zooi uit China via alibaba.com

Wil je weten welke ervaring anderen hebben met een webwinkel of heb je tijdens het shoppen of surfen een koopje gespot, dan kun je dat hier kwijt.
Gebruikersavatar
bert l.
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 10859
Lid geworden op: zo 29 februari 2004, 15:12
Mijn mountainbike: Cube AMS 100
Contacteer:

Had er nog nooit van gehoord. Tot het journaal er gisteren over begon en er vanochtend ook nog eens een verhaal over in de Gazet stond: http://www.alibaba.com.

Ze doen ook in mountainbikes. (http://www.alibaba.com/trade/search?fsb ... ntain+bike
Maar of het alleen voor de handel is, of ook om op te rijden, weet ik niet. Iemand ervaring?
Vrijwilliger bij MTB Heuvelrug.


link: www.mtb-utrechtseheuvelrug.nl
aurelius
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 10372
Lid geworden op: do 26 november 2009, 23:35
Mijn mountainbike: Lux Trail CF7

Ik dacht ook, hey, ze bestaan echt! En ze gaan zowaar de beurs op.
Ik blijf echter argwanend.
Net als met Ebay en Marktplaats: daarmee is op zich helemaal niets mis, maar soms wel met de zaken die erop worden aangeboden, of met sommige aanbieders zelf...
Alibaba, 't blijft wat 'roversachtig' klinken, maar wie weet, denken we daar na verloop van tijd wel heel anders over.
Ben benieuwd naar de gebruikerservaringen. Wie durft?
The "Fun Zone" is definitely quicker to find on a shorter travel bike.
You only want as much as is necessary and as little as possible.
Real Epic '89
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 2179
Lid geworden op: di 3 januari 2012, 16:14
Mijn mountainbike: Isn't dead.

Deze sites zijn bedoeld voor Aziaten die een alternatief willen hebben voor de Amerikaanse sites Yahoo, Facebook, Marktplaats enz. (er zijn al meerdere sites actief)

Vorige maand zat ik in Azie op een vliegveld en hier was een soort business progamma op de TV die al deze sites promoten.
Gebruikersavatar
Cspr
Mtb fanaat
Mtb fanaat
Berichten: 33
Lid geworden op: di 14 januari 2014, 12:58
Mijn mountainbike: Cube Acid 27.5 2014
Contacteer:

Ik weet wel dat er qua schoenen veel 'samples' worden verkocht. Nike geeft bijvoorbeeld aan 10 fabrikanten de opdracht een bepaalde schoen te maken. 9 daarvan zijn niet goed genoeg maar hebben wel een voorraad. Die worden dan verkocht als Nike, Adidas oid. Dus niet helemaal de officiele maar wel in opdracht voor ... gemaakt.
Ik weet niet of dat ook zo is met de fiets producten op Alibaba, maar ik denk dat goedkoop duurkoop is in dit geval :).
NatteKrant
Extreme Biker
Extreme Biker
Berichten: 879
Lid geworden op: di 14 augustus 2012, 19:58
Mijn mountainbike: Wilier 501 XN

Cspr schreef:... maar ik denk dat goedkoop duurkoop is in dit geval :).
Echter waarom dat je dat 'denkt' ie mij gezien je inleidend verhaal niet helemaal duidelijk...
Gebruikersavatar
Remy_ams100
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 1538
Lid geworden op: di 14 december 2010, 13:01
Mijn mountainbike: Cube AMS 100 (2010 / B&G) & een Cube SL Cross (2010) cross-hybride
Contacteer:

Ik heb toevallig dat stukje over Alibaba ook gezien mbt "hun" beursgang .
Wat mij vooral opviel was die man die ze interviewde over zijn op Alibaba aangekochte douche , niet overtuigd was dat het bij Alibaba goedkoper was dan wanneer hij zijn douche in Europa zou hebben aangeschaft . (Ivm invoerkosten , verzendkosten etc etc )
ollie
Pro Biker
Pro Biker
Berichten: 1253
Lid geworden op: zo 19 februari 2006, 19:20
Mijn mountainbike: Kona HeiHei Supreme/Kona WO/Genesis Volare 953 disc/Kona Unit

@Cspr:
Is dat zo? Zelf in Azië is productie niet gratis. De 'grote' merken staan ook zeker niet toe dat door hun afgewezen producten toch onder hun naam verkocht worden.


@Remy,
De douche was 4 x goedkoper dan in NL, hij was wel 2 x zoveel kwijt als gedacht (beetje naief), dus nog steeds de helft van wat hij in NL kwijt was geweest (voor een kitscherige glitterdouchecabine).
Real Epic '89
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 2179
Lid geworden op: di 3 januari 2012, 16:14
Mijn mountainbike: Isn't dead.

Ach, die producten zijn al jaren wereldwijd te koop. Veel producten die hier in Europa niet verkocht mogen worden en waar de gemiddelde Europeaan geen weet van had dat het bestond is nu wel te koop via dit soort sites.

Als ik kijk hoeveel I-phones, Samsung S4 en nu al S5 ik in handen heb gehad de afgelopen vijf jaar in Azië en Afrika. Allemaal bijna niet van de originele te onderscheiden. Je merkt het bv. alleen aan de processor. (traag) Ook de prijzen zijn gestegen van nep producten. Zo betaalde je voor een nep I-phone vijf jaar geleden in Afrika €50 nu €150-200 en zijn ze bijna niet meer te herkennen (met bv. die nieuwe aansluiting van Apple) dat het nep producten zijn. Het zou me ook niks verbazen dat het inmiddels goedkopere producten van een producent als Samsung of Apple zijn die alleen daar te koop zijn.

Kortom klein geld is ook geld. Afrika, Azie en zuid Amerika blijven groeimarkten. (Maar die producten zijn niet bedoeld voor de Europesche markt met zijn garantie regels)
patrick75
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 187
Lid geworden op: ma 10 september 2012, 23:11
Mijn mountainbike: Salsa Beargrease xl

@Remy,
De douche was 4 x goedkoper dan in NL, hij was wel 2 x zoveel kwijt als gedacht (beetje naief), dus nog steeds de helft van wat hij in NL kwijt was geweest (voor een kitscherige glitterdouchecabine).[/quote]
:winkie: :winkie: :winkie: :winkie: :winkie: :winkie: :winkie: :-q :lol: :lol: :lol: :lol: :lol: :lol:
Gebruikersavatar
Remy_ams100
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 1538
Lid geworden op: di 14 december 2010, 13:01
Mijn mountainbike: Cube AMS 100 (2010 / B&G) & een Cube SL Cross (2010) cross-hybride
Contacteer:

Ah , lol .... dan heb ik het HELE verhaal niet goed meegekregen ben ik bang van :D (Als het mij niet interesseert dan luister ik maar voor de helft waarschijnlijk :P )

En vwb die douchecabine , inderdaad een cabine waar je met zonnebril in moet stappen ... ook niet "my cup of tea" :P

Maar , als de beste man een beetje zijn best had gedaan .. had hij die/zo'n cabine best voor een redelijke prijs ergens uit Europa kunnen laten bezorgen ...

Overigens zullen veel artikelen bij Alibaba niet voorzien zijn van onderstaand stickertje :winkie: :

Afbeelding
Real Epic '89
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 2179
Lid geworden op: di 3 januari 2012, 16:14
Mijn mountainbike: Isn't dead.

Remy_ams100 schreef:Overigens zullen veel artikelen bij Alibaba niet voorzien zijn van onderstaand stickertje :winkie: :

Afbeelding
Dat zijn de eerste stickertjes die ze (na) maken. :winkie:
Gebruikersavatar
Remy_ams100
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 1538
Lid geworden op: di 14 december 2010, 13:01
Mijn mountainbike: Cube AMS 100 (2010 / B&G) & een Cube SL Cross (2010) cross-hybride
Contacteer:

Lol , tja ...
Gebruikersavatar
Zolta
All rounder
All rounder
Berichten: 111
Lid geworden op: zo 26 januari 2014, 00:16

Via Alibaba kan je zo een handeltje op zetten of zelfs een klein bedrijf beginnen. Als het geverifieerde contacten zijn is het al betrouwbaarder/ dan wordt het in ieder geval naar je verstuurd. Maar de producten qua kwaliteit/ echtheid blijft een kwestie van de bron/ je gezond verstand en noem het maar op. Ik heb in ieder geval nog zeker geen behoefte gehad daar bijv. enkele bike onderdelen te bestellen van vage merknamen of waarschijnlijke nepperds. En vaak leveren ze pas bij een bepaald aantal producten, zie ook die link.. veel van die mtb's hebben al een minimum order van 5, 10 etc.
aurelius
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 10372
Lid geworden op: do 26 november 2009, 23:35
Mijn mountainbike: Lux Trail CF7

Voorbeeldje: S-Works Epic, kost via Alibaba slechts 900-2500 per stuk, afhankelijk van hoeveel je er af neemt: http://www.alibaba.com/showroom/special ... works.html" onclick="window.open(this.href);return false;.
Dus 3-7 S-Workjes voor de prijs van 1! Ik zeg, doen :winkie: .
The "Fun Zone" is definitely quicker to find on a shorter travel bike.
You only want as much as is necessary and as little as possible.
Gebruikersavatar
bert l.
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 10859
Lid geworden op: zo 29 februari 2004, 15:12
Mijn mountainbike: Cube AMS 100
Contacteer:

Je zou met een paar man samen het risico op een zeperd kunnen delen en een gokje nemen. Als het fout gaat, deel je de pech door 5. Als het goed gaat, bestel je daarna nog 4 keer een titanium frame voor weinig.
Vrijwilliger bij MTB Heuvelrug.


link: www.mtb-utrechtseheuvelrug.nl
Plaats reactie