Zodiac schreef: ↑di 28 december 2021, 18:03
You get monkeys when you pay peanuts. Indirect ligt het dus aan de firma's maar direct aan de chauffeur.
Het punt is dat je zelf weinig keus hebt, maar afhankelijk bent van de koerierkeuze van de shop.
Ik denk dat het afhangt van waar je woont: de ene route wordt door een fatsoenlijke chauffeur gereden, de andere door een kwast die het zo nauw niet neemt. En daar hebben alle koeriersbedrijven last van.
Pakketjes bij de voordeur achterlaten is hier ook redelijk gewoon geworden. Omdat wij een opritje hebben waar meestal wel een auto op staat liggen ze niet in het zicht, maar als je nu net twee weken op vakantie bent... (jaren geleden meegemaakt, lag een vork (in doos) op de kliko bij thuiskomst ).
GLS geeft geen nadere tijdsaanduiding voor het afleveren van een pakketje. Je moet het met een datum doen.
Pakketje gemist dus. Heb gewoonweg geen tijd om er de hele dag op te wachten.
E-mail ontvangen:
“Geachte ontvanger,
Bij het afleveren van de zending troffen wij u helaas niet thuis. In uw brievenbus treft u een 'Niet Thuis Bericht' aan”
Dat “niet thuis bericht” never nooit aangetroffen in mijn brievenbus Lekker handig want daar staat een code op waarmee je de navolgende bezorging kunt inplannen.
Telefonisch e.e.a. recht kunnen zetten. Enige dagen werd het pakketje bezorgd. Uiteraard zonder daarbij een tijdstip aan te geven. Lekker efficiënt dat GLS
If there’s life on other planets, then the earth is the Universe’s insane asylum.
ja en nee , ik kies niet altijd de goedkoopste , vaak degene waar ik goeie ervaringen mee heb. En tegenwoordig is beschikbaarheid van onderdelen ook een dingetje. En tuurlijk zal een webshop goedkoop willen verzenden , maar als je dan geen klanten meer over houd word het ook niet beter. Ik denk ook dat dat voor een ondernemer lastig is te voorspellen , en ik weet dat sommigen door slechte ervaringen wel van koerier zijn gewisseld , niet om het geld maar om de service. Ik heb onlangs een pakketje ontvangen vanuit Ierland , 7,95 en het was er binnen 2 dagen , goeie track and trace etc. perfect dus. voor 2 euro minder komt het uit Duitsland , duurt alleen langer ,en met veel gehannes , slechte track and trace. Ik betaal dan echt liever 2 euro meer ipv dat ik zelf achter mijn pakketje aan moet steeds. Kortom , als je vaker besteld wil je toch ook dat het goed loopt en betaal je iets meer.
Toen wij (erg lang geleden) jaarlijks kregen te horen/lezen dat de post geen winst maakte en jaar op jaar alleen maar verlies draait daardoor is die hele zooi geprivatiseerd ....moeten wij nu ook niet klagen, want zij draaien winst en is alles dus piek fijn in orde
Ps met al de jaarlijkse verliezen van toen, werd wel je post normaal bezorgd
ik ben zeer tevreden van postNL . we hebben een bezorgen die nog plezier heeft in zijn werk
DHL heb ik erg lang bewust geweigerd door slechte ervaringen, we hebben nu een duidelijk ophaal punt dus ik bestel weer eens wat
nog wat moois: spullen van duitse webshops mag ik bij een duitse ex collega laten aankomen, scheelt een hoop verzendkosten. en het is maar 3km om het op te halen
Mijn ervaringen van de laatste jaren is redelijk positief. Al gaat er natuurlijk altijd wel wat mis.
Goede bezorgers
- ups
- fedex
- postnl
Redelijk
- DHL
Ze willen nogal eens scannen dat ik niet thuis was terwijl ze dan niet aan de deur zijn geweest. Als je daar melding van maakt doen ze er niets mee.
Slecht
- dpd (probeer ik altijd te vermijden als het even kan.
Om te janken
- gls
Begrijp ook niet dat er bedrijven zijn die met de laatste 2 zaken doen. Kan me niet voorstellen dat er zoveel prijsverschil zit met een postnl of DHL.
gaisdergerman schreef: ↑do 30 december 2021, 10:01
Mijn ervaringen van de laatste jaren is redelijk positief. Al gaat er natuurlijk altijd wel wat mis.
Goede bezorgers
- ups
- fedex
- postnl
Redelijk
- DHL
Ze willen nogal eens scannen dat ik niet thuis was terwijl ze dan niet aan de deur zijn geweest. Als je daar melding van maakt doen ze er niets mee.
Slecht
- dpd (probeer ik altijd te vermijden als het even kan.
Om te janken
- gls
Begrijp ook niet dat er bedrijven zijn die met de laatste 2 zaken doen. Kan me niet voorstellen dat er zoveel prijsverschil zit met een postnl of DHL.
Wij werken met GLS, nadeel is dat die niet op zaterdag leveren maar , scheelt ons € 100.000 aan kosten vergeleken met Post NL ( dus marge ).op een omzet van € 1.400.000 dus ja...dat loont de moeite.
gaisdergerman schreef: ↑do 30 december 2021, 10:01
Mijn ervaringen van de laatste jaren is redelijk positief. Al gaat er natuurlijk altijd wel wat mis.
Goede bezorgers
- ups
- fedex
- postnl
Redelijk
- DHL
Ze willen nogal eens scannen dat ik niet thuis was terwijl ze dan niet aan de deur zijn geweest. Als je daar melding van maakt doen ze er niets mee.
Slecht
- dpd (probeer ik altijd te vermijden als het even kan.
Om te janken
- gls
Begrijp ook niet dat er bedrijven zijn die met de laatste 2 zaken doen. Kan me niet voorstellen dat er zoveel prijsverschil zit met een postnl of DHL.
Wij werken met GLS, nadeel is dat die niet op zaterdag leveren maar , scheelt ons € 100.000 aan kosten vergeleken met Post NL ( dus marge ).op een omzet van € 1.400.000 dus ja...dat loont de moeite.
Tja, in directe kosten is het goed zichtbaar.
Ik vermijd "GLS leveranciers" . Denk je dat je daardoor ook omzet mist?