www.mtb-brakepads.nl

Wil je weten welke ervaring anderen hebben met een webwinkel of heb je tijdens het shoppen of surfen een koopje gespot, dan kun je dat hier kwijt.
w0utje
All rounder
All rounder
Berichten: 107
Lid geworden op: vr 15 juni 2007, 09:48
Mijn mountainbike: Giant Trance e+ 2 Pro

olive voor magura and minerale olie besteld, prima prijs maar voor 14:00 besteld morgen in huis ging verre van op. Het spul was er niet op donderdag, niet op vrijdag, zaterdag ook niet. Zondag wordt er niet geleverd, maandag wordt er niet geleverd, dinsdag was er ook nog niks. Je raadt het al, op woensdag werd het geleverd. Ik was er zaterdag al klaar mee dus de spullen maar bij de fietsenmaker gehaald in het dorp....
Dus de eerste ervaringen was niet zo positief. Nu wel wat reserve spul....
Freediamond87
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 394
Lid geworden op: zo 12 januari 2014, 15:28
Mijn mountainbike: Santa Cruz Tallboy C

Ik heb ook twee setjes cyclotech kevlar blokjes besteld voor Hope E4, als reserveblokjes voor een buitenlandse fietsweek eind september (Hope dat het doorgaat ivm Corona). Ik had deze berichten niet gelezen. Ik ben benieuwd en zal jullie op de hoogte houden.
Freediamond87
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 394
Lid geworden op: zo 12 januari 2014, 15:28
Mijn mountainbike: Santa Cruz Tallboy C

Afbeelding

Wel snel geleverd en in de verpakking ziet het er goed uit. Nu de praktijktest nog
Gebruikersavatar
The Grim Ripper
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 263
Lid geworden op: do 29 augustus 2019, 12:22
Mijn mountainbike: Glimmend zilver Devinci Django 29 2018 carbon trail

Beoordeling van Cyclotech Subzero starterkit voor o.a. Shimano XT - XTR - SLX - DEORE

Voor mij een miskoop. Beetje gekocht voor de show :roll: I.c.m. Deore M615 calipers niet goed afgesteld te krijgen. Methode van afstellen maakt niet uit. Het systeem blijft steeds maar aanlopen. Leuk idee, maar niet ok. Liggen inmiddels in de vuilnisbak.
When my legs hurt, I say: ‘Shut up legs! Do what I tell you to do!
Gebruikersavatar
Patrick_V
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 2239
Lid geworden op: vr 23 maart 2012, 09:02
Mijn mountainbike: Canyon Stoic 3

Hoe is het hier verder met de ervaringen?

Ik heb twee setje sintered/metal blokken nodig voor SLX br-m7120 en in Nederland is er of bijna niks beschikbaar of de hoofdprijs.
Voel me altijd heel slecht als ik een setje remblokken uit Duitsland laat overkomen.

Mijn ervaring met bijvoorbeeld discobrakes is dat de b-merken of minder goed remmen of sneller slijten/minder remvoering is aangebracht.
awinkel
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 3280
Lid geworden op: za 10 oktober 2015, 21:11
Mijn mountainbike: Canyon Grand Canyon AL SL 6.9

Zie de voorgaande pagina’s van dit topic. :D
Gebruikersavatar
Mario070
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 5842
Lid geworden op: wo 14 december 2016, 12:08

.
Laatst gewijzigd door Mario070 op di 29 augustus 2023, 07:44, 1 keer totaal gewijzigd.
Hoe maakt men deze cirkel vierkant?

Dan Empfield
bluebiker
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 281
Lid geworden op: do 9 oktober 2014, 22:10

hoewel ik sceptisch was over deze aanbieder toch een setje besteld. Had met spoed een setje oude XT nodig voor een fietsje dat ik aan het opbouwen was voor iemand. De orginel blokjes van shimano waren misschien wel 5 jaar oud en krijsten het zo hard uit dat de buren op straat kwamen kijken wat er gebeurde. De brakepads.nl waren binnen een dag in huis en waren fluisterstil en remden prima. Over de duurzaamheid kan ik niks zeggen ,maar deze fiets was voor een beginnend biker dus die zie ik nog niet afdalen in de Himelaya
Gebruikersavatar
Dice Oldskool
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 5550
Lid geworden op: do 20 oktober 2011, 00:04
Mijn mountainbike: Mondraker Level R

Over de blokjes kan ik niet oordelen maar heb er afgelopen week wat borgclips en borgpennen gekocht. Volgende dag lag het op de deurmat.
ronvdvoort
Mtb fanaat
Mtb fanaat
Berichten: 24
Lid geworden op: zo 3 januari 2016, 08:46

Ik heb ook 3 setjes van mtb-brakepads.nl aangeschaft omdat op dat moment de originele Sram level blokken niet beschikbaar waren. Ik had in eerste instantie de organische blokken gemonteerd voor de vakantie in de provence.

Ik heb een zeer slechte ervaring met deze blokken, ze piepte verschrikkelijk en remmen deden ze maar beperkt, daarnaast lieten de blokken een zwarte laag achter op de remschijf en werd de schijf ook nog eens veel te heet. Ik heb vervolgens na een paar dagen de kevlar (elite) blokken gemonteerd om te kijken of deze het beter deden maar deze waren minstens net zo slecht.

Uiteindelijk bij een lokale fietsenmaker een nieuw setje gekocht van een of ander frans merk, deze deden het nadat een gedeelte van de zwarte laag eraf was geremd achtergelaten door de blokken van mtb-brakepads al een stuk beter, niet meer piepen en beter remmen.

Kortom ik raad het niet aan om deze blokken te kopen maar voor een ander merk te gaan.
Skoezie
Extreme Biker
Extreme Biker
Berichten: 556
Lid geworden op: za 7 mei 2005, 09:33
Mijn mountainbike: Giant Contend AR2

2 weken geleden een setje blokken ter vervanging van G01S besteld bij deze webshop. Dag erna in huis en gelijk gemonteerd. Nu paar ritten verder en tevreden. Geen herrie en remmen prima. Duurzaamheid is nog even afwachten.
SugaHoneyIceTea
Extreme Biker
Extreme Biker
Berichten: 606
Lid geworden op: wo 14 augustus 2013, 12:54
Mijn mountainbike: Kona Coilair Supreme 2007

Ik kwam deze oude thread tegen onlangs tegen bij het zoeken naar wat pads met enige spoed voor m’n Ebike commuter. Voordat ik word verdacht van een oud brakepads account dat uit de koelkast is getrokken voor valse info wil ik even zeggen dat ik al jaren niet meer op een mtb zit vanwege gezondsheidsredenen en ik m’n Coilair aan de wilgen heb gehangen.

Ik zeg niet dat alle blokjes van deze site even goed of slecht zijn maar wat ik wel voorop wil stellen dat menig forum lid hier werkelijk geen idee heeft wanneer je welke remcompound (sintered/raisin etc) in welke situatie en weersomstandigheden moet gebruiken en welke eigenschappen deze materialen hebben. Dan nog niet eens beginnen over rentechniek en afstellen van je remmen maar dat daar gelaten. En nee ik wijs niet met m’n vinger naar iedereen hoor.

Vergeleken met originele pads vind ik deze site over het algemeen degelijke pads voor het geld. Ik zal ze zeker niet de hemel in prijzen maar afkraken vind ik ook eeer ver gezocht. Just my 2 cents.

Sebastian
Gebruikersavatar
graduzzi
Extreme Biker
Extreme Biker
Berichten: 825
Lid geworden op: wo 7 januari 2015, 18:34
Mijn mountainbike: Intense Spider C 275 pro boost, Kingdom Vendetta X2, Evil Insurgent LB

Ik heb wat setjes gekocht voor m’ Hope mono 6ti.
Pads zijn gewoon meer dan prima hoor, remmen snel in, erg stil en genoeg vertraging. Ik koop ze zo weer. En inderdaad zie hierboven voor de mensen waarbij ze niet of nauwelijks werken.😜
Plaats reactie