Pakket bezorgers (de DHL’s en PostNL’s)

Wil je weten welke ervaring anderen hebben met een webwinkel of heb je tijdens het shoppen of surfen een koopje gespot, dan kun je dat hier kwijt.
Plaats reactie
balboa
Extreme Biker
Extreme Biker
Berichten: 686
Lid geworden op: ma 16 juli 2007, 01:55
Mijn mountainbike: Wordt gebruikt

balboa schreef: za 19 december 2020, 15:30 Dat het allemaal wat langer duurt in deze tijd vind ik geen enkel probleem, maar als ze een pakket gaan bezorgen bij dezelfde straat en huisnummer, maar in een compleet andere plaats, dan vraag ik me af waar ze mee bezig zijn. In dit geval FedEx. Helemaal bizar vond ik dat de koerier de eerste keer het pakketje mee retour depot had genomen, maar gemakshalve wel de afleverstatus op afgeleverd had gezet met mijn naam er bij. Gebeld met FedEx en het bleek op depot te liggen. Volgende dag nieuwe aflevering, maar dus op in de verkeerde plaats. Bizar om te zien dat handmatig de postcode was aangepast.

Klantenservice FedEx was dan wel weer goed, maar helaas bleek het pakket niet meer te achterhalen..... Kreeg een vergoeding van 88 euro voorgesteld wat in schril contrast tot de echte waarde stond. Uiteindelijk is het pakketje toch nog terecht gekomen nadat de ontvanger via de webshop contact met mij had gezocht.....
Aanvulling op bovenstaande. De claim van 88 euro wordt uitgekeerd ondanks dat ik heb aangeven het pakket zelf te hebben opgehaald. Had voorgesteld dat ze m'n reiskosten aan een goed doel mochten overmaken, maar nu antwoorden ze dat ze het zien als coulance aan mij en dat ik dat zelf dan aan een goed doel mag overmaken. Daar hou ik dan wel weer van. Kortom, thumps up voor de klantenservice van FedEx die telkens snel reageert.
Gebruikersavatar
ThaSingleTrackMastah
Moderator
Moderator
Berichten: 29836
Lid geworden op: do 19 december 2002, 10:56
Mijn mountainbike: Heeft een motortje
Contacteer:

Dat is dan weer een aardig gebaar.


Zit net te denken, je zal nu maar op een pakketje uit het VK zitten te wachten.
Ligt ergens in een vrachtwagen... :-{
Some days it's easy, some days it's a fight.

Disclaimer: Spellingscontrole vern#ukt mijn posts. Excuses voor vreemde woorden en afkortingen.
Gebruikersavatar
Patrick_V
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 2239
Lid geworden op: vr 23 maart 2012, 09:02
Mijn mountainbike: Canyon Stoic 3

Ja ik zou even geen grote dingen meer bestellen tot na Oud en Nieuw.

De bezorgers hier in ons eigen land hebben ook moeite met alles rond te breien.
Gebruikersavatar
Enrico
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 5893
Lid geworden op: za 5 juni 2004, 20:18
Mijn mountainbike: Giant Anthem Advanced pro 1

Bij UPS duren de dagen erg kort.
“Bezorgtijd: aan het einde van de dag”.
Aflevertijd: 14:22 uur.
If there’s life on other planets, then the earth is the Universe’s insane asylum.
Gebruikersavatar
TenZNL
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 5644
Lid geworden op: zo 31 januari 2016, 15:44
Mijn mountainbike: Opvallend kleurrijk

Enrico schreef: wo 13 januari 2021, 15:36 Bij UPS duren de dagen erg kort.
“Bezorgtijd: aan het einde van de dag”.
Aflevertijd: 14:22 uur.
2 dagen voor de kerst iets besteld in Duitsland, had me er al op ingesteld dat het op z`n vroegst na de Kerst zou worden. Werd gewoon de volgende dag al door UPS geleverd, dus binnen 24hrs. Had ik gewoon geluk of kunnen bepaalde partijen (in bepaalde locaties) het gewoon wel?
Gebruikersavatar
Dice Oldskool
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 5550
Lid geworden op: do 20 oktober 2011, 00:04
Mijn mountainbike: Mondraker Level R

Is heel willekeurig lijkt het. Ik had wat besteld uit Polen en binnen 3 dagen stond DHL voor de deur. Vrouwlief had kleding besteld uit Duitsland en dat pakketje heeft er ruim een week over gedaan, ook DHL.
Gebruikersavatar
TenZNL
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 5644
Lid geworden op: zo 31 januari 2016, 15:44
Mijn mountainbike: Opvallend kleurrijk

Dice Oldskool schreef: wo 13 januari 2021, 17:36 Is heel willekeurig lijkt het. Ik had wat besteld uit Polen en binnen 3 dagen stond DHL voor de deur. Vrouwlief had kleding besteld uit Duitsland en dat pakketje heeft er ruim een week over gedaan, ook DHL.
Bombashop.pl? :winkie:

DHL heeft hier standaard een dag vertraging, zelfs uit eigen land.
Gebruikersavatar
Erwin.vL
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 318
Lid geworden op: di 22 december 2020, 21:37
Mijn mountainbike: Cotic Solaris Max

Hier zijn Post NL en DHL altijd keurig op de door verzender aangegeven dag. GLS en vooral DPD is drama.
Real men think straight and flat are boring :-D
Gebruikersavatar
Dice Oldskool
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 5550
Lid geworden op: do 20 oktober 2011, 00:04
Mijn mountainbike: Mondraker Level R

TenZNL schreef: wo 13 januari 2021, 19:17
Bombashop.pl? :winkie:
:winkie:
Gebruikersavatar
asphaltdude
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 3363
Lid geworden op: zo 28 september 2003, 19:41
Mijn mountainbike: Karate Monkey, Ogre, Cross Check, Propel, Langster
Contacteer:

Donderdagavond rond 20:00 iets besteld bij Futurumshop, vrijdagochtend 9:30 in huis.

Maximum respect voor alle orderpickers en pakketsorteerders en -bezorgers die zich voor niet heel veel geld bij nacht en ontij de kloten eraf draaien om ons onze bike parts te leveren! :-q
Everybody bought a new bike!
markje
Pro Biker
Pro Biker
Berichten: 1161
Lid geworden op: di 3 februari 2009, 16:50

Erwin.vL schreef: wo 13 januari 2021, 20:47 Hier zijn Post NL en DHL altijd keurig op de door verzender aangegeven dag. GLS en vooral DPD is drama.
Hier dus niet. Ik heb in 3 dagen tijd 5x wat besteld bij 2 verschillende Deutsche webshops. 3 via DPD en 2 via DHL. DPD pakketten waren in 2 dagen allemaal binnen. De DHL pakketten liggen al een week in het depot in Duitsland.

GLS is vaak drama, maar ik moet zeggen dat het net zo vaak wel snel is. Alleen hun tracktrace loopt wat achter.
DJMARCO
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 347
Lid geworden op: di 23 juni 2020, 18:32

Laatst bij Mantel nieuwe handvaten gekocht die bezorgt werden door post NL.

Nu was onze “eigen bezorger” die dag niet op onze route. Ik was met het thuis werken even een blokje om na de lunch. Ontvang ik een briefje in de bus, totaal niet ingevuld , dus ik bij beiden buren die wel thuis waren aangebeld , .... niks ontvangen? Een uur later een mailtje, “ u was niet thuis, morgen nieuwe poging.

Je zou denken met Corona en minimaal de halve straat thuis ( ik woon in een hofje), geef het even af bij de buren? Nee hoor niet thuis morgen gewoon opnieuw proberen?? Ben ik nou gek ?
Gebruikersavatar
Horsthil
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 1749
Lid geworden op: di 21 augustus 2018, 18:18
Mijn mountainbike: Trekpaard en een vonk

DJMARCO schreef: zo 17 januari 2021, 12:32 Laatst bij Mantel nieuwe handvaten gekocht die bezorgt werden door post NL.

Nu was onze “eigen bezorger” die dag niet op onze route. Ik was met het thuis werken even een blokje om na de lunch. Ontvang ik een briefje in de bus, totaal niet ingevuld , dus ik bij beiden buren die wel thuis waren aangebeld , .... niks ontvangen? Een uur later een mailtje, “ u was niet thuis, morgen nieuwe poging.

Je zou denken met Corona en minimaal de halve straat thuis ( ik woon in een hofje), geef het even af bij de buren? Nee hoor niet thuis morgen gewoon opnieuw proberen?? Ben ik nou gek ?
Je kan er boos om worden, maar wat perspectief: bij ons thuis hebben ze nog nooit een pakket bij de buren afgeleverd. Nooit. En dat vind ik overigens helemaal prima
rokl
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 2300
Lid geworden op: zo 1 mei 2011, 16:28

DJMARCO schreef: zo 17 januari 2021, 12:32 Laatst bij Mantel nieuwe handvaten gekocht die bezorgt werden door post NL.

Nu was onze “eigen bezorger” die dag niet op onze route. Ik was met het thuis werken even een blokje om na de lunch. Ontvang ik een briefje in de bus, totaal niet ingevuld , dus ik bij beiden buren die wel thuis waren aangebeld , .... niks ontvangen? Een uur later een mailtje, “ u was niet thuis, morgen nieuwe poging.

Je zou denken met Corona en minimaal de halve straat thuis ( ik woon in een hofje), geef het even af bij de buren? Nee hoor niet thuis morgen gewoon opnieuw proberen?? Ben ik nou gek ?
Wees blij. Bij ons komt Post.NL geen tweede keer langs. Je moet je pakket dan ergens gaan ophalen. In ons geval betekent dit een aantal km rijden.
Mijn bikes: Merida Big.Nine 3000-D Lite (2013-2021); Grand Canyon CF SL 8.9 (2016-); Scott Spark 910 (2020-)
rokl
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 2300
Lid geworden op: zo 1 mei 2011, 16:28

Trouwens laatst ook weer een slechte ervaring opgedaan met GLS. Bij Bike24 onderdelen voor mijn mountainbike besteld. Een week later kreeg ik een bericht van Bike24 dat GLS het paket niet kon bezrogen, omdat mijn huisnummer ontbrak en ze me niet wisten te vinden. Dus huisnummer aan Bike24 doorgegeven. Een week gewacht. Weer Bike24 gebeld. Zij bellen GLS en naar aanleiding daarvan kreeg ik weer een bericht van Bike24 of ik mijn huisnummer nog een keer zou willen doorgeven. Zo ging dat nog 3 weken door. Eens per week Bike24 gebeld en Bike24 nam contact op met GLS met het verzoek het paket te bezorgen. Na 6 weken kreeg ik een bericht van Bike24 dat GLS het paket weer naar Bike24 had retour gestuurd. Pffff. Enkele dagen geleden werd het paket eindelijk bezorgd.
Mijn bikes: Merida Big.Nine 3000-D Lite (2013-2021); Grand Canyon CF SL 8.9 (2016-); Scott Spark 910 (2020-)
Plaats reactie