Pakket bezorgers (de DHL’s en PostNL’s)

Wil je weten welke ervaring anderen hebben met een webwinkel of heb je tijdens het shoppen of surfen een koopje gespot, dan kun je dat hier kwijt.
Plaats reactie
Gebruikersavatar
asphaltdude
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 3363
Lid geworden op: zo 28 september 2003, 19:41
Mijn mountainbike: Karate Monkey, Ogre, Cross Check, Propel, Langster
Contacteer:

Sja, pakketjesland is momenteel gewoon een fucking warzone dus om in de stapel te duiken om één pakketje met ontbrekend huisnummer te redden is een beetje Saving Private Ryan.

Zeker omdat je pakketje ook niet door GLS/DHL/PostNL zelf wordt bezorgd maar door een onderaannemer die ofwel met een eigen systeem werkt dat meer of minder knullig aan het systeem van GLS geknoopt is, ofwel met het systeem van GLS, maar daarin zelf weinig rechten heeft en/of er de ballen verstand van heeft. Dus wijzigingen en retouren zijn dramatisch foutgevoelig en duren weken.

Vuistregel bij pakketbezorging: óf het gaat in één keer goed, óf het is een verloren zaak. :bier:
Everybody bought a new bike!
DJMARCO
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 347
Lid geworden op: di 23 juni 2020, 18:32

Horsthil schreef: di 19 januari 2021, 19:26 Je kan er boos om worden, maar wat perspectief: bij ons thuis hebben ze nog nooit een pakket bij de buren afgeleverd. Nooit. En dat vind ik overigens helemaal prima
Ik ben er niet boos om, een dag later is geen ramp.
Ik vind het prima als pakketten bij onze fijne buren word afgegeven.
DJMARCO
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 347
Lid geworden op: di 23 juni 2020, 18:32

rokl schreef: di 19 januari 2021, 20:02 Wees blij. Bij ons komt Post.NL geen tweede keer langs. Je moet je pakket dan ergens gaan ophalen. In ons geval betekent dit een aantal km rijden.

Blij was ik en ben ik niet, maar ook zeker niet boos eerder verbaast. Wat ik ermee bedoelde dat het ook mensenwerk is. De vaste bezorger had het waarschijnlijk wel bij de buren afgegeven.
Jurriaan
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 7998
Lid geworden op: za 3 november 2001, 02:00
Mijn mountainbike: Met stuur

DPD en PostNL kregen het voor elkaar om de pakketjes te leveren terwijl beide gisteren verstuurd waren :-q
kermit
Moderator
Moderator
Berichten: 16703
Lid geworden op: wo 27 oktober 2004, 11:29
Mijn mountainbike: is niet de jouwe :)
Contacteer:

Hier de laatste tijd ook geen gekke dingen, met verschillende koeriers. Mijn eBay dingetjes uit China waren er binnen de verwachte levertijd, pakket uit Duitsland idem, diverse dingen vanuit NL ook weer probleemloos.
Uiteindelijk gaat het natuurlijk in veruit de meeste gevallen goed.

Benieuwd hoe het gaat verlopen met de bestelling die ik gisteren in de UK gedaan heb... (bij Wiggle).
DONEER JE OOK?

"I'd love to change the world but I don't know what to do
so I'll leave it up to you"
- Ten Years After
Medico
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 290
Lid geworden op: vr 2 november 2012, 04:30
Mijn mountainbike: Carbonda FM 936, on one scandal

Nou...wat ik recent meemaakte met PostNL, daar lusten de honden geen brood van.

Bestel je een leuk carbon china frame via ali (airwolf frame) wordt hij doodleuk teruggestuurd zonder dat je een melding krijg of wat dan ook.
Blijkt dat het frame 2 weken na bestelling in NL aankomt, geklaard wordt door de duane (kosten kwamen er nog wel bij) en dan een week bij de lokale bruna wordt bewaard... Geen belletje, geen postbode aan de deur gehad, helemaal niets.
De service van postNL is dan ook om te huilen...ja meneer, we zullen een interne klacht indienen... Of te wel doei 300euro.

Gelukkig lijkt ome Ali, mn de webshop, wel coulant, maar vragen een maand geduld.
We zullen zien, maar heb er een hard hoofd in.
Vakmanschap is Meesterschap

Carbonda fm 936 viewtopic.php?f=14&t=144187
Gebruikersavatar
janvangastel
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 274
Lid geworden op: ma 1 mei 2017, 18:59
Mijn mountainbike: Huizen
Contacteer:

Nog nooit problemen gehad met postnl, maar nu wacht ik al een kleine week op een pakketje. Het zou dinsdag worden bezorgd, maar dat ging door drukte (aldus postnl) niet door. Tot nu toe nog geen nieuwe bezorgdatum. Volgens de leverancier heeft dat te maken met het feit dat postnl elke dag eerst de nieuwe paketten sorteert en uitlevert en pas daarna, als er nog ruimte is, de paketten die zijn blijven liggen. Kennelijk vinden ze 'minder paketten veel te laat' niet zo erg als 'meer paketten weinig te laat'.
Gebruikersavatar
Jamis Diablo
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 5065
Lid geworden op: di 12 december 2006, 00:25
Mijn mountainbike: de oudste.
Contacteer:

kermit schreef: do 21 januari 2021, 11:33 Benieuwd hoe het gaat verlopen met de bestelling die ik gisteren in de UK gedaan heb... (bij Wiggle).
Ik wacht nu 11 dagen op pakketje uit UK, dus duurt wel stuk langer dan normaal.
Ik hoop dat je niet terug hoeft te sturen want dat is flink duurder geworden...
kermit
Moderator
Moderator
Berichten: 16703
Lid geworden op: wo 27 oktober 2004, 11:29
Mijn mountainbike: is niet de jouwe :)
Contacteer:

Volgens DPD zou mijn op 20 januari -bij Wiggle/in de UK- bestelde pakketje vandaag geleverd worden.
Maar vooralsnog staat er op de trackingpagina nog steeds dat het op het depot in Oirschot ligt, niet dat het in de wagen van de bezorger geladen is... En je weet, je kunt pas juichen als je het pakket daadwerkelijk in je handen hebt. Tot het zover is zijn er tig scenario's denkbaar waarin het alsnog mis kan gaan... :D
DONEER JE OOK?

"I'd love to change the world but I don't know what to do
so I'll leave it up to you"
- Ten Years After
mfacey
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 317
Lid geworden op: za 6 februari 2016, 21:47
Mijn mountainbike: YT Jeffsy CF Pro 29 (2019), Cube LTD Pro 29er (2016)

Medico schreef: do 21 januari 2021, 16:14 Nou...wat ik recent meemaakte met PostNL, daar lusten de honden geen brood van.

Bestel je een leuk carbon china frame via ali (airwolf frame) wordt hij doodleuk teruggestuurd zonder dat je een melding krijg of wat dan ook.
Blijkt dat het frame 2 weken na bestelling in NL aankomt, geklaard wordt door de duane (kosten kwamen er nog wel bij) en dan een week bij de lokale bruna wordt bewaard... Geen belletje, geen postbode aan de deur gehad, helemaal niets.
De service van postNL is dan ook om te huilen...ja meneer, we zullen een interne klacht indienen... Of te wel doei 300euro.

Gelukkig lijkt ome Ali, mn de webshop, wel coulant, maar vragen een maand geduld.
We zullen zien, maar heb er een hard hoofd in.
Ik durf voor alle kleine bestellingen best wel wat risico te nemen met Ali. Maar grotere aankopen doe ik altijd zonder uitzondering met credit card. In dit soort situaties heb je meestal vlot je geld dan weer terug.
kermit
Moderator
Moderator
Berichten: 16703
Lid geworden op: wo 27 oktober 2004, 11:29
Mijn mountainbike: is niet de jouwe :)
Contacteer:

kermit schreef: do 28 januari 2021, 16:39 Volgens DPD zou mijn op 20 januari -bij Wiggle/in de UK- bestelde pakketje vandaag geleverd worden.
Maar vooralsnog staat er op de trackingpagina nog steeds dat het op het depot in Oirschot ligt, niet dat het in de wagen van de bezorger geladen is... En je weet, je kunt pas juichen als je het pakket daadwerkelijk in je handen hebt. Tot het zover is zijn er tig scenario's denkbaar waarin het alsnog mis kan gaan... :D
Nou, het gaat dus weer eens mis... :roll:
Pakket lag gisterenochtend volgens de trackingsite in het depot in Oirschot (15km van mijn woning). Nu ligt het ergens in een depot in Duitsland. Laadfout, wat zoveel betekent als gewoon in de verkeerde bus gemikt.

Nouja, pakket heeft geen bloedspoed maar het is toch een beetje frustrerend.
Afwachten maar weer....
DONEER JE OOK?

"I'd love to change the world but I don't know what to do
so I'll leave it up to you"
- Ten Years After
Gebruikersavatar
Tribux
Extreme Biker
Extreme Biker
Berichten: 883
Lid geworden op: di 19 juni 2012, 13:56
Mijn mountainbike: Nukeproof Scout

26ste in de namiddag 2 bestellingen gedaan beide in Duitsland. Eerste pakket krijg ik vanmorgen en de 2de vanmiddag rond 13:00 uur. DPD en DHL. Gewoon snel zat vanuit Duitsland!
Gebruikersavatar
Dice Oldskool
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 5550
Lid geworden op: do 20 oktober 2011, 00:04
Mijn mountainbike: Mondraker Level R

Jamis Diablo schreef: za 23 januari 2021, 11:03
kermit schreef: do 21 januari 2021, 11:33 Benieuwd hoe het gaat verlopen met de bestelling die ik gisteren in de UK gedaan heb... (bij Wiggle).
Ik wacht nu 11 dagen op pakketje uit UK, dus duurt wel stuk langer dan normaal.
Ik hoop dat je niet terug hoeft te sturen want dat is flink duurder geworden...
Ik deed het altijd al wel maar nu nog meer reden om met PayPal te betalen voor pakketjes uit UK. Retourkostenvergoeding. :bier:
Gebruikersavatar
Jamis Diablo
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 5065
Lid geworden op: di 12 december 2006, 00:25
Mijn mountainbike: de oudste.
Contacteer:

Is dat zo? Dat zou wel ideaal zijn.
Geldt dat voor alle redenen? Dus ook als het niet past of je het niet mooi vind?
Ik betaal altijd alles met PP, maar heb daar nooit gebruik van gemaakt.
Alien
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 1567
Lid geworden op: do 17 juli 2008, 13:10

Afbeelding
🥴
Vorsprung durch Pedantik.
Plaats reactie