Pakket bezorgers (de DHL’s en PostNL’s)

Wil je weten welke ervaring anderen hebben met een webwinkel of heb je tijdens het shoppen of surfen een koopje gespot, dan kun je dat hier kwijt.
Plaats reactie
Gebruikersavatar
Joepie de
Pro Biker
Pro Biker
Berichten: 1003
Lid geworden op: do 30 juni 2016, 11:15

Bij mij is alles anders dan PostNL wisselvallig qua betrouwbaarheid.

GLS presteert het om pakketten gewoon in het zicht van iedereen én in de regen bij de voordeur achter te laten. DHL laat mij paketten ophalen in een ander dorp terwijl ik recht tegenover een DHL punt woon (er worden dus niet eens bezorgpogingen gedaan).

Ik mijd alle andere bezorgers dan PostNL zo veel mogelijk. PostNL geeft mij de hoogste service en ik wil daar best ~ 2 kwartjes meer voor betalen. Leveranciers die de keuze bieden in leverancier krijgen mijn voorkeur. De bezorging is onderdeel van de aankoop dus ik neem dat vaak mee in mijn beoordelingen online.
Ja, doei !
gijsje
Extreme Biker
Extreme Biker
Berichten: 881
Lid geworden op: vr 24 oktober 2014, 13:25
Mijn mountainbike: Sensa fiori evo ltd , Cannondale Trail omgebouwd naar flatbar gravelbike

ElTrappo schreef: vr 31 december 2021, 02:59
gijsje schreef: do 30 december 2021, 21:57

Wij werken met GLS, nadeel is dat die niet op zaterdag leveren maar , scheelt ons € 100.000 aan kosten vergeleken met Post NL ( dus marge ).op een omzet van € 1.400.000 dus ja...dat loont de moeite.
Tja, in directe kosten is het goed zichtbaar.

Ik vermijd "GLS leveranciers" . Denk je dat je daardoor ook omzet mist?
Nee, krijgen niet meer of minder kĺachten dan met andere bezorgers waarmee we eerder werkten. Onze producten zijn uniek, in de zin van niet inwisselbaar met andere merken dus het is "take it or leave it" 😉
Johanson
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 316
Lid geworden op: ma 7 september 2020, 21:09

'Leave it' is ook een optie..
Gebruikersavatar
Joepie de
Pro Biker
Pro Biker
Berichten: 1003
Lid geworden op: do 30 juni 2016, 11:15

@gijsje
Als jij een uniek product voert dan hoef je het toch niet te hebben van de marge van de pakkettenboer?
Ja, doei !
gijsje
Extreme Biker
Extreme Biker
Berichten: 881
Lid geworden op: vr 24 oktober 2014, 13:25
Mijn mountainbike: Sensa fiori evo ltd , Cannondale Trail omgebouwd naar flatbar gravelbike

Johanson schreef: vr 31 december 2021, 10:01 'Leave it' is ook een optie..
Wij maken gebruik van GLS voor parts & accesoires voor ons hoofdproduct welke om praktische redenen met een andere transporteur wordt bezorgd.
De eerste afnemer die met ons als leverancier stopt omdat we met GLS werken moet xich nog melden.
Onze concullega's werken met DPD, DHL, Parts Express etc etc ..allesbehalve Post NL....die zijn goed..maar gewoon veel te duur.
gijsje
Extreme Biker
Extreme Biker
Berichten: 881
Lid geworden op: vr 24 oktober 2014, 13:25
Mijn mountainbike: Sensa fiori evo ltd , Cannondale Trail omgebouwd naar flatbar gravelbike

Joepie de schreef: vr 31 december 2021, 10:04 @gijsje
Als jij een uniek product voert dan hoef je het toch niet te hebben van de marge van de pakkettenboer?
€,100.000 in je zak houden op € 1.400.000 "omzet"
Wij werken met ca 30% marge... moet ik je even voorrekenen hoeveel omzetstijging we nodig hebben om ,€ 100.000 meer marge te maken ?
Gebruikersavatar
Joepie de
Pro Biker
Pro Biker
Berichten: 1003
Lid geworden op: do 30 juni 2016, 11:15

Nee hoor, het is jouw business dus je mag het helemaal doen zoals je zelf het beste lijkt :-q .
Ik geef alleen aan dat ik de voorkeur geef aan leveranciers die concurreren op kwaliteit en dat ik best bereid ben om daar iets meer voor te betalen.
Ja, doei !
gaisdergerman
Extreme Biker
Extreme Biker
Berichten: 613
Lid geworden op: ma 4 augustus 2008, 13:46
Mijn mountainbike: Stevens manic

Mijn mening is dat ieder professioneel bedrijf niet met gls of dpd werkt.

Uiteindelijk moet ik zeggen dat ik ook zeggen dat ik niet vaak klaag bij het bedrijf wat de producten heeft verzonden.

Een klacht naar DHL of gls sturen heeft toch geen zin, zal voortaan de klacht enkel naar verkoper sturen.
Ride like a maniac on a manic!
gijsje
Extreme Biker
Extreme Biker
Berichten: 881
Lid geworden op: vr 24 oktober 2014, 13:25
Mijn mountainbike: Sensa fiori evo ltd , Cannondale Trail omgebouwd naar flatbar gravelbike

Joepie de schreef: vr 31 december 2021, 10:32 Nee hoor, het is jouw business dus je mag het helemaal doen zoals je zelf het beste lijkt :-q .
Ik geef alleen aan dat ik de voorkeur geef aan leveranciers die concurreren op kwaliteit en dat ik best bereid ben om daar iets meer voor te betalen.
Vandaar dat Ali Express met Post NL bezorgt...😉🙃😅
( hoe of ik dat weet ? 🤐)
Gebruikersavatar
Joepie de
Pro Biker
Pro Biker
Berichten: 1003
Lid geworden op: do 30 juni 2016, 11:15

Dat komt omdat PostNL de monopolist is op brievenbusbezorging. Het merendeel van de Chinese rommel past gewoon in de sleuf. PostNL ziet kans om op adresniveau te ordenen en te bewaren en gebundeld te bezorgen. Geen van de andere pakketboeren is daartoe in staat.

Ooit vond de politiek het logisch om bij brievenbusbezorging op prijs te gaan concurreren. Kennen we Sandd nog? Omdat de politiek zelden een vergissing bekent moest PostNL onder hun druk Sandd inlijven. Dat heeft het nodige gekost, maar wel gezorgd dat banen behouden konden blijven.
Ja, doei !
ElTrappo
All rounder
All rounder
Berichten: 54
Lid geworden op: wo 23 juni 2021, 23:14
Mijn mountainbike: Cube Reaction C:62 Race

gijsje schreef: vr 31 december 2021, 10:11
Johanson schreef: vr 31 december 2021, 10:01 'Leave it' is ook een optie..
Wij maken gebruik van GLS voor parts & accesoires voor ons hoofdproduct welke om praktische redenen met een andere transporteur wordt bezorgd.
De eerste afnemer die met ons als leverancier stopt omdat we met GLS werken moet xich nog melden.
Onze concullega's werken met DPD, DHL, Parts Express etc etc ..allesbehalve Post NL....die zijn goed..maar gewoon veel te duur.
Lever je ook aan consumenten?
Want bij bedrijven is altijd "iemand thuis", daar is gewoon minder gedoe.
GLS'er vertelde me ook dat bedrijven aan het begin van de route zitten, consumenten eind van de dag als er nog tijd over is....
gijsje
Extreme Biker
Extreme Biker
Berichten: 881
Lid geworden op: vr 24 oktober 2014, 13:25
Mijn mountainbike: Sensa fiori evo ltd , Cannondale Trail omgebouwd naar flatbar gravelbike

ElTrappo schreef: vr 31 december 2021, 12:29
gijsje schreef: vr 31 december 2021, 10:11

Wij maken gebruik van GLS voor parts & accesoires voor ons hoofdproduct welke om praktische redenen met een andere transporteur wordt bezorgd.
De eerste afnemer die met ons als leverancier stopt omdat we met GLS werken moet xich nog melden.
Onze concullega's werken met DPD, DHL, Parts Express etc etc ..allesbehalve Post NL....die zijn goed..maar gewoon veel te duur.
Lever je ook aan consumenten?
Want bij bedrijven is altijd "iemand thuis", daar is gewoon minder gedoe.
GLS'er vertelde me ook dat bedrijven aan het begin van de route zitten, consumenten eind van de dag als er nog tijd over is....
Nope, enkel B2B en dat ze eerst de bedrijven doen klopt en is ook logisch... consumenten ...geen idee
Gebruikersavatar
Elvander
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 2135
Lid geworden op: za 28 mei 2016, 21:29
Mijn mountainbike: Spider SL

Fietskoeriers dat is pas erg.
De bezorgdienst van Bever, Futurum en steeds meer bedrijven helaas.
Onlangs 3 bestellingen gedaan, alle drie veel te laat, zelf 1 pakje kwijt, en contact is verschrikkelijk.
Gebruikersavatar
ThaSingleTrackMastah
Moderator
Moderator
Berichten: 29963
Lid geworden op: do 19 december 2002, 10:56
Mijn mountainbike: Heeft een motortje
Contacteer:

Joepie de schreef: vr 31 december 2021, 10:32 Nee hoor, het is jouw business dus je mag het helemaal doen zoals je zelf het beste lijkt :-q .
Ik geef alleen aan dat ik de voorkeur geef aan leveranciers die concurreren op kwaliteit en dat ik best bereid ben om daar iets meer voor te betalen.
Ja heel nobel
En zo kan je ook een standpunt innemen op het gebied van energie, op het gebied van inkoop van grondstoffen of halffabrikaten enz.
En voor je het weet ben je zo duur dat je niets meer hoeft te verzenden :wink:
Some days it's easy, some days it's a fight.

Disclaimer: Spellingscontrole vern#ukt mijn posts. Excuses voor vreemde woorden en afkortingen.
Gebruikersavatar
ThaSingleTrackMastah
Moderator
Moderator
Berichten: 29963
Lid geworden op: do 19 december 2002, 10:56
Mijn mountainbike: Heeft een motortje
Contacteer:

Elvander schreef: vr 31 december 2021, 13:23 Fietskoeriers dat is pas erg.
De bezorgdienst van Bever, Futurum en steeds meer bedrijven helaas.
Onlangs 3 bestellingen gedaan, alle drie veel te laat, zelf 1 pakje kwijt, en contact is verschrikkelijk.
Fietskoeriers die fietsonderdelen of fietskleding bezorgen.
Je ziet zelf het risico denk ik ook wel...
Some days it's easy, some days it's a fight.

Disclaimer: Spellingscontrole vern#ukt mijn posts. Excuses voor vreemde woorden en afkortingen.
Plaats reactie