Pakket bezorgers (de DHL’s en PostNL’s)

Wil je weten welke ervaring anderen hebben met een webwinkel of heb je tijdens het shoppen of surfen een koopje gespot, dan kun je dat hier kwijt.
mfacey
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 317
Lid geworden op: za 6 februari 2016, 21:47
Mijn mountainbike: YT Jeffsy CF Pro 29 (2019), Cube LTD Pro 29er (2016)

Het wordt er niet beter op met al die bezorgers. Er rijden hier in de wijk op een goede dag wel 7 verschillende bezorgdiensten rond.
PostNL
DHL
DPD
UPS
GLS
Amazon
Budbee

DHL komt vaak zelfs 2x per dag.

Ok sommige zijn inmiddels met elektrische bezorgautos begonnen maar zoals hierboven al vaker geroepen, waarom niet gewoon sneller en goedkoper bij de pickup point laten bezorgen? Bijna allemaal zijn op loopafstand. Beter voor het milieu en scheelt een hoop frustratie en arbeidskosten! Helaas zijn er maar weinig sites die dit als keuzemogelijkheid bieden. Bij sommige bezorgdiensten kun je de bestemming wijzigen binnen een bepaald tijdsbestek maar dan moet je wel echt snel zijn.
Gebruikersavatar
ThaSingleTrackMastah
Moderator
Moderator
Berichten: 29963
Lid geworden op: do 19 december 2002, 10:56
Mijn mountainbike: Heeft een motortje
Contacteer:

Als iedereen naar het pickup point rijdt met de eigen auto, dan is het zeker niet beter voor het milieu.
(Maar als we allemaal met de bakfiets gaan wel)
Ophalen is wel fijner, omdat je het dan op jouw tijd kan ophalen.
Some days it's easy, some days it's a fight.

Disclaimer: Spellingscontrole vern#ukt mijn posts. Excuses voor vreemde woorden en afkortingen.
kermit
Moderator
Moderator
Berichten: 16810
Lid geworden op: wo 27 oktober 2004, 11:29
Mijn mountainbike: is niet de jouwe :)
Contacteer:

De 14e heb ik een mailtje van UPS gekregen dat er een pakket onderweg is. Van RCZ (dus uit Luxemburg) en met verwachte bezorgdatum 15-2.
Inmiddels is het 17-2 en is de status op de trackingpagina nog ongewijzigd... :roll:

Ik vermoed dat die status niet klopt, maar wanneer ik het pakket kan verwachten is dus totaal onduidelijk.
Een paar weken geleden heb ik ook een pakket van RCZ ontvangen, daar heb ik helemaal geen trackinggegevens van gehad. Bezorger stond totaal onverwacht voor de deur, en ook na de aflevering heb ik geen bevestiging of zo gezien.

Dus ik ben niet heel erg onder de indruk van het UPS-trackingsysteem zeg maar :wink:
DONEER JE OOK?

"I'd love to change the world but I don't know what to do
so I'll leave it up to you"
- Ten Years After
Gebruikersavatar
Meegs
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 3164
Lid geworden op: di 6 maart 2007, 15:07
Mijn mountainbike: Spectaculaire Kloof

kermit schreef: do 17 februari 2022, 12:08 De 14e heb ik een mailtje van UPS gekregen dat er een pakket onderweg is. Van RCZ (dus uit Luxemburg) en met verwachte bezorgdatum 15-2.
Inmiddels is het 17-2 en is de status op de trackingpagina nog ongewijzigd... :roll:

Ik vermoed dat die status niet klopt, maar wanneer ik het pakket kan verwachten is dus totaal onduidelijk.
Een paar weken geleden heb ik ook een pakket van RCZ ontvangen, daar heb ik helemaal geen trackinggegevens van gehad. Bezorger stond totaal onverwacht voor de deur, en ook na de aflevering heb ik geen bevestiging of zo gezien.

Dus ik ben niet heel erg onder de indruk van het UPS-trackingsysteem zeg maar :wink:
Iets soortgelijks heb ik nu met DHL.
DHL verwijst naar de verzender dat daar het pakket nog opgehaald zou moeten worden. Verzender geeft aan dat het pakket afgelopen zaterdag al is opgehaald door DHL. En ondertussen kan zowel DHL Duitsland als DHL Nederland geen actuele status meer doorgeven van waar het pakket überhaupt zou zijn.

:evil:
Gebruikersavatar
Zodiac
Mtb fanaat
Mtb fanaat
Berichten: 44
Lid geworden op: za 4 september 2021, 14:25
Mijn mountainbike: Scott Spark RC Team - Red Scott Scale 965

De expresse diensten werken met een systeem dat data genereerd bij de verzender om een zending aan te melden. Bij het versturen van deze data door de verzender wordt er een "planned" flow of events gemaakt. Deze gegevens worden dan ook naar de ontvanger gestuurd op basis van de verwachte tijdlijn. Maar wanneer het pakje niet effectief gescanned wordt door de chauffeur of in een sorteer center, dan blijft het een plan dat pas wordt aangepast wanneer er een fysiek event heeft plaatsgevonden. Zolang dat niet het geval is kan geen zekerheid gegeven worden op welk moment de zending zal worden geleverd. De callcenters zouden wel moeten kunnen zien of er een fysieke scan of behandeling van het pakje heeft plaatsgevonden. Dan is het onder verantwoording van de dienstverlener en niet meer de verzender.
Gr Jan
Met remmen kom je niet verder.
Tazzy
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 190
Lid geworden op: zo 15 juni 2008, 14:00
Mijn mountainbike: Giant XTC4 '04
Contacteer:

Ik zit al 2 maanden op een pakje via DHL te wachten... wat blijkt tis kwijt geraakt zoek whatever.

Door twijfel over mijn adres (email was bekend) is het pakje is retour gegaan en zoek geraakt. Totaal fiets unrelated, het is een auto onderdeel van 110eu. Shitzooi... nu aan het kijken hoe en of ik mijn geld terug krijg.
Blood, sweat & gears
kermit
Moderator
Moderator
Berichten: 16810
Lid geworden op: wo 27 oktober 2004, 11:29
Mijn mountainbike: is niet de jouwe :)
Contacteer:

Vorig jaar was er van mij ook een DHL pakket enige tijd zoek, maar dat is vanzelf weer boven water gekomen.
Gelukkig maar, mijn eigen vork zat erin, op de terugweg van een service/tuning door een bedrijfje in Duitsland...

kermit schreef: do 17 februari 2022, 12:08 De 14e heb ik een mailtje van UPS gekregen dat er een pakket onderweg is. Van RCZ (dus uit Luxemburg) en met verwachte bezorgdatum 15-2.
Inmiddels is het 17-2 en is de status op de trackingpagina nog ongewijzigd... :roll:

Ik vermoed dat die status niet klopt, maar wanneer ik het pakket kan verwachten is dus totaal onduidelijk.
Een paar weken geleden heb ik ook een pakket van RCZ ontvangen, daar heb ik helemaal geen trackinggegevens van gehad. Bezorger stond totaal onverwacht voor de deur, en ook na de aflevering heb ik geen bevestiging of zo gezien.

Dus ik ben niet heel erg onder de indruk van het UPS-trackingsysteem zeg maar :wink:
Zojuist, dus vijf dagen later, ook een mail van RCZ zelf gekregen dat het pakket verzonden is. Status op de UPS-site is nog steeds dat het pakket alleen maar aangemeld is, maar ik neem aan dat die status nu snel zal veranderen.

Bijkomend voordeel is dat ik nu ook weet wat er precies aan komt van de twee bestellingen die ik open had staan :)
DONEER JE OOK?

"I'd love to change the world but I don't know what to do
so I'll leave it up to you"
- Ten Years After
Gebruikersavatar
Mario070
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 5871
Lid geworden op: wo 14 december 2016, 12:08

kermit schreef: vr 18 februari 2022, 15:27 Vorig jaar was er van mij ook een DHL pakket enige tijd zoek, maar dat is vanzelf weer boven water gekomen.
Gelukkig maar, mijn eigen vork zat erin, op de terugweg van een service/tuning door een bedrijfje in Duitsland...
Dit was een tikkeltje stressen...denk ik :-{
Hoe maakt men deze cirkel vierkant?

Dan Empfield
Snelle Buffer
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 2488
Lid geworden op: di 3 oktober 2017, 08:57
Mijn mountainbike: is hybride

mfacey schreef: za 29 januari 2022, 15:03

... waarom niet gewoon sneller en goedkoper bij de pickup point laten bezorgen? Bijna allemaal zijn op loopafstand. Beter voor het milieu en scheelt een hoop frustratie en arbeidskosten!.....
Tuurlijk heb je altijd uitzonderingen , maar loopafstand ?, ja tuurlijk is alles te lopen , maar geeft meer frustraties als je meer dan 6 km moet lopen , en dan moet het ook nog zo zijn dat binnen de openingstijden zit ..., dan vindt ik gewoon aan de deur perfekt en neem ik de frustraties voor lief !.
Gehad dat mn pakket vanuit D onder weg naar NL was zoekgeraakt , maar na 5 weken wachten heeft de verzender besloten om de onderdelen weer opnieuw te versturen met dezelfde vervoerder , het koste dus bijna 6 weken , maar frustraties heb ik daar niet van , mede ook dat ik het niet met spoed nodig had , maar meer als reserve , we praten dan wel bijna over 1000 euro aan onderdelen , en hulde voor de verzender en de service , of de eerste zending is terug gegaan naar de verzender ?, geen idee , heb ook geen " dubbele " levering gehad .... :-q, dus ophalen bij een pick-up point had in deze geen nut :D
Alles dat werkelijk groots en inspirerend is, is gecreëerd door een individu dat kon werken in vrijheid.’ ( Albert Einstein)
Zoals de wind waait ga ik niet mee (Loesje)
kermit
Moderator
Moderator
Berichten: 16810
Lid geworden op: wo 27 oktober 2004, 11:29
Mijn mountainbike: is niet de jouwe :)
Contacteer:

Ja, bij mijn vorige woning waren alle dichtstbijzijnde pickup-points in de binnenstad. Met bijbehorend parkeerprobleem. Als je al een plekje vond was dat een aardig end verderop, en altijd betaald. Voor kleine pakketjes was het niet zo'n punt, die haalde ik met de fiets op. Maar grotere pakketten was toch een gedoe.
Nu woon ik in een dorp, veel handiger allemaal :)

Maar hier heb ik nog nooit iets op hoeven halen bij een pickup-point, alle koeriers zetten hier het pakket achter de auto op de oprit als er niet open gedaan wordt. Waar ik eigenlijk ook niet kapot van ben, in principe kan iedereen het pakket dan meenemen. En er staat ook niet altijd een auto om de boel uit het zicht te houden...
DONEER JE OOK?

"I'd love to change the world but I don't know what to do
so I'll leave it up to you"
- Ten Years After
Gebruikersavatar
Meegs
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 3164
Lid geworden op: di 6 maart 2007, 15:07
Mijn mountainbike: Spectaculaire Kloof

Meegs schreef: do 17 februari 2022, 18:16
Iets soortgelijks heb ik nu met DHL.
DHL verwijst naar de verzender dat daar het pakket nog opgehaald zou moeten worden. Verzender geeft aan dat het pakket afgelopen zaterdag al is opgehaald door DHL. En ondertussen kan zowel DHL Duitsland als DHL Nederland geen actuele status meer doorgeven van waar het pakket überhaupt zou zijn.

:evil:
Het pakket is inmiddels wel beter te traceren, alleen lijkt het als het een beetje stil ligt (en ik iets niet logisch vind als het pakket heen en weer gaat tussen twee plekken). Kan misschien komen vanwege het weer, waardoor vrachtwagens de weg niet op gaan. Vandaag nog maar even afwachten of er nog schot komt in het pakket.. :roll:
kermit
Moderator
Moderator
Berichten: 16810
Lid geworden op: wo 27 oktober 2004, 11:29
Mijn mountainbike: is niet de jouwe :)
Contacteer:

Bij mij zit er ook nog geen enkele beweging in, in elk geval verandert de track & trace status totaal niet.
Gedurende een hele week alleen nog maar "etiket aangemaakt"... :roll:

Dus of bij RCZ zijn ze te lam om het pakket bij UPS af te geven, of de UPS data over de zending kloppen van geen kant.
Of er is iets anders mis, we zullen het vast wel ooit gaan zien. Ben alleen wel benieuwd wanneer :D

Edit: "as we speak" is de status veranderd in bezorging morgen tussen 10 en 14u.
Dat zou leuk zijn, met name omdat het altijd leuk is een pakket met fietsspul te ontvangen :D

En het is bezorgd, het werd alleen anderhalf uur later. Nou ja, ik was toch thuis...
DONEER JE OOK?

"I'd love to change the world but I don't know what to do
so I'll leave it up to you"
- Ten Years After
Gebruikersavatar
Bonanza
Pro Biker
Pro Biker
Berichten: 1390
Lid geworden op: za 23 juni 2012, 21:18
Mijn mountainbike: Niner Air 9 RDO, Kona Hei Hei CR Race
Contacteer:

DHL heeft mij de afgelopen 3 bestelling bij BC positief verrast, maandags door BC verstuurd, dinsdags al bezorgd. :o
Gebruikersavatar
ThaSingleTrackMastah
Moderator
Moderator
Berichten: 29963
Lid geworden op: do 19 december 2002, 10:56
Mijn mountainbike: Heeft een motortje
Contacteer:

En dat terwijl BC de verz.kosten juist heeft verlaagd :-q
Scheelt voor jullie (NL) niet zoveel, maar Spanje is van 19,95 (absurd) naar 3,95 gegaan.
Some days it's easy, some days it's a fight.

Disclaimer: Spellingscontrole vern#ukt mijn posts. Excuses voor vreemde woorden en afkortingen.
baron062
Moderator
Moderator
Berichten: 4129
Lid geworden op: vr 25 maart 2005, 17:02
Mijn mountainbike: 101mk1/H3/601mk2/....

De bezorgers worden nog meer uitgeknepen?
Plaats reactie