Pakket bezorgers (de DHL’s en PostNL’s)

Wil je weten welke ervaring anderen hebben met een webwinkel of heb je tijdens het shoppen of surfen een koopje gespot, dan kun je dat hier kwijt.
Plaats reactie
JhonDr
All rounder
All rounder
Berichten: 92
Lid geworden op: zo 1 april 2012, 21:57

DHL drama,

pakket maandag 09-12 ontvangen op 1e DHL locatie in Dld, vanaf nacht van vrijdag op zaterdag ligt het te wachten op ondertussen de 3e DHL locatie in de hoop dat Nederland nog op de kaart te vinden is.

Wat een ellende...... :-{
:-q Canyon Lux CF SLX 9.0 Pro Race
Gebruikersavatar
asphaltdude
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 3364
Lid geworden op: zo 28 september 2003, 19:41
Mijn mountainbike: Karate Monkey, Ogre, Cross Check, Propel, Langster
Contacteer:

Pakketjesland is een warzone 8)
Everybody bought a new bike!
kermit
Moderator
Moderator
Berichten: 16845
Lid geworden op: wo 27 oktober 2004, 11:29
Mijn mountainbike: is niet de jouwe :)
Contacteer:

Het kan ook goed gaan, mijn bestelling bij Bike-Discount was er binnen de normale termijn van enkele dagen (met DHL).
Maar het blijft een gok ;-)
DONEER JE OOK?

"I'd love to change the world but I don't know what to do
so I'll leave it up to you"
- Ten Years After
Gebruikersavatar
Brul78
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 471
Lid geworden op: do 31 oktober 2019, 10:50
Mijn mountainbike: YT Izzo Comp

Gisteren vonden we een pakket voor onze voordeur, terwijl we niet eens thuis waren die ochtend.
Gewoon achtergelaten, schuldig DPD.
Gebruikersavatar
TenZNL
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 5651
Lid geworden op: zo 31 januari 2016, 15:44
Mijn mountainbike: Opvallend kleurrijk

Brul78 schreef: di 15 december 2020, 10:16 Gisteren vonden we een pakket voor onze voordeur, terwijl we niet eens thuis waren die ochtend.
Gewoon achtergelaten, schuldig DPD.
Dat is standaard tegenwoordig, en niet alleen bij DPD. Heb ook al diverse pakketten voor de deur gevonden terwijl we gewoon thuis waren.
Je mag het van mij best wat voor de deur droppen maar even aanbellen is er blijkbaar ook niet meer bij.
Gebruikersavatar
janvangastel
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 274
Lid geworden op: ma 1 mei 2017, 18:59
Mijn mountainbike: Huizen
Contacteer:

Bij mij is het nog goed gegaan. Een pakket uit Nederland met postnl, arriveerde gisteren na 2 dagen en een vanuit Duistland met DHL na drie dagen. Pakketjes neerleggen zonder contact is bij mij nog nooit gebeurd. Het hangt ook wel af van de specifieke bezorger denk ik. Sommigen handelen correct, anderen maken er een zootje van.
Gebruikersavatar
KevinBel
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 1800
Lid geworden op: ma 20 augustus 2012, 23:15
Mijn mountainbike: Cotic Rocket 2017 Gen2 & Stanton Slackline 4130 Gen3

Woensdagavond laat verzendbewijs van Bike-Discount. Specifiek voor DPD gekozen.
Gisteren afgeleverd :-q Netjes aangezien ze niet op zaterdag leveren (want BD heeft geen duur contract).
Bij mij nooit problemen eigenlijk.
kermit
Moderator
Moderator
Berichten: 16845
Lid geworden op: wo 27 oktober 2004, 11:29
Mijn mountainbike: is niet de jouwe :)
Contacteer:

Mijn Bike-Discount bestelling werd dus wel op zaterdag geleverd, door een DHL meneertje ;-)

Ik geloof dat het geen bal uitmaakt welke koerier je kiest, ik heb (lang geleden) een hele slechte ervaring met DPD gehad. Maar ik heb ook een UPS chauffeur meerdere pakketten met een boog vanuit z'n bus op de straat zien gooien om die vervolgens op te pakken en bij de receptie van ons kantoorpand af te leveren.
En over DHL is ook genoeg rottigheid te vinden, dus ja, welke koeriersdienst is altijd correct bezig...

Ik denk dat het vooral van de chauffeur in kwestie afhangt, is dat een eikel eerste klas of gewoon een normaal denkend persoon.
DONEER JE OOK?

"I'd love to change the world but I don't know what to do
so I'll leave it up to you"
- Ten Years After
Gebruikersavatar
Dice Oldskool
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 5581
Lid geworden op: do 20 oktober 2011, 00:04
Mijn mountainbike: Mondraker Level R

Ik moet zeggen dat ik tot nu toe weinig problemen heb met mijn bestellingen en de vaste chauffeurs prima hun werk doen. Die van PostNL komt zelfs aan het eind van de dag nog eens extra langs als hij ziet dat mijn rolluiken overdag dicht zijn en ik lig te slapen ivm nachtdiensten.
Gebruikersavatar
Rembrandt
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 165
Lid geworden op: do 12 augustus 2010, 11:12
Mijn mountainbike: Canyon Nerve AL 8.0 , Bulls Copperhead 3 2010

Ook ik niks dan lof over de postNL pakket bezorger.
Top gast, doet stapje extra, kan bij mij ook pakketjes droppen van de buren en doet dan ook hard ze best om mijn pakketjes alsnog bij andere buren af te leveren als ik er niet ben (soms helemaal aan eind van de straat).
Roept standaard: tot morgen! :oops:
:-q
Jan F.
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 253
Lid geworden op: ma 25 juni 2018, 17:47
Mijn mountainbike: Santa Cruz Tallboy

Vind deze ook wel knap van PostNietLeveren:

19 december 8:13
Zending retour afzender, geadresseerde onjuist
Bezorgtijd: vandaag tussen 15:00 en 17:00

19 december 7:52
Bezorger is onderweg

19 december 7:26
Zending is gesorteerd

18 december 18:19
Zending is ontvangen


We zien wel hoe het afloopt

Groet, Jan
Gebruikersavatar
TenZNL
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 5651
Lid geworden op: zo 31 januari 2016, 15:44
Mijn mountainbike: Opvallend kleurrijk

Hier DPD...is al 6 dagen de weg kwijt vanaf Bikester naar het regionale depot in Ludwigsbrug, DE. :-{
balboa
Extreme Biker
Extreme Biker
Berichten: 694
Lid geworden op: ma 16 juli 2007, 01:55
Mijn mountainbike: Wordt gebruikt

Dat het allemaal wat langer duurt in deze tijd vind ik geen enkel probleem, maar als ze een pakket gaan bezorgen bij dezelfde straat en huisnummer, maar in een compleet andere plaats, dan vraag ik me af waar ze mee bezig zijn. In dit geval FedEx. Helemaal bizar vond ik dat de koerier de eerste keer het pakketje mee retour depot had genomen, maar gemakshalve wel de afleverstatus op afgeleverd had gezet met mijn naam er bij. Gebeld met FedEx en het bleek op depot te liggen. Volgende dag nieuwe aflevering, maar dus op in de verkeerde plaats. Bizar om te zien dat handmatig de postcode was aangepast.

Klantenservice FedEx was dan wel weer goed, maar helaas bleek het pakket niet meer te achterhalen..... Kreeg een vergoeding van 88 euro voorgesteld wat in schril contrast tot de echte waarde stond. Uiteindelijk is het pakketje toch nog terecht gekomen nadat de ontvanger via de webshop contact met mij had gezocht.....
RoySmit
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 1864
Lid geworden op: do 2 november 2017, 21:27
Mijn mountainbike: Canyon Neuron AL 7.0

Demoniac schreef: do 9 mei 2019, 15:48 Elk nadeel heb z'n voordeel: ik woon in een niet al te beste buurt, maar dat betekent wel dat je het soort mensen als buren hebt die vrijwel altijd thuis zijn :lol:
:lol: :lol: gewoon lekker eerlijk ik hou ervan hahaha
RoySmit
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 1864
Lid geworden op: do 2 november 2017, 21:27
Mijn mountainbike: Canyon Neuron AL 7.0

PostNL vraagt gewoon aan me schoonmoeder of hij de pakketjes voor ons bij haar mag laten. Voordeel van een niet te groot dorp denk ik.

En altijd dezelfde medewerker bij PostNL dat is absoluut echt fijn.

DHL vind ik daarintegen minder fijn doen vaak een briefje in de bus dat we er niet waren en dan kan je het 1 werkdag later bij een afhaal depot halen...

Maar bike gerelateerde spullen laat ik gewoon op t werk bezorgen omdat er (Zoals al meer aangeven) altijd iemand is.
Plaats reactie