Pakket bezorgers (de DHL’s en PostNL’s)

Wil je weten welke ervaring anderen hebben met een webwinkel of heb je tijdens het shoppen of surfen een koopje gespot, dan kun je dat hier kwijt.
Plaats reactie
kermit
Moderator
Moderator
Berichten: 16780
Lid geworden op: wo 27 oktober 2004, 11:29
Mijn mountainbike: is niet de jouwe :)
Contacteer:

Zodiac schreef: di 28 december 2021, 18:03 You get monkeys when you pay peanuts. Indirect ligt het dus aan de firma's maar direct aan de chauffeur.
Het punt is dat je zelf weinig keus hebt, maar afhankelijk bent van de koerierkeuze van de shop.
Ik denk dat het afhangt van waar je woont: de ene route wordt door een fatsoenlijke chauffeur gereden, de andere door een kwast die het zo nauw niet neemt. En daar hebben alle koeriersbedrijven last van.

Pakketjes bij de voordeur achterlaten is hier ook redelijk gewoon geworden. Omdat wij een opritje hebben waar meestal wel een auto op staat liggen ze niet in het zicht, maar als je nu net twee weken op vakantie bent... (jaren geleden meegemaakt, lag een vork (in doos) op de kliko bij thuiskomst :o ).
DONEER JE OOK?

"I'd love to change the world but I don't know what to do
so I'll leave it up to you"
- Ten Years After
Gebruikersavatar
Giant-E
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 4823
Lid geworden op: za 6 september 2014, 14:40
Mijn mountainbike: Neuron CF8

melf#50 schreef: di 28 december 2021, 16:54 UPS gaat ook gewoon goed.
Mwah…

Afbeelding

Afbeelding
Gebruikersavatar
Enrico
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 5893
Lid geworden op: za 5 juni 2004, 20:18
Mijn mountainbike: Giant Anthem Advanced pro 1

GLS geeft geen nadere tijdsaanduiding voor het afleveren van een pakketje. Je moet het met een datum doen.
Pakketje gemist dus. Heb gewoonweg geen tijd om er de hele dag op te wachten.

E-mail ontvangen:

“Geachte ontvanger,

Bij het afleveren van de zending troffen wij u helaas niet thuis. In uw brievenbus treft u een 'Niet Thuis Bericht' aan”

Dat “niet thuis bericht” never nooit aangetroffen in mijn brievenbus :-? Lekker handig want daar staat een code op waarmee je de navolgende bezorging kunt inplannen.
Telefonisch e.e.a. recht kunnen zetten. Enige dagen werd het pakketje bezorgd. Uiteraard zonder daarbij een tijdstip aan te geven. Lekker efficiënt dat GLS :evil:
If there’s life on other planets, then the earth is the Universe’s insane asylum.
Gebruikersavatar
asphaltdude
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 3364
Lid geworden op: zo 28 september 2003, 19:41
Mijn mountainbike: Karate Monkey, Ogre, Cross Check, Propel, Langster
Contacteer:

Zodiac schreef: di 28 december 2021, 18:03 You get monkeys when you pay peanuts. Indirect ligt het dus aan de firma's maar direct aan de chauffeur.
Indirect ligt het aan de consument die bij online shoppen toch wel heul erg op basis van prijs kiest :lol:
Everybody bought a new bike!
melf#50
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 383
Lid geworden op: ma 19 oktober 2020, 20:26

Giant-E schreef: di 28 december 2021, 18:25
melf#50 schreef: di 28 december 2021, 16:54 UPS gaat ook gewoon goed.
Mwah…

Afbeelding

Afbeelding
nee niet echt , maar ik vind het ook niet echt degelijk ingepakt eerlijk gezegd.
melf#50
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 383
Lid geworden op: ma 19 oktober 2020, 20:26

asphaltdude schreef: di 28 december 2021, 19:13
Zodiac schreef: di 28 december 2021, 18:03 You get monkeys when you pay peanuts. Indirect ligt het dus aan de firma's maar direct aan de chauffeur.
Indirect ligt het aan de consument die bij online shoppen toch wel heul erg op basis van prijs kiest :lol:
Als je kon kiezen wie het gaat leveren wel , het is vaak aan de webshop welke keuze je hebt.
Gebruikersavatar
asphaltdude
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 3364
Lid geworden op: zo 28 september 2003, 19:41
Mijn mountainbike: Karate Monkey, Ogre, Cross Check, Propel, Langster
Contacteer:

De consument kiest de goedkoopste webshop, dus de webshop kiest de goedkoopste pakketdienst :bier:

Disclaimer: nee natuurlijk niet zo 1 op 1, maar reken maar dat de prijzen in de internetshopperij en pakketbusiness onder druk staan.
Everybody bought a new bike!
melf#50
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 383
Lid geworden op: ma 19 oktober 2020, 20:26

ja en nee , ik kies niet altijd de goedkoopste , vaak degene waar ik goeie ervaringen mee heb. En tegenwoordig is beschikbaarheid van onderdelen ook een dingetje. En tuurlijk zal een webshop goedkoop willen verzenden , maar als je dan geen klanten meer over houd word het ook niet beter. Ik denk ook dat dat voor een ondernemer lastig is te voorspellen , en ik weet dat sommigen door slechte ervaringen wel van koerier zijn gewisseld , niet om het geld maar om de service. Ik heb onlangs een pakketje ontvangen vanuit Ierland , 7,95 en het was er binnen 2 dagen , goeie track and trace etc. perfect dus. voor 2 euro minder komt het uit Duitsland , duurt alleen langer ,en met veel gehannes , slechte track and trace. Ik betaal dan echt liever 2 euro meer ipv dat ik zelf achter mijn pakketje aan moet steeds. Kortom , als je vaker besteld wil je toch ook dat het goed loopt en betaal je iets meer.
Gebruikersavatar
Mario070
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 5861
Lid geworden op: wo 14 december 2016, 12:08

melf#50 schreef: di 28 december 2021, 16:54 brievenpost word regelmatig niet afgeleverd , bijna wekelijks zelfs! (gejat?)
Je niet afgeleverde briefpost.....kun je zelf op halen bij de vuilstort :-{ eigenlijk niets mee toch :wink:
Hoe maakt men deze cirkel vierkant?

Dan Empfield
Gebruikersavatar
Mario070
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 5861
Lid geworden op: wo 14 december 2016, 12:08

Toen wij (erg lang geleden) jaarlijks kregen te horen/lezen dat de post geen winst maakte en jaar op jaar alleen maar verlies draait :-{ daardoor is die hele zooi geprivatiseerd :-D ....moeten wij nu ook niet klagen, want zij draaien winst en is alles dus piek fijn in orde :-q

Ps met al de jaarlijkse verliezen van toen, werd wel je post normaal bezorgd :wink:
Hoe maakt men deze cirkel vierkant?

Dan Empfield
nick22
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 357
Lid geworden op: di 14 juli 2020, 11:12
Mijn mountainbike: meta tr29 2021

ik ben zeer tevreden van postNL . we hebben een bezorgen die nog plezier heeft in zijn werk
DHL heb ik erg lang bewust geweigerd door slechte ervaringen, we hebben nu een duidelijk ophaal punt dus ik bestel weer eens wat :D
nog wat moois: spullen van duitse webshops mag ik bij een duitse ex collega laten aankomen, scheelt een hoop verzendkosten. en het is maar 3km om het op te halen
gaisdergerman
Extreme Biker
Extreme Biker
Berichten: 613
Lid geworden op: ma 4 augustus 2008, 13:46
Mijn mountainbike: Stevens manic

Mijn ervaringen van de laatste jaren is redelijk positief. Al gaat er natuurlijk altijd wel wat mis.

Goede bezorgers
- ups
- fedex
- postnl

Redelijk
- DHL
Ze willen nogal eens scannen dat ik niet thuis was terwijl ze dan niet aan de deur zijn geweest. Als je daar melding van maakt doen ze er niets mee.

Slecht
- dpd (probeer ik altijd te vermijden als het even kan.

Om te janken
- gls

Begrijp ook niet dat er bedrijven zijn die met de laatste 2 zaken doen. Kan me niet voorstellen dat er zoveel prijsverschil zit met een postnl of DHL.
Ride like a maniac on a manic!
gijsje
Extreme Biker
Extreme Biker
Berichten: 880
Lid geworden op: vr 24 oktober 2014, 13:25
Mijn mountainbike: Sensa fiori evo ltd , Cannondale Trail omgebouwd naar flatbar gravelbike

gaisdergerman schreef: do 30 december 2021, 10:01 Mijn ervaringen van de laatste jaren is redelijk positief. Al gaat er natuurlijk altijd wel wat mis.

Goede bezorgers
- ups
- fedex
- postnl

Redelijk
- DHL
Ze willen nogal eens scannen dat ik niet thuis was terwijl ze dan niet aan de deur zijn geweest. Als je daar melding van maakt doen ze er niets mee.

Slecht
- dpd (probeer ik altijd te vermijden als het even kan.

Om te janken
- gls

Begrijp ook niet dat er bedrijven zijn die met de laatste 2 zaken doen. Kan me niet voorstellen dat er zoveel prijsverschil zit met een postnl of DHL.
Wij werken met GLS, nadeel is dat die niet op zaterdag leveren maar , scheelt ons € 100.000 aan kosten vergeleken met Post NL ( dus marge ).op een omzet van € 1.400.000 dus ja...dat loont de moeite.
ElTrappo
All rounder
All rounder
Berichten: 54
Lid geworden op: wo 23 juni 2021, 23:14
Mijn mountainbike: Cube Reaction C:62 Race

gijsje schreef: do 30 december 2021, 21:57
gaisdergerman schreef: do 30 december 2021, 10:01 Mijn ervaringen van de laatste jaren is redelijk positief. Al gaat er natuurlijk altijd wel wat mis.

Goede bezorgers
- ups
- fedex
- postnl

Redelijk
- DHL
Ze willen nogal eens scannen dat ik niet thuis was terwijl ze dan niet aan de deur zijn geweest. Als je daar melding van maakt doen ze er niets mee.

Slecht
- dpd (probeer ik altijd te vermijden als het even kan.

Om te janken
- gls

Begrijp ook niet dat er bedrijven zijn die met de laatste 2 zaken doen. Kan me niet voorstellen dat er zoveel prijsverschil zit met een postnl of DHL.
Wij werken met GLS, nadeel is dat die niet op zaterdag leveren maar , scheelt ons € 100.000 aan kosten vergeleken met Post NL ( dus marge ).op een omzet van € 1.400.000 dus ja...dat loont de moeite.
Tja, in directe kosten is het goed zichtbaar.

Ik vermijd "GLS leveranciers" . Denk je dat je daardoor ook omzet mist?
Sabazius
Extreme Biker
Extreme Biker
Berichten: 539
Lid geworden op: di 5 juli 2016, 07:36
Mijn mountainbike: Cube Stereo / Dartmoor Primal

Hier is juist UPS om te huilen en daar en tegen DPD weer heel goed
Plaats reactie