Pakket bezorgers (de DHL’s en PostNL’s)

Wil je weten welke ervaring anderen hebben met een webwinkel of heb je tijdens het shoppen of surfen een koopje gespot, dan kun je dat hier kwijt.
Plaats reactie
Gebruikersavatar
Dice Oldskool
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 5572
Lid geworden op: do 20 oktober 2011, 00:04
Mijn mountainbike: Mondraker Level R

Jamis Diablo schreef: ma 24 augustus 2020, 11:29
Het is een afweging die iedereen zelf maakt.
Ik vind 6 artikelen in één doos die door één koerier wordt bezorgd een fijner idee dan 6 dozen en 6 koeriers.
Dat is mij wel een paar euro waard. Als alles los veel duurder is dan doe ik het ook niet, maar op BOL verschillen de prijzen vaak niet zo tussen de goedkoopste aanbieders.
Maar voor milieu discussies hebben we al een ander topic :wink:
Hier ben ik het wel mee eens als het prijsverschil niet dusdanig hoog is dat ik mijzelf daardoor te kort doe.
Gebruikersavatar
Bottecchia
Extreme Biker
Extreme Biker
Berichten: 825
Lid geworden op: do 22 augustus 2013, 22:00

Bedoel je dan jezelf te kort doen of de korte of de lange termijn? :wink:
Gebruikersavatar
Dice Oldskool
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 5572
Lid geworden op: do 20 oktober 2011, 00:04
Mijn mountainbike: Mondraker Level R

Ik heb een gezin te onderhouden so you do the math. :wink:
hurck
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 419
Lid geworden op: ma 7 maart 2011, 11:17

Jurriaan schreef: ma 24 augustus 2020, 10:47 Bij R2 mocht ik kiezen tussen DHL en UPS. Gekozen voor UPS, zou het helpen?
Als jouw voorgaande ervaringen er goed mee zijn wel :wink:

Bij mij zou ik kiezen voor dhl. Met ups en dpd heb ik spijtig genoeg geen al te goede ervaringen. Maar het ligt echt aan waar je woont en je koerier voor die regio. Op mijn vorig adres ging dpd wel goed.
En zoals al meermaals in dit topic terug gekomen, soms gaat het onderweg gewoon grondig fout. Ik denk dat iedereen al wel eens een pakje in het depot effe kwijt was. Dikwijls komt dat terug boven, soms echter niet. In het geval van Kermit hoop ik wel dat het boven komt. Waardebepaling gaat inderdaad een dingetje zijn. Het is niet een nieuw product dat kwijt is en direct vervangen kan worden.
Gebruikersavatar
kan niet meer
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 2192
Lid geworden op: ma 11 mei 2009, 22:29
Mijn mountainbike: Spot Mayhem

Altijd goede ervaring met DPD op m,n oude adres. Nu een pakketje van Bike-Discount wat al 6 dagen op het depot in Veenendaal ligt. Reden die ze opgeven is een foute adressering. Bellen, het adres klopt en we gaan het versturen. Niet dus, weer bellen maar er verandert niets.
Denk dat het komt omdat ik op een woonparkje zit met een nr met toevoeging. Te moeilijk voor ze of te ver van de route. :-{
Dit is wel de laatste keer dat ik iets met DPD doe; "Your delivery expert" noemen ze zich zelf. :evil:
"This species has amused itself to death"
Jurriaan
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 8039
Lid geworden op: za 3 november 2001, 02:00
Mijn mountainbike: Met stuur

Woonparkje = woonwagenkamp, die associatie is snel gemaakt. Waarheidsbevinding is niet meer van deze tijd.


UPS heeft sinds 7:37 een barcode, teller loopt :lol:
kermit
Moderator
Moderator
Berichten: 16789
Lid geworden op: wo 27 oktober 2004, 11:29
Mijn mountainbike: is niet de jouwe :)
Contacteer:

kermit schreef: ma 24 augustus 2020, 10:16
Dice Oldskool schreef: ma 24 augustus 2020, 09:49

Kan ik mij ook goed voorstellen en je zorgen zijn terecht. Ik heb 2 jaar geleden precies hetzelfde meegemaakt. Dat ging om een horloge verzonden vanuit Zwitserland en wat bleef hangen in een depot in Duitsland. Het onderzoek leverde toen niets op en de verzender werd schadeloos gesteld omdat het pakketje verzekerd was. Er is toen een nieuwe opgestuurd die wel binnen enkele dagen geleverd werd. Een goede maand later stond alsnog DHL voor de deur met het zoekgeraakte pakketje.
Wat ik me vooral afvraag -mocht het pakket niet meer opduiken- is hoe het met een eventuele vergoeding zit. Ik neem aan dat zowat elk bedrijf (in dit geval MST-suspensiontech) voor verzekerde verzending kiest? Bij een bedrijf als het zijne verzend je vooral spullen van klanten, soms serieus dure high-end vorken en dempers.

Maar dan zit je dus met de vraag hoe de waarde van het zoekgeraakte pakket bepaald wordt...
Mijn schadepost bedraagt de aankoop van de vork, de verzendkosten naar Duitsland en de kosten van de door hem gedane service en tuning. Allemaal zaken die ik betaald heb. De vork is echter twee jaar oud, dus ook nog sprake van afschrijving?

Als het pakket zoek is moet ik hoe dan ook een nieuwe vork kopen. Als ik een beetje vergelijkbare kwaliteit wil gaat me dat nooit lukken voor dezelfde prijs als die Fox, want dat was destijds een vette aanbieding bij B-C en voor die prijs heb ik nooit meer een Fox 34 gezien :D

Nou ja, we wachten nog even af...
En een vervolgje, althans daar lijkt het op: een wijziging in de trackingstatus, voor het eerst sinds 1 augustus...
Zou het dan toch nog goed komen met m'n vork? :o :D

Heb nog geen bericht gehad, maar toch:
Afbeelding
DONEER JE OOK?

"I'd love to change the world but I don't know what to do
so I'll leave it up to you"
- Ten Years After
Mad Wally
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 2636
Lid geworden op: do 29 augustus 2019, 08:45
Mijn mountainbike: Santa Cruz Hightower CC

Van “export parcel center” naar “parcel center of origin”. Klinkt als retour afzender🙁
“Never argue with an idiot. They will drag you down to their level and beat you with experience” -Mark Twain-
Jurriaan
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 8039
Lid geworden op: za 3 november 2001, 02:00
Mijn mountainbike: Met stuur

Mad Wally schreef: di 25 augustus 2020, 17:27 Van “export parcel center” naar “parcel center of origin”. Klinkt als retour afzender🙁
Het pakket beweegt, of dan toch de barcode.
kermit
Moderator
Moderator
Berichten: 16789
Lid geworden op: wo 27 oktober 2004, 11:29
Mijn mountainbike: is niet de jouwe :)
Contacteer:

Mad Wally schreef: di 25 augustus 2020, 17:27 Van “export parcel center” naar “parcel center of origin”. Klinkt als retour afzender🙁
You're right, pakket is vandaag aangeboden bij de afzender :roll:
Die was er niet (volgens mij heeft hij vakantie) dus nu ligt het bij een pickup point bij hem in de buurt. Voor de zekerheid hem maar een mail gestuurd met die gegevens.

Wordt vervolgd... :-{
DONEER JE OOK?

"I'd love to change the world but I don't know what to do
so I'll leave it up to you"
- Ten Years After
Gebruikersavatar
Dice Oldskool
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 5572
Lid geworden op: do 20 oktober 2011, 00:04
Mijn mountainbike: Mondraker Level R

Je vork, iig de doos waar hij in hoort te zitten, is er nog. Dat is goed nieuws. Nu nog bij jou afleveren.
Gebruikersavatar
ThaSingleTrackMastah
Moderator
Moderator
Berichten: 29960
Lid geworden op: do 19 december 2002, 10:56
Mijn mountainbike: Heeft een motortje
Contacteer:

Ik zal de boel ff opnaaien.
Er rijdt nu een Duitse koerier met een MST-gepimpte Fox34 in zn bike, en er is een doos vol brandhout retour afzender gestuurd.
De waarheid krijgen we pas over een paar weken te horen, want Mario is vakantie aan het vieren bij een Lago.

Zo, met dit in het achterhoofd kan het alleen maar meevallen :winkie:
Some days it's easy, some days it's a fight.

Disclaimer: Spellingscontrole vern#ukt mijn posts. Excuses voor vreemde woorden en afkortingen.
Gebruikersavatar
kan niet meer
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 2192
Lid geworden op: ma 11 mei 2009, 22:29
Mijn mountainbike: Spot Mayhem

Jurriaan schreef: di 25 augustus 2020, 09:10 Woonparkje = woonwagenkamp, die associatie is snel gemaakt. Waarheidsbevinding is niet meer van deze tijd.


UPS heeft sinds 7:37 een barcode, teller loopt :lol:
Nee, een voormalig vakantiepark waar woonbestemming op gekomen is. Op een woonwagenkamp wordt je trouwens ook niet opgevreten dus ook geen reden om niet te bezorgen.
Nog geen beweging, wel heeft Bike-Discount een poging gedaan om er beweging in te krijgen.
"This species has amused itself to death"
Gebruikersavatar
Ook Peter
Pro Biker
Pro Biker
Berichten: 1059
Lid geworden op: wo 16 september 2015, 08:45
Mijn mountainbike: Kleurig; (Commencal, Cotic, Project12, Sparta)

Vannen hele andere orde, vandaag stand GLS aan de deur met een gereviseerde demper.
Krijg ik tien minuten later een mailtje dat die opgestuurd is en dat de trackingcode nog volgt :D
Lekker fietsen!
Gebruikersavatar
kan niet meer
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 2192
Lid geworden op: ma 11 mei 2009, 22:29
Mijn mountainbike: Spot Mayhem

Ook Peter schreef: vr 28 augustus 2020, 14:51 Vannen hele andere orde, vandaag stand GLS aan de deur met een gereviseerde demper.
Krijg ik tien minuten later een mailtje dat die opgestuurd is en dat de trackingcode nog volgt :D
Om jaloers op te worden. :winkie:

Mijn pakket is na 10 dagen nog steeds op het depot in Veenendaal. MAAR het schijnt dat ze maandag een poging gaan doen.Afbeelding
"This species has amused itself to death"
Plaats reactie