"Velofreak" Marktplaats

Wil je weten welke ervaring anderen hebben met een webwinkel of heb je tijdens het shoppen of surfen een koopje gespot, dan kun je dat hier kwijt.
Gebruikersavatar
ThaSingleTrackMastah
Moderator
Moderator
Berichten: 29834
Lid geworden op: do 19 december 2002, 10:56
Mijn mountainbike: Heeft een motortje
Contacteer:

hendrikjan schreef: vr 30 november 2018, 17:12 Sowieso, extra lichte onderdelen, geen merk een lage prijs en verkoop via marktplaats ... its a recipe for disaster ...
Dit sowieso.

Maar uitgeboorde titanium schroefjes ?
Komaan, dan mag er ook geen spatje modder aan je fiets blijven kleven, want dan is je investering weer teniet gedaan.

Verder helpt het ook als je snapt hoe je een boutje kan maken.
Een sterk boutje wordt gesmeed, met gerold (geperst) schroefdraad.
Dit om de structuur in het materiaal niet te doorbreken.
Maar je kunt ook boutjes maken in de draaibank, uit een stuk staaf materiaal.
Dan snij je het overtollige materiaal weg. Dit is voor kleine productie makkelijker en goedkoper.
Snijden, dus je maakt de structuur vh materiaal kapot, wat ernstig afbreuk doet aan de eigenschappen.

En dit soort MP verkopers zijn meestal handige jongens die goed kunnen googlen.
Enig verschil met ons is dat ze het lef (en het geld) hebben om een hele partij meuk te bestellen (vaak incl valse merkstickers).
Dan gaat het hele zootje op MP en zitten de koopjesjagers met de gebakken peren.
(wat overigens niet wil zeggen dat duur altijd goed en/of origineel is)
Some days it's easy, some days it's a fight.

Disclaimer: Spellingscontrole vern#ukt mijn posts. Excuses voor vreemde woorden en afkortingen.
kermit
Moderator
Moderator
Berichten: 16709
Lid geworden op: wo 27 oktober 2004, 11:29
Mijn mountainbike: is niet de jouwe :)
Contacteer:

Nog even dit herhalen:
Kapitein Iglo schreef:Net zoals TS misschien wat te snel is met zijn aantijgingen aan het adres van Velofreak, moet dit forum misschien niet “en masse” over TS oordelen. We waren er niet bij, en ook al kunnen we ons er een voorstelling van maken, terughoudendheid siert ons.
Amen.
Maar licht, goedkoop en MP is wel een combi die ik bij voorbaat zou vermijden, dat dan weer wel ;-)
DONEER JE OOK?

"I'd love to change the world but I don't know what to do
so I'll leave it up to you"
- Ten Years After
Gebruikersavatar
Mark-V
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 1606
Lid geworden op: do 9 augustus 2018, 16:55
Contacteer:

kermit schreef: di 4 december 2018, 09:46 Nog even dit herhalen:
Kapitein Iglo schreef:Net zoals TS misschien wat te snel is met zijn aantijgingen aan het adres van Velofreak, moet dit forum misschien niet “en masse” over TS oordelen. We waren er niet bij, en ook al kunnen we ons er een voorstelling van maken, terughoudendheid siert ons.
Amen.
Maar licht, goedkoop en MP is wel een combi die ik bij voorbaat zou vermijden, dat dan weer wel ;-)
Tsja, de eerste 2 is eigenlijk al genoeg samen. En als je dan de advertentie leest en ziet dat ze ook nog Enduro e.d. aankunnen, dan is het dus èn licht, èn sterk èn goedkoop...
Klinkt eigenlijk te mooi om waar te zijn :)
Ertje
Extreme Biker
Extreme Biker
Berichten: 713
Lid geworden op: do 27 augustus 2015, 11:27

KleinPalomino schreef: vr 30 november 2018, 14:03
wesleykock schreef: di 27 november 2018, 18:14 Hij verkoopt zijn spullen vanuit een woonhuis in Rotterdam West.
Extraparts weer actief onder een andere naam?

Lijkt erop dat ie voor de zoveelste keer opnieuw begonnen is... ik zou er geen bandenplakker meer kopen en zéker geen high end spul voor een chinees prijsje.
Daar is TS niet mee geholpen natuurlijk maar mijn advies is je verlies nemen en ff doorsparen voor echt degelijk spul. Geeft ook een fijn gevoel in het koppie als je je materiaal eens een keer wat extra belast.

Cheap, light, strong: you may pick two (citaat K.B.)
Gebruikersavatar
bartsince1975
Extreme Biker
Extreme Biker
Berichten: 615
Lid geworden op: wo 16 mei 2012, 21:07
Mijn mountainbike: Brodie Expresso / Snowdon MK-007

Dat citaat K.B. Was ook het eerste wat in mijn hoofd rondging toen ik de advertentie las. :-q
Exar
Genius
Genius
Berichten: 1777
Lid geworden op: do 21 februari 2002, 02:00
Mijn mountainbike: Scott Spark
Contacteer:

Dit zijn gewoon Kalloy Uno S7 stuurpennen, op zich prima spul, en als de TS er 10 euro (plus de Ti boutjes) te veel voor wil betalen moet hij/zij dat natuurlijk zelf weten. Aanspraak maken op 'garantie' is via Marktplaats sowieso lastig, want koop je bij een bedrijf of bij een hulpeloze welwillende particulier?
NovaX
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 320
Lid geworden op: di 18 juli 2017, 11:25

ThaSingleTrackMastah schreef: zo 2 december 2018, 15:11 Verder helpt het ook als je snapt hoe je een boutje kan maken.
Een sterk boutje wordt gesmeed, met gerold (geperst) schroefdraad.
Dit om de structuur in het materiaal niet te doorbreken.
Maar je kunt ook boutjes maken in de draaibank, uit een stuk staaf materiaal.
Dan snij je het overtollige materiaal weg. Dit is voor kleine productie makkelijker en goedkoper.
Snijden, dus je maakt de structuur vh materiaal kapot, wat ernstig afbreuk doet aan de eigenschappen.
Je merkt dat een CNC bewerking ook soms wordt gehanteerd als een pluspunt / reklame, maar dat is net hetzelfde. Een door walsen aangebrachte uitrekking van deeltjes, alzo sterker makende in de richting van de uitrekking ("vezel"), wordt doorbroken door verspanende bewerkingen die niet parallel zijn (hetgeen meestal het geval is). Daarnaast gaan ook oppervlakte behandelingen (zoals voor hardheid aan oppervlakte en dieper de taaie / elastische kenmerken behouden) verloren.
Je moet dan die behandelingen nadien herhalen.
Schroefdraad / draadsstangen worden daarom gewalst. Soms zelfs koud, als de materialen dit toelaten zonder scheuren.

Met een kolomboormachine / stabiele setup-geen slingeren / goede opspanning (kan moeilijk zijn bij onregelmatig gevormde zaken) / zo kort mogelijk (diepte) uitstekende en ongesleten boor kun je soms een afgebroken bout uitboren met een boor van de binnendiameter waarvanuit je nadien nieuwe draad tapt. Het is een kwestie van het center houden. Of eerst een stap kleinere diameter boor.
En dan eerst pogen een begin van de schroefdraad te vinden (met een priem of zo), de schroefdraad van de afgebroken bout uitpulken tot de draadtap genoeg houvast heeft om zich niet lateraal te verzetten.
Eventueel van beide kanten (indien bereikbaar) tot het midden.
Prutserij, maar als de prijs van vervanging de moeite is, of ding niet meer courant / te verkrijgen misschien een oplossing. Is me al enige malen gelukt (op 't werk dan).
Heckler40
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 2455
Lid geworden op: wo 22 juni 2005, 11:48

Net een heel vervelende communicatie met deze verkoper gaande.

Ik heb als een probeersel zijn goedkope lichtgewicht chinese zadelpen aangeschaft.
Bij nameten blijkt de post op plekken 31.3mm te zijn ipv 31.6 die hij nominaal moet hebben
had ik dat maar opgementen voor de eerste montage.

Ik probeer nu een normale communicatie aan te gaan hoe we dit samen kunnen oplossen.
Ik heb niet gevraagd om een gratis vervanging, alleen een voorstel hoe dit verder te doen.

Geen enkele erkenning dat het wel vervelend is voor klant dat het niet werkt met de zadelpen
Wel dit: na een paar reacties begint hij nu tegen me te schreeuwen met all caps in de chat.

Hij vraagt mij om veel bewijs van zijn faulty product aan te leveren, en van mijn torque wrench
Maar de post is gewoon te klein met 31.3mm daar doet de torque niets meer aan af.

ik heb hem 5 foto's opgestuurd die voor zichzelf spreken, 31.3mm
Hij beweert dat dat eendeer welke zadelpen kan zijn, dat ik dus een bedrieger ben
Hijzelf levert helemaal niets dan arrogante commentaren en schreeuwt tegen zijn klant

AVOID
"Just remember, once you're over the hill you pick up speed"
Lars TB
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 16046
Lid geworden op: do 2 mei 2013, 12:55

Gezien de ervaringen van Heckler, die behoorlijk overeen komen met die van TS, vind ik dat de hele rits met reageerders op de originele post even een excuus aan TS aan moet bieden... :roll:

Daarbij vind ik de commentaren wat dom: als ik een nieuw product monteer en een boutje breekt af, dan ligt dat voor 99,999% niet aan mij. Zeker niet als ik extra betaald heb voor een titanium boutje. Ik denk op de 80.000 boutjes die ik aangedraaid heb er 1x eentje gebroken is. Toevallig ook titanium (misschien dus geen toeval) en gezien de verhouding lijkt het mij niet dat ik die ene te hard heb aangedraaid. Je moet je overigens de tering draaien om een kop er af te doen knallen als het boutje gewoon aan de specs voldoet... . De reactie van de verkoper moet zijn: "stuur maar retour, maak ik in orde!" Of minstens: "ik stuur een nieuw boutje op". En anders: "stuur maar terug, ik zal het goed bekijken waar het fout zit".

Maar goed, de eerste ervaring was al 2 jaar terug... Ik reageer wat laat :oops:
Weg met de labrador onderdelen!

"Mountainbikers don't get old. They just go downhill"
Heckler40
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 2455
Lid geworden op: wo 22 juni 2005, 11:48

Die velofreak presteert het in een (1) interactie om

- te beweren dat ik niet weet hoe je een zadelpenklem aandraai
- dat hij mij vooral een plezier deed met het opsturenvan dit geweldige product
- te schreeuwen
- dat ik te laat ben dat het “al” 3 weken geleden is
- te beweren dat ik een oplichter ben die foto’s “fabriceert” voor mijn claim

geen seconde houdt hij er zelfs maar rekening mee dat mijn reclamatie gewoon terecht kan zijn.
Hij levert een ondermaats product, nul support, en dan deze diarree in de communicatie

Er zijn tig aanbieders van Chinese zadelpennen op het internet, en ook goedkoper nog
de enige reden om bij hem te kopen was het idee van support want lokaal in Rotterdam, duuhh....

AVOID als de pest, hem interesseert alleen de 2-3 tientjes marge.

Hij adverteert dezelfde spullen nog 2x daags op Bikemarket btw
"Just remember, once you're over the hill you pick up speed"
Gebruikersavatar
mtfuji
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 2746
Lid geworden op: ma 14 februari 2005, 13:11
Mijn mountainbike: 3 stuks
Contacteer:

Heel irritant als zoiets gebeurd, maar je motivatie om bij zo iemand te kopen vind ik eerlijk gezegd wel vrij naief... :roll:
de enige reden om bij hem te kopen was het idee van support want lokaal in Rotterdam, duuhh....
Dit is gewoon een handelaartje die het spul in China koopt en het doorverkoopt via marktplaats en, inderdaad 2-3 tientjes in zijn zak steekt.
Was het nou spul dat hier in Nederland deels gemaakt/in elkaar gezet wordt, kan ik me nog iets bij support voorstellen.... :roll:
"Strong, light, cheap. Pick two." Keith Bontrager
Heckler40
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 2455
Lid geworden op: wo 22 juni 2005, 11:48

Naïef ja, dat ik niet vooraf nagemeten heb. Maar ik heb ook plenty prima ervaringen met dozenschuivers

Er zijn best handelaartjes snappen je klanten niet moet schofferen, de meeste eigenlijk wel
Nog slimmere handelaartjes snappen dat het good business is dat je voor je klanten zorgt

Deze Freak snapt er niets van
"Just remember, once you're over the hill you pick up speed"
deer_hunter
Pro Biker
Pro Biker
Berichten: 984
Lid geworden op: ma 29 mei 2006, 13:17
Mijn mountainbike: Trek Fuel Ex6
Contacteer:

Heckler40 schreef: za 16 mei 2020, 21:33 AVOID als de pest, hem interesseert alleen de 2-3 tientjes marge.
Je kan ook op marktplaats een beoordeling schrijven, mogelijk berikit dat meer potentiële klanten. De beoordelingen zijn tot nu toe overwegend positief, dus het gaat blijkbaar ook vaak goed.
Heckler40
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 2455
Lid geworden op: wo 22 juni 2005, 11:48

Ik heb alleen een paar vragen mogen beantwoorden met voorgedrukte antwoorden op marktplaats maar geen vrije text kunnen schrijven. Dat was in de app, misschien had ik beter de website gebruikt. Ik kijk nog eens

Dat het vaak goed gaat is geen reden om klanten onbeschoft te behandelen. Daar is geen excuus voor.

En ook een slechte handelaar verkoopt goede spullen, Service komt er alleen bij kijken als iets niet goed gaat.
Dus dat het vaak goed gaat zegt iets over de Chinese fabriek, niet zoveel over de service van Freak. Helaas.
"Just remember, once you're over the hill you pick up speed"
Ertje
Extreme Biker
Extreme Biker
Berichten: 713
Lid geworden op: do 27 augustus 2015, 11:27

Nu begin ik toch serieus nieuwsgierig te worden of "Velofreak" dezelfde aanbieder is als het vroegere "Extraparts".. :roll:
Plaats reactie