Pakket bezorgers (de DHL’s en PostNL’s)

Wil je weten welke ervaring anderen hebben met een webwinkel of heb je tijdens het shoppen of surfen een koopje gespot, dan kun je dat hier kwijt.
Plaats reactie
Jurriaan
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 7998
Lid geworden op: za 3 november 2001, 02:00
Mijn mountainbike: Met stuur

De blijheid en de teleurstelling die de bezorgbedrijven ons kunnen bezorgen delen we hier.

DHL heeft er deze week geen zin in. Bezorging staat nu voor vanavond gepland. Knap want op delivery staat het pakket nog niet. Maar goed de next day delivery van de vorige keer was een DHL uitzondering. Het waarom, dat weet alleen DHL. De zon schijnt ik ga biken, later.
Makkelijk
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 2901
Lid geworden op: ma 10 augustus 2015, 09:37

Ik heb met alle bezorgers behalve DPD een goeie relatie opgebouwd. Dat betekent dat ze mijn pakketjes eigenlijk standaard in de achtertuin, beschut en wel neerleggen. De PostNL bezorger klopte laatst op de deuren van mijn achtertuin, dat voelde toch wel als een klein beetje inbreken in de persoonlijke ruimte.

Nooit klachten, maar DPD stuurt ongeveer elke bezorging iemand anders, dus die kan ik niet vertellen dat ze mijn pakketjes best in de achtertuin mogen leggen. Daarom vermijd ik DPD, daar eindigen mijn pakketjes nog weleens in een depot..
Waar woke is, is vuur
Kapitein Iglo
Moderator
Moderator
Berichten: 13025
Lid geworden op: wo 3 december 2008, 10:05

Ik zou heel graag zien dat meer bedrijven de optie bieden het pakketje standaard naar een afhaalpunt te laten verzenden. Dan kan ik het ophalen op het moment dat het mij uitkomt. Maar vaak kan dat pas nadat ze het één of twee keer niet hebben kunnen bezorgen.
Doneer en help mee!

Ibis Ripmo AF 2022
Pace RC529 2019
Sonder Camino Al Apex1 2018

Retired: Nukeproof Scout 290, 2x Trek Superfly 7, Stevens Fluent, Stevens S7
Makkelijk
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 2901
Lid geworden op: ma 10 augustus 2015, 09:37

Kapitein Iglo schreef: do 9 mei 2019, 12:41 Ik zou heel graag zien dat meer bedrijven de optie bieden het pakketje standaard naar een afhaalpunt te laten verzenden. Dan kan ik het ophalen op het moment dat het mij uitkomt. Maar vaak kan dat pas nadat ze het één of twee keer niet hebben kunnen bezorgen.
Vond dat, toen ik in Den Haag woonde ook heel prettig inderdaad. Nu zitten de ophaalpunten op ronduit ongelukkige plekken voor me dus heb ik het het liefst ergens in de tuin. Bij UPS kun je je registreren en dan kun je aangeven dat ze op jouw adres altijd na 1 mislukte poging direct naar een depot mogen.
Waar woke is, is vuur
KleinPalomino
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 4517
Lid geworden op: vr 23 mei 2008, 14:14

Tja, ik laat tegenwoordig alles op mijn werk bezorgen. Altijd iemand thuis. :D
PostNL kan ik wel prima thuis laten bezorgen maar de andere pakketdiensten zijn vaak moeilijk op het adres van een particulier.
Michiel
Pro Biker
Pro Biker
Berichten: 1357
Lid geworden op: do 17 april 2003, 09:25
Mijn mountainbike: is gejat

Een soortgelijke vraag; heeft iemand al een pakketbezorger gevonden die een groot pakket (150x100x40) naar het buitenland wil verzenden voor minder dan €250,- incl verzekering? De meeste bezorgers accepteren zulke grote pakketten niet, of alleen als je ze met express service laat oppikken.
Es gibt keine Stelle in der Bibel, in der es heißt, du sollst das Gaspedal nicht bis zum Anschlag durchtreten!
Nelfring
Mtb fanaat
Mtb fanaat
Berichten: 8
Lid geworden op: wo 30 april 2014, 14:31

@Michiel

Daar hebben wij ook problemen mee.
Woon je toevallig dicht bij de Duitse grens?
Zo ja. Eens via DHL Duitsland proberen.

Ik moest een fiets naar Frankrijk verzenden.
DHL NL gebeld en gevraagd wat het ging kosten.
500 euro tot 1000 euro.

DHL Duitsland doet het voor 80 euro. ( incl verzekering )
Duitsland is vanaf hier 5 min rijden dus dan weet ik het wel.

Gevraagd aan DHL NL waarom er zoveel prijs verschil in zit maar dat kunnen ze niet uitleggen...

Een andere pakket dienst heb ik nog niet gevonden.
Jefro98
Pro Biker
Pro Biker
Berichten: 1248
Lid geworden op: wo 28 mei 2008, 11:20

KleinPalomino schreef: do 9 mei 2019, 13:08 Tja, ik laat tegenwoordig alles op mijn werk bezorgen. Altijd iemand thuis. :D
PostNL kan ik wel prima thuis laten bezorgen maar de andere pakketdiensten zijn vaak moeilijk op het adres van een particulier.
Dat doe ik ook al een paar jaar.
Nooit meer klachten gehad. :lol:
Gebruikersavatar
floris500
Pro Biker
Pro Biker
Berichten: 975
Lid geworden op: vr 8 maart 2013, 08:39
Mijn mountainbike: Cotic BFe275 | Dartmoor Blackbird | Kona Rove AL

Makkelijk schreef: do 9 mei 2019, 13:02
Kapitein Iglo schreef: do 9 mei 2019, 12:41 Ik zou heel graag zien dat meer bedrijven de optie bieden het pakketje standaard naar een afhaalpunt te laten verzenden. Dan kan ik het ophalen op het moment dat het mij uitkomt. Maar vaak kan dat pas nadat ze het één of twee keer niet hebben kunnen bezorgen.
Vond dat, toen ik in Den Haag woonde ook heel prettig inderdaad. Nu zitten de ophaalpunten op ronduit ongelukkige plekken voor me dus heb ik het het liefst ergens in de tuin. Bij UPS kun je je registreren en dan kun je aangeven dat ze op jouw adres altijd na 1 mislukte poging direct naar een depot mogen.

Bij UPS kan je na registreren ook de bezorging online aanpassen naar een afhaalpunt, nog voor ze aan je deur zijn geweest. Heel mooi dat ze het aanbieden, maar je kan wel rekening houden met nog langer wachten op je pakketje..

Vorige week mail ontvangen dat mijn pakketje 6 mei bezorgd zou worden, ik online alvast aangegeven dat het naar een afhaalpunt mag. Vervolgens duurt het 3 dagen extra omdat ze mijn pakketje vasthouden terwijl ze mijn verzoek verwerken :-{ (ik kan er vandaag om).

Wat jij beschrijft ga ik dus maar instellen ipv de plek wijzigen :lol:
Michiel
Pro Biker
Pro Biker
Berichten: 1357
Lid geworden op: do 17 april 2003, 09:25
Mijn mountainbike: is gejat

Nelfring schreef: do 9 mei 2019, 14:03 @Michiel
Daar hebben wij ook problemen mee.
Woon je toevallig dicht bij de Duitse grens?
DHL Duitsland doet het voor 80 euro. ( incl verzekering )
Een andere pakket dienst heb ik nog niet gevonden.
Ja, toevallig wel en dat ga ik in de toekomst dan ook zeker doen, dank voor de tip.
Maar het is belachelijk dat je in NL niet voor een vergelijkbare prijs als in dld zo'n pakket binnen de EU kan verzenden.
Es gibt keine Stelle in der Bibel, in der es heißt, du sollst das Gaspedal nicht bis zum Anschlag durchtreten!
Demoniac
Extreme Biker
Extreme Biker
Berichten: 514
Lid geworden op: ma 20 augustus 2012, 13:12
Mijn mountainbike: Snowdon RP29 MK10

Elk nadeel heb z'n voordeel: ik woon in een niet al te beste buurt, maar dat betekent wel dat je het soort mensen als buren hebt die vrijwel altijd thuis zijn :lol:
Bike repair is 95% hex keys and 5% the tool you probably don't have at home.

Snowdon RP29 MK10
Banden kopen?
Gebruikersavatar
mud mate
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 7839
Lid geworden op: do 16 september 2010, 14:44
Mijn mountainbike: Nicolai G1 XL en Nicolai G1 XL EBOXX QLF
Contacteer:

Michiel schreef: do 9 mei 2019, 13:25 Een soortgelijke vraag; heeft iemand al een pakketbezorger gevonden die een groot pakket (150x100x40) naar het buitenland wil verzenden voor minder dan €250,- incl verzekering? De meeste bezorgers accepteren zulke grote pakketten niet, of alleen als je ze met express service laat oppikken.
Dat is idd een lastige maat, zakelijk gezien is dit ook al vrij aan de prijs, 175 x 78 x 58 is de max afmeting die nog redelijk betaalbaar blijft, en anders zit je zakelijk gezien ook gelijk al dik over de €100 om internationaal te verzenden.
baron062
Moderator
Moderator
Berichten: 4115
Lid geworden op: vr 25 maart 2005, 17:02
Mijn mountainbike: 101mk1/H3/601mk2/....

Ik heb vorig jaar een fiets verstuurd naar DLD, frame in 1 doos, wielset in de andere. Dit ging goed met GLS voor 45 euro ofzo.
Geralt
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 219
Lid geworden op: di 31 maart 2015, 09:22
Mijn mountainbike: Fatbikers are better bouncers

Michiel schreef: do 9 mei 2019, 13:25 Een soortgelijke vraag; heeft iemand al een pakketbezorger gevonden die een groot pakket (150x100x40) naar het buitenland wil verzenden voor minder dan €250,- incl verzekering? De meeste bezorgers accepteren zulke grote pakketten niet, of alleen als je ze met express service laat oppikken.
Misschien deze eens proberen?
https://gls-group.eu/NL/nl/parcel/pakke ... -versturen
Gebruikersavatar
Jamis Diablo
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 5065
Lid geworden op: di 12 december 2006, 00:25
Mijn mountainbike: de oudste.
Contacteer:

De ervaring vallen of staan met de medewerkers die de pakketten bezorgen.
Bij alle bezorgbedrijven goede en slechte ervaringen.

Positief:
Bij PostNL en DHL kan je tegenwoordig bijna altijd aangeven of je het pakket toch bij een afhaalpunt bezorgd wil hebben, werkt erg goed.
Sommige bezorgers doen echt hun best en wachten netjes een tijdje of je wel open doet.

Negatief:
Bijna bij geen enkel pakket hoeft nog handtekening gezet te worden, waardoor je geen enkel bewijs hebt dat iets wel of niet geleverd is.
Ik had een bijdehante bezorger die voor een hele wijk in één keer al aan gaf dat de pakketten bezorgd waren.
Dus ik zat te wachten, krijg een mail dat het bezorgd is, bel gelijk de helpdesk dat dit niet klopt en een kwartier later komt ie aanrijden.
"Ja had ze vast op ontvangen gezet want dat scheelt tijd."
"En als ik er dan niet was geweest?"
"Dan was ik morgen terug gekomen." :-{
Gelijk een klacht ingediend.

Was ook een aantal buurtbewoners overkomen, bezorger had geen zin meer, flikkert zo'n 10 pakketjes in de bosjes en meldt ze doodleuk af...
Probeer dan maar eens PostNL te overtuigen dat het niet geleverd is.
Werd dagen later gevonden door iemand die de hond uit laat.

Of een bezorger die doodleuk een aantal keer zijn peuk op mijn oprit uit trapt.

Of in het weekend om 8.00 aanbellen, alle gordijnen dicht, 10 seconden wachten, briefje in de bus en weg rijden.
Sta je in je onderbroek de deur open te maken is die pannenkoek al pleite.

En zo kan ik nog wel even door gaan.
Ik laat zoveel mogelijk op een afhaalpunt bezorgen, zitten hier in het winkelcentrum (loopafstand) van alle soorten een punt.
Plaats reactie