Pakket bezorgers (de DHL’s en PostNL’s)

Wil je weten welke ervaring anderen hebben met een webwinkel of heb je tijdens het shoppen of surfen een koopje gespot, dan kun je dat hier kwijt.
Plaats reactie
Sabazius
Extreme Biker
Extreme Biker
Berichten: 532
Lid geworden op: di 5 juli 2016, 07:36
Mijn mountainbike: Cube Stereo / Dartmoor Primal

Laatste paar pakketjes via DHL en DPD perfect gegaan maar ik zal het maar niet over UPS hebben standaard te laat zeggen dat je niet thuis ben terwijl ik dat wel was al meerdere malen contact gehad met maar daar schiet je ook niks mee op.
Gebruikersavatar
cheeta
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 7365
Lid geworden op: zo 24 juni 2007, 09:25
Mijn mountainbike: Plopsaland

DHL kan het wel: in 1 dag van CRC naar het gekozen adres in de Franse alpen...

Met dank aan CRC voor de beste garantie afhandeling ooit: vervanging binnen <30h!
"This post may contain irony: Discontinue use if experiencing mood swings, nausea or elevated blood pressure."

| Freie Fahrt fuer freie Buerger! | LHR | Black Trails Matter | Build Back Blacker |
kermit
Moderator
Moderator
Berichten: 16710
Lid geworden op: wo 27 oktober 2004, 11:29
Mijn mountainbike: is niet de jouwe :)
Contacteer:

Netjes!

Mijn pakketje wordt zonder verder gedoe door xs4all opnieuw gestuurd, ze zagen ook weinig heil in het opstarten van een onderzoek bij PostNL voor een simkaartje (tbv mobiel internet) wat nu gewoon geblokkeerd wordt :D

Gisteren een andere zending via Parcel Force -> GLS binnen gehad, vanuit Engeland. Dinsdag besteld, donderdag vroeg in de middag bij de buren afgeleverd met een briefje in onze bus. Gewoon zoals het hoort dus, meestal gaat het gelukkig wel goed...
DONEER JE OOK?

"I'd love to change the world but I don't know what to do
so I'll leave it up to you"
- Ten Years After
Gebruikersavatar
TenZNL
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 5644
Lid geworden op: zo 31 januari 2016, 15:44
Mijn mountainbike: Opvallend kleurrijk

cheeta schreef: do 11 juli 2019, 19:22 DHL kan het wel: in 1 dag van CRC naar het gekozen adres in de Franse alpen...

Met dank aan CRC voor de beste garantie afhandeling ooit: vervanging binnen <30h!
Dat is zeker wel het vermelden waard :-q
Was het een holiday-saver?
Gebruikersavatar
cheeta
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 7365
Lid geworden op: zo 24 juni 2007, 09:25
Mijn mountainbike: Plopsaland

Jein.

Voor nood, gaat er een reserve fiets mee. Maar er is een reden dat dat de reserve fiets is...
"This post may contain irony: Discontinue use if experiencing mood swings, nausea or elevated blood pressure."

| Freie Fahrt fuer freie Buerger! | LHR | Black Trails Matter | Build Back Blacker |
Gebruikersavatar
Jamis Diablo
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 5065
Lid geworden op: di 12 december 2006, 00:25
Mijn mountainbike: de oudste.
Contacteer:

Helaas pas weer een slechte ervaring. Had een retro frame met DHL verstuurd en nooit aangekomen.
Heb de laatste 10 jaar zeker 100 pakketjes met retro parts over de hele wereld verstuurd, en nooit problemen gehad.
Nu helaas een gevalletje paarse krokodil.
Pakket komt niet aan, status staat al twee dagen op zelfde. Ik bel, en ze zeggen dat ze een fout hebben gemaakt en alles komt goed. Bel volgende dag en moet toch een formulier invullen.
Ik heb het vanuit Duitsland naar Duitsland gestuurd dus nationale verzending.
Maar omdat ik in NL woon, kan ik het formulier niet invullen.
Bellen, wachten, doorverbinden, kastje en muur.
Nog steeds niet terug gebonden helaas...
Gebruikersavatar
kan niet meer
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 2180
Lid geworden op: ma 11 mei 2009, 22:29
Mijn mountainbike: Spot Mayhem

Jamis Diablo schreef: za 13 juli 2019, 11:32 Helaas pas weer een slechte ervaring. Had een retro frame met DHL verstuurd en nooit aangekomen.
Heb de laatste 10 jaar zeker 100 pakketjes met retro parts over de hele wereld verstuurd, en nooit problemen gehad.
Nu helaas een gevalletje paarse krokodil.
Pakket komt niet aan, status staat al twee dagen op zelfde. Ik bel, en ze zeggen dat ze een fout hebben gemaakt en alles komt goed. Bel volgende dag en moet toch een formulier invullen.
Ik heb het vanuit Duitsland naar Duitsland gestuurd dus nationale verzending.
Maar omdat ik in NL woon, kan ik het formulier niet invullen.
Bellen, wachten, doorverbinden, kastje en muur.
Nog steeds niet terug gebonden helaas...
Hier een soortgelijk verhaal.
Mtb-frame verkocht hier aan iemand via het forum. Vorige week woensdag weg gebracht naar het DHL afgiftepunt. Volgende dag staat het pakket op sorteren maar helaas is het niet verder gekomen. Mailen met ze levert in ieder geval niet de beloofde binnen een werkdag reactie op. Bellen met ze is idd veel in de wacht en moeizaam. Vandaag meerder reacties gehad vanwege mijn belletje maar ook op de mail. Dat gaat dan weer lekker door elkaar lopen. Een claim-formulier en een mail met de mededeling dat ze een onderzoek op gaan starten met vragen zoals de uiterlijke kenmerken van het pakket. Ik ben benieuwd hoe dit af gaat lopen. @Jamis, hoe is dat bij jou afgelopen?
"This species has amused itself to death"
Gebruikersavatar
Jamis Diablo
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 5065
Lid geworden op: di 12 december 2006, 00:25
Mijn mountainbike: de oudste.
Contacteer:

Ik kreeg een maand later totaal onaangekondigd een zwaar beschadigde doos terug. Daar hadden ze wat plastic omheen getrokken.
Werd afgeleverd door PostNL...
Zonder begeleidend schrijven of iets.
Gebruikersavatar
slapbandje
Pro Biker
Pro Biker
Berichten: 991
Lid geworden op: vr 15 augustus 2014, 18:22
Mijn mountainbike: Te veel

UPS is voor mij ook verleden tijd.
Bestel een aantal kleine items in één zending waarvan de waarde behoorlijk is en laat dit dus aangetekend verzenden.
Vervolgens wordt dit dus eenvoudig in de plastic groene brievenbus aan de weg gesodemieterd waar elke Jan Doedel zomaar bij kan.

Neem je contact op met UPS en dan krijg je te horen dat de chauffeur het wel druk gehad zal hebben die dag.

Toedeledokie met die bende daar!!
Geld moet rollen. Bij voorkeur op noppenbanden.
Gebruikersavatar
TenZNL
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 5644
Lid geworden op: zo 31 januari 2016, 15:44
Mijn mountainbike: Opvallend kleurrijk

Zo is er bij mij eens een hele fiets over het hek gegooid voor het oog van de camera. Derriepad verbogen, schade aan het nieuwe hek...."Meneer, ik zie het probleem niet. De chauffeur doet toch z`n uiterste best om het pakket bij u af te leveren?"


Afentoe zijn het zulke ongeloofelijke K*****m******* :evil:
Jurriaan
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 7998
Lid geworden op: za 3 november 2001, 02:00
Mijn mountainbike: Met stuur

Aken - Utrecht via UK.
Weet je ik snap DHL wel. Ik bedoel de Britten hebben het al zwaar met de naderende #brexit. Dus dat mijn bike-components zending via de UK 🇬🇧 loopt is eigenlijk gewoon een vorm van. Ja van wat eigenlijk.....

[update]:
Nu is de zending terug in Duitsland (rechtstreeks van UK naar NL kan ivm de brexit niet :~ )
Jurriaan
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 7998
Lid geworden op: za 3 november 2001, 02:00
Mijn mountainbike: Met stuur

Heeft iemand wel eens succesvol contact gehad met DHL?
Gebruikersavatar
TenZNL
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 5644
Lid geworden op: zo 31 januari 2016, 15:44
Mijn mountainbike: Opvallend kleurrijk

Jurriaan schreef: za 30 november 2019, 10:25 Heeft iemand wel eens succesvol contact gehad met DHL?
Ja, en zelfs via de mail excuses van een manager gehad nadat 1 van hun bezorgers een pakje met breekbaar spul als basketbal met een grote boog over het hek had gegooid (lang leve de camera op de oprit)
Jurriaan
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 7998
Lid geworden op: za 3 november 2001, 02:00
Mijn mountainbike: Met stuur

Na zoeken gevonden op de site van DHL De (de directe links verwijzen naar DHL Oostenrijk of UK :~ )
Wenn sich der Sendungsstatus seit mehr als 6 Werktagen nicht mehr verändert hat, kann man eine Nachforschung beauftragen. Sollten Sie der Empfänger der Sendung sein, empfehlen wir Ihnen zunächst Rücksprache mit dem Absender der Sendung zu halten. So lässt sich i.d.R. eine schnelle Lösung für Sie herbeiführen.

Het pakket zal in de zwarte vrijdag storm terecht zijn gekomen. Eind volgende week maar eens contact opnemen met bike-components (de gekochte bril was ook te goedkoop om waar te zijn ...)
Gebruikersavatar
mtfuji
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 2746
Lid geworden op: ma 14 februari 2005, 13:11
Mijn mountainbike: 3 stuks
Contacteer:

Eerder dit jaar een wielset teruggestuurd naar Superstar Components in Engeland via DHL.
Na het pakket via de tracking al anderhalve week op dezelfde plek te zien maar eens gebeld en heb toen een emailadres gehad waar ik een klacht in kon dienen. Hier moest ik o.a. ook een kopie van de factuur van het zoekgeraakte item bij doen.
Na 2 weken kreeg ik bericht dat het pakket niet meer te traceren was en als verloren beschouwd moest worden, en kreeg ik een online-formuliertje waar ik een schadeclaim kon invullen. Weer een tijdje later kreeg ik bericht dat ik een bedrag vergoedt krijg, gebaseerd op het gewicht van het pakket. Dat vond ik heel erg primitief, en mijn inziens gebaseerd op multinationals die hun spullen via containers verschepen, voor particulieren slaat dit natuurlijk nergens op. Antwoord hierop was dat dit standaard transporteursafspraken zijn en oplossing is voortaan kiezen voor verzekerde verzending.
"Strong, light, cheap. Pick two." Keith Bontrager
Plaats reactie