona Raijin, Ghost AMR Lector 9500

Als iemand mij dit kado gaf zou ik hem bedanken en het ding linea recta in de prullenbak flikkeren, levensgevaarlijk en ik begrijp überhaupt niet dat je op zo'n dure fiets inferieure namaak zooi monteert.
Gebruikersavatar
Oddlaw
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 1615
Lid geworden op: ma 31 augustus 2009, 22:27
Mijn mountainbike: Stalen Kona Unit 29" SS - 1x9 - 3x9 | Pyga Onetwenty 650B
Contacteer:

Beemer schreef:Als iemand mij dit kado gaf zou ik hem bedanken en het ding linea recta in de prullenbak flikkeren, levensgevaarlijk en ik begrijp überhaupt niet dat je op zo'n dure fiets inferieure namaak zooi monteert.
haha dure fiets…de Unit heb ik voor €699 gekocht…. dus heel duur vind ik dat niet. :-q Voor de rest heb je "moet ik helaas toegeven" gelijk.
-------------------------------------
Ride-Better mtb clinics & trainingen
------------------------------------

Bart4Bikes onderhoud, handgebouwde wielen en onderdelen
Featherbikes onderdelen
Mellowbikers leuke mtb vereniging
Stayokay lekker slapen
Plaats reactie