Idd de meeste grote internet "shops" hebben alleen een naam "verzamelnaam" en daar achter zitten niet te tellen "echte winkels/leveranciers"
Dus wees een wijs mens en gaat op je gemakje met eigen vervoer naar een bijvoorbeeld Decathlon en koop alles wat je nodig hebt zeer milieu vriendelijk en je bent een nog betere mens dan dat je al was voor de mega internet bestelling
Pakket bezorgers (de DHL’s en PostNL’s)
Dat is onder aanname dat alle zaken op één adres gekocht konden worden, wat zo te lezen niet het geval was. Bovendien: als alle bezorgers een volle bus hadden, was er alleen in de routeplanning nog efficiëntiewinst te behalen.
Vorsprung durch Pedantik.
-
- Elite Mountainbiker
- Berichten: 2650
- Lid geworden op: do 29 augustus 2019, 08:45
- Mijn mountainbike: Santa Cruz Hightower CC
Dat geldt maar voor een beperkt aantal winkels zoals bv Bol, Amazon en Ali. Alle online fietswinkels die ik ken, binnen- en buitenlands, zijn gewoon één bedrijf en wachten met verzenden tot ze de order compleet hebben.
“Never argue with an idiot. They will drag you down to their level and beat you with experience” -Mark Twain-
-
- Moderator
- Berichten: 16849
- Lid geworden op: wo 27 oktober 2004, 11:29
- Mijn mountainbike: is niet de jouwe :)
- Contacteer:
Tot nu toe helaas geen verandering m.b.t. mijn pakket/voorvork.kermit schreef: ↑di 11 augustus 2020, 10:13 Nou, ik ben een beetje bang dat ik alweer een probleem met een DHL zending uit Duitsland heb... (na het nooit geleverde pakket in juni).
Dit keer nog irritanter, want geen bestelling van een webshop maar mijn eigen voorvork die voor onderhoud/tuning naar Duitsland was. Dus als dat pakket zoek raakt krijgen we een vergoeding-vraagstuk om op te lossen
De status is al sinds vorige week zaterdag onveranderd, "in export-centrum verwerkt" (in Duitsland dus).
Ik heb de verzender gevraagd om een onderzoek bij DHL op te laten starten, en dan maar afwachten of het alleen een vertraging wordt of dat het pakket zoek geraakt is.
Op 13 augustus is het onderzoek naar het pakket door DHL gestart, met de mededeling dat het tot vijftien dagen zou kunnen duren tot zij iets kunnen laten weten. Het is nu 24 augustus.
Ik ga me langzaamaan toch wat zorgen maken...
DONEER JE OOK?
"I'd love to change the world but I don't know what to do
so I'll leave it up to you" - Ten Years After
"I'd love to change the world but I don't know what to do
so I'll leave it up to you" - Ten Years After
- Jamis Diablo
- Elite Mountainbiker
- Berichten: 5065
- Lid geworden op: di 12 december 2006, 00:25
- Mijn mountainbike: de oudste.
- Contacteer:
Niet het geval was, of een kwestie bij BOL elk artikel het goedkoopst te willen kopen waardoor je verschillende leveranciers krijgt en daardoor verschillende pakketten.
Ik let er zelf wel op, probeer altijd bij één leverancier te bestellen, kost bij BOL wat meer tijd en is dan soms een paar euro duurder, maar scheelt meerdere pakketten.
- Jamis Diablo
- Elite Mountainbiker
- Berichten: 5065
- Lid geworden op: di 12 december 2006, 00:25
- Mijn mountainbike: de oudste.
- Contacteer:
Wat ontzettend irritant! Ik hoop dat we er ooit naar toe kunnen dat we net als vaak op Ebay kunnen aangeven met welke partij je het verzonden wil hebben. Ik betaal graag een paar euro meer voor een betrouwbare service.kermit schreef: ↑ma 24 augustus 2020, 08:17Tot nu toe helaas geen verandering m.b.t. mijn pakket/voorvork.kermit schreef: ↑di 11 augustus 2020, 10:13 Nou, ik ben een beetje bang dat ik alweer een probleem met een DHL zending uit Duitsland heb... (na het nooit geleverde pakket in juni).
Dit keer nog irritanter, want geen bestelling van een webshop maar mijn eigen voorvork die voor onderhoud/tuning naar Duitsland was. Dus als dat pakket zoek raakt krijgen we een vergoeding-vraagstuk om op te lossen
De status is al sinds vorige week zaterdag onveranderd, "in export-centrum verwerkt" (in Duitsland dus).
Ik heb de verzender gevraagd om een onderzoek bij DHL op te laten starten, en dan maar afwachten of het alleen een vertraging wordt of dat het pakket zoek geraakt is.
Op 13 augustus is het onderzoek naar het pakket door DHL gestart, met de mededeling dat het tot vijftien dagen zou kunnen duren tot zij iets kunnen laten weten. Het is nu 24 augustus.
Ik ga me langzaamaan toch wat zorgen maken...
Ik weet wel van twee NL groot en voor ons allen bekend internet fietsenwinkels dat zij ook dit systeem gebruiken
Hoe maakt men deze cirkel vierkant?
Dan Empfield
Dan Empfield
-
- Moderator
- Berichten: 16849
- Lid geworden op: wo 27 oktober 2004, 11:29
- Mijn mountainbike: is niet de jouwe :)
- Contacteer:
De vraag is alleen wat een goede partij is...Jamis Diablo schreef: ↑ma 24 augustus 2020, 08:48Wat ontzettend irritant! Ik hoop dat we er ooit naar toe kunnen dat we net als vaak op Ebay kunnen aangeven met welke partij je het verzonden wil hebben. Ik betaal graag een paar euro meer voor een betrouwbare service.kermit schreef: ↑ma 24 augustus 2020, 08:17 Tot nu toe helaas geen verandering m.b.t. mijn pakket/voorvork.
Op 13 augustus is het onderzoek naar het pakket door DHL gestart, met de mededeling dat het tot vijftien dagen zou kunnen duren tot zij iets kunnen laten weten. Het is nu 24 augustus.
Ik ga me langzaamaan toch wat zorgen maken...
Van allemaal hoor je weleens horrorverhalen. Zelf ooit een pakket op mijn kliko aangetroffen toen ik van vakantie terug kwam. Met daarin een nieuwe Magura Ronin voorvork... (dat was met DPD). Ik zou zo niet weten wat de beste keus is.
DONEER JE OOK?
"I'd love to change the world but I don't know what to do
so I'll leave it up to you" - Ten Years After
"I'd love to change the world but I don't know what to do
so I'll leave it up to you" - Ten Years After
- Dice Oldskool
- Elite Mountainbiker
- Berichten: 5581
- Lid geworden op: do 20 oktober 2011, 00:04
- Mijn mountainbike: Mondraker Level R
En wat schiet je daar dan zelf mee op? Je betaalt voor dezelfde artikelen dan een hogere prijs maar hoeft minder vaak naar de voordeur te lopen? Je haalt omzet bij de een weg en dropt het bij een duurdere aanbieder. Dat ritje dat dan niet gemaakt wordt is ook werk dat betaald wordt.Jamis Diablo schreef: ↑ma 24 augustus 2020, 08:45Niet het geval was, of een kwestie bij BOL elk artikel het goedkoopst te willen kopen waardoor je verschillende leveranciers krijgt en daardoor verschillende pakketten.
Ik let er zelf wel op, probeer altijd bij één leverancier te bestellen, kost bij BOL wat meer tijd en is dan soms een paar euro duurder, maar scheelt meerdere pakketten.
- Dice Oldskool
- Elite Mountainbiker
- Berichten: 5581
- Lid geworden op: do 20 oktober 2011, 00:04
- Mijn mountainbike: Mondraker Level R
Kan ik mij ook goed voorstellen en je zorgen zijn terecht. Ik heb 2 jaar geleden precies hetzelfde meegemaakt. Dat ging om een horloge verzonden vanuit Zwitserland en wat bleef hangen in een depot in Duitsland. Het onderzoek leverde toen niets op en de verzender werd schadeloos gesteld omdat het pakketje verzekerd was. Er is toen een nieuwe opgestuurd die wel binnen enkele dagen geleverd werd. Een goede maand later stond alsnog DHL voor de deur met het zoekgeraakte pakketje.
Ik heb op het moment ook nog een tweede levering uitstaan, terwijl ik volgens mij toch alles uit de betreffende bestelling zaterdag al ontvangen heb. Ik ben eigenlijk wel benieuwd wat de bezorger me morgen voor onverwachte extra’s komt brengen…
Vorsprung durch Pedantik.
-
- Moderator
- Berichten: 16849
- Lid geworden op: wo 27 oktober 2004, 11:29
- Mijn mountainbike: is niet de jouwe :)
- Contacteer:
Wat ik me vooral afvraag -mocht het pakket niet meer opduiken- is hoe het met een eventuele vergoeding zit. Ik neem aan dat zowat elk bedrijf (in dit geval MST-suspensiontech) voor verzekerde verzending kiest? Bij een bedrijf als het zijne verzend je vooral spullen van klanten, soms serieus dure high-end vorken en dempers.Dice Oldskool schreef: ↑ma 24 augustus 2020, 09:49Kan ik mij ook goed voorstellen en je zorgen zijn terecht. Ik heb 2 jaar geleden precies hetzelfde meegemaakt. Dat ging om een horloge verzonden vanuit Zwitserland en wat bleef hangen in een depot in Duitsland. Het onderzoek leverde toen niets op en de verzender werd schadeloos gesteld omdat het pakketje verzekerd was. Er is toen een nieuwe opgestuurd die wel binnen enkele dagen geleverd werd. Een goede maand later stond alsnog DHL voor de deur met het zoekgeraakte pakketje.
Maar dan zit je dus met de vraag hoe de waarde van het zoekgeraakte pakket bepaald wordt...
Mijn schadepost bedraagt de aankoop van de vork, de verzendkosten naar Duitsland en de kosten van de door hem gedane service en tuning. Allemaal zaken die ik betaald heb. De vork is echter twee jaar oud, dus ook nog sprake van afschrijving?
Als het pakket zoek is moet ik hoe dan ook een nieuwe vork kopen. Als ik een beetje vergelijkbare kwaliteit wil gaat me dat nooit lukken voor dezelfde prijs als die Fox, want dat was destijds een vette aanbieding bij B-C en voor die prijs heb ik nooit meer een Fox 34 gezien
Nou ja, we wachten nog even af...
DONEER JE OOK?
"I'd love to change the world but I don't know what to do
so I'll leave it up to you" - Ten Years After
"I'd love to change the world but I don't know what to do
so I'll leave it up to you" - Ten Years After
-
- Moderator
- Berichten: 16849
- Lid geworden op: wo 27 oktober 2004, 11:29
- Mijn mountainbike: is niet de jouwe :)
- Contacteer:
Recentelijk heb ik ook twee goede ervaringen met DHL gehad, gewoon snel en netjes geleverd zoals het hoort. Het gaat natuurlijk ook het merendeel van de tijd goed, anders zouden ze vanzelf out of business raken.
Maar af en toe gaat het dus ook grondig mis... en dat is denk ik bij al die koeriers zo. Je wilt niet weten hoeveel pakketten daar doorheen gaan. Ik las een tijdje terug een artikel in Bike, daar had een redacteur meegelopen bij de logistieke afdeling van Bike-Components. Alleen bij B-C gaan er al rond de 6.000 pakketten PER DAG de deur uit!
Trek die cijfers eens door naar andere grote online bikeshops, en dan naar andere branches. Dat gaat om aantallen waar je je amper wat bij voor kunt stellen.
Dus ik vind het ook niet vreemd dat er eens wat zoekraakt.
Wat ik wel vreemd vind is het "mishandelen" van pakketten. Dozen die vanuit de bus zo op straat gegooid worden en zo, dat is gewoon een kwestie van een klotementaliteit van de betreffende chauffeur. Als ik dat zou zien en er wat over te zeggen had kon die kwast meteen op zoek naar ander werk...
Maar af en toe gaat het dus ook grondig mis... en dat is denk ik bij al die koeriers zo. Je wilt niet weten hoeveel pakketten daar doorheen gaan. Ik las een tijdje terug een artikel in Bike, daar had een redacteur meegelopen bij de logistieke afdeling van Bike-Components. Alleen bij B-C gaan er al rond de 6.000 pakketten PER DAG de deur uit!
Trek die cijfers eens door naar andere grote online bikeshops, en dan naar andere branches. Dat gaat om aantallen waar je je amper wat bij voor kunt stellen.
Dus ik vind het ook niet vreemd dat er eens wat zoekraakt.
Wat ik wel vreemd vind is het "mishandelen" van pakketten. Dozen die vanuit de bus zo op straat gegooid worden en zo, dat is gewoon een kwestie van een klotementaliteit van de betreffende chauffeur. Als ik dat zou zien en er wat over te zeggen had kon die kwast meteen op zoek naar ander werk...
DONEER JE OOK?
"I'd love to change the world but I don't know what to do
so I'll leave it up to you" - Ten Years After
"I'd love to change the world but I don't know what to do
so I'll leave it up to you" - Ten Years After
- Jamis Diablo
- Elite Mountainbiker
- Berichten: 5065
- Lid geworden op: di 12 december 2006, 00:25
- Mijn mountainbike: de oudste.
- Contacteer:
Het is een afweging die iedereen zelf maakt.Dice Oldskool schreef: ↑ma 24 augustus 2020, 09:42En wat schiet je daar dan zelf mee op? Je betaalt voor dezelfde artikelen dan een hogere prijs maar hoeft minder vaak naar de voordeur te lopen? Je haalt omzet bij de een weg en dropt het bij een duurdere aanbieder. Dat ritje dat dan niet gemaakt wordt is ook werk dat betaald wordt.Jamis Diablo schreef: ↑ma 24 augustus 2020, 08:45
Niet het geval was, of een kwestie bij BOL elk artikel het goedkoopst te willen kopen waardoor je verschillende leveranciers krijgt en daardoor verschillende pakketten.
Ik let er zelf wel op, probeer altijd bij één leverancier te bestellen, kost bij BOL wat meer tijd en is dan soms een paar euro duurder, maar scheelt meerdere pakketten.
Ik vind 6 artikelen in één doos die door één koerier wordt bezorgd een fijner idee dan 6 dozen en 6 koeriers.
Dat is mij wel een paar euro waard. Als alles los veel duurder is dan doe ik het ook niet, maar op BOL verschillen de prijzen vaak niet zo tussen de goedkoopste aanbieders.
Maar voor milieu discussies hebben we al een ander topic