Pakket bezorgers (de DHL’s en PostNL’s)

Wil je weten welke ervaring anderen hebben met een webwinkel of heb je tijdens het shoppen of surfen een koopje gespot, dan kun je dat hier kwijt.
Gebruikersavatar
ThaSingleTrackMastah
Moderator
Moderator
Berichten: 29951
Lid geworden op: do 19 december 2002, 10:56
Mijn mountainbike: Heeft een motortje
Contacteer:

baron062 schreef: vr 20 mei 2022, 11:46 De bezorgers worden nog meer uitgeknepen?
Geen idee. Als dat is hoe jij er tegenaan kijkt (onder invloed van de Post NL schandalen).
Kan ook zijn dat de bezorger er niets van merkt, maar dat de drol rekening niet meer voor 100% bij de klanten wordt neergelegd.
Onder invloed vd concurrentie?
BC was met z'n prijzen al stiekem gestegen, Bike24 en B-D zijn meestal voordeliger.
Als je dan ook nog 9,95 of 19,95(!) verz.kosten rekent, dan lig je er snel uit.
De kwaliteit vh bezorgen is blijkbaar omhoog gegaan, dus we kunnen aannemen dat DPD DHL het interessant genoeg vindt.
Some days it's easy, some days it's a fight.

Disclaimer: Spellingscontrole vern#ukt mijn posts. Excuses voor vreemde woorden en afkortingen.
Gebruikersavatar
Bonanza
Pro Biker
Pro Biker
Berichten: 1389
Lid geworden op: za 23 juni 2012, 21:18
Mijn mountainbike: Niner Air 9 RDO, Kona Hei Hei CR Race
Contacteer:

Bonanza schreef: vr 20 mei 2022, 07:25 DHL heeft mij de afgelopen 3 bestelling bij BC positief verrast, maandags door BC verstuurd, dinsdags al bezorgd. :o
DHL via R2 is nog gewoon ouderwets ruk. :bier:
Gebruikersavatar
kan niet meer
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 2192
Lid geworden op: ma 11 mei 2009, 22:29
Mijn mountainbike: Spot Mayhem

Pakket van Bike-Discount. Bij de bestelling kun je een buurtpunt van DHL selecteren maar dat kan dan weer alleen in Dld. Nu had ik het buurtpunt als privé-adres opgegeven. Dat gaat dus niet, denk dat er dan een bar-code ontbreekt en dat het buurtpunt zijn geld niet krijgt. Hoe dan ook, het pakket werd niet aangenomen en ging retour. Dat proces is dan ook onomkeerbaar.
Alsnog verzonden door BD en nu in huis. :-D
"This species has amused itself to death"
Gebruikersavatar
Nespresso
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 1578
Lid geworden op: ma 18 oktober 2010, 14:29

Ook lekker “verhelderend”: pakket retour gestuurd naar Duitsland en daarvoor een retouretiket via de website van de leverancier kunnen afdrukken. Gaat blijkbaar via DPD maar met aanmelding bij een PostNL punt. Dus ik neem aan dat het eerste deel van het vervoer via PostNL gaat en dat het dan wordt overgedragen aan DPD. Na 10 dagen maar eens de T&T gecheckt of het al bezorgd is, want geen ontvangstmelding op de originele/retourorder op mijn account op de website van de leverancier. Wat denk je: op PostNL staat de status op dat het pakket wel is aangemeld, maar nog niet ontvangen is op het PostNL punt. Terwijl ik gewoon het ontvangstbewijs bij het PostNL punt heb gekregen toen het pakket over de toonbank ging. Even schrikken dus. Na 10 minuten kl*ten met een chatbot uiteindelijk kunnen bellen met PostNL: meneer, uw pakket is eergisteren bezorgd hoor.
carbon bike, titanium collarbone...
Anne Jan
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 224
Lid geworden op: ma 22 september 2014, 18:32

Heel herkenbaar. PostNL laat echt vaak te wensen over. Zeker de laaste paar jaar. En als je dan een vraag hebt en even snel wilt bellen ben je echt behoorlijk bezig voor je een nummer hebt waar je je vraag kunt stellen.

Mijn ervaring is wel dat ze je aan de telefoon goed kunnen helpen.
Alien
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 1567
Lid geworden op: do 17 juli 2008, 13:10

Nespresso schreef: zo 24 juli 2022, 10:54pakket retour gestuurd naar Duitsland en daarvoor een retouretiket via de website van de leverancier kunnen afdrukken.
Ook in dit geval goed te weten hoe het formeel in elkaar steekt: jij krijgt een retourlabel van de leverancier (en zo hoort het ook), dus is de leverancier wederom de klant van de pakketdienst, niet jij. Wat jou betreft is met het verzendbewijs (juridisch) de kous af.
Vorsprung durch Pedantik.
kermit
Moderator
Moderator
Berichten: 16775
Lid geworden op: wo 27 oktober 2004, 11:29
Mijn mountainbike: is niet de jouwe :)
Contacteer:

Anne Jan schreef: zo 24 juli 2022, 17:40 Heel herkenbaar. PostNL laat echt vaak te wensen over. Zeker de laaste paar jaar. En als je dan een vraag hebt en even snel wilt bellen ben je echt behoorlijk bezig voor je een nummer hebt waar je je vraag kunt stellen.

Mijn ervaring is wel dat ze je aan de telefoon goed kunnen helpen.
Ik heb al twee keer gehad dat het aanmaken van een verzendlabel via de website niet goed verliep. Op mijn telefoon, dus met betaling via internetbankieren. Waar de fout precies zit weet ik niet, wel dat het bedrag van mijn rekening afgeschreven wordt maar ik geen verzendlabel krijg.

Mijn mail daarover naar de "klantenservice" van PostNL wacht al enkele maanden op beantwoording...
Natuurlijk kan ik er achteraan bellen, maar daar heb ik geen zin in dus ik neem mijn verlies. Maar als je toch niet antwoord, biedt dan ook niet de mogelijkheid om een klacht via mail in te dienen.

Verder ben ik wel een beetje klaar met bezorgers die niet eens meer aanbellen maar het pakket gewoon bij je voordeur dumpen. Nu hebben wij een oprit(je) waar meestal wel een auto staat die de boel aan het zicht onttrekt, maar in principe kan iedereen die naar m'n voordeur loopt het pakket zo meenemen.

Het zal allemaal wel onderdeel vormen van het "beleid" om zoveel mogelijk via pickup-points te gaan werken :D
DONEER JE OOK?

"I'd love to change the world but I don't know what to do
so I'll leave it up to you"
- Ten Years After
Anne Jan
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 224
Lid geworden op: ma 22 september 2014, 18:32

kermit schreef: ma 25 juli 2022, 10:52
Anne Jan schreef: zo 24 juli 2022, 17:40 Heel herkenbaar. PostNL laat echt vaak te wensen over. Zeker de laaste paar jaar. En als je dan een vraag hebt en even snel wilt bellen ben je echt behoorlijk bezig voor je een nummer hebt waar je je vraag kunt stellen.

Mijn ervaring is wel dat ze je aan de telefoon goed kunnen helpen.
Ik heb al twee keer gehad dat het aanmaken van een verzendlabel via de website niet goed verliep. Op mijn telefoon, dus met betaling via internetbankieren. Waar de fout precies zit weet ik niet, wel dat het bedrag van mijn rekening afgeschreven wordt maar ik geen verzendlabel krijg.

Mijn mail daarover naar de "klantenservice" van PostNL wacht al enkele maanden op beantwoording...
Natuurlijk kan ik er achteraan bellen, maar daar heb ik geen zin in dus ik neem mijn verlies. Maar als je toch niet antwoord, biedt dan ook niet de mogelijkheid om een klacht via mail in te dienen.

Verder ben ik wel een beetje klaar met bezorgers die niet eens meer aanbellen maar het pakket gewoon bij je voordeur dumpen. Nu hebben wij een oprit(je) waar meestal wel een auto staat die de boel aan het zicht onttrekt, maar in principe kan iedereen die naar m'n voordeur loopt het pakket zo meenemen.

Het zal allemaal wel onderdeel vormen van het "beleid" om zoveel mogelijk via pickup-points te gaan werken :D
Bij ons bellen ze gelukkig nog wel aan maar als je op toilet zit ben je al te laat.

Laatst belde ze aan en moest ik vanuit de achtertuin door de steeg naast mijn huis naar voren lopen was de bezorger daar al een buurvrouw aan het aanspreken om de pakketjes aan te nemen. Dat is dus binnen 30sec geen reactie en meneer gaat al op zoek naar een alternatief :~

Het lijkt wel een wedstrijd voor die gasten. Als ze nou net als DHL een optie geven voor een locatie bij het huis om het pakketje af te leveren scheelt het ze meteen tijd. Kunnen ze bij de volgende patiënt misschien zelfs 1 minuut wachten :-q
Gebruikersavatar
MacReal
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 5635
Lid geworden op: zo 13 maart 2011, 10:53
Mijn mountainbike: is een hardtail
Contacteer:

In de app van Postnl kan je een vast afleverpunt aangeven, maar dat gebruikt de bezorger nooit.
Dus dat schiet ook niet op ;)
Mijn avonturen op YouTube

Blogje
SYS: Knorretje + Hanson

Less yappin', more brappin'!
Alien
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 1567
Lid geworden op: do 17 juli 2008, 13:10

Anne Jan schreef: ma 25 juli 2022, 18:08Het lijkt wel een wedstrijd voor die gasten. Als ze nou net als DHL een optie geven voor een locatie bij het huis om het pakketje af te leveren scheelt het ze meteen tijd. Kunnen ze bij de volgende patiënt misschien zelfs 1 minuut wachten :-q
Deze “zelfstandige ondernemers” worden per pakket betaald. Als ze te lang bezig zijn, verdienen ze minder dan minimumjeugdloon.
Vorsprung durch Pedantik.
Gebruikersavatar
Jamis Diablo
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 5065
Lid geworden op: di 12 december 2006, 00:25
Mijn mountainbike: de oudste.
Contacteer:

Sterker nog, ze moeten tegenwoordig voor PostNL zoveel pakketjes afleveren binnen de gestelde tijd dat ze helemaal geen tijd hebben om te wachten tot je de deur open doet.
Gebruikersavatar
Mario070
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 5861
Lid geworden op: wo 14 december 2016, 12:08

Klein stukje uit de krant van vorig jaar :-{

“Chauffeurs moeten tot wel dertig stops per uur maken en daarmee iedere twee minuten een pakketje afleveren, anders kom je als koeriersdienst financieel niet uit.”

"Het werkt volgens ook 'cowboys' in de hand"

Nu kunnen wij het zelf wel verder invullen toch :(
Je bent bijna verplicht om de pakketbezorger met open armen te ontvangen :D zodat deze binnen die 2min. bij het volgende adres kan staan :o om het volgende pakketje af te leveren :wink:
Hoe maakt men deze cirkel vierkant?

Dan Empfield
kermit
Moderator
Moderator
Berichten: 16775
Lid geworden op: wo 27 oktober 2004, 11:29
Mijn mountainbike: is niet de jouwe :)
Contacteer:

Daarom "moeten" we ook naar het zelf ophalen bij pickup-punten. Het prijsverschil tussen aan huis bezorgen en zelf ophalen is nu (nog?) te klein.

Ik zou het op zich niet erg vinden om pakketjes op te halen, mits het afhaalpunt niet te ver weg en goed te bereiken is.
Bij mijn vorige huis waren de meeste afhaal punten in de binnenstad, waar amper te parkeren was (en al helemaal niet gratis, ook al was je maar een minuut binnen). Een klein pakket haal ik wel met de fiets op, maar een doos met wielen bleek toch niet heel handig om op die manier naar huis mee te nemen :D
DONEER JE OOK?

"I'd love to change the world but I don't know what to do
so I'll leave it up to you"
- Ten Years After
EmPeHa
All rounder
All rounder
Berichten: 68
Lid geworden op: zo 1 oktober 2017, 21:29
Mijn mountainbike: TREK Xcaliber 9 (2018), Bianchi Tycoon XL5000 Aluminium (2001)

kan niet meer schreef: zo 24 juli 2022, 10:28 Pakket van Bike-Discount. Bij de bestelling kun je een buurtpunt van DHL selecteren maar dat kan dan weer alleen in Dld. Nu had ik het buurtpunt als privé-adres opgegeven. Dat gaat dus niet, denk dat er dan een bar-code ontbreekt en dat het buurtpunt zijn geld niet krijgt. Hoe dan ook, het pakket werd niet aangenomen en ging retour. Dat proces is dan ook onomkeerbaar.
Alsnog verzonden door BD en nu in huis. :-D
Gewoon je huisadres opgeven. Als het pakket eenmaal onderweg is, kun je op een bepaald moment bezorgmoment wijzigen of alsnog kiezen bij het buurt punt te laten bezorgen. Als je op tijd bent levert dit geen vertraging op. Als de bezorger al naar jouw huis onderweg is, wordt mogelijk een dag later.
Gebruikersavatar
Mario070
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 5861
Lid geworden op: wo 14 december 2016, 12:08

Veranderingen....Als het pakketje al onderweg is :~ doet er nog ff een schepje bovenop :roll:
Naar mijn idee....wanneer normaal bezorgen met alles erop en eraan, adres/ontvanger/verzender/enz,enz...en dat al niet wil lukken :( ga jij nog ff verandering/en doorvoeren :roll: het zou wel aan mij liggen, is dat niet juist de problemen opzoeken en veroorzaken....dus slecht advies :wink:
Hoe maakt men deze cirkel vierkant?

Dan Empfield
Plaats reactie