Pakket bezorgers (de DHL’s en PostNL’s)

Wil je weten welke ervaring anderen hebben met een webwinkel of heb je tijdens het shoppen of surfen een koopje gespot, dan kun je dat hier kwijt.
Plaats reactie
Gebruikersavatar
maverick76
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 2062
Lid geworden op: za 7 januari 2012, 23:17
Mijn mountainbike: Aan verandering onderhevig

True,

Ik krijg inderdaad ook 6,95 verzendkosten terug.

Echt balen!

De koper had van zijn weinige geld mijn item cadeau willen doen aan z'n zoontje dus ik mijn waar kwijt en hij z'n geld.

Ik heb hem de helft maar teruggestort, was het minste dat ik kon doen.
Dat wat we willen is zelden dat wat we nodig hebben en dat wat we nodig hebben, bijna nooit is wat we willen.
balboa
Extreme Biker
Extreme Biker
Berichten: 686
Lid geworden op: ma 16 juli 2007, 01:55
Mijn mountainbike: Wordt gebruikt

maverick76 schreef: wo 10 maart 2021, 23:09 OPGELET!

Ik heb via post.nl enkele weken geleden een pakket verstuurd met een waarde van 360 euro.
Dit pakket is bij post.nl zoek geraakt.
Na onderzoek van 10 dagen krijg ik een mail dat het pakket als “verloren” word beschouwd.
Omdat ik hem “standaard” heb verzonden heb ik geen recht op een vergoeding.

Baal als een malle natuurlijk en vooral ook erg boos.

Zo makkelijk is het dus, het is weg, sorry en klaar.

Helaas heb ik alles al uitgezocht maar je hebt door de manier van verzenden geen poot om op te staan bij een geschillen commissie.

Dus bij deze, als je iets ontvangt of wil verzenden met een wat hogere waarde verzend het dan verzekerd en aangetekend!
Ik had laatst ook een pakket verstuurd naar Duitsland (retourzending). Die heeft er bijna een maand over gedaan om van midden Nederland naar midden Duitsland te komen. Na drie weken PostNL gebeld en een formulier moeten invullen. Conclusie PostNL was dat de zending was kwijtgeraakt. Ik was al bezig om de schade te claimen - was verzekerd verzonden - totdat ik ineens een bericht kreeg van de webwinkel dat de spullen waren ontvangen en werden gecrediteerd. De T&T was totaal niet actueel en stond nog steeds op een depot.

Kortom, wellicht wordt het alsnog bezorgd, maar van de snelheid naar het buitenland moet PostNL het niet hebben. Wat een drama. Maar hoe dan ook, blijft balen.

Waar ik wel veel gebruik van maak is het verhalen van de retourkosten via Paypal. Dan kun je tot 30 euro verzendkosten verhalen bij Paypal. Dat maakt de mogelijke drempel om verzekerd te verzenden nog lager. Moet je wel via Paypal hebben betaald :)
Gebruikersavatar
maverick76
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 2062
Lid geworden op: za 7 januari 2012, 23:17
Mijn mountainbike: Aan verandering onderhevig

Dit was gewoon binnen Nederland via Marktplaats. Dus alleen Post.nl had hier mee te maken.
Dat wat we willen is zelden dat wat we nodig hebben en dat wat we nodig hebben, bijna nooit is wat we willen.
Alien
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 1567
Lid geworden op: do 17 juli 2008, 13:10

maverick76 schreef: do 11 maart 2021, 10:41[…] ik mijn waar kwijt en hij z'n geld.

Ik heb hem de helft maar teruggestort, was het minste dat ik kon doen.
Hier wordt het oppassen. Tenzij de koper expliciet om onverzekerde verzending gevraagd heeft, ben jij strikt genomen verantwoordelijk voor het netjes afleveren van zijn eigendom (er even van uitgaande dat er vooruitbetaald is). Dat jij daarvoor PostNL als onderaannemer inhuurt, is niet relevant, en ontslaat je niet van die verantwoordelijkheid.

Wettelijk gezien ben jíj zíjn eigendom kwijtgeraakt.
Vorsprung durch Pedantik.
Freekenstein
Pro Biker
Pro Biker
Berichten: 1398
Lid geworden op: ma 7 februari 2011, 14:00
Mijn mountainbike: Surly Karate Monkey | On One Inbred | Soma Fog Cutter

Alien schreef: do 11 maart 2021, 12:28
maverick76 schreef: do 11 maart 2021, 10:41[…] ik mijn waar kwijt en hij z'n geld.

Ik heb hem de helft maar teruggestort, was het minste dat ik kon doen.
Hier wordt het oppassen. Tenzij de koper expliciet om onverzekerde verzending gevraagd heeft, ben jij strikt genomen verantwoordelijk voor het netjes afleveren van zijn eigendom (er even van uitgaande dat er vooruitbetaald is). Dat jij daarvoor PostNL als onderaannemer inhuurt, is niet relevant, en ontslaat je niet van die verantwoordelijkheid.

Wettelijk gezien ben jíj zíjn eigendom kwijtgeraakt.
Gelukkig gaat het bij mij met fietsonderdelen tot nu toe altijd nog goed, DHL, DPD, PostNL of welke verzender dan ook. Het duurt af en toe wat langer, of ik moet het uiteindelijk ophalen bij een depot, maar ik heb alles ontvangen.

Zakelijk echter....
Is het al een aantal keren dat er spullen gewoon kwijt zijn. Er wordt dan getekend met de naam van het bedrijf waar wij aan het werk zijn, en daar hebben ze dan nooit iets ontvangen. Vaak is dit dan verzonden via een bedrijf met gele bussen....
To quote Hamlet, act 3, scene 3, line 92

"NO"

vrijwilliger Mountainbike Museum
Gebruikersavatar
maverick76
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 2062
Lid geworden op: za 7 januari 2012, 23:17
Mijn mountainbike: Aan verandering onderhevig

Alien schreef: do 11 maart 2021, 12:28
maverick76 schreef: do 11 maart 2021, 10:41[…] ik mijn waar kwijt en hij z'n geld.

Ik heb hem de helft maar teruggestort, was het minste dat ik kon doen.
Hier wordt het oppassen. Tenzij de koper expliciet om onverzekerde verzending gevraagd heeft, ben jij strikt genomen verantwoordelijk voor het netjes afleveren van zijn eigendom (er even van uitgaande dat er vooruitbetaald is). Dat jij daarvoor PostNL als onderaannemer inhuurt, is niet relevant, en ontslaat je niet van die verantwoordelijkheid.

Wettelijk gezien ben jíj zíjn eigendom kwijtgeraakt.
Nee hij heeft gekozen in Marktplaats voor deze bezorg optie. Dus eigenlijk kan ik juridisch het geld van hem houden.
Maar zo ben ik niet.
Dat wat we willen is zelden dat wat we nodig hebben en dat wat we nodig hebben, bijna nooit is wat we willen.
kermit
Moderator
Moderator
Berichten: 16709
Lid geworden op: wo 27 oktober 2004, 11:29
Mijn mountainbike: is niet de jouwe :)
Contacteer:

Alien schreef: do 11 maart 2021, 12:28
maverick76 schreef: do 11 maart 2021, 10:41[…] ik mijn waar kwijt en hij z'n geld.

Ik heb hem de helft maar teruggestort, was het minste dat ik kon doen.
Hier wordt het oppassen. Tenzij de koper expliciet om onverzekerde verzending gevraagd heeft, ben jij strikt genomen verantwoordelijk voor het netjes afleveren van zijn eigendom (er even van uitgaande dat er vooruitbetaald is). Dat jij daarvoor PostNL als onderaannemer inhuurt, is niet relevant, en ontslaat je niet van die verantwoordelijkheid.

Wettelijk gezien ben jíj zíjn eigendom kwijtgeraakt.
Da's wel een goeie om rekening mee te houden inderdaad.
Ik verzend duurdere dingen die ik verkocht heb vaak wel verzekerd, maar ook weleens niet (tot nu toe gelukkig geen problemen gehad).

Wat ik me wel afvraag: als een verzekerd pakket zoek raakt, hoe wordt dan de waarde bepaald en daarmee het bedrag dat je vergoed krijgt? Bij een transactie met factuur kun je die nog laten zien, maar bij een deal tussen twee particulieren via MP of ons onvolprezen forumpje?
"Bewijs" van overboeken aankoopbedrag?
DONEER JE OOK?

"I'd love to change the world but I don't know what to do
so I'll leave it up to you"
- Ten Years After
Gebruikersavatar
maverick76
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 2062
Lid geworden op: za 7 januari 2012, 23:17
Mijn mountainbike: Aan verandering onderhevig

Bij mij is het afgezien van brieven met inhoud ook altijd goed gegaan in al die jaren. Maar dit is wel gelijk een lelijke schadepost :o
Dat wat we willen is zelden dat wat we nodig hebben en dat wat we nodig hebben, bijna nooit is wat we willen.
Alien
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 1567
Lid geworden op: do 17 juli 2008, 13:10

kermit schreef: do 11 maart 2021, 12:40Wat ik me wel afvraag: als een verzekerd pakket zoek raakt, hoe wordt dan de waarde bepaald en daarmee het bedrag dat je vergoed krijgt?
Bij verzekerde verzending wordt vooraf de waarde opgegeven, en de verzendkosten zijn daarvan afhankelijk.
Vorsprung durch Pedantik.
kermit
Moderator
Moderator
Berichten: 16709
Lid geworden op: wo 27 oktober 2004, 11:29
Mijn mountainbike: is niet de jouwe :)
Contacteer:

Niet de exacte waarde, in elk geval niet toen ik verzekerd verstuurde (met PostNL).
Het meisje achter de toonbank vroeg de laatste keer alleen of de waarde onder de (ik meen) 500 euro bleef. Maar niet of dat dan 150 of 495 euro was.
DONEER JE OOK?

"I'd love to change the world but I don't know what to do
so I'll leave it up to you"
- Ten Years After
Alien
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 1567
Lid geworden op: do 17 juli 2008, 13:10

Tot €500 is aangetekende verzending, niet (expliciet) verzekerde verzending. Daar zal bij een claim wel naar enig bewijs gevraagd (kunnen) worden.

https://www.postnl.nl/versturen/pakket- ... verzekerd/
Vorsprung durch Pedantik.
kermit
Moderator
Moderator
Berichten: 16709
Lid geworden op: wo 27 oktober 2004, 11:29
Mijn mountainbike: is niet de jouwe :)
Contacteer:

Weer wat geleerd... :-D
DONEER JE OOK?

"I'd love to change the world but I don't know what to do
so I'll leave it up to you"
- Ten Years After
Gebruikersavatar
Ook Peter
Pro Biker
Pro Biker
Berichten: 1057
Lid geworden op: wo 16 september 2015, 08:45
Mijn mountainbike: Kleurig; (Commencal, Cotic, Project12, Sparta)

Ik heb vandaag ook iets geleerd. Mijn zending met DPD is kwijt dus netjes gemeld dat deze wel als bezorgd staat maar dat deze nooit op ons adres is aangekomen, krijg ik dit antwoord:
"Volgens het systeem is het pakket bij onderstaand adres geleverd: (mijn adres). Indien het pakket niet in jouw bezit is, adviseer ik je contact op te nemen met de verzender van je pakket."
Gaan we natuurlijk doen want ik wil mijn spullen wel hebben maar als vervoerder zal ik ze nooit durven inzetten; iets niet afleveren en wel beweren dat dit gedaan is wekt bij mij geen vertrouwen.
Lekker fietsen!
Gebruikersavatar
Patrick_V
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 2239
Lid geworden op: vr 23 maart 2012, 09:02
Mijn mountainbike: Canyon Stoic 3

Is bij mij ook twee keer gebeurt met DPD.

Een keer werd hij een dag later alsnog bezorgd en een keer lag hij een straat achter mij :roll:

Beide keren goed gekomen alleen de tweede keer was meer door mijn inzet dan door de DPD
kermit
Moderator
Moderator
Berichten: 16709
Lid geworden op: wo 27 oktober 2004, 11:29
Mijn mountainbike: is niet de jouwe :)
Contacteer:

Het is wel lastig natuurlijk, maar de verzender is degene die het contract met de koerier is aangegaan. Dus als je je bestelling niet krijgt neem je contact op met de verzender en die op zijn beurt weer met de koerier.

In het slechtste geval krijg je je geld terug, en anders komt je pakket wel aan maar met (flink?) vertraging.
Het is te hopen dat als een shop vaak problemen met een bepaalde koerier heeft ze uiteindelijk voor een betere kiezen. Alleen, welke dan... want bij allemaal gaan dingen mis :-)

Ik denk dat het deels te maken heeft met degene die de fysieke aflevering bij je thuis doet. Zit er iemand achter het stuur van de bus die gewoon z'n werk goed wil doen, of zit er iemand achter het stuur die een hekel aan z'n baas heeft en het geen bal kan schelen waar de pakketjes terechtkomen...
DONEER JE OOK?

"I'd love to change the world but I don't know what to do
so I'll leave it up to you"
- Ten Years After
Plaats reactie