Decathlon

Wil je weten welke ervaring anderen hebben met een webwinkel of heb je tijdens het shoppen of surfen een koopje gespot, dan kun je dat hier kwijt.
MTB'er Jordy
Mtb fanaat
Mtb fanaat
Berichten: 40
Lid geworden op: di 10 september 2013, 18:10

Welliswaar niet puur sang een webwinkel, maar ik was toch wel benieuwd naar jullie ervaringen met de Decathlon. Ik wilde er van het weekend eens heen rijden (de fysieke winkel dus) om te kijken naar wat winterspul, maar weet niet zeker hoe de kwaliteit en het aanbod is. Op de site kom ik niet bijster veel tegen als ik ga zoeken naar fietskleding, dus hoop dat dat in de winkel anders zal zijn.

Iemand hier ervaringen fietskleding van de Decathlon?
Beemer
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 1589
Lid geworden op: za 14 november 2009, 21:45
Mijn mountainbike: Kona Hei Hei Supreme, Kona Raijin, Ghost AMR Lector 9500

Ja, goedkoop en beperkte pasvorm. Veel beter dan Aldi/lidl rommel maar er is veel beter materiaal te koop van kledingmerken. Blijf vooral weg bij de onderkleding, daarin stink je als een beer na even zweten, verkeerde materiaal keus denk ik.
KleinPalomino
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 4517
Lid geworden op: vr 23 mei 2008, 14:14

+1 wat Beemer zegt. Tenminste voor de ervaring die ik heb. Maten kunnen ruim vallen. Pasvorm kan niet altijd super zijn. Maar ja, voor die prijzen...wat wil je.

T spul zit verder wel goed in elkaar. Daar is weinig op af te dingen!
MTB'er Jordy
Mtb fanaat
Mtb fanaat
Berichten: 40
Lid geworden op: di 10 september 2013, 18:10

Afgelopen weekend er nog niet van gekomen dus dit weekend denk ik poging 2. Bedoelen jullie met pasvorm dat de maatvoering vreemd is (dus echt passen welke maat ik moet hebben), of dat het na 3 keer wassen een baggy short is geworden ipv strakke tight :P?

Als ik trouwens de site moet geloven, is het merk BTwin ook gedragen door verschillende profclubs, maar dit kan natuurlijk ook marketingpraat zijn...
KleinPalomino
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 4517
Lid geworden op: vr 23 mei 2008, 14:14

Ik bedoel:

1) de maatvoering is verschillend. Bijvoorbeeld: broek L en shirt XL (bij normaal postuur - verwacht je dezelfde maat - en ik zou zelfs een maat M qua broek moeten hebben terwijl ik een XL shirt pas). Dus passen!
2) de pasvorm van de zemen zijn nogal in de hoek van de luiers....maar als je op je fiets zit merk je daar niets meer van.
3) De stof waarvan het gemaakt is volgens mij weinig op af te dingen qua prijs. Tuurlijk kun je een shirt van 15 euro niet vergelijken met een shirt van 100 euro..maar dat had je vast en zeker zelf ook al bedacht. Als je een keer erbij gaat liggen zal in beide echter wel een gat zitten :lol:

Conclusie: prima spul voor weinig geld.
MTB'er Jordy
Mtb fanaat
Mtb fanaat
Berichten: 40
Lid geworden op: di 10 september 2013, 18:10

Haha ja logisch dat er wat kwaliteitsverschil zit tussen shirts van 20 en 100 euro. Al betaal je bij die van 100 wellicht ook voor merk/team.

Hoop overigens wel dat ze in de winkel meer aanbod hebben dan op de site staat (vooral qua broeken). Vind het aanbod op de site niet bijster groot/goedkoop (broeken rond de 40/50 daar kan ik ook betere broeken voor vinden denk ik, zonder "luierzeem" ;)).
MTB'er Jordy
Mtb fanaat
Mtb fanaat
Berichten: 40
Lid geworden op: di 10 september 2013, 18:10

Van het weekend even langs geweest bij de winkel in Best. Nog nooit geweest, maar erg mooie winkel. Groot en ruim. Wel even zoeken waar alles voor de MTB lag, maar uiteindelijk het rek gevonden.
Heb er een nieuwe korte broek en overschoenen op de kop kunnen tikken. Broek zit erg fijn, fijne zeem ook die erin zit. Overschoenen van Shimano, voor 30 euro, dus ook niet heel duur.

Ga denk ik zeker nog eens terug als ik weer iets nodig heb.
Vonnie
All rounder
All rounder
Berichten: 77
Lid geworden op: wo 24 november 2010, 21:38
Mijn mountainbike: Koga X29-Runner(staat stil), Kona Unit SS(mag er soms uit),Trek Farley 9,8(moet altijd mee!)

Ik ga altijd voor de Aptonia reepjes. Heerlijke bijvoeding voor onderweg.
Online bestellen is goed geregeld. De website niet echt handig.
Ik gebruik ook altijd het witte shirt van B'twin met lange mouwen, dikte 5. Zitten heerlijk en zijn goed warm voor de winter.
johanvd
Mtb fanaat
Mtb fanaat
Berichten: 19
Lid geworden op: za 16 november 2013, 19:01

Ben in de winkel in amsterdam geweest werd er niet bijster enthousiast van

veel spullen maar voornamelijk eigen merk, geen breed assortiment
Laatst gewijzigd door jf op wo 20 november 2013, 22:28, 1 keer totaal gewijzigd.
Reden: dat kon ook wel in 1 post, of niet dan...
Stephen
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 257
Lid geworden op: di 3 december 2013, 22:39

Het is uitverkoop bij decathlon! Dus value 4 money much. Geen ervaring nog met hun fietsspul, maar daar gaat binnenkort dus verandering in komen. Heb geen referentiekader dus mijn mening wat dat betreft zal weinig toevoegen. Heb wel veel outdoorspulletjes gekocht bij ze en het is echt goed spul en al helemaal voor de prijs.
MTinusB
Mtb fanaat
Mtb fanaat
Berichten: 39
Lid geworden op: vr 26 juli 2019, 10:34
Mijn mountainbike: Canyon Neuron

Even een dikke plus hier laten horen voor Decathlon online.

Gisteren wat spulletjes besteld. Kom er vandaag achter dat ik wat vergeten ben. Middels whatsapp de vraag gesteld of product nog toegevoegd kan worden ivm dubbele verzendkosten.
Ging helaas niet maar krijg meteen een code toegestuurd voor gratis verzending van product.

Dit alles binnen 10 minuten geregeld incl. mail met de code. Top service👍🏻
Gebruikersavatar
Mario070
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 5842
Lid geworden op: wo 14 december 2016, 12:08

MTinusB schreef: zo 25 augustus 2019, 15:21 Even een dikke plus hier laten horen voor Decathlon online.

Gisteren wat spulletjes besteld. Kom er vandaag achter dat ik wat vergeten ben. Middels whatsapp de vraag gesteld of product nog toegevoegd kan worden ivm dubbele verzendkosten.
Ging helaas niet maar krijg meteen een code toegestuurd voor gratis verzending van product.

Dit alles binnen 10 minuten geregeld incl. mail met de code. Top service👍🏻
Zelf ben ik ook dik tevreden met de Decathlon :-q
viewtopic.php?f=22&t=105321 maar met nu twee op het Forum :-? :wink: eigenlijk drie :roll: :wink:
Hoe maakt men deze cirkel vierkant?

Dan Empfield
hanjovdberg
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 4658
Lid geworden op: za 18 augustus 2012, 10:30
Mijn mountainbike: Trek Stache 7 29+ Olympia team fully Ede

Ik ben juist heel tevreden met de zweetshirts van B-twin. Werken voor mij perfect. Ga zeker niet stinken en met fris weer geven ze net wat meer warmte en bij warm weer goede afvoer :wink:
- arrogance leads to ignorance -

Opruiming / te koop

SYS Niner Jet 9 RDO
Bartvr
All rounder
All rounder
Berichten: 59
Lid geworden op: zo 5 november 2017, 21:34

Heb voor de zomer een baggy broek, shirt en shirt met lange mouwen besteld (wel de all mountain line, was alleen online te koop) en moet zeggen de broek zit fijner dan de Fox die ik ook nog heb. heb hier wel een dure binnenbroek bij met goede zeem. Maar mijn ervaring is blijf weg bij de goedkoopste dingen maar alles daarboven is meestal prima.
Gebruikersavatar
MVMVML
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 3805
Lid geworden op: di 11 september 2018, 09:27
Mijn mountainbike: Canyon Strive +Lapierre 727
Contacteer:

De kleding is best ok voor het geld. :-q
Ik heb ook een (water)rugzak van ze, ook prima ding.
Plaats reactie