Amazon.nl

Wil je weten welke ervaring anderen hebben met een webwinkel of heb je tijdens het shoppen of surfen een koopje gespot, dan kun je dat hier kwijt.
Gebruikersavatar
Pbro
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 312
Lid geworden op: wo 10 april 2013, 10:00

ThaSingleTrackMastah schreef: wo 11 maart 2020, 14:28 Nee, ze pompen er gewoon een sloot geld in om de markt te veroveren.
Als coolblue en bol buitenspel zijn gezet stijgen de prijzen vanzelf weer, dubbel en dwars.
Precies dit is het geval! Arjan Lubach heeft er een paar weken terug nog een mooi stukje over gemaakt.
https://youtu.be/VIc5crNUBBU
Be Nice, Say Hi!
Gebruikersavatar
ThaSingleTrackMastah
Moderator
Moderator
Berichten: 29834
Lid geworden op: do 19 december 2002, 10:56
Mijn mountainbike: Heeft een motortje
Contacteer:

Jamis Diablo schreef: vr 13 maart 2020, 13:44 Eens met bovenstaande, maar hoe weten we nu of die NL of DE webshops zoveel beter zijn?
BOL zet ook alle leveranciers financieel onder druk, en de spullen worden geleverd door uitgeknepen ZZP'ers.
Veel NL webshops hebben Europese of globale eigenaren, en die zijn niet zo groot geworden door iedereen in de keten het beste te gunnen.
Blijft toch lastig om te achterhalen welke shops netjes handelen.
De webshops die wij voor onze fietshobby gebruiken zijn uit de kluiten gewassen middenstanders.
Die zijn van een ander kaliber dan Amazon.
En ze hebben nog steeds geen monopoliepositie. Uiteraard willen ze geld verdienen, klanten binden enz, maar dat gaat nog steeds volgens de ouderwetse spelregels.
Ja, ze zijn zware concurrentie voor de fietsenmaker om de hoek, maar bedenk dat 9 vd 10 ook gewoon als fietsenwinkel begonnen zijn.
Ze waren zo slim om op het juiste moment een webshop te openen en zo hebben ze hun positie op het web reeds lang geleden veilig gesteld.
De meeste fietsenmakers hebben die mogelijkheid laten liggen, uit onwetendheid of vanwege een verkeerde inschatting. (Of gewoon uit gemakzucht, wie zal het zeggen.)
Some days it's easy, some days it's a fight.

Disclaimer: Spellingscontrole vern#ukt mijn posts. Excuses voor vreemde woorden en afkortingen.
Frank Z
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 285
Lid geworden op: do 14 mei 2009, 21:58

Jamis Diablo schreef: vr 13 maart 2020, 13:44 Blijft toch lastig om te achterhalen welke shops netjes handelen.
Aansluitend op bovenstaande, mss off topic, laatst bij BC, hier om de hoek, gebruik gemaakt van een laagste prijs-garantie. Na toekenning en levering heeft vervolgens de webshop waar ik die lagere prijs zag, de prijs opgetrokken. Mijn vraag is of dat dwingenderwijs is gebeurd door Shimano, op instigatie van BC? Ik vermoed van wel.

Maar ik sluit me helemaal aan bij Kaasopjepannekoek en kermit.
Gebruikersavatar
Elvander
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 2132
Lid geworden op: za 28 mei 2016, 21:29
Mijn mountainbike: Spider SL

Ik zag bij R2 ook dat een aantal Shimano sets duurder zijn geworden.
Misschien toch tekorten ivm corona.
Ze vertelden dat ze ook moeite hebben om leveringen van Hope binnen te krijgen.
Mijn bestelling had daardoor ook vertraging opgelopen maar komt nu toch mijn kant op :-q
Gebruikersavatar
bouwpakket
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 6110
Lid geworden op: vr 22 mei 2009, 21:58
Mijn mountainbike: Ibis Ripley V4, Ripmo V2, Ragley TD:1 SS, Breezer Inversion

Frank Z schreef: di 31 maart 2020, 16:02
Jamis Diablo schreef: vr 13 maart 2020, 13:44 Blijft toch lastig om te achterhalen welke shops netjes handelen.
Aansluitend op bovenstaande, mss off topic, laatst bij BC, hier om de hoek, gebruik gemaakt van een laagste prijs-garantie. Na toekenning en levering heeft vervolgens de webshop waar ik die lagere prijs zag, de prijs opgetrokken. Mijn vraag is of dat dwingenderwijs is gebeurd door Shimano, op instigatie van BC? Ik vermoed van wel.

Maar ik sluit me helemaal aan bij Kaasopjepannekoek en kermit.
Ik vermoed dat BC dat soort zaken meldt bij hun toeleverancier en die op hun beurt bij die andere site. Ik heb dat ik gemerkt met wat onderdelen
baron062
Moderator
Moderator
Berichten: 4115
Lid geworden op: vr 25 maart 2005, 17:02
Mijn mountainbike: 101mk1/H3/601mk2/....

Specialized doet dit ook.
Is het goed? Voor de notoire shopper niet. Voor de shop wel... maar tegen kartelvorming bestaan wat wetten...
Gebruikersavatar
ThaSingleTrackMastah
Moderator
Moderator
Berichten: 29834
Lid geworden op: do 19 december 2002, 10:56
Mijn mountainbike: Heeft een motortje
Contacteer:

Tijdje terug was bij Wiggle ook Shimano spul erg goedkoop. (XT voor SLX prijzen)
Dat was kort daarna ook weer voorbij.
Ik denk niet dat Wiggle (UK) dezelfde (reguliere) toeleverancier heeft als BC of r2 (D).
Maar wellicht is er najaar 2019 een flinke partij op de markt gedumpt ?

(Wat heeft dit nog met Amazon te maken?)
Some days it's easy, some days it's a fight.

Disclaimer: Spellingscontrole vern#ukt mijn posts. Excuses voor vreemde woorden en afkortingen.
Gebruikersavatar
kan niet meer
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 2180
Lid geworden op: ma 11 mei 2009, 22:29
Mijn mountainbike: Spot Mayhem

Amazon zojuist nog op radio 1.
Vestigen zich in bv Engeland in een plaats waar de werkeloosheid hoog is en mensen bereid zijn om voor een laag loon te werken. In NL gaan ze zich vestigen in Heerlen. In Amerika werken ze de oprichting van een vakbond tegen.
Gewoon een fout bedrijf waar ik niet snel wat zal bestellen.
"This species has amused itself to death"
Mad Wally
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 2611
Lid geworden op: do 29 augustus 2019, 08:45
Mijn mountainbike: Santa Cruz Hightower CC

kan niet meer schreef: di 6 april 2021, 13:32 Amazon zojuist nog op radio 1.
Vestigen zich in bv Engeland in een plaats waar de werkeloosheid hoog is en mensen bereid zijn om voor een laag loon te werken. In NL gaan ze zich vestigen in Heerlen. In Amerika werken ze de oprichting van een vakbond tegen.
Gewoon een fout bedrijf waar ik niet snel wat zal bestellen.
Dan moet je ook niet kopen bij de Aldi of Chinese producten kopen. En de AH knijpt weer de toeleveranciers uit. Overal zijn misstanden. Je zou het ook zo kunnen zien dat ze werkgelegenheid bieden op plaatsen waar het heel hard nodig is. Het is de keuze aan de mensen zelf of ze daar willen werken en in Nederland beschermt de wet/overheid je tegen al te grote misstanden.
“Never argue with an idiot. They will drag you down to their level and beat you with experience” -Mark Twain-
Gebruikersavatar
Dice Oldskool
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 5550
Lid geworden op: do 20 oktober 2011, 00:04
Mijn mountainbike: Mondraker Level R

There's always a bigger fish.

Ik had laatst Sugru nodig om een GoPro mount aan mijn helm te bevestigen en Amazon was de enige die mij dat voor een redelijke prijs kon leveren. Geen moment getwijfeld of ik wel of niet moest bestellen daar.
Rokkit
Mtb fanaat
Mtb fanaat
Berichten: 39
Lid geworden op: wo 24 februari 2021, 16:27

Waarschuwing!

Wie van plan is via amazon een paar IXS flow elleboog of kniebeschermers te bestellen ;

NIET DOEN!

Worden per stuk geleverd in plaats van per paar, prijs is exact hetzelfde bij bikester en anderen , alleen hier wel in paar geleverd
Gebruikersavatar
ThaSingleTrackMastah
Moderator
Moderator
Berichten: 29834
Lid geworden op: do 19 december 2002, 10:56
Mijn mountainbike: Heeft een motortje
Contacteer:

Dan dus ook opletten met schoenen en handschoenen :o
Some days it's easy, some days it's a fight.

Disclaimer: Spellingscontrole vern#ukt mijn posts. Excuses voor vreemde woorden en afkortingen.
mfacey
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 317
Lid geworden op: za 6 februari 2016, 21:47
Mijn mountainbike: YT Jeffsy CF Pro 29 (2019), Cube LTD Pro 29er (2016)

Haha dat zal toch wel een fout zijn neem ik aan? Voordeel van Amazon is wel dat je nagenoeg altijd zonder reden je spullen gratis kunt retourneren. Soms mag je het spul zelfs gewoon houden.


Moet zeggen dat ik zelden tot nooit fietsspullen koop op Amazon. Los van de vele namaakzooi kom ik ook weinig echt scherpe prijzen tegen voor de spullen die ik zoek. Het mag dan wel de everything store zijn, niet voor mountainbikers.
Gebruikersavatar
ThaSingleTrackMastah
Moderator
Moderator
Berichten: 29834
Lid geworden op: do 19 december 2002, 10:56
Mijn mountainbike: Heeft een motortje
Contacteer:

Laatste jaren is Amazon telkens de duurste optie
Of niet leverbaar, of wordt niet verzonden naar Spanje.
Dus mijn laatste Amazon bestelling is van jaren terug.

Mijn laatste order werd door hen gecanceld, geld teruggestort.
Helaas zat daar ook mijn betaling van Prime bij, dus toen ik naderhand wat films keek kreeg ik daar een rekening van. Creditcard heb ik echter standaard geblokkeerd, dus ze konden niet afschrijven.
Beetje gezeur over gehad, uiteindelijk met een sisser afgelopen.

Ik ben niet enthousiast over Amazon.
Some days it's easy, some days it's a fight.

Disclaimer: Spellingscontrole vern#ukt mijn posts. Excuses voor vreemde woorden en afkortingen.
melf#50
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 383
Lid geworden op: ma 19 oktober 2020, 20:26

Heel wat spullen besteld bij Amazon , maar wel alleen met Prime.

Onlangs de fiets (cube 200) van mijn zoontje opgeknapt , nieuwe Shimano derrie ,KMC ketting , bottombracker , handvaten ,Shimano shifter , remblokjes en wat niet meer ,alles maar bij Amazon gekocht. Het gratis verzenden en volgende dag geleverd (het meeste , en dat weet je vaak van tevoren) is voor mij steeds de doorslag.
Garmin speed/cadanssensor set waren daar ook steeds goedkoper. (en aangezien ik 3 van deze sets heb , toch wel wat bespaard)

Maar ook de Elite Leggero bidonhouders voor de racefiets daar gekocht , waren 15 euro per stuk , normaal 25-30
Veel gereedschap ook , niet de duurste kwaliteit maar wel goed en volgende dag in huis , heel veel spul ook wat bij Mantel of Futurum gewoon niet op de site staat of niet leverbaar.

Ik ben er zeer tevreden mee eigenlijk , en kan er niet mee zitten dat ze het zo goedkoop aanbieden , is voor mij alleen maar beter. En de fietszaken in de buurt doen het zichzelf aan door niet mee te gaan , velen hebben niet eens online staat wat ze te koop hebben en wat het kost. En kom je daar betaal je nog de hoofdprijs of hebben ze het gewoon niet en zullen je van alles willen aansmeren.

Prijzen kunnen wel steeds verschillen , soms is het opeens weer duurder dus daar kun je niet altijd van op aan.

Soms is amazon.de trouwens goedkoper voor hetzelfde product.
Plaats reactie