Pakket bezorgers (de DHL’s en PostNL’s)

Wil je weten welke ervaring anderen hebben met een webwinkel of heb je tijdens het shoppen of surfen een koopje gespot, dan kun je dat hier kwijt.
Plaats reactie
Gebruikersavatar
Jamis Diablo
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 5065
Lid geworden op: di 12 december 2006, 00:25
Mijn mountainbike: de oudste.
Contacteer:

Als je heel positief bent zie je een glimpje van hoop in de laatste zin.
Als je realistisch bent zie ik het somber in gezien mijn ervaringen.
Hoop dat ik je dag niet verpest heb, of dat je het onderdeel heel erg nodig hebt. :-D
kermit
Moderator
Moderator
Berichten: 16786
Lid geworden op: wo 27 oktober 2004, 11:29
Mijn mountainbike: is niet de jouwe :)
Contacteer:

Ach, uiteindelijk zal het allemaal wel goed komen.
Het is meer irritant dan strikte noodzaak, die is er pas begin september als de Alpen op de planning staan...

Edit: net gebeld met DHL en jouw scenario is deels werkelijkheid aan het worden... :-{
Alleen gaf in dit geval de vriendelijke DHL mevrouw meteen een DHL-fout toe (nadat ze gebeld had met de betreffende afdeling) en of het pakket al beschadigd is of nog gaat worden weet ik niet ;-)

Maar het pakket is afgelopen donderdag in Utrecht gescand om terug te gaan naar de afzender. Dat proces kan niet meer teruggedraaid worden dus ik heb ook meteen met r2-Bike contact opgenomen.

Helaas heeft r2-Bike het ook drukker dan normaal, via automatisch antwoord al vernomen dat beantwoorden van mails tot wel vier dagen kan duren :-{
Dan nog opnieuw verzenden, DHL heeft hun tijd nodig, al met al gaat het wel effe duren. Denk dat ik m'n oude dropper er maar weer even in prop. Had eigenlijk gehoopt dat dat niet meer nodig was (ivm de motor (de)monteren voor de interne kabel).

To be continued...
DONEER JE OOK?

"I'd love to change the world but I don't know what to do
so I'll leave it up to you"
- Ten Years After
Jurriaan
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 8036
Lid geworden op: za 3 november 2001, 02:00
Mijn mountainbike: Met stuur

DHL nam de binnenbocht. Maandag verzendbevestiging van BC ontvangen, dinsdag belt de dhl bezorger aan.

Pakket naar Duitsland nam de buitenbocht en was 8 dagen onderweg. Geen melding van schade ontvangen van de ontvanger. Dus we gaan uit van het positieve.
Als de terugweg ook weer met binnenbocht kan :winkie:
kermit
Moderator
Moderator
Berichten: 16786
Lid geworden op: wo 27 oktober 2004, 11:29
Mijn mountainbike: is niet de jouwe :)
Contacteer:

Vervolg op mijn verhaal van hierboven: de nooit bij mijn deur aangekomen BikeYoke is nog steeds niet terug bij r2-Bike, net een mailtje van de shop daarover gehad.
r2-Bike laat nu een onderzoek naar de "whereabouts" van het pakket opstarten door DHL.

Ik weet niet hoe die processen verlopen, maar ik snap dit niet goed. Het pakket is (volgens track en trace) gewoon in de auto van de koerier gegaan. Die heeft het echter nooit bezorgd maar wel (om half elf 's avonds :~ ) als bezorgd afgemeld.
Vervolgens is het een paar dagen stil op de track & trace, tot ik bel en te horen krijg dat het pakket terug naar de afzender is. Dat was op 15 juni, inmiddels is het twee weken later en is het nog steeds niet aangekomen bij r2-Bike.

Dus in dit geval is DHL weer eens aan het prutsen in de overtreffende trap... :-{

(Overigens heb ik de order voor de BikeYoke inmiddels gecancelled. Niet vanwege dit verhaal, maar omdat ik toch de onder garantie vervangen OneUp ga gebruiken. Benieuwd wanneer ik mijn geld terug krijg).
DONEER JE OOK?

"I'd love to change the world but I don't know what to do
so I'll leave it up to you"
- Ten Years After
Majoorkees
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 434
Lid geworden op: do 2 mei 2019, 13:58

Mijn ervaring met DHL is ook slecht. Pakketten kwijt, in de retourstroom waarbij je als geadresseerde NIETS kunt want alleen de verzender kan iets...klanten’service’ met alleen maar trainingen in het aflullen van bellers etc etc. Ik gebruik ze als het kan niet meer. Tsja bij webshops ben je er misschien op aangewezen, maar wat een ongelooflijk slechte tent is dat.

Ervaringen met PostNL zijn tot nu toe veel beter.
Alien
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 1567
Lid geworden op: do 17 juli 2008, 13:10

Alien schreef: di 9 juli 2019, 14:37Dat is omdat de klant van de vervoerder de verzender is, en niet de ontvanger. Bijkomstigheid is wel, dat de verzender ervoor verantwoordelijk is, dat de zending bij jou aankomt. De vervoerder is zogezegd een onderaannemer van de verzender; de verzender besteedt het vervoer uit aan de vervoerder.

Dus als de vervoerder er een potje van maakt, leg je een claim bij de verzender. Die kan hoog en laag springen, maar dat lost-ie dan maar op met de vervoerder. Jij hebt recht op je geld terug (inclusief alle bijkomende kosten) en daarmee is van jouw kant de kous af.

Maak daar gebruik van, anders verandert er nooit wat.
Vorsprung durch Pedantik.
Majoorkees
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 434
Lid geworden op: do 2 mei 2019, 13:58

https://zakelijk.infonu.nl/juridisch/18 ... eleverd-is

Tenzij particulieren bijvoorbeeld marktplaats of hier...
kermit
Moderator
Moderator
Berichten: 16786
Lid geworden op: wo 27 oktober 2004, 11:29
Mijn mountainbike: is niet de jouwe :)
Contacteer:

Alien schreef: di 9 juli 2019, 14:37Dat is omdat de klant van de vervoerder de verzender is, en niet de ontvanger. Bijkomstigheid is wel, dat de verzender ervoor verantwoordelijk is, dat de zending bij jou aankomt. De vervoerder is zogezegd een onderaannemer van de verzender; de verzender besteedt het vervoer uit aan de vervoerder.

Dus als de vervoerder er een potje van maakt, leg je een claim bij de verzender. Die kan hoog en laag springen, maar dat lost-ie dan maar op met de vervoerder. Jij hebt recht op je geld terug (inclusief alle bijkomende kosten) en daarmee is van jouw kant de kous af.

Maak daar gebruik van, anders verandert er nooit wat.
Dat ga ik zeker doen als het pakket niet meer opduikt, maar ik wil er niet meteen bovenop springen. Uiteraard al wel contact met de shop gehad.
Edit: zojuist mail van r2-Bike gehad, zij hebben het bedrag al gecrediteerd, dus zonder dat ik daar expliciet om gevraagd heb. Het pakket is zoekgeraakt bij DHL... Mocht het alsnog aangeboden worden moet ik het weigeren.

Gisteren zowaar twee (andere) zendingen ontvangen die zonder problemen verlopen zijn.
Waarvan eentje door DHL, er gaat ook weleens wat goed :D

De andere kwam met DPD, die bestelling had ik zondagmiddag gedaan bij Bike-Discount (D).
Dus dat is allemaal best vlot verlopen imo.
DONEER JE OOK?

"I'd love to change the world but I don't know what to do
so I'll leave it up to you"
- Ten Years After
Leraq
Mountainbiker
Mountainbiker
Berichten: 3
Lid geworden op: zo 19 april 2020, 17:00

Eigenlijk ben ik tegen webwinkels met hun zwerm van pakketbezorgers, maar soms ontkom je er niet aan. Zoals die keer dat ik naar Mantel in Utrecht ging om het ruime aanbod van terreinfietsen te bekijken en te proberen. Met het plan om de fiets van mijn keuze uiteindelijk bij een leverancier in mijn buurt te bestellen. Maar het liep anders…

Mantel is een geolied verkoopbedrijf met jonge, enthousiaste verkopers die over hun eigen ervaringen met terreinfietsen vertellen. Voordat je het zelf doorhebt, sta je blij met een mooie, scherp geprijsde fiets in de hand bij de kassa. Nee, zei ik, meenemen lukt niet, want ik had er niet op gerekend dat ik vandaag al een fiets zou kopen. Laten thuisbezorgen was de oplossing, daarvoor moest ik wel bestellen via de webwinkel, maar dat kon ter plekke in de fysieke winkel.

Enkele dagen later stond een man van PostNL met een rijklare fiets voor mijn deur. Waarom zit die niet in een doos? Antwoord: dat is onze service, wij nemen het verpakkingsmateriaal mee terug. Waarom zit er modder aan de wielen? Antwoord: omdat er geen plek was, heb ik mijn auto daar op het gras geparkeerd en daar lag modder.

Toen PostNL weg was, bekeek ik de fiets nog eens goed: een krasje op het crankstel. En waarom zit het zadel zo hoog? Heeft iemand er al eens op gereden? Ik heb het maar zo gelaten, want verder leek alles OK. Maar een volgende keer ga ik een nieuwe fiets zelf ophalen. Pakketbezorging is misschien prima voor onderdelen, maar niet voor een hele fiets.
Gebruikersavatar
MacReal
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 5635
Lid geworden op: zo 13 maart 2011, 10:53
Mijn mountainbike: is een hardtail
Contacteer:

Voor een complete fiets is bezorgen ook prima, maar dan wel op een nette manier.
De fietsen die ik besteld heb werden netjes ingepakt in een doos geleverd, ongebruikt en zonder beschadigingen.
Mijn avonturen op YouTube

Blogje
SYS: Knorretje + Hanson

Less yappin', more brappin'!
P@ulQ
Mtb fanaat
Mtb fanaat
Berichten: 32
Lid geworden op: vr 4 januari 2019, 14:42

Ik ben in blijde verwachting van 2 pakketjes, beide hebben het volledige weekend doorgebracht in een (ander) distributiecentrum van DHL. Lijkt wel alsof geheel DHL niets doet in het weekend....
julie
Pro Biker
Pro Biker
Berichten: 1278
Lid geworden op: vr 20 januari 2006, 12:58
Mijn mountainbike: Specialized Stumpjumper FSR, Canyon Torque

Misschien even hier mijn ervaring met PostNL vertellen.... de Belgische versie van PostNL...
Ik had een iPad besteld bij bol.com, zou dus worden geleverd door PostNL.
Dus de dag dat hij bezorgd zou worden, ben ik braaf thuis gebleven om het pakket in ontvangst te kunnen nemen (namelijk kado-tje voor mijn zoon).
Ik heb al wat ervaring met PostNL, aangezien ik regelmatig boeken bij bol.com bestel, dus meestal komen ze rond 15u-15u30.
Dus in volle spanning in afwachting, ook wel omdat het me een beetje ongerust maakte, een iPad voor 549 euro, dat is niet niks. Een paar boeken, dat gaat niet worden gestolen, maar een iPad?
Wat zie ik dus gebeuren? Rond 15u30 rijdt een grote witte bestelbus gewoon lekker mijn huisje voorbij en zie ik op de website 2 min later, "pakket geleverd"! Huh? Direct contact opgenomen met bol.com, want dat klopt niet, maar die zijn dan zo van oh het is misschien bij de buren geleverd. Hoezo? Ik was gewoon thuis, de bestelbus is geeneens gestopt!
Toevalligerwijze had ik ook boeken bij bol.com besteld en die zouden de volgende dag worden geleverd. Dus ook nu weer braaf thuis blijven en toen er aan de deur werd gebeld met het pakket (de boeken), even tussen neus en lippen doorgevraagd, oh had je niet toevallig een pakketje voor mij gisteren? De bezorger antwoordde meteen, een beetje nerveus, ja, maar die heb ik voor de deur gezet. Huh? Ik was gewoon thuis en ik heb gezien dat je niet bent gestopt. Even voor het plaatje, ik ben een vrouw, niet zo groot, 1m65, niet zo breed, en hij was echt een soort Jerommeke, een en al spieren en tatoeages. Ik ben niet bang uitgevallen, dus ik ging hem hier echt even op aanspreken. Hij kwam dus met allerlei slappe excuses in eerste instanties (voor de deur gezet zoals gebruikelijk, ah bon?) om vervolgens dus behoorlijk agressief te worden en zelfs te dreigen het pakket (met de boeken) niet te leveren. Uiteindelijk heeft hij dat welgedaan, maar het was geen plezant gesprek. Direct weer contact met bol.com opgenomen en ook nog eens uitgelegd dat er een klacht bij PostNL moet worden ingediend vanwege agressief gedrag, plus ook intimidatie (hij wou opeens mijn ID kaart zien).
Uiteindelijk heeft bol.com mij de iPad vergoedt, ik heb het geld inmiddels teruggekregen, maar PostNL, geen idee dus... Die bezorger heeft er dus een iPad bij.
Het is toch echt schandalig, vooral omdat het hier wel heel duidelijk is dat hij het gewoon achter heeft gehouden.
Als het kan, geen bestelling meer via PostNL dus.
P@ulQ
Mtb fanaat
Mtb fanaat
Berichten: 32
Lid geworden op: vr 4 januari 2019, 14:42

Wat mij (zakelijk) de laatste tijd meer gebeurd;
Pakket wordt netjes opengesneden aan de onderkant, inhoud er uit gehaald en weer precies over de bestaande tape dichtgeplakt.
Klant merkt daar niets van en tekent dus voor een leeg pakket....
kermit
Moderator
Moderator
Berichten: 16786
Lid geworden op: wo 27 oktober 2004, 11:29
Mijn mountainbike: is niet de jouwe :)
Contacteer:

Alleen tekenen nadat je het pakket open gemaakt hebt?
Al is dat ook lastig, ik heb inmiddels meerdere frames en twee complete fietsen via internet besteld (van verschillende shops). De dozen zijn vaak beschadigd, soms best fors. Maar zo'n koerier gaat daar niet staan wachten tot jij die complete fiets hebt uitgepakt.
Daar gaat best tijd in zitten, ik herinner me de Mondraker van Wiggle, die doos was wel beschadigd maar de fiets niet. Met dank aan de beschermende middelen waar ik volgens mij minimaal een kwartier aan kwijt was om te verwijderen... :D

@Julie, ik neem aan dat BOL niet op de verpakking zet dat er een iPad in zat. Dus die niet-bezorger moet dat pakketje (deels) geopend hebben om te kunnen zien wat erin zat.
Ik kan me trouwens moeilijk voorstellen dat BOL niets doet als zij op die manier hun producten zien verdwijnen, zeker als zoiets vaker gebeurd. Dan moet vrij eenvoudig te achterhalen zijn bij welke bezorger dat plaatsvindt en je zou zeggen dat die op z'n minst z'n biezen kan pakken en wellicht zelfs (terecht) een aangifte aan z'n broek krijgt.

Maar wat een verhaal zeg, gaat toch weer een stapje verder als lomp met pakketten gooien... :-{
DONEER JE OOK?

"I'd love to change the world but I don't know what to do
so I'll leave it up to you"
- Ten Years After
P@ulQ
Mtb fanaat
Mtb fanaat
Berichten: 32
Lid geworden op: vr 4 januari 2019, 14:42

kermit schreef: di 4 augustus 2020, 09:26 Alleen tekenen nadat je het pakket open gemaakt hebt?

Bij (grote) bedrijven gebeurd dat niet altijd.
Als consument controleer ik idd altijd iig de verpakking en gewicht.
Plaats reactie