Pakket bezorgers (de DHL’s en PostNL’s)

Wil je weten welke ervaring anderen hebben met een webwinkel of heb je tijdens het shoppen of surfen een koopje gespot, dan kun je dat hier kwijt.
Plaats reactie
Gebruikersavatar
kan niet meer
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 2180
Lid geworden op: ma 11 mei 2009, 22:29
Mijn mountainbike: Spot Mayhem

ThijsE schreef: vr 27 augustus 2021, 11:05 Ah, het kan dus wel! :wink:

DPD is al een week bezig om een pakketje te bezorgen. Zelfs 1x de melding gehad dat het adres niet correct was en dat het pakketje retour zou gaan.
Paar dagen later is de status bijgewerkt en zie ik dat het pakketje in Oirschot is? Volgens huidige status wordt er vandaag bezorgd…

Volgende keer maar weer DHL kiezen, met DPD zijn mijn ervaringen niet zo heel goed.
Dat heb ik ook al een keer bij de hand gehad.
2x gebeld om het op te lossen. Pakket bleef een week op het verdeelpunt maar het kwam niet mijn kant op. Wel geld terug van bike discount die er ook niets aan konden doen.
Uitermate frustrerend als ze niet in staat zijn om het op te lossen. :-{
"This species has amused itself to death"
Gebruikersavatar
RbbBrts
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 164
Lid geworden op: wo 11 augustus 2021, 16:16
Mijn mountainbike: Scott Scale 965 (2021)
Contacteer:

Had afgelopen zaterdag al van DHL een pakketje moeten ontvangen van Fietsonline. Ik krijg elke dag een mail met de volgende tekst:
Bezorging op dit moment verhinderd, het pakket heeft 1 à 2 dagen vertraging.

Bericht gehad op zaterdag, maandag en vandaag weer :oops:
Gear:
* Bike: Scott Scale 965
* Helmet: Bontrager Quantum MIPS
* Bicycle mounting bracket: Lidl :lol:

My Scott Dealer: https://hermanbeleeffietsen.nl
Facebookgroup: https://www.facebook.com/groups/mtbtwente
Gebruikersavatar
TenZNL
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 5644
Lid geworden op: zo 31 januari 2016, 15:44
Mijn mountainbike: Opvallend kleurrijk

ThijsE schreef: vr 27 augustus 2021, 11:05 Ah, het kan dus wel! :wink:

DPD is al een week bezig om een pakketje te bezorgen. Zelfs 1x de melding gehad dat het adres niet correct was en dat het pakketje retour zou gaan.
Paar dagen later is de status bijgewerkt en zie ik dat het pakketje in Oirschot is? Volgens huidige status wordt er vandaag bezorgd…

Volgende keer maar weer DHL kiezen, met DPD zijn mijn ervaringen niet zo heel goed.
DPD in Oirschot is (bij mij iig) altijd gezeik. Hier in Berkel & Rodenrijs zit ook een depot en dat gaat zowat altijd goed, als het pakje daar komt wordt het binnen een halve dag geleverd. Gaat het via Oirschot, dan is het altijd gekloot met de status en meestal gaat ie dan (na een paar dagen) alsnog naar Berkel.
kermit
Moderator
Moderator
Berichten: 16709
Lid geworden op: wo 27 oktober 2004, 11:29
Mijn mountainbike: is niet de jouwe :)
Contacteer:

Vraagje, zijn webwinkels en/of koeriers (doorgaans) verzekerd voor zoekgeraakte pakketten?
DONEER JE OOK?

"I'd love to change the world but I don't know what to do
so I'll leave it up to you"
- Ten Years After
Gebruikersavatar
Mario070
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 5842
Lid geworden op: wo 14 december 2016, 12:08

Nope :( en koeriers al helemaal niet :roll:
Hoe maakt men deze cirkel vierkant?

Dan Empfield
kermit
Moderator
Moderator
Berichten: 16709
Lid geworden op: wo 27 oktober 2004, 11:29
Mijn mountainbike: is niet de jouwe :)
Contacteer:

Dus wie is de financiële klos als de track & trace aangeeft dat er een pakket bezorgd is maar dat pakket is nergens te bekennen...?
DONEER JE OOK?

"I'd love to change the world but I don't know what to do
so I'll leave it up to you"
- Ten Years After
Gebruikersavatar
asphaltdude
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 3363
Lid geworden op: zo 28 september 2003, 19:41
Mijn mountainbike: Karate Monkey, Ogre, Cross Check, Propel, Langster
Contacteer:

kermit schreef: vr 29 oktober 2021, 16:32 Dus wie is de financiële klos als de track & trace aangeeft dat er een pakket bezorgd is maar dat pakket is nergens te bekennen...?
In principe de webshop waar jij een overeenkomst mee hebt. De webshop kan vervolgens iets van 3 euro per kg claimen bij de vervoerder.
Everybody bought a new bike!
Gebruikersavatar
Mario070
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 5842
Lid geworden op: wo 14 december 2016, 12:08

kermit schreef: vr 29 oktober 2021, 16:32 Dus wie is de financiële klos als de track & trace aangeeft dat er een pakket bezorgd is maar dat pakket is nergens te bekennen...?
Als track & trace aangeeft dat het pakket is bezorgd......dan is het ook pakket bezorgd :-q
Goed systeem he.... :-{ bij mij het dat dan stelen..... :roll: :wink:
Hoe maakt men deze cirkel vierkant?

Dan Empfield
kermit
Moderator
Moderator
Berichten: 16709
Lid geworden op: wo 27 oktober 2004, 11:29
Mijn mountainbike: is niet de jouwe :)
Contacteer:

Ik vraag dit omdat er bij mij nogal eens wat tegen de garagedeur wordt gezet, vanmidag zelfs toen we gewoon thuis waren. Die GLS-loser heeft niet eens aangebeld.

En zo'n pakket kan in principe door iedereen gezien, en door kwaadwillenden ook meegenomen worden, onze oprit is geen twee kilometer lang ;-)
Imo is dat dan de schuld van de bezorger, niet van de webshop. Maar als de webshop in principe altijd de klos is kan de koerier dus doen wat-ie wil, hij is toch niet financieel aansprakelijk? Alleen als het dit soort incidenten regent zal de shop uiteindelijk voor een ander bedrijf gaan kiezen.

In dit geval kwam het pakket uit GB, soms loopt het dan met een ander bedrijf in GB en doet een koerier die in NL rijdt de aflevering (bijvoorbeeld als de GB shop met Hermes of Royal Mail verstuurd, volgens mij zitten die niet in NL).
DONEER JE OOK?

"I'd love to change the world but I don't know what to do
so I'll leave it up to you"
- Ten Years After
Gebruikersavatar
Joepie de
Pro Biker
Pro Biker
Berichten: 992
Lid geworden op: do 30 juni 2016, 11:15

@Kermit
Je moet die voorvallen altijd even melden bij de verzender. Die heeft een overeenkomst met de pakketdienst en die kan de pakketdienst aanspreken en wijzen op hun verantwoordelijkheden. Die pakketdienst heeft er geen baat bij dat de pakketten slordig of zelfs in strijd met hun corporate policy worden bezorgd. De verzender al helemaal niet want het levert hem alleen maar negatieve publiciteit op. De concurrentie tussen pakketdiensten is vrij fors en de verzender kan 'dreigen' dat hij ook met andere bezorgdiensten zaken kan doen.
Ja, doei !
Gebruikersavatar
ThaSingleTrackMastah
Moderator
Moderator
Berichten: 29834
Lid geworden op: do 19 december 2002, 10:56
Mijn mountainbike: Heeft een motortje
Contacteer:

Hier in Spanje is GLS juist 1 vd betere, of misschien wel de beste. Dus het ligt aan de mentaliteit vd chauffeur, of de planner.

Mazzel dat ze het nog uit de auto hebben gegooid. Alleen afmelden en doorrijden schijnt nog iets sneller te gaan, plus een extra zakcentje op de 2e hands markt.

De chauffeur moet een X aantal pakketjes bezorgen om het werk lonend te maken. Met de hogere kosten zal dat in NL krap worden, of het nou GLS of Post.nl is.
Gratis verzenden, of verzenden tegen hetzelfde tarief als 5 jaar geleden is een lastige spagaat.

Maar als je nooit klaagt verandert er zeker niets.
Some days it's easy, some days it's a fight.

Disclaimer: Spellingscontrole vern#ukt mijn posts. Excuses voor vreemde woorden en afkortingen.
kermit
Moderator
Moderator
Berichten: 16709
Lid geworden op: wo 27 oktober 2004, 11:29
Mijn mountainbike: is niet de jouwe :)
Contacteer:

Het is zeker een mentaliteitskwestie van de betreffende chauffeur, vergelijkbare slordigheden komen bij elke koerier voor. En ook bij elke koerier zitten chauffeurs die gewoon netjes hun werk doen...
DONEER JE OOK?

"I'd love to change the world but I don't know what to do
so I'll leave it up to you"
- Ten Years After
melf#50
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 383
Lid geworden op: ma 19 oktober 2020, 20:26

GLS , elke keer afwachten wat er nou weer mis gaat :((

DPD , duurt soms erg lang , track and trace waardeloos

PostNL , wisselend , pakketjes meestal goed , brievenpost word regelmatig niet afgeleverd , bijna wekelijks zelfs! (gejat?)

DHL vaak perfect

UPS gaat ook gewoon goed.
gijsje
Extreme Biker
Extreme Biker
Berichten: 878
Lid geworden op: vr 24 oktober 2014, 13:25
Mijn mountainbike: Sensa fiori evo ltd , Cannondale Trail omgebouwd naar flatbar gravelbike

De ellende is dat de chauffeurs ivm 1.5 meter covid maatregelen zelf mogen aftekenen...
Laatst had DPD het pakket gewoon maar bij de voordeur gezet...zat maar iets van € 250,- aan waarde in dus waar lullen we over. 🤐 Van de zomer een klein pakketje door een openstaand bovenraam naar binnen gegooid 🤨
DHL leverde het zonder kennisgeving bij mijn buren af...geen idee bij welke buren dus dat werd afwachten..
Post NL eigenlijk nog het beste hier...
Een cursus vriendelijkheid kunnen de meesten overigens wel gebruiken..🙄
Gebruikersavatar
Zodiac
Mtb fanaat
Mtb fanaat
Berichten: 42
Lid geworden op: za 4 september 2021, 14:25
Mijn mountainbike: Scott Spark RC Team - Red Scott Scale 965

You get monkeys when you pay peanuts. Indirect ligt het dus aan de firma's maar direct aan de chauffeur.
Met remmen kom je niet verder.
Plaats reactie