Pakket bezorgers (de DHL’s en PostNL’s)

Wil je weten welke ervaring anderen hebben met een webwinkel of heb je tijdens het shoppen of surfen een koopje gespot, dan kun je dat hier kwijt.
Plaats reactie
Gebruikersavatar
Joepie de
Pro Biker
Pro Biker
Berichten: 992
Lid geworden op: do 30 juni 2016, 11:15

ThaSingleTrackMastah schreef: vr 31 december 2021, 19:15
Joepie de schreef: vr 31 december 2021, 10:32 Nee hoor, het is jouw business dus je mag het helemaal doen zoals je zelf het beste lijkt :-q .
Ik geef alleen aan dat ik de voorkeur geef aan leveranciers die concurreren op kwaliteit en dat ik best bereid ben om daar iets meer voor te betalen.
Ja heel nobel
En zo kan je ook een standpunt innemen op het gebied van energie, op het gebied van inkoop van grondstoffen of halffabrikaten enz.
En voor je het weet ben je zo duur dat je niets meer hoeft te verzenden :wink:
Ik zie het meer als het betalen van een verzekeringspremie ter voorkoming dat mijn waardevolle spullen in de regen staan of dat ik ze 8 km verderop mag gaan halen.

Grappig dat je energie noemt. De afgelopen maand zijn er hier in NL 7 energiebedrijfjes op de fles gegaan omdat ze dachten wel even op prijs te kunnen concurreren met de gevestigde partijen. Hun klanten zijn flink de sjaak omdat zij tegen hypertarieven nieuwe contracten moeten accepteren. Die mensen hadden met de kennis van nu toch graag 1 cent meer betaald per kWh of m3 ter voorkoming van al die ellende van hun prijsvechtertje.
Ja, doei !
kermit
Moderator
Moderator
Berichten: 16709
Lid geworden op: wo 27 oktober 2004, 11:29
Mijn mountainbike: is niet de jouwe :)
Contacteer:

Met de hoeveelheid pakketten die er tegenwoordig besteld worden gaan we denk ik de kant op van afhaalpunten als standaard en thuislevering als duurdere extra optie. Als het prijsverschil groot genoeg èn de afstand tot een ophaalpunt klein genoeg is kiezen mensen makkelijker voor ophalen.

Ik zou het geen probleem vinden om wat op te halen, mits niet te ver weg en geen lange wachtrijen.
Sinds het begin van de coronapandemie werk ik thuis, dus meestal gaat het afleveren prima :-D

Vorige week echter weer zo'n kwast. Belt aan, zet de doos op het deurmatje en vertrekt. Letterlijk één meter verderop kan hij het pakketje droog (onder afdakje) en uit het zicht (achter auto) zetten maar dat was blijkbaar teveel moeite...
DONEER JE OOK?

"I'd love to change the world but I don't know what to do
so I'll leave it up to you"
- Ten Years After
Sabazius
Extreme Biker
Extreme Biker
Berichten: 532
Lid geworden op: di 5 juli 2016, 07:36
Mijn mountainbike: Cube Stereo / Dartmoor Primal

Ach bij ons maakt PostNL op dit moment weer een potje van deze zal deze week al vier keer komen maar geen enkele keer geweest en elke keer word het een dag opgeschoven in de track & tracé
ReneLWD
All rounder
All rounder
Berichten: 61
Lid geworden op: vr 30 juli 2021, 21:28
Mijn mountainbike: Canyon Grand Canyon 7.5

PostNL gaat hier prima. Meestal vaste bezorger die, als wij niet thuis zijn, het of bij de buren of bij mijn ouders (3 straten verderop) bezorgd.
GLS en UPS bezorgers komen vaak ‘s ochtends eerst bij mij op het werk en leveren het dan daar af en als ze daar niet langskomen weten ze wel voor wie het is en waar ze het “veilig” neer kunnen leggen.
DHL komt altijd ‘s avonds en dan zijn wij er eigenlijk altijd wel.
DPD daarentegen is een drama en probeer ik zoveel mogelijk te mijden. Je weet nooit wanneer ze komen en of ze komen. Als we thuis zijn gaat het meestal wel goed maar mocht je niet thuis zijn dan mag je gaan zoeken. Heb ook meerdere keren een pakketje voor iemand anders bij ons op de oprit aangetroffen. Als je dan belt met DPD dan vragen ze jou doodleuk of je het dan zelf maar even naar hun wil brengen. Ik meld dan altijd dat het pakket nog op dezelfde plaats ligt als waar de bezorger het heeft achtergelaten en dat ze hun eigen fout maar moeten corrigeren. Dat doen ze dan wel altijd weer dezelfde dag.
Maurice88
Mtb fanaat
Mtb fanaat
Berichten: 44
Lid geworden op: ma 2 januari 2012, 01:34

Deze lui moeten meestal 150 a 200 adressen op een dag afleveren probeer het zelf is zou ik zeggen dan praat je wel anders.
Dan begrijp ik heel goed dat dit soort mannen en vrouwen geen tijd hebben om het onder het afdak te gaan leggen of achter in de schuur.
Want daar is helemaal geen tijd voor en hoort ook niet bij hun functie zij moeten het gewoon afgeven bij de deur niet meer niet minder...
Niemand wil toch een drol betalen voor verzenden moet je ook niet lopen janken dat het vaak fout gaat ga dan naar de winkel heb je dit soort gezeik ook niet.
ReneLWD
All rounder
All rounder
Berichten: 61
Lid geworden op: vr 30 juli 2021, 21:28
Mijn mountainbike: Canyon Grand Canyon 7.5

Zit zelf ook in de logistiek dus kan mij er wel iets bij voorstellen.
Als ik weet dat er niemand thuis is/gaat zijn dan laat ik het afleveren bij een pick-up point, er zitten er hier 5 in de buurt, of op mijn werk maar soms weet je niet wanneer een pakketje geleverd gaat worden.
Maar ze hebben het allemaal druk dus dan is het wel opmerkelijk dat het bij de meeste goed gaat maar bij DPD vaak niet.
ElTrappo
All rounder
All rounder
Berichten: 54
Lid geworden op: wo 23 juni 2021, 23:14
Mijn mountainbike: Cube Reaction C:62 Race

Maurice88 schreef: zo 2 januari 2022, 01:54 Niemand wil toch een drol betalen voor verzenden moet je ook niet lopen janken dat het vaak fout gaat ga dan naar de winkel heb je dit soort gezeik ook niet.
Nee hoor, ik wil natuurlijk zo weinig mogelijk betalen maar belangrijker is dat ik zo weinig mogelijk gezeik wil.

Dus betrouwbaarheid en voorspelbaarheid is belangrijk. Als ik erachter aan moet bellen of een naar een pickup point moet rijden kost me dat meer geld.
Dan maar een paar euro extra.

En winkels bestaan niet meer, kan ik ook niet veranderen.
melf#50
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 383
Lid geworden op: ma 19 oktober 2020, 20:26

"naar de winkel gaan"

Dan moet er A wel een winkel zitten , en B rekenen die (hier) vaak behoorlijke prijzen voor iets wat ze niet eens op voorraad hebben of zelfs niet eens kennen , keuze is zeer beperkt als het er wel is. Dan nog het feit dat als ik daarvoor in de auto moet stappen kost mij dat meer dan de verzendkosten.

Dus , waarom zou ik het niet gewoon in 5 minuten online bestellen voor 6-7 euro of van mij part dan nog maar wat meer. houd ik ondertussen mooi tijd over om wat anders te doen ;)

Het is voor mij meer "gezeik" om naar de winkel te gaan eigenlijk :lol:
kermit
Moderator
Moderator
Berichten: 16709
Lid geworden op: wo 27 oktober 2004, 11:29
Mijn mountainbike: is niet de jouwe :)
Contacteer:

Maurice88 schreef: zo 2 januari 2022, 01:54 Deze lui moeten meestal 150 a 200 adressen op een dag afleveren probeer het zelf is zou ik zeggen dan praat je wel anders.
Dan begrijp ik heel goed dat dit soort mannen en vrouwen geen tijd hebben om het onder het afdak te gaan leggen of achter in de schuur.
Want daar is helemaal geen tijd voor en hoort ook niet bij hun functie zij moeten het gewoon afgeven bij de deur niet meer niet minder...
Niemand wil toch een drol betalen voor verzenden moet je ook niet lopen janken dat het vaak fout gaat ga dan naar de winkel heb je dit soort gezeik ook niet.
Dus omdat de bezorger het druk heeft mag hij pakketjes in de regen achterlaten, ze in het zicht op je deurmat laten staan, dozen met fietsframe erin over een hek gooien (bewijs op beeld aanwezig, vraag TenZNL) etc. etc.? En als je het daar niet mee eens bent loop je te janken?
Vind je dat zelf ook niet wat aanmatigend?

Ik vraag niet of de bezorger een uur op me wil wachten, mij zes keer wil bellen om te vragen wanneer ik thuis kom of whatever. Ik vraag alleen dat hij een pakket achterlaat op een veilige plek en als dat niet lukt er een briefje in de bus zit waar het pakket dan wel af te halen is. Ik haal het liever ergens zelf op dan dat het op een onveilige plek ergens bij mijn huis neergeflikkerd is.

Maar als de monteur het druk heeft is het dus ook oké dat hij de remleiding maar niet terug aansluit, als de chirurg het druk heeft hecht hij de boel maar niet, als de administrateur van je werk het druk heeft wordt je salaris maar een maand niet overgemaakt, dat is allemaal wel te begrijpen toch?

Nee dus.
Een koerier moet het pakket afleveren en als er niemand is moet hij/zij het op een fatsoenlijke plek achterlaten of bij een pickup-punt afleveren.

Dat er iets mis is met de werkdruk bij het koeriergebeuren ben ik met je eens.
Maar dat maakt nog niet dat ze met je pakketten mogen doen wat ze willen.
DONEER JE OOK?

"I'd love to change the world but I don't know what to do
so I'll leave it up to you"
- Ten Years After
markje
Pro Biker
Pro Biker
Berichten: 1161
Lid geworden op: di 3 februari 2009, 16:50

Wat Kermit zegt... hun functie is om pakketten af te leveren, niet om ze ergens neer te pleuren. Ze kunnen het ook meenemen naar een pickup point en dat laten weten.

Het zal geen geweldige baan zijn, maar waarom zit er zoveel verschil tussen bezorgers (niet diensten, bezorgers zelf)? Wij hebben bezorgers gehad varierend van bezorgers die altijd keurig netjes het pakket aan ons/buren afleveren ipv neerzetten, bezorgers die bij niemand thuis een briefje in de bus doen, bezorgers die ons 15 seconden de kans geven om de deur open doen tot bezorgers waarvoor je thuisblijft en ineens een bericht krijgt dat je niet thuis was... je bent niet eens aan de deur geweest (en als je dat meldt, krijg je ene na de andere smoes waarom je de bel niet gehoord zou hebben).

Arbeidsomstandigheden en/of werk ruk of niet, een deel van de bezorgers zelf interesseert het gewoon geen ene reet. Daar heb ik echt 0,0 begrip voor. Als je ergens werkt, is het niet meer dan normaal dat je je werk doet naar tevredenheid van je bedrijf en klant(en). Doet iemand dat niet, dan zal iemand ook nergens lang genoeg werken om door te groeien naar betere arbeidsomstandigheden en elk half jaar een andere baan heeft; elke keer weer onderaan de ladder beginnen en elke keer weer die waardeloze omstandigheden.

En het kan wel degelijk. DHL en PostNL lopen hier langs het huis, houden het pakketje omhoog en dan kunnen wij de deur vast opendoen. Zien ze ons in de tuin zitten, dan gaan ze voor het raam staan zwaaien ipv aanbellen of ze lopen om en roepen over de schutting. De keren dat hier een kind is geboren, presteerde DHL het zelfs om zachtjes op de raam te kloppen, want hij was bang om een slapend kind wakker te maken.

Niks allerlei smoezen om je werk maar half te doen, doe gewoon je werk naar tevredenheid van klanten.
Gebruikersavatar
Joepie de
Pro Biker
Pro Biker
Berichten: 992
Lid geworden op: do 30 juni 2016, 11:15

markje schreef: wo 5 januari 2022, 10:17 De keren dat hier een kind is geboren, presteerde DHL het zelfs om zachtjes op de raam te kloppen, want hij was bang om een slapend kind wakker te maken.
Hoor wie klopt daar kinderen?
Hoor wie klopt daar zachtjes tegen het raam?

't Is een vreemdeling zeker?
Die verdwaalt is zeker?
Zal eens even vragen naar zijn naam.

Pakketjesdienst, pakketjesdienst!
Brengt ons vanmiddag een bezoek
En pleurt gelukkig ons pakketje
Niet in de één of andere hoek.

En hij rijdt zeker niet stilletjes ons huisje voorbij!
Ja, doei !
Gebruikersavatar
Meegs
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 3160
Lid geworden op: di 6 maart 2007, 15:07
Mijn mountainbike: Spectaculaire Kloof

:lol: beetje vroeg in het jaar voor Sinterklaasrijmpjes.

Waar ik de buik vol van heb, is die verdomde inklaringsdienst van PostNL. Nu tot twee keer toe ontzettend lang (week of 5 nadat het pakket al in Nederland is aangekomen) pas een bericht over inklaringskosten. Nadat die zijn betaald, duurt het gewoon nog even 4 weken voordat het pakket uiteindelijk met de bezorging meegaat.

In Engeland en Amerika verkopen ze hele mooi spulletjes (soms ook niet fietsgerelateerd) maar ik krap me nu echt wel 10x achter de oren voordat ik het bestel.

En helaas hebben we een nieuwe pakketbezorger van PostNl in de wijk die het niet zo nauw neemt met even wachten bij de deur nadat de bel is gegaan. We werken wel veel thuis, maar op zolder. Inmiddels vlieg ik twee trappen af zonder benen te breken en ben ik met 3 seconden beneden, maar toch is dat niet snel genoeg. Hiervoor hadden we een lieftallige dame, die gerust even bleef wachten tot we rustig de deur open konden doen.
Mad Wally
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 2611
Lid geworden op: do 29 augustus 2019, 08:45
Mijn mountainbike: Santa Cruz Hightower CC

Meegs schreef: wo 5 januari 2022, 14:44
ik krap me nu echt wel 10x achter de oren voordat ik het bestel.
Ik probeer dat te voorkomen. Mijn vrouw wordt daar niet erg blij van :lol:
“Never argue with an idiot. They will drag you down to their level and beat you with experience” -Mark Twain-
Gebruikersavatar
Enrico
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 5893
Lid geworden op: za 5 juni 2004, 20:18
Mijn mountainbike: Giant Anthem Advanced pro 1

Vanmorgen een verzendlabel aangemaakt tbv een pakketje voor DHL.

Bij het DHL servicepunt bleek echter dat de barcode niet gescand kon worden. Ook handmatige invoer werkte niet.

Uit tel. contact met de klantenservice van DHL bleek dat ze te kampen hebben met een grote, landelijke storing.
Omdat het niet zeker was of het aangemaakte label na het verhelpen van de storing nog zou werken werd mij toegezegd dat ik de gemaakte kosten vergoed zou krijgen.

Op mijn vraag hoe en waar ik kan zien wanneer de storing verholpen zou zijn volgde een overleg van de telefoniste met haar afdelingshoofd. Het duurde ruim 5 minuten voor er een antwoord volgde….”dat kunnen we helaas niet aangeven”

Hoe is het mogelijk dat:

a. De DHL servicepunten geen weet hebben van een grote storing ?
b. De klant volledig in het ongewisse wordt gelaten wanneer de storing verholpen is ?
Laatst gewijzigd door Enrico op vr 21 januari 2022, 23:33, 2 keer totaal gewijzigd.
If there’s life on other planets, then the earth is the Universe’s insane asylum.
Luhmann
All rounder
All rounder
Berichten: 114
Lid geworden op: ma 31 december 2018, 14:11

Het antwoord daarop is als kennis specialist: IT.
Plaats reactie